Gå till innehåll

NL50 försök till blinds stöld....

Recommended Posts

FYP.

Men seriöst gillar jag verkligen att se en turn innan man ställer in, särskilt i position då man kan se hur fi reagerar på eventuella scarecards innan.

Men scarecards kan jobba emot dig med. Om du har bästa handen o kanske skulle få in pengarna på floppen med klart bästa handen måste det vara att föredra i detta läge. Om det kommer ett scarecard kanske både du o o mostståndaren bromsar in i bettandet o handen checkas ned, eller så kan motståndaren sätta sitt drag. Scarecard är inte bara för sin egen del, det finns oxå scarecards för motståndaren som kan göra en potten mindre för egen del.

När man spelar så shortstackad som vi gör i detta fallet måste vi ju uttnyttja det, ta bort alla svåra beslut o bara ställa. Notera att bottom 2 spelar på ett helt annat sätt om vi spelar med djupa stackar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den enda realistiska hand du INTE slår på flopp eller turn är KT eller megadrag.

Någon kan säkert ha ett set men du minimerar iallafall möjligheterna med dina hålkort. Här har de oftast enligt mig fetingdrag om inte KT.

På turn måste du väl iallafall sätta 1 av spelarna på ett drag, varav en av spelarna på en liknande hand som KQ/KJ/KT ovan.

Sätter du ena spelaren på JQh med monsterdrag och den andra spelaren på en hand som KQ leder du ändå med ca 60% inför river.

Jag hade ställt flopp.

Länk till kommentar

Jag är överraskad över att så pass många menar på syn på turn, efter en allin + call står jag med svarte petter i mitt tycke, första personen går ju att sätta på ett drag alá J-Q, men personen som synar sätter jag minst på ett två par. Dock det man kanske inte räknade på i stridens hetta var att chansen är mkt liten att han har setat. Eller mer eller mindre obefintlig, med det i baktanke finns egentligen bara två händer att slå, K-10 och K-7. Knivigt läge men klart intressant hand i vilket fall, har iaf fått ut något av att diskutera handen känner jag :-)

Länk till kommentar

Vi vet ju inte ens att vi har bästa handen nu. Det finns ju rätt många andra faktorer än att skydda mot drag som har betydelse här.

du spelar NL50, du kan inte ge en random FI creeds för en bättre hand här just eftersom dom spelar just KJ-KQ på detta sättet, eller någon looser som har AK (som ska naturligvis slowspelas preflop)

tänk efter, om du suttit på KQ-AK, hadde du höjjt från pedralpifs läge då?

(nu menar jag inte att detta är bästa spelet, bara att 95% av spelarna på NL50 skulle göra det)

Länk till kommentar

du spelar NL50, du kan inte ge en random FI creeds för en bättre hand här just eftersom dom spelar just KJ-KQ på detta sättet, eller någon looser som har AK (som ska naturligvis slowspelas preflop)

tänk efter, om du suttit på KQ-AK, hadde du höjjt från pedralpifs läge då?

(nu menar jag inte att detta är bästa spelet, bara att 95% av spelarna på NL50 skulle göra det)

*Ojoj,, stavningen under all kritik, det heter creds inte creed, använd svenska om du kan om engelska är för svårt.

*hade stavas med ett d.

*höjt stavas med ett j

*du ska stava loser med ett o ,"looser" är ett adjektiv. Återigen bör du använda svenska ord (om du kan svenska, man kan ju undra)

Pokermässigt ska man nog ha en fundering på de implicita oddsen med. Betalar fiskfan av när man träffar så det motiverar en syn eller ett ställ.

MVH Jonne

Länk till kommentar