Gå till innehåll

Omaha och 7-stud


Hjulapan

Recommended Posts

Hej

 

Jag har spelat hold'em nu i ett år men börjat tröttna och vill växla med andra spel. Omaha och 7-stud verkar väl vara rimligast då men var ska jag börja?

Några böcker som är ett måste? Kollar gärna in filmer som de på cardrunners om någon känner till var man kan se sådana i dessa spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla forumen för "other games" på 2+2. Finns väl inga särskilt bra böcker, annat än väldigt basic grejer. Mike Caros grejer är väl mer lättlästa än Sklanskys.

 

Annars är det bara att göra som vanligt och ladda upp med twodimes.net och propokertools.com och grinda analys.

 

Minst skillnad är det väl till PLO. Störst skulle jag tippa att du har emot 7-stöt hi/lo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla forumen för "other games" på 2+2. Finns väl inga särskilt bra böcker, annat än väldigt basic grejer. Mike Caros grejer är väl mer lättlästa än Sklanskys.

 

Annars är det bara att göra som vanligt och ladda upp med twodimes.net och propokertools.com och grinda analys.

 

Minst skillnad är det väl till PLO. Störst skulle jag tippa att du har emot 7-stöt hi/lo.

 

 

7stöt hi lo är jättesimpelt. kolla doylesroo.com så finns super system 2 där tror jag. todd brunson skrev ett kapitel om stud8 där som berättar det mesta man behöver veta för att köra över låg limit iaf.

 

 

7stud finns några hyfsade artiklar på nätet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okska kolla in

Hittade dssa böcker på amazon;

Secrets of Professional Pot-Limit Omaha by Rolf Slotboom,

High-Low-Split Poker, Seven-Card Stud and Omaha Eight-or-better for Advan (Advance Player) by Ray Zee

How Good Is Your Pot-Limit Omaha by Stewart Reuben

 

Får bli lite sommarläsning mellan hold'em partierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...