Gå till innehåll

Träffat AK med svårt beslut


Recommended Posts

Checka känns väl naturligt för potkontroll.

Problemet här är ju dock att du bara slår en bluff från en tight fi.

Om du bettar och får omslag på turn måste du vika.

Du kan inducera en bluff på river genom att checka

Ifall det kommer en ruter på river får du folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag tolkar hans checkraise på floppen betyder den oftast att han har en draghand eventuellt ngn form av träff, fast troligen sämre än din.

 

Beta ut turn. Förstår inte varför du skulle checka den. Skulle nog beta en 70% pott ungefär för att förstöra hans pottodds om han drar.

 

Du kan inte ge gratiskort här imo. Hade han haft stålet, dvs typ ett set eller KJ hade han troligen lett handen på turn med en bet. Inte så troligt att han tänker check-raisa igen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om jag betar på turn säg 70 - 80% blir jag commitad, samtidigt så vill man inte att han ska ha frikort. Är det bäst i längden att checka turn och syna river ifall det inte kommer nån ruter? Hur ofta är man slagen där av KJ AA alt set? när jag inte ens vart re raisad preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KK, JJ, AA är ganska osannolikt då han troligen hade re-raisat preflop.

Visst, han kanske bara kallsynade, men då tror jag att han hade betat ut på turn och inte checkat.

 

De enda händerna du kan oroa dig över är KJ och 77 egentligen, men även där hade han troligen betat turn. Jag tycker att du borde beta ut för du leder ofta i det här läget. Och om han nu var TAG så har han troligen inte KJ heller då det är riktigt kasst att kallysna en raise med KJ preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...