Gå till innehåll

AJ-checka turn?


MacDaddy

Recommended Posts

Seat 10 (playing) : Player 10, amount $19.27, amount bet $0, penalty (None)

Player 3: Small Blind ($0.25)

Player 4: Big Blind ($0.50)

** Dealing Down Cards **

Dealt to HERO: [Jh, As]

Player 5: Fold

Player 6: Fold

Player 7: Fold

HERO: Raise ($1)

Player 9: Fold

Player 10: Fold

Player 1: Fold

Player 2: Call ($1)

Player 3: Fold

Player 4: Fold

** Dealing Flop **

Community cards: [Ad, 8c, 6c]

HERO: Bet ($0.50)

Player 2: Call ($0.50)

** Dealing Turn **

Community cards: [8s]

HERO: Check ($0)

Player 2: Bet ($1)

HERO: Call ($1)

** Dealing River **

Community cards: [5s]

HERO: Bet ($1)

Player 2: Call ($1)

 

-Normala ä ju beta hela vägen men tänkte jag skulle spela handen lite annorlunda här.

 

Detta ä ju en WA/WB situation iom att bordet paras. Har han ett par ges han bara 5% chans o slå mig på river iom checken och det är en risk jag kan ge han iom att han ofta bluffar turn här med ett par men sen oxå framförallt inte kan folda river då jag inte representerat ett A tillräckligt för o hitta en fold.

Känns som detta kan va mer värt än risken o ge frikort då potten ä liten trots allt.

 

Har han mig däremot slagen med AK lr AQ så raisar han turn o då blir det dyrare för mig.

Men iom check-callen på turn så är min erfarenhet att de knappast raisar mitt donkbett på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig gillat miniraise före flopp och minibet på flopp (utom förstås med stål och en fi som gärna svarar på mini med att fethöja), men som spelat är det klart att man kan checka turn ibland för att inducera en bluff. Normalt skulle jag dock beta igen för värde. På låga nivåer har fi ganska ofta ett pp eller Ax här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig gillat miniraise före flopp och minibet på flopp (utom förstås med stål och en fi som gärna svarar på mini med att fethöja), men som spelat är det klart att man kan checka turn ibland för att inducera en bluff. Normalt skulle jag dock beta igen för värde. På låga nivåer har fi ganska ofta ett pp eller Ax här.

 

Vänligen förklara för undertecknad hur man betar hårdare pre och på flopp? Jag misstänker att jag har har missat någonting kapitalt angående Texas Limit.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänligen förklara för undertecknad hur man betar hårdare pre och på flopp? Jag misstänker att jag har har missat någonting kapitalt angående Texas Limit.....

 

Ibland inser man att man definitivt behöver starkare glasögon, just nu var ett sådant tillfälle, hehe...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker bara linjen känns väldigt konstig med riverdonk också. Försöker du repersentera ett stegdag? Eller vill du bara spela konstigt?

Har han A med sämre kicker så gör ju ett parat bräde att alla damer och kungar ger honom halva potten. Färgdrag? Jag tror att stora färgade kort är betydligt vanligare än händer med åttor i hos kallsynare.

Har han ett lägre par så låt honom betala eller lägga sig.

Beta flop, beta turn, beta river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har aldrig gillat miniraise före flopp och minibet på flopp (utom förstås med stål och en fi som gärna svarar på mini med att fethöja), men som spelat är det klart att man kan checka turn ibland för att inducera en bluff. Normalt skulle jag dock beta igen för värde. På låga nivåer har fi ganska ofta ett pp eller Ax här.

 

:-D

 

Som sagt bet på turn, men som spelat c/r river istället för donkbet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänligen förklara för undertecknad hur man betar hårdare pre och på flopp? Jag misstänker att jag har har missat någonting kapitalt angående Texas Limit.....

 

Tryck hårt som f*n på musknappen och håll inne den i några sek.

 

 

Angående handen så bet/bet/bet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...