Gå till innehåll

NL100 - Riverbeslut


Recommended Posts

Jag sitter på sätet precis efter Fi och har precis vunnit två potter mot honom och har dubblat min stack tack vare det. Jag synar både preflop och på floppen för att jag tror att han är något tiltad. Fi är typ 19/16/2.3 är inte en fisk och jag har inte sett honom göra något konstigt efter ungefär 100 händer. Jag har fått dåliga kort och mina stat är 17/15/2.0

 

Vad gör ni på river?

 

Seat 1: Fi ($99.00 in chips)

Seat 2: Hero [ 6 of Spades,4 of Spades ] ($218.80 in chips)

Seat 5: UTG ($96.50 in chips)

Seat 9: MP ($113.35 in chips)

ANTES/BLINDS

Fi posts blind ($0.50), Hero posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

UTG folds, MP folds, Fi bets $3.50, Hero calls $3.

 

FLOP [board cards 8 of Spades,10 of Diamonds,4 of Clubs ]

Fi bets $5, Hero calls $5.

 

TURN [board cards 8 of Spades,10 of Diamonds,4 of Clubs,6 of Clubs ]

Fi checks, Hero bets $10, Hero calls $10.

 

RIVER [board cards 8 of Spades,10 of Diamonds,4 of Clubs,6 of Clubs,2 of Clubs ]

Fi bets $80 and is all-in, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold preflop.

Fold flop.

 

Men förstår inte riktigt varför FI saktar ner och c/c turn där och går allin på rivern. Skulle nog bara ha checkat bakom FI på turn och fått en billig showdown.

Men som handen spelas, jadu, vik river. Känns som FI har AT/KTc, eller kanske floppat stegdrag och värdebettar floppen, träffar stegen och försöker trappa dig men det förklarar ju inte allin betten på river ändå. Ahh jag har inte en aning, fold river.

 

EDIT:

Läste lite fel, korrigerat :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold preflop.

Fold flop.

 

Men förstår inte riktigt varför FI saktar ner och c/c turn där och går allin på rivern. Skulle nog bara ha checkat bakom FI på turn och fått en billig showdown.

Men som handen spelas, jadu, vik river. Känns som FI har AT/KTc, eller kanske floppat stegdrag och värdebettar floppen, träffar stegen och försöker trappa dig men det förklarar ju inte allin betten på river ändå. Ahh jag har inte en aning, fold river.

 

EDIT:

Läste lite fel, korrigerat :-)

 

syn preflop, syn flop, betta mer på turn, folda river, Ax klöver antagligen, trots tilten har jag svårt att sen en bluff här eller ett överpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syn preflop, syn flop, betta mer på turn, folda river, Ax klöver antagligen, trots tilten har jag svårt att sen en bluff här eller ett överpar.

 

Okej syn preflop, kan väl vara berättigad i vissa lägen, kanske så som i detta då killen är tiltad och träff med 46s kan ge bra betalt. Men annars foldar jag hellre 46s mot en 4x höjning från sb preflop då jag inte ser något större värde i handen. Men som spelat, ja syn flop. Men ser hellre en check bakom FI på turn för att få en billig showdown. Tror inte FI hade gjort samma spel nämligen om det checkats på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej syn preflop, kan väl vara berättigad i vissa lägen, kanske så som i detta då killen är tiltad och träff med 46s kan ge bra betalt. Men annars foldar jag hellre 46s mot en 4x höjning från sb preflop då jag inte ser något större värde i handen. Men som spelat, ja syn flop. Men ser hellre en check bakom FI på turn för att få en billig showdown. Tror inte FI hade gjort samma spel nämligen om det checkats på turn.

 

Varför vill du ha en billig showdown genom att checka turm, känns som en given värdebet på turn, dock måste nog river vikas här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej syn preflop, kan väl vara berättigad i vissa lägen, kanske så som i detta då killen är tiltad och träff med 46s kan ge bra betalt. Men annars foldar jag hellre 46s mot en 4x höjning från sb preflop då jag inte ser något större värde i handen. Men som spelat, ja syn flop. Men ser hellre en check bakom FI på turn för att få en billig showdown. Tror inte FI hade gjort samma spel nämligen om det checkats på turn.

 

Håller inte med om att en check på turn är ett bra spel. Vi har med största sannolikhet bäst hand här och måste betta ut för värde samt att inte ge Fi gratiskort. Hur ska du kunna vinna på poker om du checkar liknande turns som denna?

 

46s är en bra hand att syna en höjning med i rätt läge, speciellt med tanke på att du inte kommer vara dominerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...