Gå till innehåll

Saxin försöker undvika gulen!


saxin1

Recommended Posts

Jag har sett att andra börjar sin dagbok med att berätta vad de heter och liknande så jag tänkte börja likadant själv. Christian är mitt namn, jag är 21 år gammal (ung?), bor i Malmö och pluggar lite random kurser på lunds universitet.

 

Som alla andra kids som hade en skev dygnsrytm och var uppe halva natten så råkade jag se på WPT en natt och tyckte det verkade vara ett rolig spel. Så jag började lira poker med polarna. Vi körde 10- och 20-kronor-sngs först med tändstickor eller annat som man kunde använda som "marker" i början men sen inhandlades ett markerset.

 

Hursomhelst jag krossade dem genom att spela aggressivt och ha en viss teoretisk kunskap om spelet. Så efter att ha utklassat polarna ett tag och precis fyllt 18 ville jag testa onlinepoker. Jag gulade på cashgamesen men vann på sngs så jag spelade en massa massa sngs mitt allra första år.

 

Mitt andra pokerår vann jag på cashgamesen på nivåerna nl50 och nl100 men det slutade alltid med att jag tiltskottade nl200 eller högre och gulade. Tilt har varit ett återkommande problem men det är inte lika illa längre.

 

Det tredje året (detta) var då allt klaffade, jag klonkade 3-4 mtts och började spela nl400. På den nivån spelade jag en 2-3 månader det gick bra och hoppade ganska snart upp till nl1k. Hoppet mellan nl400 och nl1k var ganska stort i skicklighet på spelarna. Efter ett tag bemästrade jag dock nivån ganska bra, ja vissa skulle tom kalla det krossa nivån (11bb/100 över 50k händer mina första två månader).

 

Nu är vi ganska mkt framme i nutid och jag spelar mestadels nl1k och en del nl2k på en massa olika siter.

 

Meningen med dagboken är att i efterhand analysera dagen vad som gick bra och mindre bra och för att få viss feedback på en del spelade händer.

 

Jag har en minipaus nu och tänkte börja spela igen den 23e eller 24e maj så jag återkommer då. Over and out.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 54
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha ja vissa skulle väl säg att jag är overrolled för nl1k men inte fan spelar jag nl4k thrasher :)

 

Hursomhelst idag spelade jag min första session sen jag startade dagboken, tänkte testa b2b, en massa setups och inte en enda drag satt och när jag väl själv ledde drog de ut, ja ni vet standardwhinet. Slutade €2k back sen tyckte jag det var nog.

 

Spelade inte direkt några händer som var intressanta. Kör eventuellt ett par sessioner ikväll/natt. Får hoppas det vänder då!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floata OOP, raisa händer river som har showdownvalue (ja göra bluffcatchers till bluffar), tar tp till bluff och massa andra spännande koncept var dagens visa... Gör så mkt skumma spel nuförtiden :(

 

Backade även den andra sessionen ($1k på 600 händer). Jag vetifan vad som har hänt men jag tänker helt skumt nuförtiden... Förr såg jag de flesta situationerna glasklart. Kan iofs trösta mig med att jag varit plus om jag vunnit en coin flip =)

 

Fast nu ska jag förbereda en snara och påbörja brevet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

** Game ID 755807136 starting - 2007-05-23 21:53:52

** Swift [Hold 'em] (5.00|10.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- saxin11 sitting in seat 1 with $1169.00

- LuCKyBiLL13 sitting in seat 2 with $1596.26

- elise-k sitting in seat 3 with $305.37

- billytong sitting in seat 4 with $796.29

- Gladiator71 sitting in seat 6 with $985.00 [Dealer]

 

saxin11 posted the small blind - $5.00

LuCKyBiLL13 posted the big blind - $10.00

** Dealing card to saxin11: Jack of Clubs, Jack of Hearts

elise-k raised - $40.00

billytong called - $40.00

Gladiator71 folded

saxin11 raised - $135.00

LuCKyBiLL13 folded

elise-k went all-in - $265.37

billytong called - $305.37

saxin11 went all-in - $1039.00

billytong went all-in - $490.92

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 6 of Diamonds, Queen of Spades

 

** Dealing the turn: King of Clubs

 

** Dealing the river: 2 of Diamonds

billytong shows: Ace of Diamonds, King of Hearts

saxin11 mucks: Jack of Clubs, Jack of Hearts

elise-k shows: Ace of Hearts, 7 of Diamonds

billytong wins $924.11 from the main pot

billytong wins $1905.95 from side pot 1

 

End of game 755807136

 

Elise-K spelar 38/28 och billytong 60/0 eller nåt i den stilen. Är JJ tillräckligt för att dega här? Fanns ju en ändå en ganska ordentlig sidopot mellan mig och billy och med de jävla statsen borde jag kunna stoppa in här och vinna i längden?

 

Btw: Reraisen preflop var antingen att jag klickade på en standardknapp eller att jag tyckte det räckte i och med stackdjupen :P

Borde kanske varit lite större

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tagit igen lite nu är plus på ladbrokes istället för back. Tyvärr har det inte spelats särskilt många intressanta händer. Ni får dock gärna kommentera den jag postade innan! ELLER ÄR DET SÅ JÄVLA SJÄLVKLART! =)

We're only here for the braging. Ship it, holla u kno.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...