Gå till innehåll

VARNING: Mansionpoker


sulla

Recommended Posts

Satte för en tid sen in pengar på sidan, reggade mig och skulle spela 100K trodde jag, men sidan var plötsligt låst utan anledning. Jag fich fråga varför, då förklarade kundtjänst att jag måste bekräfta min ID med scannat ID samt kreditkort.Något jag tyckte lät underligt då dettanaturligtvis borde göras innan pengarna tranfereras.Jaja, jag skippade turren den dagen och löste allt omgående. Fick ett mail tillbaka om att "normalt" räcker detta för att kontot ska låsas upp men vi kommer tillbaka inom 72 timmar med besked.

 

Kundtjänst kom tillbaka med att de inte såg min underskrift på kreditkortets baksida så jag fick göra om allt. Fick återigen ett mail tillbaka om att "normalt" räcker detta för att kontot ska låsas upp men vi kommer tillbaka inom 72 timmar med besked.

 

Kontot är fortfarande låst, pengarna finns där inne men jag kan varken spela för dem eller få tillbaka dem till mitt konto. Supporten har lagt locket på och jag kan bara vänta.:evil: :evil: :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju minst 50% av alla siter jag spelat på kräver foto på id/cc..

Jag har oxo spelat på manssion, hade inget problem med det.. skicka in id innan jag skulle ta ut pengarna bara.

 

Jag har spelat på 7 olika nätverk, endast ett tidigare som krävt det. Visst är det säkert bra, men det du skriver är när man ska ta ut.

 

Jag köper att man ska bevisa ANTINGEN innan insättning med nytt kort ELLER vid uttag. Men man kan inte låsa pengar som sats in, börjar lukta illa om den taktiken av mansion.

 

 

Och att rubriken är missvisande...? Jag varnar, för detta ska man inte behöva köpa, låsa upp pengar som man varken kan använda eller plocka ut. Tankarna går till att de har kris av nåt slag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste av mailen nu och fick detta....

 

I will forward on your request to our Finance Department who will look into this situation for you and advice us on what to inform you with. Please allow 24-48 hrs for a response from us via email.

 

De köper sig ytterligare 1-2 dar, grattis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat. Den här rubriken stinker.

 

Har själv spelat på 5-6 nätverk och aldrig mött en smidigare och mer tillmötesgående support någonstans. Det gäller uttag både till bankkonto till Neteller och en del andra komplkationer som uppstått. Tråkigt att du inte känner dig nöjd men att ge en allmän varning för Mansionpoker eller någon annan site bara för det är helt fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat. Den här rubriken stinker.

 

Har själv spelat på 5-6 nätverk och aldrig mött en smidigare och mer tillmötesgående support någonstans. Det gäller uttag både till bankkonto till Neteller och en del andra komplkationer som uppstått. Tråkigt att du inte känner dig nöjd men att ge en allmän varning för Mansionpoker eller någon annan site bara för det är helt fel.

 

Finns nog flera med mig som inte köper detta sättet de går tillväga på. Om man är orolig läser man bara inläggen och skaffar sig en egen åsikt om det, ingen behöver lägga sig rädd.

 

Som att läsa en rubrik i tidningen ungefär, eller inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl faktiskt inte det jobbigaste att för en gångs skull fixa de här id-handlingarna så de finns. när en sajt vill se på dom, är det bara att maila iväg.

 

Visst, men vad betyder den typen av identifiering igentligen??

Om inscannat räcker så är det ju bara att ändra namnet i ett bildbehandlingsprogram. Det är bara massa merjobb som ger nästan noll extra säkerhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är väl faktiskt inte det jobbigaste att för en gångs skull fixa de här id-handlingarna så de finns. när en sajt vill se på dom, är det bara att maila iväg.

 

Ja, om du har tillgång till scanner, vilket långt ifrån alla har..omständigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men vad betyder den typen av identifiering igentligen??

Om inscannat räcker så är det ju bara att ändra namnet i ett bildbehandlingsprogram. Det är bara massa merjobb som ger nästan noll extra säkerhet.

 

betyder väl ganska mycket, i alla fall som säkerhet för sajterna, att du inte snott ett kreditkort från jobbet eller hittat ute på krogen och ska sätta in och chipdumpa.

 

noll säkerhet ställer jag mig emot, skulle nog påstå att det är av samma säkerhetsskäl som du bevisar att du är du och att du är över 20 år när du köper sprit på systemet?

 

är ju hur enkelt som helst att sätta in stulna pengar och chipdumpa utan de här kontrollerna. spelar man om mycket pengar är det väl dessutom ett plus att såna här säkerhetskontroller görs, tycker du inte?

 

självklart räcker det med inscannat, och nej det är inte särksilt lätt att fejka ett sådant. de som kan fejka såna och ska chipdumpa väljer nog andra sajter utan kontrollerna ändå. menar du att du trodde man behöver gå till posten och skicka kopior?

 

jo, alla kanske inte har scanner. men då är det ju bara att fota... alla har väl en kamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

betyder väl ganska mycket, i alla fall som säkerhet för sajterna, att du inte snott ett kreditkort från jobbet eller hittat ute på krogen och ska sätta in och chipdumpa.

 

noll säkerhet ställer jag mig emot, skulle nog påstå att det är av samma säkerhetsskäl som du bevisar att du är du och att du är över 20 år när du köper sprit på systemet?

 

är ju hur enkelt som helst att sätta in stulna pengar och chipdumpa utan de här kontrollerna. spelar man om mycket pengar är det väl dessutom ett plus att såna här säkerhetskontroller görs, tycker du inte?

 

självklart räcker det med inscannat, och nej det är inte särksilt lätt att fejka ett sådant. de som kan fejka såna och ska chipdumpa väljer nog andra sajter utan kontrollerna ändå. menar du att du trodde man behöver gå till posten och skicka kopior?

 

jo, alla kanske inte har scanner. men då är det ju bara att fota... alla har väl en kamera.

 

 

 

Fattar inte vad du pratar om. Om du scannar in ID-kortet så är det hur lätt som helst att editera bildfilen så att namn och övriga uppgifter överensstämmer med det stulna kreditkortet. Det går inte särskilt lätt att göra med vanligt pass eller ID som visas upp IRL.

 

För konton som har gjort insättningen via neteller så har jag svårt att se vad det är för extra säkerhet man åstadkommer. Där har man ju inte ens en andra referens som vid kreditkordet.

 

Och nej, alla har inte scanner eller digitalkamera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv 2.5k$ inne på Mansion. Satte in dom den 4 maj och har ännu inte fått klartecken att ta ut pengar, trots att jag skickat in bild på mitt pass direkt osv.

 

Fick förövrigt ett mail om att jag först skulle vänta 24h, sen skicka dom ett till där det stog att jag skulle vänta ytterligare 72h. Jag läste nånstans på deras hemsida att dom tar avgift på 2.5% när man cashar ut (om det gått längre än en månad). Jag har därför anledning att tro att dom drar ut på processen för att låta en månad gå.

 

Är dock inte 100% säker :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har själv 2.5k$ inne på Mansion. Satte in dom den 4 maj och har ännu inte fått klartecken att ta ut pengar, trots att jag skickat in bild på mitt pass direkt osv.

 

Fick förövrigt ett mail om att jag först skulle vänta 24h, sen skicka dom ett till där det stog att jag skulle vänta ytterligare 72h. Jag läste nånstans på deras hemsida att dom tar avgift på 2.5% när man cashar ut (om det gått längre än en månad). Jag har därför anledning att tro att dom drar ut på processen för att låta en månad gå.

 

Är dock inte 100% säker :)

 

Fast det där tror jag inte du själv tror på ens. Dom adderar 50.000 dollar varje dag i sin turnering och har nog inget större intresse att tjäna 2,5% på dina 2500 dollar.

 

Som jag skrivit tidigare (ska sluta "beskydda" Mansion sen) så har allting, för min del, fungerat klanderfritt när det gäller Mansion. Uttag till Neteller har tagit cirka 4 timmar och uttag till mitt svenska bankkonto har gått på 2 dagar! Den enda site som kommit upp i den tiden vid tidigare bankuttag ( iofs innan amerikanarna kastades ut) är Partypoker. Jag har heller aldrig betalt någon avgift varken för insättningar eller vid uttag ( ja jag har haft pengarna på kontot längre än 30 dagar). Givetvis fick jag vid första uttaget maila in kopia på id/pass och ytterligare något dokument men det är ju standard.

 

Låter dock märkligt att kontot blir låst vid insättning och framförallt att det tar sådan tid att ordna upp det. Speciellt med tanke på att dom har den (mycket) udda regeln att du via kontokort bara kan sätta in 400$ per 30-dagars period. Svårt att göra några större chipdumpinginsatser då... ;)

 

Lycka till i alla fall och det kommer säkert att ordna upp sig om allt är ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Så, nu har det gått en månad och jag kan fortfarande inte förstå vad som är problemet.

 

De har följande info från mig.

 

Körkort fram och baksida

Kontokort fram och baksida

Mitt tel om de vil prata

Alla övriga uppgifter som fylldes i vid registrering.

 

Mailet jag fick senast kom idag, och ger mig inga ytterligare ledtrådar om vad de möjligen kan behöva från mig:

 

"Hello xxxxxxx,

 

 

 

Please accept our sincerest apologies with the amount of time in resolving your query. Our Finance Department is still looking in to this for you and as soon as they have a response we will contact you via email.

 

 

 

Once again please allow me to apologise for the delay in response to you.

 

 

 

If you need any assistance in the future, please feel free to contact us again at Memberservice@mansion.com, or by LiveChat 24 hours a day, 7 days a week.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I have a personal turnover for about 10000$/month in my poker accounts and usually play at all rooms like stars, party, prima poker, Ipoker and some more, and have never experienced any bigger problem than this, especially on such a small amount.

 

I have done all you have asked for and cant get a reply on why my money is on hold. Nor can you transfer them back to my visa you say, so as I understand it they are looked in like a prisoner i Guantanamo without the right to get a trial.

 

Since I have had enough of this trouble I have written about you on swedens biggest poker forum with 40 000 members on the web and warned others to put money in or play on your site. The money makes for me no difference but the fact that this has taken so long and that i get no reply´s makes me upset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

What the hell, you told me this 72 hours 1 month ago. What in earth are you doing? Sending me these pretyped standard answers wont solve anything. Either tell me you are trying to steal my 100$ or tell me why you cant transfer them back to the visa or tell me why I cant play for them.

 

The ID has been in your hands for 1 month now. Has nothing been done

 

 

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Thank you for providing us with your ID documentation which has been received and passed to our Finance Department for verification.

 

 

 

In most circumstances the documentation you provide is sufficient and can be updated very quickly. However, occasionally we require further information before we are able to update your account.

 

 

 

In view of this, please allow up to 3 days for this information to be reviewed and verified we will contact you within 72 hours.

 

 

 

We sincerley apologise for any inconvenience that this may have caused, If you have any further queries or require any assistance in the future, please do not hesitate to contact us again.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, fatta att de låser konton för din och alla andras säkerhet. Du har förmodligen på något sätt blivit "länkad" till konton som är inblandade i någon form av bedrägerier. Det kan vara att du vunnit pengar av någon som tidigare chipdumpat, eller att du spelar från samma IP som någon som fått sitt konto nerstängt.

Jag vet inte hur deras säkerhetssystem ser ut, men de är bra komplexa och måste finnas för att siten/nätverket ska kunna överleva.

Visst det är segt att få sitt konto nerstängt under en utredning som tar såpass lång tid, men om inga sådana här kontroller hade gjorts, hade förmodligen alla klagat över collusion och chipdumps istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herregud, fatta att de låser konton för din och alla andras säkerhet. Du har förmodligen på något sätt blivit "länkad" till konton som är inblandade i någon form av bedrägerier. Det kan vara att du vunnit pengar av någon som tidigare chipdumpat, eller att du spelar från samma IP som någon som fått sitt konto nerstängt.

Jag vet inte hur deras säkerhetssystem ser ut, men de är bra komplexa och måste finnas för att siten/nätverket ska kunna överleva.

Visst det är segt att få sitt konto nerstängt under en utredning som tar såpass lång tid, men om inga sådana här kontroller hade gjorts, hade förmodligen alla klagat över collusion och chipdumps istället.

 

1 månad...utan förklaringar, hade en förklaring liknande din kommit hade jag möjligen köpt det, åtmindstone nån vecka. Men inga kommentarer what so ever på en månad. Riktigt jävla uselt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...