Gå till innehåll

SlickJack.


SlickJack

Recommended Posts

Idag har varit en spelfri dag. Rätt så skönt faktiskt och nu är jag riktigt sugen igen. Har letat reda på ett nytt nätverk som jag ska spela på. Har spelat där lite tidigare. Procenten spelare som ser floppen är betydligt högre på samtliga bord här om jag jämför med Absolute poker och potterna verkar vara något mindre vilket tyder på att folk limpar mer vilket passar mig utmärkt.

Dessutom verkar där finnas gott om bord att välja på så det ska bli intressant att se hur det går där.

 

Behöver ett nytt grafikkort till min dator. Har tidigare slitit ut ett geforcekort och detta äldre geforcekort som är använt en del verkar nu sjunga på sista versen det också. Symptomen är dom samma som med det förra kortet, datorn slår av sig själv under uppstart och ibland får jag starta om upp till fem ggr innan jag får igång den. Har vetat om att jag får låna ett nytt kort av en polare, bara inte fått tummen ur ännu.

 

Men idag fick jag inte igång burken alls, kvittade hur många ggr jag restartade. Har extrafläkter i och allting med verkar inte hjälpa. Men provade att gå in i biosen och där hittade jag en inställning som gör att datorn slår av efter den når en viss temperatur. Jag kryssade för disable där och nu går den som ett klockverk.. :-) Fast antagligen med utgånget bästföredatum..

 

Dygnet är fortfarande felvänt. Satt uppe och kollade på Main event stora delar av natten men gav tillslut upp när dom var tre kvar. Men var ganska intressant finalbord att följa med en hel del action. Ska bli kul att se upplösningen sen lite senare och alla hålkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är just nu fruktansvärt trött på poker. Backade $1100 idag på det nya nätverket så nu är jag rejält back den här månaden. Kommer posta händer här sen och dra massa badbeatsstorys så det får ni vara beredda på, orkar inte just nu.. Hade bla två set mot set, ena i en höjd pott och den andra i en reraisad pott.

Kändes som att alla träffade allt mot mig. Det är såna här dagar man som man förstår dom som fattar misstankar om rigg känner sig. Orka sitta och spela med en colddeck i tre timmar liksom.

 

Vet inte om jag vågar spela mer den här månaden, känner ju ändå att jag spelar bra men vet inte om jag klarar av att vara back mycket mer på en och samma månad. Det som känns så sjukt är ju att jag hade min bästa månad förra månaden och nu min sämsta någonsin än så länge.

Poker är egentligen ett fruktansvärt menlöst j-vla skitspel (även om det är fruktansvärt kul när man vinner ;-) ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer några händer ändå, kollade precis igenom pokertracker lite.

 

KK mot AA, båda träffar set.. Jag hade reraisat den här killen två gånger tidigare på väldigt kort tid och han hade synat min reraise varje gång:

 

http://www.pokerhand.org/?1280949

 

 

KK mot AA igen, vanlig setup:

 

http://www.pokerhand.org/?1280954

 

KK var ingen bra hand idag. Här så checkar jag turn för jag är antingen way ahead eller way behind. Inte säker om jag ska syna riv eller inte men kändes som en fold:

 

http://www.pokerhand.org/?1280967

 

Här har vi mitt andra set mot set, antagligen ska jag bara folda skiten när jag möter så mycket motstånd på floppen men när man är back och hela tiden blir utdragen så är det svårt:

 

http://www.pokerhand.org/?1280981

 

Det var väl dom största förlusterna i alla fall, en hel del småpotter också och som vanligt uteblev dom stora vinsterna. Kom inte allin med bästa handen en enda gång. Undrar hur länge det kan fortsätta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte hur mycket du backat men runt 20 inköp är ju typ standard nästan. Så du har att göra framöver ;)

 

Hehe, ja jag antar det.. Bara det att jag inte råkat ut för det så mycket tidigare. Runt 12 inköp back på tre ordentliga speldagar är det. Men det var ju 7,8 inköp på en hemsk dag som utgjorde den stora delen så...

 

Och ju mer jag tänker på min sista hand jag postade desto mer tror jag att det är en ganska enkel fold egentligen. Men jag hade alla dom andra händerna i huvudet och synade faktiskt ganska snabbt utan att tänka igenom ordentligt. Och mot ena killen drog jag ju nästan dött och den andra hade miljoner outs.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ju mer jag tänker på min sista hand jag postade desto mer tror jag att det är en ganska enkel fold egentligen. Men jag hade alla dom andra händerna i huvudet och synade faktiskt ganska snabbt utan att tänka igenom ordentligt. Och mot ena killen drog jag ju nästan dött och den andra hade miljoner outs.. :roll:

 

 

Om man nån gång ska folda ett set är det väl typ där. Men inte en chans att jag hade gjort det ändå :) Hade spelat precis som du gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har postat handen på lite olika forum och dom flesta verkar vara överens om att det ändå finns en del händer jag kan slå där och att handen är för stark för att folda. Utg-killen kan ju sitta på överpar som han mycket väl kan överspela och den andre motståndaren kan ju ha ett kombinationsdrag som AKs eller handen som han hade eller JT för top tvåpar. Hade varit betydligt svårare läge utan färgdraget helt klart.

 

Och det känns ju ändå bra, att man spelar rätt i dom stora potterna. Har också helt ok siffror i pokertracker om man jämför med statistik som postas runtom på nätet så har väl haft oflyt när väl alla pengarna går in helt enkelt.

 

Men Metaddict, du skriver att 20 inköp är typ standard i en downswing? Är inte det ändå ganska mycket. Jag menar, många följer väl 30xinköpskrav för sin rulle, i alla fall dom som inte lever på pokern och då är det ju merparten av rullen som försvinner... Jag ser ju alltid till att ha mer än 30 inköp på nivån jag spelar på, gärna det dubbla. Så jag kan ju fortfarande lira på denna nivån ett tag till utan problem men ändå tufft att förlora så mkt på så kort tid.

 

Ska ta ett litet break fram till måndag nu i alla fall, trots att jag är sugen nu och inte det minsta tiltad sen gårdagen. Rensa hjärnan från poker helt enkelt och göra annat. Såg också en cardrunnersvideo från "whitelime" där han säger att han som mest backat typ max 4 inköp på en dag och att han aldrig hamnat i dom där kraftiga downswingsen just på grund av att han slutar för dagen när det går så dåligt, och det är verkligen något jag kommer hålla mig till i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, har postat handen på lite olika forum och dom flesta verkar vara överens om att det ändå finns en del händer jag kan slå där och att handen är för stark för att folda. Utg-killen kan ju sitta på överpar som han mycket väl kan överspela och den andre motståndaren kan ju ha ett kombinationsdrag som AKs eller handen som han hade eller JT för top tvåpar. Hade varit betydligt svårare läge utan färgdraget helt klart.

 

Och det känns ju ändå bra, att man spelar rätt i dom stora potterna. Har också helt ok siffror i pokertracker om man jämför med statistik som postas runtom på nätet så har väl haft oflyt när väl alla pengarna går in helt enkelt.

 

Men Metaddict, du skriver att 20 inköp är typ standard i en downswing? Är inte det ändå ganska mycket. Jag menar, många följer väl 30xinköpskrav för sin rulle, i alla fall dom som inte lever på pokern och då är det ju merparten av rullen som försvinner... Jag ser ju alltid till att ha mer än 30 inköp på nivån jag spelar på, gärna det dubbla. Så jag kan ju fortfarande lira på denna nivån ett tag till utan problem men ändå tufft att förlora så mkt på så kort tid.

 

Ska ta ett litet break fram till måndag nu i alla fall, trots att jag är sugen nu och inte det minsta tiltad sen gårdagen. Rensa hjärnan från poker helt enkelt och göra annat. Såg också en cardrunnersvideo från "white lime" där han säger att han som mest backat typ max 4 inköp på en dag och att han aldrig hamnat i dom där kraftiga downswingsen just på grund av att han slutar för dagen när det går så dåligt, och det är verkligen något jag kommer hålla mig till i framtiden.

 

Så länge det går att sätta en kille på överpar där och en annan på något drag måste vi ju verkligen dega 11/10 gånger där utan tvekan. Tar vi bort färgdraget börjar vi nog närma oss ett läge där man kan börja överväga fold seriöst, precis som du säger.

 

Det där med downswings verkar ju vara väldigt olika. Själv hade jag det ungefär som du, hela mitt 17-inköpsback kom på väldigt kort tid, rörde sig inte ens om en vecka tror jag. Har för mig att sbrugby nämnt att han aldrig hade någon speciellt stor nedswing alls under hela sin väg uppåt. Andra har tydligen haft månader där de plussat totalt men ändå hunnit klämma in en 20 inköps nedåtdipp mitt i!

 

Så somliga verkar helt enkelt ha tur och helt slippa sådana svängningar. För jag tror inte det handlar om att bara slå nivån ordentligt. Jag menar, innan den swingen hade jag 5 PTBB/100 på runt 30K händer, och efter har jag haft samma siffra på drygt 40K händer. När man kollade tillbaka var det bara hur många potter som helst med set mot färgdrag etc och massa utdragningar. Så tråkigt nog har jag svårt att se någon gräns för hur lång en bad streak kan vara, finns ju verkligen inget som säger att 15-20 inköp skulle vara någon magisk gräns :)

 

När det gäller stop loss är jag väldigt skeptisk. Jag hade en session hyfsat nyligen där massa coolers gjorde att jag låg 6-7 inköp back - men fisken stannade kvar och jag kände mig ändå på topp (konstigt nog). Att sluta då hade bara varit fruktansvärt idiotiskt! Lyckades vända det hela till lillplus ;)

 

Att ha som mål att aldrig backa mer än ett visst antal inköp på en dag har jag inget emot, (framförallt) om man känner att man börjar tappa spelet, men att sätta det som en obrytbar regel typ? nej, det känns verkligen EV- IMHO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, stop loss är nog en personlig smaksak. Är borden jättebra och man verkligen känner att man spelar på topp så visst, men för mig känns det som att jag omedvetet kan göra sämre calls ibland när jag är mycket back och det kan ju göra stor skillnad på slutresultatet. Och jag har också tidigare vänt sessioner när jag varit hyffsat back.

 

Men det var nu för ett tag sedan först som jag märkte att även om jag trodde jag spelade på topp så kom jag på mig själv i en stor pott att inte tänka lika bra som jag brukar göra. Man förhastar saker och ting, och gör man det omedvetet så tror jag det blir farligt..

 

I det exemplet med "Whitelime" som jag tog upp så snackade han om att flertalet av dom andra vinnande spelarna på dom lite högre nivåerna backade enorma summor för att dom fortsatte spela när dom var back men att han alltid hade en stadig kurva uppåt för att han slutade när det började bli för blodigt. Men det är nog som sagt väldigt personligt men jag kommer nog se upp lite framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slickjack is back! Spelade 1,5h tidigare idag och gick plus $340. Kände att det fick räcka, hade varit tufft psykiskt att tappa det till ännu en minusdag och det känns väldigt viktigt för mig med en plusdag just nu så därför valde jag att inte spela vidare.

 

Sessionen började dåligt och några aggressiva spelare 3bettade mig nonstop. Oftast olika spelare och vid väl valda lägen. 3bettade jag och cbettade tom så blev jag synad. Gjorde en dålig bluff i en pott och blev utdragen i en hand där jag trodde mig leda inför riv men det kom sedan fyrkortsfärg på bordet. Sen var jag back ett inköp och det kändes tungt.

 

Men min aggression lönade sig och jag fick sen betalt när jag träffade:

 

http://www.pokerhand.org/?1291737

 

Ingen aning om vad han kan ha haft där som han inte höjde med pf? Min gissning är AT eller kanske kanske JJ..

 

Har inga förhoppningar om att ta tillbaka allt innan månadens slut men hoppas kunna spela någorlunda stabil poker framöver. Fortfarande inget nytt om min beställda bärbara. Hoppas den kommer innan beräknat datum den 8e nästa månad. Trött på att köra med överlappade bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade en väldigt kort session idag. Strax över en timma och under en period bara två bord. 345 händer blev det och +$470. Ska snart iväg och träna jiu-jitsu så kände att det var bäst att spela före för jag är i dålig form och kan vara totalt slut efter passet.

 

Dagens händer var väldigt standard. Gjorde ett par bluffar som var i bra lägen men i den ena gjorde min motståndare en marginell syn och i den andra satt han antagligen på ett monster. Fick ett halvt inköp på floppad färg och ett halvt inköp med AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var nog tur att jag spelade tidigare idag för nu efter träningen hade jag inte pallat. Är inte i form och musten gick ur mig, men kul var det! Fick dock ont i min gamla sletna rygg igen och får väl se hur den mår imorgon..

 

Har tänkt lite på det där med att trebetta. Oftast gör jag det mot en person som höjer ofta och har 20/17 stats eller liknande. Men då är det ju oftast för värde, även när jag 3bettar med mellanpar. Kom på att det är väldigt sällan jag blufftrebettar. Sklansky skriver ju att man då gärna ska höja med händer som är på gränsen för svaga att syna med mot en frekvent höjare, tex Q8 eller en liknande hand.

 

I alla fall så tror jag att jag 3bettar för lite och att jag antagligen kan komma undan med mycket mer, plus att man oftare får action med AA-QQ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tänkt lite på det där med att trebetta. Oftast gör jag det mot en person som höjer ofta och har 20/17 stats eller liknande. Men då är det ju oftast för värde, även när jag 3bettar med mellanpar. Kom på att det är väldigt sällan jag blufftrebettar. Sklansky skriver ju att man då gärna ska höja med händer som är på gränsen för svaga att syna med mot en frekvent höjare, tex Q8 eller en liknande hand.

 

I alla fall så tror jag att jag 3bettar för lite och att jag antagligen kan komma undan med mycket mer, plus att man oftare får action med AA-QQ.

 

 

Det här kan jag verkligen hålla med om, jag tror att du är inne på rätt väg. Jag har personligen börjat trebeta mer men för att spelet ska börja löna sig ordentligt tror jag att det krävs att man spelar NL400 och uppåt, lägre får man hyfsad action ändå.

 

Själv trebetar jag aldrig med händer som Q8 eller K2. Jag slänger hellre in lite trebetar med händer som 67, TJ, 79s och även händer i stil med KJ.

 

Jag kan trebeta med alla dessa händer från de flesta poss och lägen, men det är en situation där jag brukar passa mig. Det är då UTG eller UTG+1 höjt och jag sitter på blindsen, jag lägger oftast hellre än trebetar i dessa lägen.

 

 

Förövrigt gillar jag din dagbok och tycker att det är riktigt intressant läsning!:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kan jag verkligen hålla med om, jag tror att du är inne på rätt väg. Jag har personligen börjat trebeta mer men för att spelet ska börja löna sig ordentligt tror jag att det krävs att man spelar NL400 och uppåt, lägre får man hyfsad action ändå.

 

Själv trebetar jag aldrig med händer som Q8 eller K2. Jag slänger hellre in lite trebetar med händer som 67, TJ, 79s och även händer i stil med KJ.

 

Jag kan trebeta med alla dessa händer från de flesta poss och lägen, men det är en situation där jag brukar passa mig. Det är då UTG eller UTG+1 höjt och jag sitter på blindsen, jag lägger oftast hellre än trebetar i dessa lägen.

 

 

Förövrigt gillar jag din dagbok och tycker att det är riktigt intressant läsning!:-)

 

 

Tack!

 

Hade helt glömt bort att jag faktiskt visst 3betbluffar ibland med såna händer du nämner som T9s och 76s och sånt. Det är ju definitivt inte för värde man gör det även om dom är väldigt vackra att se på ibland :-) .

Så vet inte om man behöver slänga in K8 och såna händer. Känns nästan som att några suited connectors är bättre för det syftet.

 

Nåt som jag har svårt med att få balans på är hur ofta jag ska cbetta efter att mina 3bet blivit synade och på vilka floppar. Det står ju ofta i relation med min egen image och motståndarens och vad han vet om mig sen tidigare.

Hade en hand idag då jag 3bettade med AKs i pos när co höjt. Han synade och jag valde att inte cbetta på en 345 bräda med tre hjärter på, jag hade ingen hjärter.

 

Jag hade en ganska dålig image och trodde han skulle checksyna med dom flesta överpar, särskilt om han hade något hjärter. Turn kommer hjärter 8 och efter att han checkat så slänger jag iväg ett 3/4 pottbet. Bra bluffläge för mig och särskilt då jag kan checka bakom denna floppen med högt hjärter på handen. Jag blev dock synad och vi checkar ner blank river. Chansen att han skulle sitta på kungen och syna eller gå för en checkraise med esset kändes för stor men han satt på TT med hjärter tio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är jag halvt om halvt beroende av tv-programmet cops? Är det ens bra egentligen? Och varför sänder dom repriserna så j-vla sent precis när jag ska gå och lägga mig? :lol:

 

Såg föresten senaste Fantastic four - rise of the silversurfer igår. Var väl ungefär vad jag väntade mig. Inte i närheten av X-men filmerna men ändå rätt ok.. Hoppas det kommer en till uppföljare till i X-men serien. Dom filmerna äger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är jag halvt om halvt beroende av tv-programmet cops? Är det ens bra egentligen? Och varför sänder dom repriserna så j-vla sent precis när jag ska gå och lägga mig? :lol:

 

Såg föresten senaste Fantastic four - rise of the silversurfer igår. Var väl ungefär vad jag väntade mig. Inte i närheten av X-men filmerna men ändå rätt ok.. Hoppas det kommer en till uppföljare till i X-men serien. Dom filmerna äger!

 

Haha, älskar cops. Det programmet har fan allt. Men framförallt WHITE TRASH. herregud vilka människor det finns.. Sen det bästa är ju när polisen frågar någon de stoppat Polisen: "Svär du på att du inte har nå knark i bilen??" Misstänkt: " lovar och svärrrr!" 5 min senare har de hittat både nålar, pipor och diverse skedar n stuff..

 

Annat ögongodis är när de måste vara 18 poliser som hoppar på någon stackars tjuv samtidigt som 35 polisbilar och 14 helikoptrar med machine guns står runtomkring.

 

My 2 cents ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, älskar cops. Det programmet har fan allt. Men framförallt WHITE TRASH. herregud vilka människor det finns.. Sen det bästa är ju när polisen frågar någon de stoppat Polisen: "Svär du på att du inte har nå knark i bilen??" Misstänkt: " lovar och svärrrr!" 5 min senare har de hittat både nålar, pipor och diverse skedar n stuff..

 

Annat ögongodis är när de måste vara 18 poliser som hoppar på någon stackars tjuv samtidigt som 35 polisbilar och 14 helikoptrar med machine guns står runtomkring.

 

My 2 cents ;)

 

Ja, riktigt sjuka människor där ute. Alla ljuger hela tiden. Inte lätt att vara tjuv i USA, hehe, massiva pådrag även mot smågangsters. :-)

 

Lirade en stabil session idag, upp $640 på 723 händer. Var nöjd med det mesta av mitt spel förutom att jag hade väldigt låg vpip men det var nog bara en tillfällighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis varit och spelat tennis. Äntligen fick jag krossa lite. Min motståndare är dock något ursäktad för han hade ont i armen.. (sa han i alla fall :lol: )

 

Ska spela senare ikväll hade jag tänkt. Såg en cardrunnersvideo av Brian Townsend igår där han pratade en del om att trebetta och fyrbetta.

Han hade en kille som trebettade honom ganska frekvent och tillslut väntade han på en hand att slå till med och pratade om hur han då resonerar.

 

AQ är ju tex en hand han inte släpper när han märker att en kille har alltför vid trebettingrange under sessionen. Antingen fyrbettar han eller synar trebetten. Han tog också QJs som exempel där han då kan syna trebetten och köra hela vägen om han träffar ett par eller drag (100bb). Nivån han spelade på då var NL$600.

 

Kom då att tänka på en ganska intressant sak, säg att killen trebettat samma motståndare ca 3 gånger. Borde han inte då själv bli ganska medveten om sin dåliga image och växla tempo. Även om han har en vid trebettingrange generellt sett, är inte chansen större att han har en starkare hand ju mer han trebettat en person under samma session?

 

Här är ju historiken sen tidigare väldigt viktig. Men Towsend spelade i sitt riktiga namn, Sbrugby, och man kan förmoda att den andre aggressiva spelaren känner till honom. I så fall bör han ju ana att Townsend snart kan börja spela tillbaka och då själv växla tempo.

Visst, känner man inte till sin motståndare och han lägger sig varje gång man trebettar så visst fortsätter man. Men har man historik med spelaren sen tidigare eller som i Brians fall, är en beryktat aggressiv spelare så kanske man får tänka om lite.

 

Killen lugnade sig lite senare och jag tror faktiskt han kan ha växlat tempo mot just Brian där. För min egen del märker jag ju att folk trebettar mig mycket nu och jag spelar ju tillbaka då och då. Så dom jag vet har en vid trebettingrange tror jag inte nödvändigtvis har en dålig hand fjärde gången dom gör det för dom bör veta sen tidigare att jag snart kommer spela tillbaka.

Så det där med att börja fyrbetta bara för att killen har vid trebettingrange och gjort det mycket under samma session blir ju ganska komplicerat när man måste ta tidigare historik spelarna emellan i beräkning.

 

Men får man en tell och är uppmärksam på när dessa spelare växlar tempo med sitt trebettande (vilket jag tror dom flesta gör), då kan man säkert tjäna riktigt mycket på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir ingen poker idag. Sjukt trött efter tennisen och fick inte sova några åtta timmar inatt så det är nog dumt att ge sig in å härja. Imorgon åker jag och hälsar på min bror i Jönköping och kommer tillbaka på söndag eller måndag igen.

 

Tyvvär tror jag inte min laptop kommer imorgon så den kan jag inte ta med mig. Den befinner sig just nu hos Schenker i Danmark och beräknat leveransdatum är en vecka från nu. Om dom hade skickat en snubbe som promenerade hit så hade jag förstått men antar att dom har budbil.. :rolleyes:

 

Ska se nya Die hard innan jag går och lägger mig idag, hoppas på att bli underhållen och den har ju fått helt ok kritik på sina håll så jag lär väl inte få tråkigt i alla fall.

 

Längtar så otroligt mycket efter min nya dator nu.. Mina dagar kommer antagligen se lite annorlunda ut då med mer pokerspelande. Grinda hos kompisar ett par timmar och sen ta matpaus eller en nypa luft och sen grinda igen. Tror att det kommer vara svårt att inte lira i fyra timmar när man plockar med sig den bärbara till en polare. Jag har av någon anledning haft lättare att tilta när jag inte spelar ensam och det går dåligt, får hoppas dom tendenserna inte ger sig tillkänna.

 

Har även skaffat och provat Camtasia där man gör egna videor och resultatet var riktigt bra. Kanske kommer lägga upp en video här i framtiden för att få feedback på olika situationer. Måste skaffa en mic till datorn först bara, vill inte posta en film utan ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag tillbaka i Malmö igen efter att ha besökt min bror i Jönköping.

På tåget fick jag det trevliga beskedet att min laptop kommer levereras hem till mig imorgon förmiddag. Äntligen!

 

Jag har nu inte tänkt så mycket poker under några dagar. Fast i lördags visade jag min bror lite snabbt vart jag brukar spela och hur. Han har en långsam modemuppkoppling som krånglade vid ett tillfälle så jag brydde mig bara om att spela en gång. Dessutom hade han dålig upplösning så ett bord täckte nästan hela skärmen så jag fick nöja mig med det.

 

Spelade i ca 35 min runt klockan ett på eftermiddagen och förvånades över hur otroligt passiva mina motståndare var. Jag plussade $190 utan att vinna någon stor pott. Den största jag vann var när jag trebettade en kille och cbettade och tog hem potten.

Tänk om dom kunde vara så passiva och tillmötesgående jämt.. 8-)

 

Det var också otroligt enkelt att få användbara tells när jag bara körde ett bord. Man kunde väldigt snabbt kategorisera in spelarna i fack och läsa dom därefter. Väldig skillnad mot att multitabla. Ska bli intressant att se ifall man lyckas ta till sig mer info nu på den bärbara där borden inte överlappar varandra.

 

Gick också på bio i lördags och såg nya Simpsonsfilmen, rekommenderas varmt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår fick jag som sagt min nya dator. En dell inspiron 1721. Blev lite överaskad av att det tar relativt lång tid att starta upp windows vista på den men när den väl är igång är den hyffsat snabb.. Och allt blir väldigt snyggt i den höga upplösningen, dock får man hålla på att trixa en del med flera program som inte är helt kompatibla med vista men nu har jag fått ordning på det mesta.

 

Köra fyra bord utan överlappning är nu inga problem och idag testkörde jag för första gången. Fick fin överblick över allt som hände och slutade plus $570 på knappt två timmar. Tror jag började spela runt tvåtiden någon gång och då var borden väldigt bra.

 

I början hade jag en väldigt aggressiv spelare som multitablade och han trebettade mig några ggr. Till slut fyrbettade jag honom ur position med TT och han blixtfoldade och jag fick bekräftat att han höjde mig väldigt lätt.

Efter det trebettade han mig inte någon gång, så antar att han växlade tempo helt efter min fyrbet och inte plockade upp några händer.

 

Här är en lite rolig hand (knapphöjningen preflop är en missklick från min sida):

 

http://www.pokerhand.nu/hand/8737

 

På floppen frågar killen i chatten om jag har överpar när jag satt honom all in. Ja svarar jag då (omvänd psykologi brukar funka på shortstacks ibland), gg skriver han och synar!.. :-D Tyvvär drog han ju ut mig men tyckte den var lite kul.. Inte för att det nödvändigtvis behöver vara en dålig syn han gör när han redan har så mycket i potten men det var mest det han skrev.

 

Här är en hand där jag inte var riktigt säker på vad min motståndare satt med och fick fundera ett tag innan jag tog mitt beslut på river om jag skulle värdebetta eller inte. Min motståndare bettar ut på floppen och jag bestämmer mig för att bara syna trots färgdraget.

 

http://www.pokerhand.nu/hand/8738

 

På turn bettar han svagt och jag känner här att en höjning är på sin plats men han synar. På river så var jag osäker på om jag skulle värdebetta eller inte. Jag visste inget om min motståndare och han synade min raise på turn fast ett överkort till floppen kom. Troligaste händerna som jag kan få värde ur på river är väl JJ eller TT annars så har han nog ett missat drag ofta eller slowspelat ett monster. Han gjorde ju dock en sanslöst dålig syn på turn med handen han hade och fick snabbt en note av mig.

 

I nästa hand spelar jag mot en kille som varit ganska aggressiv under sessionen och också enligt pokertracker. På floppen checkar jag för att se vad han gör och när han väl bettar och tar kommandot så anser jag mig vara antingen way ahead eller way behind så jag ser ingen anledning till att ta ifrån honom initiativet i handen:

 

http://www.pokerhand.nu/hand/8739

 

Här är en rolig hand där jag inte alls förstår min moståndares spel. På river när jag träffar checkar jag till honom för jag kan inte se några direkta händer han kan ha synat med på floppen som synar river som inte redan har mig slagna.

Hans bet skriker svaghet och kanske jag hade kunnat lägga in en raise här men jag trodde han var riktigt svag i ca nio fall av tio och annars riktigt stark.

Någon enstaka gång kanske han sitter med samma hand också.

 

http://www.pokerhand.nu/hand/8758

 

Hade en hand där jag kom relativt billigt undan när jag har ganska stark hand men på river kommer ett kort som gör att både färgdraget och tänkbart stegdrag går in och det var exakt det jag satte killen på. Han blixtcheckar och jag checkar ut den och visst hade han färgen. Lite kul sånt fast man förlorar handen.

 

Fem dagar i rad har jag plussat nu så spelet känns stabilt igen men förra månaden lyckades jag trots det inte vända. Återkommer med rapport om hur den slutade och allt sånt. Nu ska jag iväg och träna lite så det blir nog inte mer spel idag men snart kommer jag lira något längre pass när jag tar med mig min bärbara till någon kompis vilket ska bli skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juli månad är över och gick inte som jag hade hoppats. Jag gick back 9338 kr (men då räknar jag inte med det jag plussade idag).

Det mesta av det hände på två hemska dagar men förutom det så har spelet kännts bra. I och med att jag uppdaterar dollarns värde regelbundet i min excelkalkyl så påverkas bankrullen och månadsresultatet en del av det också. Dollarn låg ju bra till ett tag men sjönk sedan så det gjorde ett par tusen kr i rullen. Har också spelat alldeles för lite och kört långa pass när jag legat back och spelat för lite när det gått bra.

Stoploss efter fyra inköp är nu infört vilket jag tror är bra för mig.

 

Jag har ändå väldigt med självförtroende i mitt spel just nu och känner att jag hela tiden lär mig mycket så det ska bli spännande att se hur Augusti månad kommer att utveckla sig.

Bankrullen ligger nu på 151 000 kr så den fick sig en turn men jag köpte ju min dator och spenderade en del utöver det så det kunde varit värre.

 

Känns som att jag kommer att spela på NL $400 ett rätt bra tag till, minimumkravet på rulle ligger ju på 3000*bb vilket är ca 80 000 kr på min nivå men känns som att när man lever på det ska man ligga en bra bit över det. Har ju nästan det dubbla men vill ändå boosta upp den en bit till för att vara på säkra sidan. Sen så måste man ju fortsätta plussa på nivån också så klart... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade lite senare på kvällen igår. Gick ok först och var upp lite grann men tappade på slutet då jag började spela dåligt. Backade -$181 totalt så det var inte så farligt men jag är missnöjd med hur jag spelade ett par händer.

 

Bestämde mig för att höja J8o först in i sb, jag och bb har båda 100xbb.

Egentligen skulle jag nog bara kastat handen, jag förespråkar väldigt tight spel från sb och J8o är en hand som kan bli svår att spela ur position.

Jag fick syn och floppen kommer 987 med färgdrag ute. Vet inte varför men jag bestämde mig snabbt för att checka och syna ifall han bettar.

Jag gör det ibland med marginella händer för att fånga upp bluffar men här är ju helt fel läge, finns så många kort som kan komma som gör handen svårspelad på turn så mycket bättre att betta ut.

 

Jag checksynade i alla fall hans halva pottbet och på turn kommer en kung som gör att ett till färgdrag ligger ute. Här ska jag nog antingen checkfolda eller betta ut själv men valde att fortsätta checksyna hans halva pottbet.

På river kommer en blank kung och jag checkar ännu en gång. Nu ökar min motståndare plötsligt bettet till nära pottstorlek.

 

Här tyckte jag ändå att något var skumt. Jag satte honom inte på kungen utan antingen att han floppat något riktigt bra eller missat drag så jag valde synen eftersom jag spelat handen så passivt (min motståndare är ganska aggressiv). Men han hade floppat trissen med 99 och hade jag bara spelat handen rätt från början hade jag inte hamnat i denna otrevliga situation. Då hade det antagligen blivit bet/fold på den floppen för mig.

 

Bara ett par händer senare har jag A9o som jag höjer först in i co. Samma motståndare synar på knappen och vi hamnar heads up. Floppen kommer AJ7 rainbow. Här är ett bättre läge att inte betta när man har en marginell hand. Inte det ultimata, finns ju nåt stegdrag ute, men ändå helt ok mot en aggressiv motståndare. Mycket riktigt checksynar jag hans halva pottbet.

På turn kommer en blank tvåa och han bettar $56 i potten som är $78. Här ska jag nog kasta, han har ju sett mig syna med marginella händer tidigare och därför är det antagligen mindre chans att han har något jag slår nu. Men jag synar och checkfoldar riv som är en tia när han bettar starkt.

 

Inte alls nöjd med hur jag spelade dessa händer och jag kommer använda checken mycket sparsamt ur position i sådana här lägen i framtiden. A9 handen känns ok på floppen men hamnade ju i en svår situation även där.

 

Förlorade lite med AQo också då jag 3bettade en kille som öppnar från knappen. Inget fel i det men han är väldigt tigth och jag ska nog vara försiktig med mina cbet då jag bör sätta honom på en ganska stark hand här när han synar. Floppen kom 987 och jag hade nog kunnat checka den. Tror knappt han synar mitt trebet med annat än AK och par och detta är ingen bra flopp om jag sätter honom på den handdistrubitionen.

 

Sen spelade jag en hand som jag vann men som jag antagligen hade kunnat få mer värde ur. Co öppnar, knappen synar och jag synar med 66 ifrån bb.

 

Floppen kommer 665 med färgdrag ute och jag checkar. Co bettar ca 70% av potten och knappen och jag synar. Turn kommer en fyra med färgkortet vilket kan vara ett bra eller dåligt kort för min hand. Det jag kan göra här är att antingen betta ut själv eller checka och hoppas att det blir action bakom.

Jag checkade och co checkar även han och knappen bettar strax under halv pott. Här väljer jag det sämsta alternativet, i alla fall om man ser till mina motspelare som jag tror är hyffsat solida. Jag knappcheckraisar och både co och knappen foldar.

 

Checkraisen är alldeles för stark här och att betta ut ett lagom bet eller checksyna för att få med mig co också hade naturligvis varit mycket bättre.

 

Så dessa fyra händer var jag inte nöjd med hur jag spelade men jag har nu analyserat dom och hoppas jag lärt mig något till nästa gång liknande situationer uppstår.

 

Ska börja med att tydligare presentera mina resultat här och exakt hur många händer jag spelar. Börjar då med denna månaden hittills:

 

1/8: +$572 på 1h och 42 minuter. (628 händer)

2/8: -$181 på 2h. (658 händer)

 

Augusti månad hittills: +$3913h och 42 minuters speltid. (1286 händer)

 

Så kommer det att se ut i fortsättningen, blir lite lättare att få en överblick då. Har inte bestämt riktigt ännu vilken tid jag kommer spela idag men det lutar åt kvällen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...