Gå till innehåll

"Presentera dig själv"-tråden!


QoS

Recommended Posts

  • Svars 295
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Jag är en 22 årig tjej som kommer från Norberg, en liten by i norra Västmanland. Jag har spelat onlinepoker i lite över ett halvår och det går hyfsat bra. Annars gör jag inte mycket annat, förutom på helgerna då jag jobbar som pokerdealer.

 

Jag fick höra talas om den här sidan via en pokervän, och hittills är jag mer än nöjd.

 

Nästan alla vänner jag har spelar poker, så det är väl typ det enda mitt liv består av, kan tyckas enformigt, men jag lovar, det är skitkul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej jag är 17 år snart 18 ^^ (4 mars) bor i Sundsvall, går teknik programet andra året.

 

Började spela poker när jag gick i 9:an men har inte börjat bli så intresserad förns nu. Läser Forumet jämt och ständigt för att försöka snappa upp något nytt varje dag :D när jag inte läser på forumet så läser jag böcker. Mitt mål är att försöka kunna behärska NL TexasHoldem gäller att börja itid ;) Det kommer bli en lång väg men det kommer bli en lång kul väg :D

 

När jag inte spelar poker med kompisarna så tränar jag hockey (Sundsvall HC B-jun) och spelar golf (hcp 4,9) Golf är min stora sysselsättning på sommaren gör inte mycket annat.. det kanske blir stranden någon dag, men många är det inte ^^

 

Mitt nick Hid3o brukars skrivas Hideo men var redan taget så fick då skriva med en 3:a. Hideo är namnet på han som gjorde metalGear Solide.

 

Det var nog allt för mig

 

ps. längar något enormt till jag kan skapa mitt eget konto på någon av dom alla poker klienter som finns :P Man får hoppas man har läst på sina böcker bra tills dess.. men det tror jag iaf att jag har ^^

 

Mvh//Hideo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vilken inriktning läser du? Själv började jag på materialteknik 96 och slutade på en kompeteninriktning på NADA, förklara det den som kan :-)

Man vet ju aldrig om våra vägar har korsats någon gång.

 

Vi kanske borde köra ett KTH-mästerskap med Pokerforum-folk?

 

Jag är F95:a med inriktning mot Artificiella Neurala Nätverk. Har du sett en lång blond tungviktare som lufsat omkring på KTH med en kopp kaffe i näven så var det nog jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare

är 32 från Trollhättan

jobbar som service tekniker på Sharp center i Trollhättan, inom Kopiering,fax och projektorer och LCD tv.

Har 2 killar på 6 o 9 och den tredje på gång.

min fru vill lära sig spelet som hennes man spelar varje helg, men hon orkar inte :D

spelar ej på nätet längre bara IRL.

starta upp trollhättans pokerklubb för 2 v sedan och hoppas att det kommer att gå bra.

 

tack o hej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej.

 

Är 23 år från Kiruna (Den enda?)

Är det ni kallar för en tomte, gillar att sitta i höga bord med för liten rulle.

Är väl mer gambler än pokerspelare, men försöker lära mig, framförallt att bli mer diciplinerad.

Läser forumet dagligen för försöka förkovra mig i spelet.

Ni på 24 har säkert sett mig slaska omkring :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

tjo..

kallas törnis, går natur 2a året på gymnasiet, nybliven pokernörd.. fyller 18 i sommar.. längtar dit, så man äntligen kan börja gambla lite mer pengar och dricka öl utan dåligt samvete!?

när jag inte drömmer tänker eller spelar poker så lirar jag bandy, fotboll, tränar, pluggar eller busar med tjejer o kompisar.

 

puss på er alla så hörs vi sen *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu hängt här ett tag så det kanske är dags för en presentation..

 

Kille på 25 år, boendes på Södermalm i Stockholm. Jobbar gör jag om dagarna, just nu fullgör jag tingstjänstgöring vid Stockholms tingsrätt. Tog min jur kand vid sthlms universitet för cirka ett år sedan.

 

Har spelat poker i ungefär ett år, men lite mer seriöst sen i december.

 

Spelar annars Texas NL 0.25/0.5 mest, men en hel del sit n gos med inköp 5+0.5 blir det också. Anser mig vara en hyffsad spelare, åtminstone något över medel för 0.25/0.5. Är dock bättre på sit n go än på cashgame, har lite mer "guts" när det är marker och inte riktiga pengar...spelar ibland lite homegames med kompisarna..är sugen på att köra mer live egentligen, men är rädd att jag skulle vara en fisk om jag besökte Klubben :)

 

När jag inte spelar poker gillar jag att kolla film och göra lite allt möjligt...har tidigare styrketränar en hel del, men nu har jag lagt av med det då det tog för mycket tid från pokern :)

 

Det var lite om mig, PM:a om ni vill veta nåt mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag heter Robert Andersson och är 33 år ung. Gift med Katrin, sonen heter Klemens. Jag har spelat poker i ungefär 10 år vill jag minnas. Jag blev intresserad av poker genom samtal med Stefan Diös, av Dan Glimne kallad sveriges bästa allroundspelare. Jag har lärt mig väldigt mycket av Stefan, främst sng-taktik men även mycket om allt i poker.

 

Föddes i linköping gjorde jag. Har bott i uppsala i sju år, i tyskland tre år för att till slut hamna i landvetter.

 

Jag har två gånger gått från 50$ > 2000$ >zero$. Detta för att jag glömt och läsa om bankrulle krav och en stark övertro på mig själv. En viss kille vid namn erik123 tog en stor del av första rullen. Idag är det väl en ära och ha förlorat mot honom. Resten av pengarna försvann i 109$ sng på paradise.

 

Jag har senaste året bestämt mig för att studera fixed limit och sng intensivt. Hittils har jag lagt ner ca 2000 kronor på litteratur och ca 1850 timmar i studier.

 

Arbetar gör jag annars som nattportier på ett stort hotell i göteborg, jag trivs väldigt bra även om min familjesits numera gör att jag måste börja dag snart.

 

I övrigt är jag intresserad av spelteori, och pokerrelaterad sådan. Jag har startat en tråd som heter "Allt om 5-9-spelet", detta spel är lösbart med spelteori och flera människor bl.a Andy Bloch arbetar nu för att hitta optimala strategier. Vid sidan av det fuskar jag lite i patologi och neorologi precis som hans höghet Johan Hjort. Lyssnar jag på musik är det nog främst ebba grön, gyllene tider, Cornelis och Leonard Cohen.

 

Poker spelar jag alldeles för lite, har konto på paradise och pokerchamps.

 

Jag är glad över att det blivit en studiegrupp kring boken "Holdem Brain".

Denna grupp kommer att utvecklas mycket är min förhoppning.

 

Carpe Diem!

 

/Toppace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik 24 år

 

Från sthlm ursprungligen, studerade teknisk fysik högskoleingenjör ett år på mälardalen i Västerås flyttade sedan till Uppsala för att fortsätta utbildningen på civilingenjörs nivå. Där blev det bara 1.5 år.

 

Jobbat som brandman 1 år

 

Har hållit på med bodybuildning på hobbynivå, men har en axelskada som tvingar mig att inte lyfta mer än mig själv.

 

Bytte inriktning och går nu treårig dansarutbildning på Balettakademien i Göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

happ, min tur då.

 

Rutger är mitt eminenta och unika namn, och jag är 19 år gammal. Kommer från Vaxholm som ligger i Stockholms skärgård, bor dock för det mesta hos flickvännen på Söder inne i stockholm.

 

Har lirat poker sen jag var 12 år gammal, men sen vart det en paus på ett par år och nu är det lite mer seriöst med diverse litteratur och teoretiska diskussioner, annars så har jag spelat schack med min pappa sen jag var runt 4-5 år gammal.

 

Har spelat ishockey men lade ner den verksamheten för att satsa mer på min ishockeydomarkarriär (långt ord ;)) som går utmärkt, har bland annat dömt 5 internationella matcher och två finalmatcher i Aftonbladet cup i Globen.

 

Hittade hit genom att söka på Pokerforum på google :)

 

tycker att den psykologiska faktorn är det mest fascinerande i poker. Tycker mest om pot limit Razz fast mitt bästa spel är NL Hold em.

 

 

Hare bra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ännu en spelare ansluter sig.

 

Tämligen nybliven spelare från solna i sthlm. Arbetar för en uthyrningsfirma samtidigt som jag håller på och söker in på högskola. Är för övrigt 20 år gammal.

Intresset för poker har funnits ganska länge, men har ganska nyligen kommit igång med spelandet.

 

Spelet går framåt hela tiden känns det som, mycket tack vare att jag verkligen vill bli en bättre spelare och inser vilka fel jag gör (vilket tyvär är ganska många ibland ;).

Målet för närvarande är att försöka ha en liten bonusinkomst vid sidan av till lönen. Sedan får man se vart det leder..

Spelar främst på 24h under namnet JohnDoe.

 

Vill också tacka för ett mycket välbyggt forum där det är enkelt att hämta information ifrån.

 

Väl mött på pokerborden!

 

//John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...