Gå till innehåll

SlickJack.


SlickJack

Recommended Posts

Spelade ett pass till senare på kvällen igår. Var ju plus $770 och kände att jag ville ha en rejäl plusdag. Men från första början så gick precis allt emot mig. Tror aldrig att så mycket har gått så fel samtidigt på så många bord. Förlorade inte så jättestora potter men många små så jag backade $600 så slutade bara $170 upp för dagen vilket var frustrerande.

 

Idag var det tillbaka på sexmanna igen, verkligen fått upp suget för det spelet. Försökte att vara mer aggressiv, höja lite fler händer preflop och straffa limpare och det funkade fint. Fick en bra image och fick betalt fint.

Slutade plus $580 på två timmar och tre bord vilket känns ok då jag förlorade en $420 pott med AQ mot KQ all in på dam hög flopp och han träffar kung på river. Var några fler liknande utdragningar med då mot mindre lowstacks.

 

Rätt lustigt idag att jag bara blev trebettad en enda gång preflop då jag ändå höjde mer än jag brukar. Nåt som jag dock kan förbättra är mitt eget trebettande, idag gjorde jag det inte alls mycket, bara med riktigt bra händer.

 

Tyvvär inga särskilt intressanta händer att posta idag, inga jättesvåra situationer jag hamnade i.

 

Wsop spoiler här under!!!!!

 

 

 

 

Läste att Phil Hellmuth vunnit sitt elfte armband i ett $1,500 No Limit Holdem event, säga vad man vill om hans cashgame men lira turneringar, det kan han!

 

Håller mig också rätt uppdaterad om cardrunnerskillarnas framgångar. Brian Townsend var ju i Vegas och spelade skjortan av sina motståndare. Spelade heads up mot Sammy Farha och sen även mot andra duktiga spelare men då inte heads up. Han spelade in 2.15 miljoner dollar på fyra sessioner.

Ska bli intressant och se om hans sjuka formkurva håller i sig framöver.

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Idag hade jag en skön runda. Körde ganska aggressivt och det funkade jättebra. Men var plus ungefär ett inköp när jag fick en svacka. Förlorade några småpotter och åkte sen på en hemsk:

 

Det här var mitt i svackan då jag började förlora all credit vid bordet så jag valde att limpa in 33 utg som jag annars brukar höja.

 

- VILLAIN sitting in seat 1 with $417.26

- Seat 2 with $51.00

- HERO sitting in seat 3 with $659.70

- Seat 5 with $153.08

- Seat 6 with $500.90 [Dealer]

 

VILLAIN posted the small blind - $2.00

Seat 2 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to HERO: 3 of Diamonds, 3 of Hearts

HERO called - $4.00

Seat 5 folded

Seat 6 folded

VILLAIN raised - $20.00

Seat 2 folded

HERO called - $20.00

 

** Dealing the flop: 5 of Hearts, 7 of Diamonds, 3 of Spades

VILLAIN bet - $44.00

HERO raised - $120.00

VILLAIN called - $120.00

 

** Dealing the turn: Ace of Spades

VILLAIN bet - $142.00

HERO went all-in - $519.70

VILLAIN went all-in - $137.26

 

** Dealing the river: 10 of Spades

VILLAIN shows: King of Spades, 5 of Spades

HERO mucks: 3 of Diamonds, 3 of Hearts

VILLAIN wins $840.52 from the main pot

 

End of game

 

Mitt spel här är väl ganska standard och inte mycket jag kan ändra men kändes surt att åka på den handen. Först gillade jag inte esset på turn då han kan ha ett överpar och bli rädd för det kortet men sen när han bettade ut så var det bara att ställa.

 

Hade ett par andra jag förlorade där jag bluffade turn i något fel läge. Sen ett par när lowstacks limpat in stora händer och satt mig i klistret.

Skrev ju tidigare om att jag limpar in mer och spelar något färre händer när det är många dåliga spelare och en hel del "regulars" (vad heter svensk motsvarighet?) som gärna vill floata och leka poliser.

 

Hade då tidigare statistik på 17/11/4 vilket är rätt tajt och för mycket limpande gentemot många andra duktiga spelare man ser siffror på.

Igår ökade jag ju höjningarna preflop och fortsatte idag så min statistik för dessa två dagar är istället 19.14/15.41/4.12 vilket jag gillar mer. Kände att det spelet passar mig bättre nu också, har helt enkelt varit för feg tidigare och inte trott att det funkar så bra.

 

Blev inte trebettad preflop alls mycket idag heller. Det som jag tror gör att jag vågar höja så mycket oftare nu är att jag känner mig mer säker på hur jag ska kontra deras kontringar. Finns väl tre typer av kontringar som är vanliga:

 

1. Trebetta preflop: Jag försöker vara jätteuppmärksam på så fort samma person börjar trebetta mig för mycket. Då får man komma tillbaka över toppen med händer som AQ och TT.

 

2. Floata cbet: När samma person börjar floata för mycket får man börja bluffa turn och river oftare när rätt kort är ute.

 

3. Höja floppbet: När samma person börja höja en på floppen för mycket får man spela tillbaka med andrapar ibland och vara villig att spela för alla pengarna då och då med toppar.

 

Det är väl dom grejerna man får ha i huvudet och vara uppmärksam på när man höjer mycket preflop. Än så länge har jag knappt behövt använda mig av det jag skrev om. Bluffat vidare på turn ett par gånger, men det var när bra kort kom där jag antagligen hade bettat vidare vem jag än mött. Fyrbettade med AK men det är väl standard mot en hel del spelare när man är hyffsat aggressiv preflop.

 

Trebettade själv mer idag preflop och fick bara syn två gånger och då la dom sig på floppen. Ska bli intressant och se om man kan fortsätta köra över borden eller när någon säger stopp snart (är medveten om att begreppet "köra över borden" är väldigt relativt men nu när jag spelar är jag den klart aggressivaste spelaren på borden, samtidigt finns det ju dom som spelar riktig LAG och verkligen dominerar sina bord och äger sina motståndare och ibland sitter ensamma kvar med allas pengar).

Spelade 656 händer idag och plussade $1210 vilket är bra med tanke på att jag förlorade ett par stora potter.

 

Såg ännu en bra film igår, "88 minutes" med Al Pacino i huvudrollen, rekommenderas starkt för er som inte sett den.

 

Träningen går det mindre bra med dock. Nu när min tennispartner äntligen blivit hel i sin fot så ska ironiskt nog jag skada min. Strandtennis med vatten upp till vaderna kan vara förrädiskt. Trampade på en stor sten och får nu stå över tennisen minst en vecka. Kör ju också lite brottning men fick höra att dom har sommarstäng den tiden jag vill träna så får se om jag kan hitta nån lösning där.

 

Solen verkar ju ha svikit för stunden så skönt att i alla fall pokern funkar ok. Dygnsrytmen är kass också men vafan, skönt å vara uppe sent och kika på film och surfa internet!

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shipitholla85: Tack! Sånt är kul att höra. Hoppas att steget upp går bra, inte jättestor skillnad faktiskt. Något aggressivare spel men det skiljer nog från sida till sida.

 

Spelade nu för en stund sedan. Blev ett ganska kort pass, 422 händer där jag plussade $560. Gjorde en dålig syn i en hand, synade $160 på rivern där en killes spel inte gick ihop riktigt. Men saken var att jag redan hade tomtestämpel på honom och hade jag bara tänkt igenom saken kunde jag insett att han hade en hand som slog min. Fast ganska dåligt bet av honom på rivern var det. Kanske postar handen sedan.

 

Juni: Plus $4200 än så länge, hoppas det håller i sig! :mrgreen:

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, här kommer min luriga hand som jag skrev om tidigare, ska förklara mina tankebanor om vad det var som förbryllade mig.

 

- VILLAIN 1 sitting in seat 1 with $298.39

- Seat 2 with $198.33

- HERO sitting in seat 3 with $718.40

- Seat 4 with $408.16 [Dealer]

- Seat 5 with $481.70

- VILLAIN 2 sitting in seat 6 with $429.30

 

Seat 5 posted the small blind - $2.00

VILLAIN 2 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to HERO: 8 of Clubs, 8 of Spades

VILLAIN 1 raised - $8.00

Seat 2 folded

HERO raised - $25.00

Seat 4 folded

Seat 5 folded

VILLAIN 2 called - $25.00

VILLAIN 1 called - $25.00

 

** Dealing the flop: 5 of Spades, 6 of Clubs, 7 of Clubs

VILLAIN 2 - $8.00

VILLAIN 1 raised - $16.00

HERO called - $16.00

VILLAIN 2 called - $16.00

 

** Dealing the turn: 2 of Hearts

VILLAIN 2 checked

VILLAIN 1 checked

HERO bet - $95.00

VILLAIN 2 called - $95.00

VILLAIN 1 called - $95.00

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

VILLAIN 2 checked

VILLAIN 1 went all-in - $162.39

HERO called - $162.39

VILLAIN 2 folded

VILLAIN 1 shows: 10 of Clubs, 10 of Diamonds

HERO mucks: 8 of Clubs, 8 of Spades

VILLAIN 1 wins $731.78 from the main pot

 

End of game

 

VILLAIN 1 är en fisk som spelar för många händer och ofta minihöjer preflop. Jag har trebettat honom tidigare ett par gånger och då vunnit på flopp. Tror han synar min trebet med ganska många händer.

VILLAIN 2 (bb) kallsynar min höjning vilket sätter igång varningsklockorna något. Vet inte så mycket om VILLAIN 2, ingen spelare som utmärkt sig innan.

 

Floppen är väldigt farlig, möjliga tvåpar och stegar ute, samt drag. VILLAIN 2 minibettar rakt ut och VILLAIN 1 minihöjer. Vid det här laget förstår jag att jag har att göra med två jättetomtar och vet inte riktigt hur jag ska tolka deras bett. Jag kan slå om redan här på floppen i och med att jag har öppet stegdrag men jag tror mig inte ha särskilt stor foldequity så jag synar för att se hur händelseförloppet blir på turn.

 

En blank tvåa kommer vilket ger 34 stege, men båda mina motståndare checkar vilket förbryllar mig något. Jag höjde ju inte på floppen så dom kan inte förutsätta att jag ska betta turn så det känns inte som att dom har händer dom vill skydda. Kanske båda sitter med drag? VILLAIN 2 tror jag definitivt har ett drag, VILLAIN 1 är jag lite osäker på.

 

Jag har ändå överpar och fortfarande öppet stegdrag och nu anser jag mig kunna ha en del foldequity också så jag bombar på med ett starkt bet och båda synar!

 

River parar det med sjuan och VILLAIN 2 checkar så det stärker min känsla av att han var på draget. Nu helt plötsligt trycker VILLAIN 1 in sina sista slantar och det är detta som ställer mig något. Känns desperat på något sätt och han kan mycket väl haft ett kombodrag av något slag. Något par med färgdrag finns i åtanke, även ett par plus stegdrag.

 

Vad tror dom att jag har? Jag spelar handen ungefär som jag har ett överpar själv. Jag kallsynar bet och raise på floppen (även om de var väldigt veka), sen bettar jag starkt på turn så en kompetent spelare hade inte ställt river med en hand som 88, 99, TT, JJ. Det jag har i huvudet är om nu VILLAIN 1 har ett överpar som han gillar, varför ställde han inte in på turn i så fall med så många drag ute och potten så stor?

 

En kompetent spelare hade antagligen haft ett kombodrag med sjuan och på riv bettat in i mig för han förstår att jag får bra odds att syna med ett bra överpar. Har han ett missat drag får han mig inte att vika. Han hade i och för sig inte spelat flopp eller turn som någon av dom här gjorde.

 

Så visst finns chansen att VILLAIN 1 har ett drag som han missat och nu tror han kan få bort mig men eftersom jag även sätter VILLAIN 2 på draget så är sannolikheten mindre att båda har det. Sedan så kan han göra beten fast jag spelat som om jag har ett överpar bara för att han är en dålig spelare. Han ser sjuan och ser sin chans att kunna bluffa bort mig helt enkelt. Tror knappast han bettar för värde på rivern? Hade jag haft något bättre överpar hade det varit lätt beslut. Men som det är nu slår jag ju inga överpar om det är det han har.

 

Samtidigt får jag bra pottodds, behöver vinna en gång på 4,5 för att gå plus minus noll så någon av dom gångerna tror jag att jag har honom slagen även om det är marginellt.

 

Känns som mina tankegångar blev något flummiga här men hoppas ni förstår hur jag tänkte och varför jag tyckte hans bet på river kändes konstig. Men när man spelar mot dåliga spelare måste man sätta sig in i hur dom tänker och det är banne mig inte lätt alltid. Här blev jag överumplad av hans ologiskhet och han fick bra betalt för sina tior men han fick en fet note på sig och nästa gång stackar jag honom med min knektar! :twisted:

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checkar turn för pottkontroll här. SÅ mycket till överpar är det faktiskt inte att skydda, samtidigt som man mycket väl kan vara efter och faktiskt själv är den som tjänar på ett gratiskort.

 

Ja, är väl inte helt fel heller. Men samtidigt känns det inte som dom har händer dom vill skydda när dom inte kan förutsätta att jag ska betta här när jag inte höjde floppen. Så mot många spelare har jag bra folequity samtidigt som jag har outs om jag blir synad så jag kände att en bet var helt ok.

Två tior är inte helt lätt att kallsyna ett pottbet med här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde ett ganska segt tvåtimmarspass idag. Vann alldeles för lite potter, inte det att jag blev utdragen, träffade för sällan helt enkelt. Var fler bord igång än vanligt och många spelare jag inte sett innan.

 

Fick ingen respekt alls och folk ville limpsyna höjningar och sånt hela tiden vilket gjorde att jag limpade lite mer än vanligt då jag ofta inte fick någon cred på flopparna heller.

 

Trebettade i en hand med AK då en kille limpar utg och en direkt efter höjer, jag slår upp det och killen utg kallsynar och den andre lägger. Floppen kom tio hög och kanske skulle jag checkat.. hade ingen read alls på min motståndare.

Han kallsynar min bet i alla fall och ställer när jag checkar blank turn.

 

Sen hade jag ett par där jag bluffade turn tom men blev synad. Kampen med smallstacksen gick väl lite back också tror jag. Handen som räddade mig var AK när jag får med mig en kille som limpat utg och får honom all in på QJT flopp så slutade på plus $105 för dagen trots att det mesta var motigt.

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyligen hemkommen från en vän där vi satt och spelade lite live mot varandra.

Vi var fyra stycken varav en nybörjare så inga stora insatser alls. Vi körde turnering där strukturen blir brant ganska snabbt, särskilt heads up, detta för att dom som åkt ut inte ska sitta och vänta för länge.

 

Gick plus och även om det inte var någon summa att tala om så är det ju alltid skoj. Inte alls ofta jag spelar live, måste göras oftare helt klart.

Innan jag åkte dit spelade jag själv här hemma. Blev bara en timma och tjugo minuter för jag blev väldigt hungrig sedan. Plussade $640 så det var ett bra resultat.

 

Var ganska aggressiv i början men hade dålig tajming så halkade ner ca $150-$200. Men sen vann jag två fina händer som i princip spelade sig själva.

Trebettar en utg-höjare med AA och har precis trebettat handen innan. Han ställer in med sin AK och mina ess står.

 

Senare har jag KQ och reraisar en som höjer i middle i position. Han synar och checksynar sen mitt cbet på en KKx rainbow flopp. Turn är Q och jag checkar bakom, ifall han har kungen får jag ändå hans pengar och har han ett lägre pocket kanske han får för sig att bluffa river. Tråkigt för honom så trillar en knekt på river och han ställer in med sin kåk JJJKK och jag dubblar upp. :-D

 

Har en bonus jag spelar mot som snart ska vara klar så jag får lägga in fler timmar nu i dagarna.

 

Imorgon blir det träning, film och poker för hela slanten. Håller nu på att ladda hem en film som heter "The prestige" som har fått bra kritik samt senaste UFC (ultimate fighting championship). Brukar följa UFC och Pride fighting championship. Har ju själv hållt på med massa kampsporter så intressant att följa.

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som är viktigt om man kör en aggressiv stil är ju att växla tempo ibland när det behövs. Läste om en rätt intressant strategi. Vet inte hur väl den funkar i praktiken och den medför säkert en del swings men kan vara kul att prova.

 

Mode 1: Här trebettar du jättemycket preflop. Mycket mer än normalt. Men om du ska höja en hand vanligt så gör det bara med dina allra bästa händer, limpa eller folda annars.

 

Mode 2: Här trebettar du enbart dina starkaste händer. Däremot höjer du vanligt i position med alla möjliga händer.

 

Växla mellan dom båda och motståndarna lär få problem, förutsätter ju att man har god känsla för spelet och bra tajming.

 

Något som blir viktigt att tänka på när man trebettar mycket är ju när man ska ställa när motståndarna fyrbettar vilket en del kommer att göra oftare än normalt när man trebettar mycket. Sen är frågan när man kör stilen där man bara trebettar med bra händer om man ska ställa med AA-KK eller bara syna för att dölja sin styrka. Beror nog på vem man möter.

 

Just nu funkar mitt eget spel bra så jag tror inte själv jag kommer att prova dessa taktiker i nuläget men har haft dom i åtanke under en tid och kan säkert vara intressant och prova någon dag när man blir uttråkad av den vanliga grinden.

 

Är inte hundra på vilken sida det var jag läste detta men det var på något pokerforum någonstans, ingen svensk sida.

 

Nä, nu blir det nog frukost!

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra litet träningstips för er som ser instruktionsvideor av typen Cardrunners och Stoxpoker.

 

*Försök varje hand förutsäga vad spelaren kommer att göra innan han har agerat. Detta får i alla fall mig att verkligen tänka till när dom gör något annorlunda mot det jag hade gjort. Det är ju inte alltid dessa killar spelar 100% rätt men dom gör ju i alla fall stora pengar i längden så...

Jag brukar pausa mediaspelaren och tänka eller säga till mig själv hur jag hade agerat och sen trycka play och se hur det utvecklar sig, särskilt i kniviga situationer.

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går det fint att spela! Var back ungefär ett inköp idag efter lite dåligt spel och dålig tajming i början men kom tillbaka och slutade $450 upp så det var skönt!

 

Sjätte speldagen i rad jag plussar nu och det var sen jag ändrade min spelstil något och började höja mer preflop. Kommer posta ett par handhistorys sen, gjorde bland annat en helgalen bluff som jag i efterhand inte gillar alls.

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett bra litet träningstips för er som ser instruktionsvideor av typen Cardrunners och Stoxpoker.

 

*Försök varje hand förutsäga vad spelaren kommer att göra innan han har agerat. Detta får i alla fall mig att verkligen tänka till när dom gör något annorlunda mot det jag hade gjort. Det är ju inte alltid dessa killar spelar 100% rätt men dom gör ju i alla fall stora pengar i längden så...

Jag brukar pausa mediaspelaren och tänka eller säga till mig själv hur jag hade agerat och sen trycka play och se hur det utvecklar sig, särskilt i kniviga situationer.

 

Må klonken vara med er / SlickJack

 

Vilket sammanträffande att jag precis har laddat ner de! :lol:

De är faktiskt riktigt bra som träning. Har bara hunnit kolla på 3st hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket sammanträffande att jag precis har laddat ner de! :lol:

De är faktiskt riktigt bra som träning. Har bara hunnit kolla på 3st hittills.

 

Visst är dom! Finns ju ett par stycken att ladda ner också... :-D

 

Tog en paus från spelandet igår, kom hem rätt sent och var trött så kände att det fick vänta. Idag körde jag igen, två korta pass blev det. Två och en halv timma sammanlagt. Plussade $430 så den positiva trenden håller i sig.

Var först upp ett inköp men backade sen till plus minus noll under första sessionen. Under andra gick jag stadigt uppåt hela tiden.

 

Några av dom jag förlorade under första sessionen hade kanske kunnat undvikas. Trebettade en med en $200 stack som höjer först in i co. Jag har QQ och han ställer så jag ska syna $158 i en $262 pott. Man får tänka på att han antagligen kan göra så här med AK-AQ och AA-JJ men det är marginellt. Hade gärna sett honom vara lite grundare så hade beslutet varit lätt.

 

Hade själv en aggressiv image och trebettat en del tidigare, om jag själv varit väldigt tight hade det varit relativt enkel fold.

 

En som jag nog hade kunnat undvika var när jag trebettade en spelare som är aggressiv och klurig. Jag hade trebettat honom väldigt mycket men han hade aldrig synat. Nu gjorde jag det igen med 44 från bb och han synar och jag cbettar på J96 bräda vilket jag kanske inte skulle ha gjort. Fick bara en känsla av att han kallsynade preflop för att sätta dit mig med en stor hand så jag skulle litat på min känsla.

 

Imorgon är det midsommarafton och då blir det inget spelande för min del.

Får se hur det blir på lördag, är ju inte bra att spela om man inte mår bra.. :rolleyes:

 

Filmen jag talade om för ett par dagar sedan, "The prestige", var kanon så den rekommenderas för den som vill se något annorlunda. Handlar om två magiker i början av 1900-talet som blir rivaler och gör allt för att skapa dom bästa showerna, kosta vad det kosta vill.

 

Glad midsommar och må klonken vara med er / Slickjack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En som jag nog hade kunnat undvika var när jag trebettade en spelare som är aggressiv och klurig. Jag hade trebettat honom väldigt mycket men han hade aldrig synat. Nu gjorde jag det igen med 44 från bb och han synar och jag cbettar på J96 bräda vilket jag kanske inte skulle ha gjort. Fick bara en känsla av att han kallsynade preflop för att sätta dit mig med en stor hand så jag skulle litat på min känsla.

 

Tycker att du gjorde rätt att cbetta där. Har du valt att ta kommandot PF så kan du lika gärna fortsätta på den floppen!

 

Filmen jag talade om för ett par dagar sedan, "The prestige", var kanon så den rekommenderas för den som vill se något annorlunda. Handlar om två magiker i början av 1900-talet som blir rivaler och gör allt för att skapa dom bästa showerna, kosta vad det kosta vill.

 

Har hört från andra att den ska vara bra. Kanske borde kolla in den!

Såg Momento idag (inatt) och det var en superfilm! Se den om du inte har sett den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du gjorde rätt att cbetta där. Har du valt att ta kommandot PF så kan du lika gärna fortsätta på den floppen!

 

Har hört från andra att den ska vara bra. Kanske borde kolla in den!

Såg Momento idag (inatt) och det var en superfilm! Se den om du inte har sett den!

 

Antar det, kändes bara som att det var stor risk att han började bli trött på mig just då men det är väl inget direkt fel jag gör.

 

 

Nä, faktiskt inte sett Momento ännu. Får nog ta och göra det!

 

Här är en hand från gårdagen där jag tycker jag fick ut bra värde:

 

 

- VILLAIN 1 sitting in seat 1 with $1348.36

- Seat 2 sitting in seat 2 with $791.00

- tchtch sitting in seat 3 with $275.84

- VILLAIN 2 sitting in seat 4 with $150.00 [Dealer]

- Seat 5 with $405.20

- HERO sitting in seat 6 with $523.79

 

Seat 5 posted the small blind - $2.00

HERO posted the big blind - $4.00

** Dealing card to HERO: Jack of Clubs, Queen of Hearts

VILLAIN 1 called - $4.00

Seat 2 folded

Seat 3 called - $4.00

VILLAIN 2 raised - $8.00

Seat 5 folded

HERO called - $8.00

VILLAIN 1 called - $8.00

Seat 3 called - $8.00

 

** Dealing the flop: Jack of Hearts, 8 of Hearts, 10 of Spades

HERO checked

VILLAIN 1 checked

Seat 3 checked

VILLAIN 2 checked

 

** Dealing the turn: 2 of Diamonds

HERO bet - $24.00

VILLAIN 1 called - $24.00

Seat 3 folded

VILLAIN 2 called - $24.00

 

** Dealing the river: Jack of Diamonds

HERO bet - $24.00

VILLAIN 1 raised - $96.00

VILLAIN 2 folded

HERO called - $96.00

VILLAIN 1 shows: 9 of Diamonds, King of Hearts

HERO shows: Jack of Clubs, Queen of Hearts

HERO wins $295.00 from the main pot

 

End of game

 

Preflop: Villain 1, en aggressiv stor stack limpar in vilket kan betyda vad som helst egentligen, han spelar rätt många händer. En till limpar och villain 2 som jag inte vet mycket om som är en lowstack knapphöjer och jag får en enkel syn med QJo i bb.

 

Floppen: Jag träffar högsta par men finns två möjliga stegar ute, samt färgdrag och möjliga tvåpar så jag checkar för att se hur dom andra agerar. Om jag bettar är det möjligt att dom händer jag slår höjer bort mig.

Alla checkar. Preflophöjaren har bra position och hade definitivt bettat med en knekt eller bättre här.

 

Turn: En tvåa som antagligen inte förändrar något. Jag bettar lite under pott och två stycken synar, VILLAIN 1 och preflophöjaren. Preflophöjaren sätter jag på ett pocketpar eller något drag. VILLAIN 1 har sannolikt också ett drag. Tror definitivt han hade bettat floppen med en hand bättre än en knekt. Det är inte särskilt vanligt att man checkar till preflophöjaren om man har en bra hand på en sån här dragig bräda när denne bara knapphöjt preflop. Så jag tror fortfarande jag har bästa handen.

 

River: Nu kommer en knekt till och nu är frågan om hur jag får ut bäst värde.

Mina motståndare har antagligen ett dåligt par eller missat drag men frågan är vad dom tror jag har? Jag bettade inte floppen och bettar sen halvstarkt på turn så dom behöver inte nödvändigtvis tro att jag har en knekt, särskilt inte nu när en till dykt upp på river.

 

Jag skulle kunna betta nära pott, men då får jag antagligen inte syn särskilt ofta. Och någon enstaka gång kanske den stora stacken har slowat ett monster och då får jag ett svårt beslut om han ställer in. Jag bestämmer mig för att göra ett blockbet. VILLAIN 1 är aggressiv och nu ser det verkligen ut som jag har ett missat drag eller ett svagt par. Mycket riktigt höjer han och jag synar. Det finns ingen mening för mig att höja igen här.

 

Tycker detta var ett utmärkt läge för att göra ett blockbet mot en aggressiv spelare. Inte så ofta jag gör det annars och är glad för att jag uppmärksammade situationen denna gången.

 

Nä, nu ska det firas midsommmar!

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte spelat på två dagar så idag var det dags igen. Midsommarfirandet är över och det är "back to work" som gäller.

Spelade knappt två timmar idag och plussade $970. Hade dåligt kortsnitt då jag hade mycket lägre VPIP än vanligt men jag fick bra betalt när jag träffade för jag hade ett par callingstations vid borden.

 

Plus nio dagar i rad nu, det är rekord för mig på NL 400.

$6400 upp i Juni, även det rekord för mig! :-D

Det behövs då jag inte har lagt undan särskilt mycket till rullen på ett tag. Ska också investera i en laptop så snart som möjligt.

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade idag i ca 3 timmar och slutade plus $70. Var back lite mer än två inköp efter ett tag. Mitt aggressiva spel funkade inte alls och tajmingen blev helt fel. Sen rök lite mer än ett inköp i en hand med set mot set. Därefter kom jag in i det vanliga flytet och påbörjade min comeback. Men mot slutet var det jättesegt och jag pendlade vid +-0 hela tiden.

 

Kollade igenom pokertracker som alltid efter sessionen och såg att jag inte spelade alla mina händer optimalt (enligt mig). Missade något värdebet och gjorde ett par dåliga calls.

 

Min bonus på sidan är snart clearad i alla fall och snart får jag se mig om efter en ny sida att börja spela på. Idag är tionde plusdagen i rad. Mitt tidigare rekord låg på 16 eller 17 dagar i rad men det var på NL $200.

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag spelade jag ett ganska kort pass (432 händer) och blev nu klar med min bonus. Slutade sedan dels för att bonusen var klar och dels för att jag inte kände mig 100. Var upp rätt mycket i början men efter en utdragning började jag tappa. Sen hade jag dålig position på ett av borden med en väldigt lös och trixig spelare till vänster om mig.

 

Ibland får man mycket gratis, min motståndare i denna handen höjde mitt cbett på floppen bara ett par händer sedan och jag lade mig den gången:

 

 

- Seat 1 with $396.00

- Seat 2 with $607.01

- Seat 3 with $345.00

- HERO sitting in seat 4 with $459.80

- Seat 5 with $190.11 [Dealer]

- VILLAIN sitting in seat 6 with $285.80

 

VILLAIN posted the small blind - $2.00

Seat 1 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to HERO: 9 of Clubs, 9 of Diamonds

Seat 2 folded

Seat 3 folded

HERO raised - $16.00

Seat 5 folded

VILLAIN called - $16.00

Seat 1 folded

 

** Dealing the flop: 10 of Spades, 10 of Hearts, 9 of Spades

VILLAIN checked

HERO bet - $27.00

VILLAIN raised - $54.00

HERO called - $54.00

 

** Dealing the turn: King of Hearts

VILLAIN bet - $72.00

HERO called - $72.00

 

** Dealing the river: 4 of Hearts

VILLAIN checked

HERO went all-in - $317.80

VILLAIN went all-in - $145.80

VILLAIN shows: 5 of Spades, 5 of Hearts

HERO shows: 9 of Clubs, 9 of Diamonds

HERO wins $576.60 from the main pot

 

End of game

 

 

I nästa hand förlorar jag en liten pott med mina två ess:

 

- Seat 1 with $187.00

- VILLAIN 1 sitting in seat 2 with $247.40

- Seat 3 with $399.00

- Seat 4 with $268.00

- HERO sitting in seat 5 with $418.00 [Dealer]

- VILLAIN 2 sitting in seat 6 with $363.70

 

VILLAIN 2 posted the small blind - $2.00

Seat 1 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to HERO: Ace of Diamonds, Ace of Spades

VILLAIN 1 called - $4.00

Seat 3 folded

Seat 4 folded

HERO raised - $20.00

VILLAIN 2 called - $20.00

Seat 1 folded

VILLAIN 1 called - $20.00

 

** Dealing the flop: King of Clubs, 3 of Diamonds, Jack of Spades

VILLAIN 2 bet - $36.00

VILLAIN 1 called - $36.00

HERO called - $36.00

 

** Dealing the turn: Queen of Hearts

VILLAIN 2 bet - $162.72

VILLAIN 1 went all-in - $191.40

HERO folded

VILLAIN 2 called - $191.40

 

** Dealing the river: 6 of Spades

VILLAIN 1 shows: King of Hearts, Jack of Clubs

VILLAIN 2 mucks:

VILLAIN 1 wins $551.80 from the main pot

 

End of game

 

 

VILLAIN 2 bettar ut på floppen och VILLAIN 1 kallsynar så jag synar bara med mina ess för att jag har position och för att se hur dom agerar på turn. AQ har hålstegedrag och QT öppet stegdrag på floppen men AQ är inte särskilt trolig hand hos mina motståndare. Så med inga färgdrag ute så känns det som en ganska säker flopp att syna på.

 

Tänkbara händer som dom kan agera så här med:

KQ (5 outs), AQ (4 outs), 33, JJ, KJ, QT (8 outs)

Inte särskilt troliga men man vet aldrig: AJ (2 outs), KK

 

Av deras åtta troligaste händer ligger jag under rejält mot fyra stycken och bara en av händerna har många outs mot mig.

 

På turn bettar VILLAIN 2 hårt och VILLAIN 1 pushar med sina sista dollar och jag får en enkel fold. Damen var ett av de korten jag inte ville se på turn men VILLAIN 1 hade mig redan slagen på floppen.

VILLAIN 2 kan ha AQ eller QT här och desperat försöka pusha bort oss båda på turn då ingen höjde floppen.

 

 

 

I nästa hand gillar jag mitt spel om det inte vore för att jag vet att killen är jättelös och omöjlig att betta bort. När jag väl trebettat preflop är det ok att betta floppen men jag skulle inte trebettat från första början.

Mot många andra trebettar jag här, men helst inte mot denna typen av spelare när vi bara har ca 100 bb. På river känns inte esset som särskilt bra bluffkort då jag tror min motståndare synar med så många händer.

 

- Seat 1 with $106.60

- Seat 2 with $414.56

- Seat 3 with $237.20 [Dealer]

- VILLAIN sitting in seat 4 with $422.20

- HERO sitting in seat 5 with $471.54

- Seat 6 with $101.26

 

VILLAIN posted the small blind - $2.00

HERO posted the big blind - $4.00

** Dealing card to HERO: 9 of Clubs, 10 of Clubs

Seat 6 folded

Seat 1 folded

Seat 2 folded

Seat 3 folded

VILLAIN raised - $14.00

HERO raised - $46.00

VILLAIN called - $46.00

 

** Dealing the flop: 4 of Hearts, 5 of Spades, King of Diamonds

VILLAIN checked

HERO bet - $69.00

VILLAIN called - $69.00

 

** Dealing the turn: 4 of Spades

VILLAIN checked

HERO checked

 

** Dealing the river: Ace of Clubs

VILLAIN checked

HERO checked

VILLAIN shows: 10 of Spades, 10 of Diamonds

HERO mucks: 9 of Clubs, 10 of Clubs

VILLAIN wins $227.00 from the main pot

 

End of game

 

Slutade plus $270 och det är ok på så få händer. Så plusdag nummer 11 avklarad. :mrgreen:

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puh, håller på med storstädning av lägenheten vilket verkligen behövs. Tar ett tag om man är nogrann fastän jag bor i en etta. Har även rensat bland mina kläder och hållt på så nu är man lite småseg.

 

Har insett att jag är lite smått internetberoende vad det gäller att kolla vissa sidor och surfa runt dagligen. Känns därför skönt att försöka styra upp runtomkring mig och därefter få ordning på matvanor och dygnsrytm. Ska hem till mina föräldrar på fredag och kommer tillbaka till Malmö på tisdag igen så under den tiden blir det ingen dagbok då dom knappt har ett fungerande internet samt att jag troligtvis inte kommer spela någon poker.

 

Men dygnsrytmen lär ställas till rätta, får se om jag sedan kan undvika bli nattmänniska igen. Har nu satt in pengar på en ny sida där jag har bonus samt rakeback. Har även fixat ett handgrabberprogram som ska samla spelade händer från mina motspelare. Har inte spelat där ännu men vad jag sett hittills så är trafiken dagtid på min nivå sådär men det blir bättre framåt kvällen/natten.

 

Följer nu WSOP och HORSE-turneringen med intresse. Ska bli kul och se vem som tar hem det i år. Skulle verkligen vilja lära mig lite andra pokerformer. Har ett litet hum om omaha high och har lirat lite fixed holdem tidigare men där finns det så mycket att lära. Känns som att jag vill nå längre inom nl holdem innan jag tar tag i andra pokerformer och för mig innebär det att stabilt plussa på i alla fall NL $1000.

 

Får se om jag orkar lira något lite senare idag, i så fall blir det säkert på den gamla sidan eftersom jag inte orkar koncentrera mig max vad det gäller ny grafik och nya spelare just nu.

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade i en och en halv timma på den sidan där spelade mot min bonus tidigare. Var riktigt nöjd med dagens session fast det var den jag plussade minst på om man ser till de senaste dagarna, om man ens kan kalla det plus, ynka $20 blev det.

 

Ja, jag var i alla fall nöjd fram tills dess att jag kollade igenom handhistoriken och hittade den här handen!!! :shock:

 

 

- Seat 1 with $405.80

- Seat 2 with $492.80

- Seat 3 with $253.40

- HERO sitting in seat 4 with $404.00

- VILLAIN sitting in seat 5 with $207.95 [Dealer]

- Seat 6 with $161.63

 

Seat 6 posted the small blind - $2.00

Seat 1 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to HERO: Jack of Clubs, 10 of Diamonds

Seat 2 folded

Seat 3 folded

HERO raised - $16.00

VILLAIN called - $16.00

Seat 6 folded

Seat 1 folded

 

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, 8 of Spades, 7 of Diamonds

HERO bet - $29.00

VILLAIN called - $29.00

 

** Dealing the turn: 7 of Clubs

HERO bet - $68.00

VILLAIN went all-in - $162.95

HERO folded

VILLAIN mucks:

VILLAIN wins $323.95 from the main pot

 

End of game

 

Hur ska jag förklara bort den här? hehe.. Minns handen i alla fall och hur jag tänkte. Jag såg fan ta mig inte att jag floppat stegen utan trodde jag var helt tom. Sen så funderade killen ett tag innan han synade så jag trodde inte han hade ett drag för då brukar folk oftast syna snabbt utan jag satte honom på ett svagt par för jag trodde han skulle höjt mig med tvåpar eller bättre på en sån här dragig bräda. Sen när sjuan kommer bestämmer jag mig för att skjuta en kula till men sen när han kommer över toppen så får jag ju pinsamt nog vika, tom som jag är... :-P

 

Får verkligen hoppas han hade en kåk men AAARRRGGHHH vad det retar mig att jag kan vara så klantig och ouppmärksam. Minns den där videon med TuffFish som får in en straightflush på rivern och sitter och tänker länge innan han äntligen ser vad han har och höjer sin motståndare, men min hand är fan nästan värre.

 

Förutom den handen så spelade jag inte så många stora potter. Nästan precis då jag beslöt mig för att börja spela så kom tre solida spelare som alltid brukar multitabla där och slog sig ner på alla borden, så dom tog bort en del värde. Och mot dom sämre spelarna lyckades jag inte träffa något bra.

 

En vän till mig skickade över en handhistory på msn igår och jag skrev tillbaka att han var en j-vla galning. -Vadå, vad ska han ha? fick jag som svar.

Sen när jag kollade igenom nogrannt några gånger så ser jag att min vän spelade handen riktigt bra.

 

Se om jag minns den rätt. Det hela utspelar sig på NL $600. En mycket aggressiv spelare höjer från ganska tidig och har full stack. Min vän (vi kan kalla honom Kalle) synar med A3s från blindsen. En syn som är något marginell men Kalle är duktig postflop och har antagligen bra read på Fi.

 

Floppen kommer 98x med färgdrag (inte Kalles färg, har för mig x=4 eller nåt sånt). Kalle checkar och Fi checkar bakom. Turn kommer blank J och Kalle checkar och Fi bettar och Kalle checkraisar.

 

Kalle vet att Fi är en "bombare" så det är misstänkt att han checkar en så dragig flopp, så därför bestämmer sig Kalle för att checkraisa en ok turn vilket kan vara effektivare än att beta ut själv ibland. Här synar dock Fi och river kommer blank åtta som parar bordet. Kalle betar ut och Fi höjer ca 3x Kalles bet och Kalle ställer.

 

Kalle bestämmer sig för att fullfölja sin bluff på river fastän Fi synade turn, det är många drag ute och Fi behöver inte ha haft knekten på turn. Nu höjer Fi Kalles bet och det är det som inte går ihop. Hade Fi haft en hand som AJ eller KJ så hade han synat ut i och med att bordet är parat och Kalle visat sådan styrka. Hade han haft åttan hade han antagligen bettat ut på floppen och han hade antagligen inte synat Kalles checkraise på turn i och med att där ligger två överkort. I och med att Fi är aggressiv och "bombar" hela tiden så hade han antagligen cbettat floppen om han träffat något.

 

Man skulle kunna tänka sig att Fi skulle kunna ha QT och fått in stege på turn men då skulle han antagligen höjt igen efter att Kalle checkraisat turn plus att Kalle kan få honom att vika på river när bordet parar och han ställer.

Så jag blev faktiskt impad när jag insåg hur väl genomtänkt Kalles spel var, med största sannolikhet hade jag själv inte upptäckt detta läge att roffa åt mig en stor pott.

 

Gjorde dock en bluff idag som jag är nöjd med även om den är simpel i jämförelse med handen jag just beskrev..

 

VILLAIN är en solid tight semiaggressiv multitablare. Jag sitter med honom på flera bord där jag höjt ganska ofta preflop.

 

- Seat 1 with $488.00

- Seat 2 with $930.90

- VILLAIN sitting in seat 3 with $450.96 [Dealer]

- Seat 4 with $706.00

- Seat 5 with $196.00

- HERO sitting in seat 6 with $400.00

 

Seat 4 posted the small blind - $2.00

Seat 5 posted the big blind - $4.00

** Dealing card to HERO: 6 of Diamonds, 6 of Hearts

HERO raised - $16.00

Seat 1 folded

Seat 2 folded

VILLAIN called - $16.00

Seat 4 folded

Seat 5 folded

 

** Dealing the flop: 5 of Hearts, 10 of Clubs, 2 of Hearts

HERO bet - $30.00

VILLAIN called - $30.00

 

** Dealing the turn: 5 of Diamonds

HERO checked

VILLAIN bet - $64.00

HERO raised - $167.00

VILLAIN folded

HERO mucks: 6 of Diamonds, 6 of Hearts

HERO wins $326.00 from the main pot

 

End of game

 

Jag höjer utg och jag tror att VILLAIN sätter mig på ett högt par eller två höga kort. Är inte säker på att han har koll på att jag brukar höja låga pocketpar utg.

 

Floppen är helt ok för mina sexor och där ligger ett färgdrag. Jag cbettar och villain gör en relativt snabb syn vilket kan indikera ett drag eller en ok hand fast inte jättestark. En spelare med en riktigt stark hand brukar oftast ta sig tid till att fundera om han ska höja eller inte, sen så tror jag att VILLAIN hade höjt mig med sina starka händer här i och med att det finns drag ute och att chansen finns att jag sitter på ett överpar i och med att jag höjde utg.

 

På turn parar den bordet med en femma vilket minskar risken att Villain sitter på 55. Jag beslutat mig för att checkraisa ifall VILLAIN bettar för jag tror han viker det mesta här, även färgdrag i och med att bordet är parat (han är hyffsat tight i sådana lägen). Kanske viker han även överpar som JJ-QQ här även om dom är dom troligaste händerna han skulle syna med, inte säker på om han reraisar QQ preflop när jag höjt utg men är ganska säker på att han gör det med AA-KK så dom kan man utesluta.

 

Trist att det inte blev mer plus för dagen men tycker jag spelade ok förutom när jag missade nötterna..

 

Hade bra statistik i pokertracker också, spelade lite fler händer (21 vpip) än jag brukar då jag tidigare tyckt jag varit för tajt och antagligen haft ganska dåligt kortsnitt vissa sessioner. Raise preflop låg på strax över 16 vilket är ok men hade gärna haft lite högre där.

 

Se om jag hinner grinda en runda imorgon också vilket blir sista tillfället innan jag ska hem till mina föräldra några dagar.

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft fullt upp idag, varit i stan och shoppat och tvättat här hemma.

Spelade en liten stund på min nya sida för att prova programvaran och se hur allting funkar. Ovant i början när all grafik är annorlunda.

Spelarna var ruskigt aggressiva först och trebettade och hade sig men det var nog bara tillfälligheter för sen lugnade dom sig och jag tog två halvstora potter så slutade upp $215.

 

Nu blir det antagligen inget mer spel denna månaden, ska kanske prova lite hemma hos mina föräldrar och se hur det funkar (men dom har gammalt rostigt modem).

 

Plus totalt Juni: $8060 (55 630kr)

 

Bankrulle: $26 300 (181 656kr)

 

Skönt att äntligen ha en stabil plusmånad så man kan lägga undan lite till rullen. 8-)

 

Må klonken vara med er / SlickJack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...