Gå till innehåll

En Wannabees Vardag - 0.5/1 SvS


SunTzu

Recommended Posts

Det är gött Sunny Boy! Njut av livet medan det varar på detta viset! Borta är mina dagar i alla fall då jag kunde gå upp efter lunch... Nu är jag nöjd om jag får sova till sju! 8-)

Nu går jag in i en flyttfas. Vi tar hela bohaget från Stockholm och styr kosan till Norge där vi ska parkera oss ett par år eller så. Kommer in och läser här, hos Acid och hos Tina lite då och då. Mest då jag är medvetslös av trötthet och inte orkar höja ett enda finger mer... Kommer inte hinna spela så mycket heller. Fast det har jag inte hunnit så mycket ändå som ni alla gör... Men i alla fall, så ni alla vet. Jag kommer vara lite mer sällsyn både här och vid borden framöver...

Ha det gott!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det vet jag inte. Jag antar att man bör kunna spela på nätet. Men vi vet inte om SS tillåter spel ifrån utlandet. Fast Aspelin har ju sagt något om att han lirar nerifrån Barcelona... Live blir det nog svårare. Där jagar de pokerklubbar med blåslampa av det vi har hört... Mycket hårdare än den svenska polisen. Här har de stoppat Grebbestad Live bl.a. Men klubbarna här i Stockholm har inga existensproblem. Sviten skulle t.ex. inte kunna existera där. Så det får bli live lir när vi kommer hem. Har ju ändå inte blivit så mycket live sen Lillan kom till världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är gött Sunny Boy! Njut av livet medan det varar på detta viset! Borta är mina dagar i alla fall då jag kunde gå upp efter lunch... Nu är jag nöjd om jag får sova till sju! 8-)

Nu går jag in i en flyttfas. Vi tar hela bohaget från Stockholm och styr kosan till Norge där vi ska parkera oss ett par år eller så. Kommer in och läser här, hos Acid och hos Tina lite då och då. Mest då jag är medvetslös av trötthet och inte orkar höja ett enda finger mer... Kommer inte hinna spela så mycket heller. Fast det har jag inte hunnit så mycket ändå som ni alla gör... Men i alla fall, så ni alla vet. Jag kommer vara lite mer sällsyn både här och vid borden framöver...

Ha det gott!

 

jasså så du ska flytta till norge, hur känns det o lämna sverige då???? men ja du måste ju kika in ibland så vi vet att du lever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det inte jobbigt o inte få chatta??

 

hehe våran duell innan, trodde du satt på kk o ville få syn på ditt set men ja jag är lika glad för det för jag vann potten men fegade ur en del på turn o river, vet ju att du synar ngt bra särskilt hög höjning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade den dåligt, borde slagit om all in, visste att du hade AA trotsallt. Hoppades på set och att ta dig all in.

 

Sitter nu, suttit en timme. Ungefär 200+, otrolig motrigg. Fick KK på två bord samtidigt, och AA på ett, och förlorade *alla*.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade den dåligt, borde slagit om all in, visste att du hade AA trotsallt. Hoppades på set och att ta dig all in.

 

Sitter nu, suttit en timme. Ungefär 200+, otrolig motrigg. Fick KK på två bord samtidigt, och AA på ett, och förlorade *alla*.

 

jo du skulle nog gått all in då hade det inte varit så säkert jag synat din höjning, visste iaf att du satt på ngt pocket tror inte du synar såna höjningar annars. jo att jag satt på aa var nog inte så svårt o lista ut preflop hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många upp och ner, fortfarande inga HHs, hoppas SvS fixar det där. Sista handen får jag A6, flop A65, får en kille all in, han visar 55 och ingen förbättring... 200 borta där.

 

Blev iaf en nätt förtjänst på: 473kr. Skulle sett bättre ut med 700 :(

 

BR: 11 083 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ju lyxhustru som jag har valt att kalla mig själv som. Alltså hemma med Lillan. Han ska bli chef för en avdelning på ett företag.

 

skulle gärna velat vara hemma med min dotter men den möjligheten finns tyvärr ej. fast gubben blev erbjuden att bli processchef idag vilket skulle innebära ngr tusenlappar mer i plånboken, men han vet ej för jobbet innebär att han kan få jobba 7-21 flera ggr i veckan ifall det strular

 

visst pengarna skulle vara sköna men vill nog hellre ha honom hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle gärna velat vara hemma med min dotter men den möjligheten finns tyvärr ej. fast gubben blev erbjuden att bli processchef idag vilket skulle innebära ngr tusenlappar mer i plånboken, men han vet ej för jobbet innebär att han kan få jobba 7-21 flera ggr i veckan ifall det strular

 

visst pengarna skulle vara sköna men vill nog hellre ha honom hemma.

 

Förstår inte... Är du inte hemma med henne nu?

 

Vi sa att Lillan skulle gå före karriären och vi båda var i ett sånt skede att det skulle funka. Men mitt ifrån ingenstans får han chansen att avancera upp rätt rejält i karriären och eftersom han inte har samma pokertalang som jag så måste han ta det jobbet! ;)

Skämt åsido, 7-21 låter inget kul alls. Men han får väl för övertiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte... Är du inte hemma med henne nu?

 

Vi sa att Lillan skulle gå före karriären och vi båda var i ett sånt skede att det skulle funka. Men mitt ifrån ingenstans får han chansen att avancera upp rätt rejält i karriären och eftersom han inte har samma pokertalang som jag så måste han ta det jobbet! ;)

Skämt åsido, 7-21 låter inget kul alls. Men han får väl för övertiden?

 

 

haha din sambo spelar inte poker så ofta som du eller??? Näe men klart att får man ett erbjudande så blir det nog svårt o tacka nej oavsett vad man sagt innan att allt annat ska gå före. Men ni får ju tänka så här tänk vilket bra liv ni kan ge er dotter nu en bra start i livet tex med ett sparkapital kanske.

 

ja du man hade kanske klarat sig på pengarna på mikrolimiten som man får varje månad men usch vilken osäker inkomst o sen känna sig tvungen att spela fastän man inte vill.

 

jo jag är hemma nu men skulle gärna vilja vara hemma längre än kanske till september då jag måste gå tillbaks till jobbet.

 

det jobbet han har erbjudits så har han en fast lön dvs 26 000 i månaden riktigt underbetalt för det ansvaret han skulle få, han skulle få ansvaret att beställa in kemikalier, att kvaliten är bra att ja allt flyter på plus hålla budget m.m och för all övertid så skulle han ej få betalt för det är avtal i hans lön. Pratade med honom igår o visst han är sugen på att avancera i företaget då han jobbat 11 år på en maskin där men samtidigt känner han att han vill vara hemma med dottern iofs jobbar han kväll nu men träffar henne mornar, sen vill han ha ett lagerjobb o inte med kemikalier. men han sa att den lönen är ju rena skiten för det jobbet menar han tjänar 22 000 cirkus på maskinen nu varför ska han ta ett jobb för 4000 mer i månaden med det ansvaret, han sa att 30 000 hade varit stor skillnad

 

jag sa till honom du ska göra precis som du känner, menar om du ej känner för detta ska du självklart inte göra det o eftersom du blev tillfrågad o kommer kanske tacka nej så kommer du säkert få chansen till lagerjobb oxå, så lät det på chefen iaf. men han har på fredag på sig att tänka över han har ej bestämt sig ännu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kul med någon som skriver dagbok på samma nivå som man själv spelar :)

slutar min 2h session ca 300 + men då ingår två buyins till 50:- turneringarna också. en vid 23 och en vid 00:30, fan nu avslöjade jag vem jag är ;)

 

 

det är fegt o inte avslöja vem man är hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, att inte kunna posta HHs har varit rejält störande, nu har dom fixat det dock :D

 

Dagen gick bra fram tills detta. Borde jag gjort nåt annat?

 

 

***** Hand 330208661 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 maj 2007 23:11:38

Adam Turbo 14 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: krokan (55.85)

Plats 2: pelle100 (127.83)

Plats 3: Drmjug (51.65)

Plats 4: kattmor (89.15)

Plats 5: berra8 (68.85)

Plats 6: chippa12 (224.85)

Plats 7: Royal3 (94.65)

Plats 9: olafalk (92.00)

Plats 10: SunTzu (240.12)

kattmor lägg LM 0.50

berra8 lägg SM 1.00

** Giv **

krokan [N/A, N/A]

pelle100 [N/A, N/A]

Drmjug [N/A, N/A]

kattmor [N/A, N/A]

berra8 [N/A, N/A]

chippa12 [N/A, N/A]

Royal3 [N/A, N/A]

olafalk [N/A, N/A]

SunTzu [Es, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

chippa12 Syna 1.00

Royal3 Höj till 3.00

olafalk Lägg

SunTzu Höj till 12.00

krokan Lägg

pelle100 Lägg

Drmjug Lägg

kattmor Lägg

berra8 Syna 12.00

chippa12 Lägg

Royal3 Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, Knh, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

berra8 All-in 56.85

Royal3 All-in 82.65

SunTzu Syna 82.65

*** Turn(Board): *** : [Knk, Knh, 6r, 9s]

*** River(Board): *** : [Knk, Knh, 6r, 9s, 2s]

*** Showdown *** : Rake: 6.45 Totalpott: 253.20

krokan Lägger mig Vinst: 0.00

pelle100 Lägger mig Vinst: 0.00

Drmjug Lägger mig Vinst: 0.00

kattmor Lägger mig Vinst: 0.00

berra8 [3r, 3h] Två par, knektar och treor Vinst: 0.00

chippa12 Lägger mig Vinst: 0.00

Royal3 [Er, Knr] Triss i knektar Vinst: 253.20

olafalk Lägger mig Vinst: 0.00

SunTzu Lägger mig Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här kom lite tidigare, fast inte mycket betalt ändå.

 

 

***** Hand 330198632 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 maj 2007 23:04:26

Adam Turbo 14 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: krokan (93.85)

Plats 2: pelle100 (114.48)

Plats 3: Drmjug (62.20)

Plats 4: kattmor (50.00)

Plats 5: berra8 (87.85)

Plats 6: chippa12 (209.60)

Plats 7: Royal3 (61.90)

Plats 8: öffre (477.92)

Plats 9: Uttråkad1 (90.50)

Plats 10: SunTzu (223.07)

chippa12 lägg LM 0.50

Royal3 lägg SM 1.00

** Giv **

krokan [N/A, N/A]

pelle100 [N/A, N/A]

Drmjug [N/A, N/A]

kattmor [N/A, N/A]

berra8 [N/A, N/A]

chippa12 [N/A, N/A]

Royal3 [N/A, N/A]

öffre [N/A, N/A]

Uttråkad1 [N/A, N/A]

SunTzu [Es, Ds]

*** Bet Runda 1 ***

öffre Syna 1.00

Uttråkad1 Lägg

SunTzu Höj till 5.00

krokan Lägg

pelle100 Lägg

Drmjug Lägg

kattmor Lägg

berra8 Syna 5.00

chippa12 Lägg

Royal3 Syna 5.00

öffre Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [10s, 2s, Kns]

*** Bet Runda 2 ***

Royal3 Passa

öffre Satsa 10.00

SunTzu Syna 10.00

berra8 Lägg

Royal3 Lägg

*** Turn(Board): *** : [10s, 2s, Kns, Dr]

*** Bet Runda 3 ***

öffre Satsa 10.00

SunTzu Höj till 20.00

öffre Syna 20.00

*** River(Board): *** : [10s, 2s, Kns, Dr, Ks]

*** Bet Runda 4 ***

öffre Satsa 9.00

SunTzu Höj till 27.00

öffre Lägg

*** Showdown *** : Rake: 2.45 Totalpott: 96.05

krokan Lägger mig Vinst: 0.00

pelle100 Lägger mig Vinst: 0.00

Drmjug Lägger mig Vinst: 0.00

kattmor Lägger mig Vinst: 0.00

berra8 Lägger mig Vinst: 0.00

chippa12 Lägger mig Vinst: 0.00

Royal3 Lägger mig Vinst: 0.00

öffre Lägger mig Vinst: 0.00

Uttråkad1 Lägger mig Vinst: 0.00

SunTzu Vinner potten Vinst: 192.10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skaplig dag idag, inte för mycket motrigg. Var ute med goda vänner fram till 11, så det blev inte så mycket spel, men god timlön. SvS stängde ner kl 3, annars skulle jag nått 10k för månaden :)

 

Vinst: 582kr.

 

BR: 11 965 kr

 

35 ifrån målet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, att inte kunna posta HHs har varit rejält störande, nu har dom fixat det dock :D

 

Dagen gick bra fram tills detta. Borde jag gjort nåt annat?

 

 

***** Hand 330208661 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 22 maj 2007 23:11:38

Adam Turbo 14 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: krokan (55.85)

Plats 2: pelle100 (127.83)

Plats 3: Drmjug (51.65)

Plats 4: kattmor (89.15)

Plats 5: berra8 (68.85)

Plats 6: chippa12 (224.85)

Plats 7: Royal3 (94.65)

Plats 9: olafalk (92.00)

Plats 10: SunTzu (240.12)

kattmor lägg LM 0.50

berra8 lägg SM 1.00

** Giv **

krokan [N/A, N/A]

pelle100 [N/A, N/A]

Drmjug [N/A, N/A]

kattmor [N/A, N/A]

berra8 [N/A, N/A]

chippa12 [N/A, N/A]

Royal3 [N/A, N/A]

olafalk [N/A, N/A]

SunTzu [Es, Eh]

*** Bet Runda 1 ***

chippa12 Syna 1.00

Royal3 Höj till 3.00

olafalk Lägg

SunTzu Höj till 12.00

krokan Lägg

pelle100 Lägg

Drmjug Lägg

kattmor Lägg

berra8 Syna 12.00

chippa12 Lägg

Royal3 Syna 12.00

*** Flop(Board): *** : [Knk, Knh, 6r]

*** Bet Runda 2 ***

berra8 All-in 56.85

Royal3 All-in 82.65

SunTzu Syna 82.65

*** Turn(Board): *** : [Knk, Knh, 6r, 9s]

*** River(Board): *** : [Knk, Knh, 6r, 9s, 2s]

*** Showdown *** : Rake: 6.45 Totalpott: 253.20

krokan Lägger mig Vinst: 0.00

pelle100 Lägger mig Vinst: 0.00

Drmjug Lägger mig Vinst: 0.00

kattmor Lägger mig Vinst: 0.00

berra8 [3r, 3h] Två par, knektar och treor Vinst: 0.00

chippa12 Lägger mig Vinst: 0.00

Royal3 [Er, Knr] Triss i knektar Vinst: 253.20

olafalk Lägger mig Vinst: 0.00

SunTzu Lägger mig Vinst: 0.00

 

jag hade foldat på floppen, risken är inte så stor att det kommer ett a plus att ngn kanske redan sitter på en J o att just ditt a kommer är inte så stor risk plus att ngn kanske har a på handen, så hade jag iaf tänkt angående denna handen eftersom de går all in båda två

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...