Gå till innehåll

NL100 Lätt fold på river?


Recommended Posts

Fi är en fisk 72/5/1.0 och har varit vek postflop. Jag är 22/18/5 på det här bordet. Lätt fold på river, eller?

 

Texas Hold'em $1-$2 NL

 

Seat 2: MP ($171.40 in chips)

Seat 3: Hero [ Ace of Diamonds,Ace of Hearts ] ($136.90 in chips)

Seat 4: SB ($187.70 in chips)

Seat 5: BB ($56.10 in chips)

Seat 10: UTG ($67.70 in chips)

ANTES/BLINDS

SB posts blind ($0.50), BB posts blind ($1).

 

PRE-FLOP

UTG folds, MP folds, Hero bets $4, SB folds, BB calls $3.

 

FLOP [board cards 6 of Spades,7 of Hearts,9 of Clubs ]

BB checks, Hero bets $6, BB calls $6.

 

TURN [board cards 6 of Spades,7 of Hearts,9 of Clubs,5 of Clubs ]

BB checks, Hero checks.

 

RIVER [board cards 6 of Spades,7 of Hearts,9 of Clubs,5 of Clubs,5 of Spades ]

BB bets $30, Hero folds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog synat, jag menar varför betar han så mycket om han vill ha syn. Din check på turn visar ju att du är rädd för stegen och om han skulle sitta med en 8 så vet han ju att du inte synar en överbet på rivern.

Det troliga är att han vet att det enda sättet han kan vinna på är att betta bort dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle nog synat, jag menar varför betar han så mycket om han vill ha syn. Din check på turn visar ju att du är rädd för stegen och om han skulle sitta med en 8 så vet han ju att du inte synar en överbet på rivern.

Det troliga är att han vet att det enda sättet han kan vinna på är att betta bort dig.

 

Det händer att folk betar så mkt bara för att det ska se ut som en bluff - och därmed få syn! Jag hade inte synat river, däremot kunde det ha varit idé att beta turn, kanske inte så hårt, men för att se Fi:s reaktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela syftet med din check på turn är att hålla nere potten och syna ett bet från fi på river, korrekt? Nu använder inte jag PO eller PT så jag har ingen koll på vad dina siffror betyder men frågan är om du inte ska syna rivern eftersom du inducerar en bluff i och med din turncheck.

 

Om jag var fi så hade jag betat ut på river 9 gånger av 10 mot en standardspelare på nätet om jag hade varit tom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...