Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Final bordets mitt. Jag var på andra plats i chips och hade varit i ledning innan större delen av turneringen när jag spelade den här handen.

Vad är era synpunkter på denna hand?

Game #4156027273: Hold'em NL (150/300) - 2007/05/20 - 21:29:32 (CET)

Table "1" Seat 1 is the button.

Seat 1: CryCaller (12009 in chips)

Seat 2: Yone (5669 in chips)

Seat 3: jm_juuti (4505 in chips)

Seat 6: lolmewhat (15642.64 in chips)

Seat 7: yabbis (4150 in chips)

Seat 8: Miklen (7831 in chips)

Seat 9: SweAlex (13211 in chips)

Seat 10: Mussel (6982.36 in chips)

Yone: posts small blind 150

jm_juuti: posts big blind 300

----- HOLE CARDS -----

dealt to SweAlex SA S7

lolmewhat: folds

yabbis: folds

Miklen: raises to 600

SweAlex: calls 600

Mussel: folds

CryCaller: folds

Yone: calls 450

jm_juuti: calls 300

----- FLOP ----- S5 D9 S4

Yone: checks

jm_juuti: checks

Miklen: bets 1200

SweAlex: calls 1200

Yone: calls 1200

jm_juuti: raises to 3905 and is all-in

Miklen: folds

SweAlex: raises to 12611 and is all-in

Yone: is all-in 3869

Returned uncalled bets 7,542 to SweAlex

Postad
1. Ge fan i att ta med resultatet när du postar en HA.

2. Ta däremot gärna med vilka kort som var i spel, det blir liksom lite enklare då...

Aj då.. Sorry... jag kopierade bara hand historiken, men det verkade inte funka.

Postad
Aj då.. Sorry... jag kopierade bara hand historiken, men det verkade inte funka.

Nu när jag läste det igen lät jag väldigt dryg, sorry. Jag blir sån ibland, innerst inne är jag en snäll människa :-)

Postad

Synen pf är väl sådär, spekulativ men du har chips så det är ok, ibland kan man folda ibland spela, beror mycke på motståndare.

Efter Miklens flop bet är det väl enkel syn, kanske tom man kan tänka sig raise, men om fler kan komma med så kan synen vara att föredra.

2400+1200+1200+1200+1200= 7200

Jm_juuti gör en raise om 2705 och, du skall alltså syna 2705 för att vinna ca 10k, enkel syn eller push, allt beroende på, i det här fallet gör det varken från eller till eftersom yone som sitter efter har lika mycke chips som synen kvar.

Gillar inte yones spel speciellt mycke efter två allin och när han drar till Q hög, det kan sällan vara bra.

Postad
Synen pf är väl sådär, spekulativ men du har chips så det är ok, ibland kan man folda ibland spela, beror mycke på motståndare.

Efter Miklens flop bet är det väl enkel syn, kanske tom man kan tänka sig raise, men om fler kan komma med så kan synen vara att föredra.

2400+1200+1200+1200+1200= 7200

Jm_juuti gör en raise om 2705 och, du skall alltså syna 2705 för att vinna ca 10k, enkel syn eller push, allt beroende på, i det här fallet gör det varken från eller till eftersom yone som sitter efter har lika mycke chips som synen kvar.

Gillar inte yones spel speciellt mycke efter två allin och när han drar till Q hög, det kan sällan vara bra.

Nae precis.. Jag hade ju en del chips och håller med om yones syn.

Postad

Antingen lägger jag mig och har 3800 kvar eller så vinner jag potten ganska ofta, när ingen sitter på bättre färgdrag och får runt 15k.

I det första fallet är mina chanser att ta mig till topp tre som är mitt mål väldigt dåliga då jag nästan har minst marker av alla och i det andra fallet så är jag i princip redan där.

Postad

Precis, det förstår jag också.

när ingen sitter på bättre färgdrag
Det är väl just hur ofta man uppskattar att så är fallet som gör det till "bra eller dåligt" spel när action har gott som den gjorde, därom kan man debatera.