Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fi är TAG. Inte spelat supermycket med honom men jag gissar att han är ganska vek på så vis att han aldrig släpper AA/KK oavsett flopp men kan släppa sina flesta andra händer om man visar lite styrka. Mitt generella intryck för dagen är att han hållit sig ganska lugn och bara 3bettat de händer som typiskt slår mig, säg AA KK QQ (JJ) AK, men med tanke på stackdjupet och positionen väljer jag att syna.

Floppsynen tar jag därför att jag tycker att hans bet är rätt töntig och att jag troligtvis kan sno potten med en fetingbet eller raise på turn. När han däremot halvpottar turn känns det genast som att han vill ha in pengar i mitten. Om jag bara synar med mina troliga 1/3 i odds räknar jag med att jag har nära 100% vinstchans de gånger jag träffar. Planen var som sagt att bluffraisa turn men nu träffade jag ju faktiskt ett väldigt starkt drag med väldigt attraktiva vinstodds i relation till hans bet.

Jag vill gärna ha synpunkter på alla gator. Är mina resonemang vettiga? Om inte, hur borde jag spela/ha spelat?

Ultimate Bet No-Limit Hold'em, $2 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Button ($21.40)

SB ($295)

BB ($72)

UTG ($390.80)

Hero ($454.80)

Preflop: Hero is MP with Kclub.gif, Jclub.gif.

1 fold, Hero raises to $7, 1 fold, SB raises to $23, 1 fold, Hero calls $16.

Flop: ($48) Tspade.gif, 7diamond.gif, 2club.gif(2 players)

SB bets $26, Hero calls $26.

Turn: ($100) Qclub.gif(2 players)

SB bets $45, Hero ?

Postad

En analys med lite mer text...

Mot en lös motståndare som tror att man försöker själa potten från knappen kan man syna med KJs. Men mot en tight spelare är det en fold.

Är det en person som alltid kör Continuation bet så är väl synen på floppen ok. Annars fold där.

Mot en vek spelare kan man överväga all-in på turnen, annars syn där.

Och om han vet att du kan syna med ingenting på floppen för att ta potten ifrån honom kan hans turn bet mycket väl vara en fortsättningsbluff. Men är det en tight spelare är det inte troligt. Att beta knappt halva potten kan mycket väl vara en hand som JJ, som är lite rädd för Q.

Men eftersom få spelare betar mer än en gång för att sno en pott han han antagligen en hand. (Men om han är en bra spelare så representerar en check-raise på turn en stark hand och kan få honom att lägga en hyfsad hand.)

Postad
En analys med lite mer text...

Mot en lös motståndare som tror att man försöker själa potten från knappen kan man syna med KJs. Men mot en tight spelare är det en fold.

Är det en person som alltid kör Continuation bet så är väl synen på floppen ok. Annars fold där.

Mot en vek spelare kan man överväga all-in på turnen, annars syn där.

Och om han vet att du kan syna med ingenting på floppen för att ta potten ifrån honom kan hans turn bet mycket väl vara en fortsättningsbluff. Men är det en tight spelare är det inte troligt. Att beta knappt halva potten kan mycket väl vara en hand som JJ, som är lite rädd för Q.

Men eftersom få spelare betar mer än en gång för att sno en pott han han antagligen en hand. (Men om han är en bra spelare så representerar en check-raise på turn en stark hand och kan få honom att lägga en hyfsad hand.)

Vi har position vilket gör CR turn svårt...

Ang. handen synar vi väl turn som spelat!

Postad
Vi har position vilket gör CR turn svårt...

Ang. handen synar vi väl turn som spelat!

Spelar ingen roll om det är check-raise eller raise. Så länge man väntar tills turnen med att höja representerar det en bra hand.

Ber om ursäkt för det lilla "check-" som kom in.

mgps, han kan även ha AK. Och eftersom personen synar innan floppen med KJs känns det som att han ha lite vidare range ;-)

Postad

Japp, jag var väl lite otydlig med att jag gärna viktade honom åt AK när jag synade flopp, men hans bet på turn såg ju ut mer eller mindre som en valuebet vilket gjorde att jag tänkte om.

Ville mest höra om det är raise eller call som gäller på turn. Jag förstår alla som säger "fold fold call", men med en så pass bra draghand, 150BB i stackarna och positionen kändes det som en ganska spännande hand preflop varför jag också synade. Floppsynen då - jag kände att jag spelade med glädje och självförtroende och tänkte att jag nog skulle kunna ta potten senare i handen om "rätt" kort föll.

Tack för alla svar! Och om någon vill ha resultat så synade jag turn och stackade honom med A på river för stege mot QQQ. Behöver väl knappast säga att han blev rätt sur.

Postad
Spelar ingen roll om det är check-raise eller raise. Så länge man väntar tills turnen med att höja representerar det en bra hand.

Ber om ursäkt för det lilla "check-" som kom in.

mgps, han kan även ha AK. Och eftersom personen synar innan floppen med KJs känns det som att han ha lite vidare range ;-)

Japp, turn eller river känns betydligt bättre att bluffhöja på mot den här typen av spelare. Dessutom älskar jag lika mycket som alla andra att stacka tighta spelare med konstigt spel ;)