Bogust Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 Hej! Är pokersugen och sitter på ett hotell utan Internet, använder just nu min 3G-mobil som modem. Har nån koll på hur mycket det kan tänkas kosta i timmen att spela poker på detta vis? Har telia och dom tar 20 kr/MB. Citera
Kwejk Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 copy paste'at från pokerroom FAQ för deras mobilklient. Are there extra costs for using the mobile client? Your wireless operator might charge you for data transfer between your handset and the poker servers. The client uses roughly 350-900 Kb per hour of game play. Your operator might also charge you for the download. Please contact your operator for more information. Citera
fredde80 Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 Det är väl inte riktigt samma sak eller är jag ute och cyklar? Mobilklient är väl anpassad för mobil och tar väl mindre data då? (och används i själva mobilen) Citera
Kwejk Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 ah i se.. 3g har väl en egen lösning/betalningssätt för internet. typ 3gig/250kr i månaden eller något. och någon slags avgift om man går över det. en pokertklient och lite surfande lär väl inte överskrida det? jag vet inte om man måste befinna sig inom ett 3-nät för att detta ska fungera. Citera
Bogust Postad 24 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2007 Alltså, jag kopplar upp till 3G-nätet, ansluter mobilen till datorn och surfar sen som vanligt med min laptop. Inte direkt med mobilen. Jag vet redan att det ska kosta 20 kr/MB, enligt Telias hemsida. Så jag undrar hur mycket det kan tänkas kosta per timme att 4-tabla på en B2B klient? Citera
Pokershark Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 Billigt! Med 3 så får man betala 120 SEK/MB när man är i thailand och surfar över GPRS-nätet. Citera
Rubicon Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 Billigt! Med 3 så får man betala 120 SEK/MB när man är i thailand och surfar över GPRS-nätet. Intresseklubben antecknar Citera
becknish Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 du ser ju hur mycket trafik det är i kontrollpanelen, nätverksanslutningar så det e väl bara att kolla en minut och sen x60x20. jag e värdelös på datorer och så men tror det blir rätt dyrt. en vanlig mp3-låt kostar ca 100 kr Citera
Pokershark Postad 24 Maj , 2007 Rapport Postad 24 Maj , 2007 Intresseklubben antecknar Intresseklubben antcknar Citera
stiefen Postad 25 Maj , 2007 Rapport Postad 25 Maj , 2007 Hej! Är pokersugen och sitter på ett hotell utan Internet, använder just nu min 3G-mobil som modem. Har nån koll på hur mycket det kan tänkas kosta i timmen att spela poker på detta vis?Har telia och dom tar 20 kr/MB. Kvällar och helger är det gratis med telia har jag för mig. Citera
stiefen Postad 25 Maj , 2007 Rapport Postad 25 Maj , 2007 Är själv sugen på att skaffa mobilt internet, är det någon som vet om det flyter på bra när man spelar poker? Citera
becknish Postad 25 Maj , 2007 Rapport Postad 25 Maj , 2007 Kvällar och helger är det gratis med telia har jag för mig. nej, inte när man kopplar till datorn Citera
Recommended Posts