Gå till innehåll

Spela lite timmar per dag


Sargon

Recommended Posts

Är det bara jag som försörjer mig på poker som inte orkar sitta och spela en

väldig massa varje dag? Om jag sitter 5 h sammanlagt på en dag känns det verkligen som en otrolig massa tid. Målet är en 1-2 h session och vissa dagar två såna sessioner. sen ledigt två dagar per vecka eller nåt. Jag är antagligen ganska lat som person iof. Men gör jag fel som nästan alltid slutar spela om jag vunnit 2-3 inköp efter en timma? Har hållt på några år med det så antar att jag inte har den där riktiga glöden längre heller.

 

Får ibland intrycket att många som försöjer sig på det spelar tokigt mkt dvs mer än 4 timmar om dan hela tiden. Hur ligger det till med det där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

också spelat väldigt lite sista tiden... dessutom bara ett bord, visserligen heads up så det svänger nog mer än när jag spelade 4 bord sexmanna.

 

snittat kanske en timme om dan sista tiden, förutom nu sista veckorna då jag knappt spelat alls.

 

totalt sett så kan man vinna mycket pengar på lite tid, men jag får näst intill ångest av att spela så lite, känns som om andra spelare springer ifrån en då.

 

har dock varit utomlands länge och haft lite slapparliv, planen är att börja spela mer men jag tycker 3-4 timmar om dagen är mer än nog cirka 5 dagar i veckan i snitt.

 

något som jag dock vill förändra i mina vanor är dödtiden vid datorn i samband med spel... blir ofta kanske 1-3 timmars spel sen typ lika långt slösurfande, railande, chattande, forumhäng osv... helt onödigt, ska effektivisera tiden vid datorn och satsa på livet utanför datorn.

 

In o lira, ut o leva :lol:8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som försörjer mig på poker som inte orkar sitta och spela en

väldig massa varje dag? Om jag sitter 5 h sammanlagt på en dag känns det verkligen som en otrolig massa tid. Målet är en 1-2 h session och vissa dagar två såna sessioner. sen ledigt två dagar per vecka eller nåt. Jag är antagligen ganska lat som person iof. Men gör jag fel som nästan alltid slutar spela om jag vunnit 2-3 inköp efter en timma? Har hållt på några år med det så antar att jag inte har den där riktiga glöden längre heller.

 

Får ibland intrycket att många som försöjer sig på det spelar tokigt mkt dvs mer än 4 timmar om dan hela tiden. Hur ligger det till med det där?

 

Om du klarar av det så verkar det mycket mycket sunt och förnufigt. Vad gäller cashgame för min del så är det de korta sessionerna som jag har plussat mest på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som fler än jag kanske trodde har en sund livsyn. Jag kan också lägga till att jag försöker prioritera välmående framför pengar. Vinner man ett par inköp så vet man att humöret kommer vara bra medans om man fortsätter spela så har man visserligen chans att vinna mer, men loosar man till "bara" ett inköp plus går man runt och är lite irriterad ett tag.

 

Skulle dock vara väldigt intressant och se hur mycket de där spelarna som verkligen verkar sitta inne större delen av sin vakna tid plussar. Med tanke på att man kan dra in ganska många inköp på 2 h om dagen under en månad så borde de ju kunna ligga ganska högt. En sån kille jag snacka med på chatten påstod att han dragit in 50 inköp senaste veckan eller nåt tror jag det var, dvs mer än 7 inköp om dan i snitt. En ganska ointressant siffra kanske men den fick mig iallafall att undra på hur mkt folk egentligen drar in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är också intresserad av detta.

 

I samband med en bonus bestämde jag mig för att spela MINST 500 händer/dag. När man gjort det ett tag kommer man in i det. Och man slutar inte spela bara för att man klonkat 2 inköp. Man fortsätter och försöker se hela livet som en lång session.

 

Funderar på att nästa månad börja spela 1k händer/dag i stället. Kommer bli tungt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter man 2h/dag, så är det bara att börja lira 4h dag för att dubbla sin månadsvinst. (om a-game bibehålles). Kan ju ge lite ångestkänslor ibland, då 4h inte är speciellt mkt jämfört med att vanligt kneg.

 

$5k vs. $10k? , $10k vs. $20k? , $50k vs. $100k? ...ja:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter man 2h/dag, så är det bara att börja lira 4h dag för att dubbla sin månadsvinst. (om a-game bibehålles). Kan ju ge lite ångestkänslor ibland, då 4h inte är speciellt mkt jämfört med att vanligt kneg.

 

$5k vs. $10k? , $10k vs. $20k? , $50k vs. $100k? ...ja:roll:

 

Jämförelsen pokerspel - vanligt kneg är inte så enkel att göra. Det finns inte ett vanligt kneg, där du riskerar att gå break-even på säg ett par veckor - eller rent av förlora. Även om du är en vinnande spelare på sikt, så är downswingarna oundvikliga. 4 timmar per dag är kanske inte mycket i jämförelse med ett vanligt kneg, men pokerspelets psykologiskt stundtals påfrestande karaktär gör att 4 timmar kanske egentligen motsvarar ett vanligt heltidskneg. Av allt att döma är det en minoritet på detta forum som spelar mer än 4 timmar per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämförelsen pokerspel - vanligt kneg är inte så enkel att göra. Det finns inte ett vanligt kneg, där du riskerar att gå break-even på säg ett par veckor - eller rent av förlora. Även om du är en vinnande spelare på sikt, så är downswingarna oundvikliga. 4 timmar per dag är kanske inte mycket i jämförelse med ett vanligt kneg, men pokerspelets psykologiskt stundtals påfrestande karaktär gör att 4 timmar kanske egentligen motsvarar ett vanligt heltidskneg. Av allt att döma är det en minoritet på detta forum som spelar mer än 4 timmar per dag.

 

 

True that, psykiska biten är väl den största sideffekten. Men att det är få som lirar fler än 4h per dag handlar nog oftare om lathet tror jag. Ska väl inte vara överdrivet svårt att smälla in 2*2h 5 dgr vecka på sitt pokerspel.

 

Men nu mena jag just inte 4h, utan att man kan få lite ångestliknande känslor när man tänker på hur "lätt" det är att dubbla ens månadsvinst genom att dubbla tiden man sitter ner, men inte gör det pga lathet, psykist jobbigt eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, man ska inte tänka i de banorna, "ångestliknande känslor"! Generellt sett, med undantag av de allra lägsta nivåerna, så är det inte några särskilt lättförtjänta pengar. Det tror jag inte att det är för någon - på sikt. Vissa dagar har du naturligtvis tur, träffar floppen ovanligt ofta, o.s.v.

 

Men överlag är det allvar för de flesta, även de duktiga. Att öka "arbetstiden" kan också ha sidoeffekten att ens spel kanske inte blir lika bra som annars.

Och som sagt är den psykiska biten det jobbiga. Sitter man och spelar 8 timmar om dan, tror jag inte man stoppar i längden. I vilket fall tror jag det är extremt få som gör det. Även om du har ett starkt psyke och karaktär, blir det alltid humörsvängningar i samband med beats. Att genomgå såna svängningar upp och ner en 8 timmar om dan, vecka efter vecka, månad efter månad, nej...jag tror "smärtgränsen" på sikt för de flesta ligger runt en 4 timmar. Har själv spelat en 4 timmar om dan den gångna veckan, tror inte jag skulle orka öka till 6 timmar ens, trots att jag rent tidsmässigt skulle hinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, man ska inte tänka i de banorna, "ångestliknande känslor"! Generellt sett, med undantag av de allra lägsta nivåerna, så är det inte några särskilt lättförtjänta pengar. Det tror jag inte att det är för någon - på sikt. Vissa dagar har du naturligtvis tur, träffar floppen ovanligt ofta, o.s.v.

 

Men överlag är det allvar för de flesta, även de duktiga. Att öka "arbetstiden" kan också ha sidoeffekten att ens spel kanske inte blir lika bra som annars.

Och som sagt är den psykiska biten det jobbiga. Sitter man och spelar 8 timmar om dan, tror jag inte man stoppar i längden. I vilket fall tror jag det är extremt få som gör det. Även om du har ett starkt psyke och karaktär, blir det alltid humörsvängningar i samband med beats. Att genomgå såna svängningar upp och ner en 8 timmar om dan, vecka efter vecka, månad efter månad, nej...jag tror "smärtgränsen" på sikt för de flesta ligger runt en 4 timmar. Har själv spelat en 4 timmar om dan den gångna veckan, tror inte jag skulle orka öka till 6 timmar ens, trots att jag rent tidsmässigt skulle hinna.

Kloka ord. Jag håller med till 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag är också intresserad av detta.

 

I samband med en bonus bestämde jag mig för att spela MINST 500 händer/dag. När man gjort det ett tag kommer man in i det. Och man slutar inte spela bara för att man klonkat 2 inköp. Man fortsätter och försöker se hela livet som en lång session.

 

Funderar på att nästa månad börja spela 1k händer/dag i stället. Kommer bli tungt..

 

Du var mig en riktig nötare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämförelsen pokerspel - vanligt kneg är inte så enkel att göra. Det finns inte ett vanligt kneg, där du riskerar att gå break-even på säg ett par veckor - eller rent av förlora. Även om du är en vinnande spelare på sikt, så är downswingarna oundvikliga. 4 timmar per dag är kanske inte mycket i jämförelse med ett vanligt kneg, men pokerspelets psykologiskt stundtals påfrestande karaktär gör att 4 timmar kanske egentligen motsvarar ett vanligt heltidskneg. Av allt att döma är det en minoritet på detta forum som spelar mer än 4 timmar per dag.

 

Nu är du ute och cyklar.

Taxichaufförer med blyfot kan backa på ett par veckor om de har oflyt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...