Gå till innehåll

NLT- Nånsin rätt att raisa med showdownvärde?


skalle88

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har funderat lite över hur man spelar ett mellanpar HU mot en spelare som tog kommandot innan floppen. Fi bluffar mkt och skjuter ganska ofta flop, turn, river oavsett om han håller toppar eller luft.

 

Scenariot är att du har limpsynat hans preflopraise med 56 från knappen och floppen landar - 862.

Först kanske vi bör konstanter att detta oftast är den bästa handen på floppen men på något sätt känns det jävligt kallt att syna ned till rivern med en 5a när det kommer att kommer överkort.

 

Känns också ganska kallt att checksyna floppen och utvärdera turn med tanke på att han ofta skjuter två skott???

Det hjälper ju inte om det landar ett A på turn heller. Vad får vi ut för värde av att bara syna egentligen?

Folda om han betar turn eller vinna potten om han ger upp på turn?

Likadant med spelare som bara skjuter ett skott på flop och alltid ger upp på turn. Vad har vi för värde att bara syna mot dessa spelare?

Vilka spelare synar vi bara mot HU egentligen?

 

Vi kanske kan börja med att konstatera att vi oftast matematiskt sätt har den bästa handen på floppen. Ska man resonera som så att "nu har jag den bästa handen och jag raisar hans CB för att skydda mot överkort och eventuella draws". Och sen slänga mot en re-raise som standard.

 

Det klart att allt detta går väl egentligen emot pokerns grundregler som säger att jag bara får syn av en bättre hand här men finns det inte undantag?

 

Om inte detta är ett sådant läge så nämn gärna något annat läge då det kan vara riktigt. Om vi tar denna handen mot en LAG i SH. Gäller inte samma tänkande?

Hur kommer ett sånt här spel påverka mitt spel i längden??

 

Jag brukar ge mig själv tillåtelse att raisa när jag tror mig ha den bästa handen. Men jag känner mig ganska bortkommen i denna diskutionen jag för med mig själv så jag vill jättegärna höra era synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

handlar bara om hur han spelat tidigare.. om det är första handen och inga reads finns så slår jag om här för att kolla vad jag står, vid syn och turn ännu ett överkort så blir det till att fundera, vid lågt kort bombar jag..

 

Vet inte om jag tycker det är nån bra ide att "bomba" turn om han synar. Då förvandlar vi ju mellanparet från att värderaisa med det till att nästan bluffa med det. Beroende på draws också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reads och stacks är viktigt här. Prefloppspelet gör också att det blir svårt.

 

Jo vi måste ju typ 3dubbla hans bet. Men jag antog att han ofta CBettar i detta läget och att man därav kan vara ganska säker på att detta är bästa handen.

 

Att bara syna gör ju att vi inte behöver commita så mkt pengar vilket jag antar är vad som talar för att bara syna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...