yone Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 ** Game ID 1396544462 starting - 2007-05-20 18:51:32 ** Somewhere Below [Hold 'em] (0.05|0.10 No Limit - Cash Game) Real Money - Doki01 sitting in seat 1 with $6.20 - yanglei sitting in seat 2 with $10.21 [Dealer] - Fi sitting in seat 3 with $19.19 - Yone sitting in seat 5 with $39.01 - Dr_Flop-rnt sitting in seat 6 with $4.85 Don__king posted the small blind - $0.05 Yone posted the big blind - $0.10 ** Dealing card to Yone: , Dr_Flop-rnt folded Doki01 called - $0.10 yanglei called - $0.10 Fi called - $0.10 Yone bet - $0.50 Doki01 called - $0.50 yanglei folded Fi called - $0.50 ** Dealing the flop: , , Fi checked Yone bet - $0.50 Doki01 folded Fi called - $0.50 ** Dealing the turn: Fi checked Yone bet - $1.50 Fi raised - $4.50 Yone called - $4.50 ** Dealing the river: Fi bet - $10.00 Yone called - $10.00 Jag gillade min hand på floppen. Antagligen lite för mycket. Skulle jag ha betat hårdare på floppen eller skulle jag ha agerat annorlunda på nån av de andra gatorna? Citera
KRCU Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 Alldeles för liten bet på floppen. Du har två personer mot dig också. Där ska du betta minst 1 dollar med tanke på brädan. Citera
Aldrin Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 På en sådan flopp ska du minst pott beta, med ett sådant litet bet callar vem som helst med färgdrag, du måste få de som vill ha färgen o betala ordentligt så att det inte blir lönsamt ifall de missar det... Citera
spinner Postad 20 Maj , 2007 Rapport Postad 20 Maj , 2007 På en sådan flopp ska du minst pott beta, med ett sådant litet bet callar vem som helst med färgdrag, du måste få de som vill ha färgen o betala ordentligt så att det inte blir lönsamt ifall de missar det... Vad som är betydligt viktigare är att inte ge fi implicita odds, dvs att inte betala av så mycket som du gör när brädan färgar sig på turn. Jag hade eventuellt synat turn och hoppats på att pricka kåk på river, eller att fi inte betat river så hårt alternativt inte haft flushen. Att syna river är inte speciellt bra här. På NL10 spelar det inte så stor roll hur mycket man bettar på en sådan flopp, fi synar i alla fall reflexmässigt med flushdrag. Checkraise är ett alternativ. Men man bör potbeta. Hur som helst tycker jag inte att det största felet i den här handen ligger i floppbettet. Men sedan måste du tagga ner... Citera
yone Postad 21 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 21 Maj , 2007 Vad som är betydligt viktigare är att inte ge fi implicita odds, dvs att inte betala av så mycket som du gör när brädan färgar sig på turn. Jag hade eventuellt synat turn och hoppats på att pricka kåk på river, eller att fi inte betat river så hårt alternativt inte haft flushen. Att syna river är inte speciellt bra här. På NL10 spelar det inte så stor roll hur mycket man bettar på en sådan flopp, fi synar i alla fall reflexmässigt med flushdrag. Checkraise är ett alternativ. Men man bör potbeta. Hur som helst tycker jag inte att det största felet i den här handen ligger i floppbettet. Men sedan måste du tagga ner... Tack för tillrättavisningarna och jag insåg ganska snabbt att jag blev alldeles för kär i min topptriss. Det är som du säger att jag skulle antingen ha träffat kåken på rivern för att syna eller att han inte skulle betat så hårt. Men vad menar du med "alternativt inte haft flushen"? Självklart ska jag syna om han inte har flushen, men det är väl ingenting som tyder på det om man inte har en stark read på motståndaren att han kan utföra dessa "stora" bluffar? Citera
Recommended Posts