Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en tight image och ca 4500 i marker, inte spelat särskildt många händer och tänker från början bara sno blindsen. Fi som sitter i position på mig, har 6000 och är den enda jag varit uppe mot i en pot som jag förlorat pengar i, då med en misslyckad blindsteal och ett idiotiskt andra CB på turn. Fi i sin tur har varit lösare än mig men har inte direkt en lös image. Han har dock varit ganska aggressiv i de potter han spelat utan att behöva visa någon hand.

Jag har inte HHn sparad på datorn så skriver för hand.

Fullt bord med 9 spelare.

Blinds 75/150 på ett generellt tight bord

Hero hittar JsKs i MP+1 och höjer till 500

Fi sitter på knapp och synar övrigt viker

flop Jh 4h 4c

Hero bettar 1000

Fi slår om enkelraise till 2000

Hero ?????

Jag tänker nu såhär: Fi har sett lite fler potter och har bland annat bettat bort mit CB genom en re-raise. HD nu känns som AJ alternativt PP TT och neråt då jag tror han är för aggro för att bara syna in +QQ pre.

Ställ ---> AJ kanske viks men det känns väl idiotiskt att ställa då jag får syn av nästan alla händer som slår mig?

Syn ---> de händer jag slår i den här situationen som han kan tänkas re-raisa som ett "värdebet" TT-88 har ju ändå inte så många outs men kanske följer upp med en all in på turn.

Fold ---> Har han AJ?

Postad
Jag har en tight image och ca 4500 i marker, inte spelat särskildt många händer och tänker från början bara sno blindsen. Fi som sitter i position på mig, har 6000 och är den enda jag varit uppe mot i en pot som jag förlorat pengar i, då med en misslyckad blindsteal och ett idiotiskt andra CB på turn. Fi i sin tur har varit lösare än mig men har inte direkt en lös image. Han har dock varit ganska aggressiv i de potter han spelat utan att behöva visa någon hand.

Jag har inte HHn sparad på datorn så skriver för hand.

Fullt bord med 9 spelare.

Blinds 75/150 på ett generellt tight bord

Hero hittar JsKs i MP+1 och höjer till 500

Fi sitter på knapp och synar övrigt viker

flop Jh 4h 4c

Hero bettar 1000

Fi slår om enkelraise till 2000

Hero ?????

Jag tänker nu såhär: Fi har sett lite fler potter och har bland annat bettat bort mit CB genom en re-raise. HD nu känns som AJ alternativt PP TT och neråt då jag tror han är för aggro för att bara syna in +QQ pre.

Ställ ---> AJ kanske viks men det känns väl idiotiskt att ställa då jag får syn av nästan alla händer som slår mig?

Syn ---> de händer jag slår i den här situationen som han kan tänkas re-raisa som ett "värdebet" TT-88 har ju ändå inte så många outs men kanske följer upp med en all in på turn.

Fold ---> Har han AJ?

Nu är jag iofs turneringsfisk deluxe men jag orkar aldrig släppa den här handen. Tycker stackmässigt det är gränsfall mellan ställ eller syn. Syn är nästan bättre i alla fall.

Postad
In med degen, visst kan du ligga efter, otur i så fall.

Man vill ju ha värde också om man nu har bäst hand.. Ställa är nog inte bästa spelet. Steksyna, snabbcheck, checkraise all-in. Lätt som en plätt.

Postad
Man vill ju ha värde också om man nu har bäst hand.. Ställa är nog inte bästa spelet. Steksyna, snabbcheck, checkraise all-in. Lätt som en plätt.

Lär ju inte finnas så mycket att raisa med om han nu betar turn, så check-syn all in lär det väl bli.

Men samma poäng iaf :mrgreen:

Postad
Lär ju inte finnas så mycket att raisa med om han nu betar turn, så check-syn all in lär det väl bli.

Men samma poäng iaf :mrgreen:

Hihi. Tanken var god men korkad. Som vanligt när det gäller mig.

Postad
Hihi. Tanken var god men korkad. Som vanligt när det gäller mig.

Mmm, men jag ska nog inte säga något, så korkad som jag har varit i denna tråden :lol::oops:

Såg fel på stackdjupet (trodde det var 2000) och därav argumenten om syn. Hade iofs höjt denna handen ändå, men om startstacken hade varit 2000 så tycker jag ändå inte att en syn är helt fel.

Edit: Tänkte på en annan tråd, så ignorera ovanstående ^^

Postad

Ska du bli någorlunda framgångsrik på MTT´s ska du inte spela handen från första början, och ska du lira. Limpa och sätt krav på träff minst tvåpar för att spela vidare handen. Annars fold

EDIT: som handen spelas, ställ, du lär få in hans sista marker oavsett om han bluffar eller drar till något eller har en färdig hand. Visar han styrka/agressivitet på detta sätt kommer han ofta fullfölja.

Postad
Ska du bli någorlunda framgångsrik på MTT´s ska du inte spela handen från första början, och ska du lira. Limpa och sätt krav på träff minst tvåpar för att spela vidare handen. Annars fold

anledningen till att handen spelades över huvud taget var som sagt att sno blinds då jag hade en tight image på ett tight bord.

Tacksam för alla svar. Jag valde att ställa men ångrade mig i samma stund som jag klickade all in, resultatet från Fi blev fold men han slog ut mig nån timme senare med AK mot min QQ all in pre efter att ha re-raiseställt pre.

Postad

Det finns nästan garanterat många toppklass turneringsspelare som spelar den här handen i den här positionen (jag har inte hel koll på vilken position MP+1 är). Om du nu inte påstår dig vara bättre än dessa så kan man nog konstatera att dom antagligen har mer rätt än dig.

Och ska han spela den så ska han höja den, openlimp från MP+1 är nog rättså illa där.

Och om han limpar, lilla mörk synar, stora knackar, floppen kommer J62 och dom checkar så borde man nog ha som standard att spela vidare handen. Så även i väldigt mycket svagare lägen än så.

Snarare är det så att om du vill bli någorlunda framgångsrik på MTTs så ska du inte ha som standard att trebeta AJ på floppen A87 med halvdjupa stackar.