Gå till innehåll

Kan man lägga ak s preflop i heads up?


mrfiskman

Recommended Posts

På högre nivå säkerligen ja, på låg nivå finns det massvis med snortighta jäklar.

Det blir mer och mer inkorrekt att lägga AKs pre HU mot ju bättre motstånd man möter, och rimligtvis borde det bli mer fel att lägga handen ju högre man spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

äh visst jag brukar sällan spela HU, oftast bara när alla utom en lämnar bordet.

Tänker inte påstå att det är rätt att vika AK, bara att det finns lägen då jag skulle kunna göra det. Men det är mot väldigt speciella fi, spelare som inte är HU lirare egentligen.

Vore det verkligen fel att folda även om man inte kan utesluta AK från fi's HD ?

Nån skillnad om det är AKo eller AKs ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Det e så mycket olika faktorer i poker, särskilt hu poker. Hur jag spelat innan, hur han spelat innan eller vad jag tror han tror om mig och vise versa. Så jag tror inte på att säga med den handen gör jag si å den handen gör jag så. Om fi har bra koll på dig så kanske han förstår att du har AK om du inte spelar dina stora par på samma sätt osv. Men det e dock väldigt spelar anpassat. Vissa spelare vill inte bygga en jätte pot preflop och vissa spelar ofta stora potter preflop. Men ser ändå att preflopp spelet e ganska maskinelt i holdem. Åker pengarna in pre mot en abc tag tråkig spelare så e du inte så ofta favorit. Jag kan göra en ganska lätt fold med AK om jag har bra koll på han och vet att jag kan spela ut han med större marginaler. Kanske ett litet -ev spel men "grindar" nog ner han hellre om jag har en stor edge.

 

Trycker dock in de flesta gångerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att du spelar Pokerstars HU turnering för $10 000+300.

Du möter en så sjukt weak spelare! Han har gett dig walk varje gång du har big blind och lagt sig mot en miniraise varje gång när han sitter på big blind, sammanlagt har ni spelat 200 händer. Du har förstås vunnit varje hand och hans markerstapel börjar sina.

Du hittar A-Ks på big blind, plötsligt istället för att lägga sig trycker fi all in med 50 big blinds. Hittar du folden?

Absolut!

Varför ta en i bästa fall coinflip om du kan nöta ner honom så som tidigare?

Går ju att ta exempel som är ännu extremare, tex om man spelar live med 100000 big blinds i stackarna och han har lagt 1000 händer i rad, och plötsligt går all in. Eller att han går all in, råkar lägga upp sina A-A eller K-K och hans hand döms som levande, och du får ta ditt beslut.

I en typ turbo $20 Heads up sng lägger jag nog inte A-Ks preflop mot en "normal" fi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg att du spelar Pokerstars HU turnering för $10 000+300.

Du möter en så sjukt weak spelare! Han har gett dig walk varje gång du har big blind och lagt sig mot en miniraise varje gång när han sitter på big blind, sammanlagt har ni spelat 200 händer. Du har förstås vunnit varje hand och hans markerstapel börjar sina.

Du hittar A-Ks på big blind, plötsligt istället för att lägga sig trycker fi all in med 50 big blinds. Hittar du folden?

Absolut!

Varför ta en i bästa fall coinflip om du kan nöta ner honom så som tidigare?

Går ju att ta exempel som är ännu extremare, tex om man spelar live med 100000 big blinds i stackarna och han har lagt 1000 händer i rad, och plötsligt går all in. Eller att han går all in, råkar lägga upp sina A-A eller K-K och hans hand döms som levande, och du får ta ditt beslut.

I en typ turbo $20 Heads up sng lägger jag nog inte A-Ks preflop mot en "normal" fi.

 

Intressant scenario!

 

Ett annat är där motståndaren pushar, du har AKs, och så har ni skrivit kontrakt på att han ska logga av och bli Away efter den handen. Då lär man ju inte syna!!!1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...