Gå till innehåll

NoQ:s turneringsresultat


Recommended Posts

Score! Över 100 Jippi!

 

216$ nämligen i en 11$ turre.

Gissa vad för spel? PLO, haha fortfarha jag som knappt kan spela det så går jag å vinner den, 1:a av 72 spelare!

 

Började ändå uselt å va inne med 500 marker all in på en bra flop å quadruplade till lite över 2K. Sen spelade jag tight, väldigt tight å aggressivt. Lyckades grinda till mig final 2 tables å fortfarande bland shortstackesen med runt 4K.

Här började jag tight å när det var 12 spelare kvar började jag röra på mig och slog ut killen på bubblan och avancerade till 4:e plats när vi gick final table.

Låg även 4 när det var 4 kvar även om jag inte på nått sätt var shortstackad jmf med blindsen.

Sen gick det väl bara min väg helt enklet. hade jag inte vunnit när det var 3 kvar å jag hade 75% av markerna, då hade jag varit besviken...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 222
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

***** Hand 765108058 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 5 augusti 2008 19:43:05

Eva 13 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: mac2 (291.28)

Plats 3: Nordq (2301.94)

Plats 4: ari067 (1906.81)

Plats 5: TILTBLUFF (970.81)

TILTBLUFF lägg LM 5.00

mac2 lägg SM 10.00

** Giv **

mac2 [N/A, N/A]

Nordq [7k, 5k]

ari067 [N/A, N/A]

TILTBLUFF [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Nordq Höj till 35.00

ari067 Syna 35.00

TILTBLUFF Lägg

mac2 Syna 35.00

*** Flop(Board): *** : [Er, 5h, 5s]

*** Bet Runda 2 ***

mac2 Passa

Nordq Satsa 55.00

ari067 Höj till 110.00

mac2 Lägg

Nordq Syna 110.00

*** Turn(Board): *** : [Er, 5h, 5s, 4h]

*** Bet Runda 3 ***

Nordq Passa

ari067 Satsa 60.00

Nordq Syna 60.00

*** River(Board): *** : [Er, 5h, 5s, 4h, 2h]

*** Bet Runda 4 ***

Nordq Passa

ari067 Satsa 230.00

Nordq ??

 

Vad göra här, så fort jag försöker utöva pottkontroll så blir brädet bara läskigare och läskigare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

call eller kanske raise. Jag tycker att du spelar handen konstigt, vad är du rädd för? Jag gillar att du bara synar honom när han raisar dig på floppen men jag tycker att du måste raisa på turn då han bettar väldigt lite och färgdraget kommit. På rivern får du absolut inte lägga dig, varför skulle han raisat dig på flop med backdoorfärg eller stegdrag?

 

Nu när jag tänker efter så borde du höja honom till typ 5-600, förhoppningsvis synar han av med ett okej ess. Har han A5 så har du otur men får ta det.

 

Innebär potkontroll att hålla nere potten när du klonkat som fan? För i det här läget ska du ju inte hålla nere utan försöka få så mycket betalt som möjligt då han inte borde sätta dig på en femma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, syna av rivern ska du definitivt göra, det är inget snack om saken. Jag vet inte om han synar av dig med ett ess om du höjer (brädet är ju trots allt rätt läskigt) så syn är nog bästa spelet.

 

Sen fattar jag faktiskt inte varför du inte höjer på turn, hur tänker du när du bara synar där? Betta ut som Tornie säger går väl an, men en check-raise borde vara ett rätt bra standardspel där med tanke på att han säkert kommer betta eftersom han höjde på floppen.

 

Det känns spontant som att han kanske träffat ett ess, typ AK-AT, och gör en standardhöjning på floppen. Han skulle ju kunnat träffa kåk med AA, men de flesta slowplayar väl såna monster till turn? Iaf så tar han ju initiativet och 4:an på turn kan ju inte ha hjälpt honom så när han bettar där skulle min read på hans hand inte förändras. Det är möjligt att han kanske har plockat upp färgdraget också, ytterligare en anledning till att höja på turn.

 

Tycker du spelar den bra till turn, sen känns det som att du blir rädd för alla händer som slår dig och saktar ned helt i onödan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för kommentarerna och analyserna.

Så här i efterhand håller jag med om att jag borde check-raisat turnen. Men jag ville ge honom ännu mer rep så jag kunde check-raisea rivern om det inte kom ett läskigt kort på river.

Nu när det blev som det blev så synade jag bara av och förlorade mot AhJh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MM... Jag förstår hur du tänker på turn. Skulle själv kunnat ha gjort det misstaget/chansningen, men de andra har nog rätt att check-raise är bäst.

 

Du gör också helt rätt som synar av på rivern, tycker inte att raise är ett alternativ alls. Vilken hand synar hand en raisen med som du slår? Och fold känns som sagt vekt. Mm.... Problemet med att check-raisa turn är att man ger gratiskort, men som Jonas säger så är man ju rätt säker på att han fortsättningssatsar. Om man ändå är rädd kanske man ska fundera på hur den typiska spelaren skulle spela om han bluffat floppen och sedan plötsligt plockat upp färgdraget. Han skulle fortsättningssatsa (finns det något bättre läge???). Alltså, den enda handen som du är rädd ska få ett gratiskort kommer med största möjliga sannolikhet beta turn. Bra där Jonas.

 

Själv hade jag betat ut turn i rädsla för att förlora potten för färgdraget. Jag slowplayar nästan aldrig "nötterna" på turn om det ligger färgdrag, och jag tror man sällan ska slowspela nötterna överhuvudtaget på turn. Det är ju där man får betalt. På en flopp om jag floppat ett set och har folk efter mig att agera (om det inte är en stor multiwaypot och jag är näst sist) kan jag däremot ofta checka potten, och sen bara syna av. Kommer färgen kan jag checka turn och syna av, för att klonka kåken eller för att checka rivern alternativ beta den beroende på vad som hände på turn om färgen kom där. Kommentar på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer här en CG hand å jag undrar vad som rätt play i detta läge?

 

***** Hand 770751521 *****

5.00/10.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 augusti 2008 17:04:29

Eva 17 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Nordq (2259.84)

Plats 2: Linghem (2241.88)

Plats 3: -040- (1000.00)

Plats 4: BarbaSinc (4458.30)

Plats 5: Diegostino (901.02)

Linghem lägg LM 5.00

-040- lägg SM 10.00

** Giv **

Nordq [Ds, Knr]

Linghem [N/A, N/A]

-040- [N/A, N/A]

BarbaSinc [N/A, N/A]

Diegostino [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

BarbaSinc Lägg

Diegostino Syna 10.00

Nordq Syna 10.00

Linghem Höj till 50.00

-040- Lägg

Diegostino Syna 50.00

Nordq Syna 50.00

*** Flop(Board): *** : [9k, 10s, 8k]

*** Bet Runda 2 ***

Linghem Satsa 80.00

Diegostino Lägg

Nordq Höj till 160.00

Linghem Syna 160.00

*** Turn(Board): *** : [9k, 10s, 8k, Kns]

*** Bet Runda 3 ***

Linghem Passa

Nordq Satsa 360.00

Linghem All-in 2031.88

Nordq?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till cashen först och främst!

 

Angående HHn så undrar jag varför du miniraisar flop, personligen så ger mig inte det någonting då de i stort sett alltid synar miniraise. Raisa mer på flop så att du får ut lite mer information.

 

Har du någon read på den här killen förresten? Om han är aggro är synen gjuten, det ligger dubbelt färgdrag och öppet stegdrag som en aggro snubbe lätt kan pusha vid. Är han dock hyfsat tight så känns det mer som om han klonkade AK på turn då han känns svag på flop.

 

Andra potentiella händer han kan ha är JJ, KJ, AQs eller AJs. Kanske KK också men det tror jag inte.

 

Jag är ingen bra cg-spelare men i en turnering så hade jag synat tror jag. Men klurigt läge och intressant hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kanske jag missar något, men det ligger väl JT98 och inte QJT9? Så AK kan väl inte klonkat? Så den enda handen som slår dig är KQ och den känns inte så jättetrolig. Däremot känns det som att det är en split på g och det finns ju en liten chans att han träffat typ set eller har ett överpar och du leder. Typ AQ, AA-TT känns ju som rätt troliga händer, så jag tycker nog att du ska syna.

 

Sen håller jag med om Ulf att du måste höja mer, otroligt vekt spelat på floppen. Det mest troliga är att du genom att höja så lite låter honom träffa samma straight som du har eller att han träffat en bättre straight (KQ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh.. Jag tror Ulf var full. Tror att han trodde att Kn är en kung och att NoQ spelade med KJ.

 

Iallafall. Jag tror definitivt att FI kan sitta på QK. särskilt om dessa är suiteds. Han kan också sitta på bara en dam, vilket ju här är absolut troligast. Frågan är, finns det någon chans att du leder? Om du tror det skulle jag syna. Annars känns det som väldigt mkt för att syna med stegen. Han kan eventuellt freerolla mot dig med det nya färgdraget, dock tror jag inte att han hade färgdraget från floppen om han även hade stegdraget.

Dock som Ulf sa, är han ett aggro så kan jag tänka mig att syna. Han kan t ex ha haft A10s.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite bekymmer med tiden när jag skulle beta så det blev en miniraise ananrs hade det blivit fold för mig....

Men det hade varit bättre då han satt på KQ...

 

nu en MTT PLO Hand...här visar jag vad som händer å så får ni säga om det var en bra syn eller inte...har ingen aning om jag ligger ok till med givet de händer de hade.

 

PokerStars Game #19556209722: Tournament #100867777, $10+$1 Omaha Pot Limit - Level II (15/30) - 2008/08/12 - 06:52:34 (ET)

Table '100867777 5' 9-max Seat #2 is the button

Seat 1: Maxmar (5615 in chips)

Seat 2: artie0916 (2210 in chips)

Seat 3: Busby1969 (770 in chips)

Seat 4: Buckowski (1470 in chips)

Seat 5: Nordq (1770 in chips)

Seat 6: flemse59 (2890 in chips)

Seat 7: pokerdogAA (10675 in chips)

Seat 8: DAYTOP (1190 in chips)

Seat 9: The Brain067 (460 in chips)

Busby1969: posts small blind 15

Buckowski: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Nordq Ace of HeartsJack of Diamonds5 of DiamondsJack of Clubs

Nordq: calls 30

flemse59: folds

pokerdogAA: folds

DAYTOP: folds

The Brain067: calls 30

Maxmar: calls 30

artie0916: calls 30

Busby1969: calls 15

Buckowski: checks

*** FLOP *** 3 of Diamonds5 of HeartsAce of Diamonds

Busby1969: bets 60

Buckowski: folds

Nordq: calls 60

The Brain067: raises 360 to 420

Maxmar: folds

Maxmar is sitting out

artie0916: folds

Busby1969: raises 320 to 740 and is all-in

Nordq: calls 680

The Brain067: calls 10 and is all-in

*** TURN *** 3 of Diamonds5 of HeartsAce of Diamonds10 of Hearts

*** RIVER *** 3 of Diamonds5 of HeartsAce of Diamonds10 of Hearts7 of Spades

*** SHOW DOWN ***

Busby1969: shows 7 of Hearts5 of Spades6 of Diamonds4 of Hearts (a straight, Three to Seven)

Nordq: shows Ace of HeartsJack of Diamonds5 of DiamondsJack of Clubs (two pair, Aces and Fives)

Busby1969 collected 620 from side pot

The Brain067: shows 7 of DiamondsQueen of SpadesAce of Clubs10 of Diamonds (two pair, Aces and Tens)

Busby1969 collected 1470 from main pot

*** SUMMARY ***

Total pot 2090 Main pot 1470. Side pot 620. | Rake 0

Board 3 of Diamonds5 of HeartsAce of Diamonds10 of Hearts7 of Spades

Seat 1: Maxmar folded on the Flop

Seat 2: artie0916 (button) folded on the Flop

Seat 3: Busby1969 (small blind) showed 7 of Hearts5 of Spades6 of Diamonds4 of Hearts and won (2090) with a straight, Three to Seven

Seat 4: Buckowski (big blind) folded on the Flop

Seat 5: Nordq showed Ace of HeartsJack of Diamonds5 of DiamondsJack of Clubs and lost with two pair, Aces and Fives

Seat 6: flemse59 folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: pokerdogAA folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: DAYTOP folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: The Brain067 showed 7 of DiamondsQueen of SpadesAce of Clubs10 of Diamonds and lost with two pair, Aces and Tens

 

Edit: N e turneringen slut. kom 2:a, Score 158$ i denna 11$ PLO turre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla svenska spels HHs! Jag var inte full, har bara sjukt svårt att läsa dem. Glöm min kommentar, jag trodde att du hade KQ och det kommit en kung.

 

Angående Pl Omaha hade jag lagt den handen UTG. Kanske även på flop men eftersom du får bra odds då de är så pass shorta är väl synen okej enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...