oliverlopez Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 På vilken nivå kan man raisa 4BB med KK och INTE få syn av A4 off? Eller QQ, 3-4BB, syn av 3Kn off, klonk tvåpar på floppen och jag loosar igen. Lirar nu på 0.50/1 på Party och 2.50/5 på SvS. Alltså på vilken nivå förstår motståndet att det är ett förlorande spel att syna 3-4 BB med skit på näven? Citera
Klyka Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Jag antar att du frågar för att du vill undvika att spela på dessa nivåer? Citera
Bubba123 Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Såna här trådar är alltid lustiga. Det är väl precis det man vill? Donks finns ju på alla nivåer, den största jag spelat mot hittade jag på 4-8NL och sedan på 10-20NL där han tiltade bort sina sista pengar. Om du vill ha tighta nötgrinders rekommenderar jag B2B. Citera
Robbie Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 på NL€5000 får du nog inte så mycket syn av 3Jo om du raisar 4bb. Visst händer det nog men inte så ofta. På NL€1000 kan du fortfarande få syn på 10bb av skithänder så det är nog inget för dig. Så upp på NL€5000 om du vill spela riktig poker. .... Eller stanna där du är om du vill tjäna löjligt lätta pengar i lite mindre kvantitet. Citera
mr_telefon Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 På vilken nivå kan man raisa 4BB med KK och INTE få syn av A4 off? Vrf vill du inte ha syn av A4off med KK? Stor favorit ju Citera
DaPine87 Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Vrf vill du inte ha syn av A4off med KK? Stor favorit ju Kommer ju alltid A på floppen såklart Citera
MrZingo Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Jag förstår OPn, man vill inte ha ett helt bord som synar ens KK. Sen att vissa spelar Äss skräp oavsett limit det skall man väl egentligen vara glad över...om det inte vore för den där riggen...... Citera
skalle88 Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 vissa spelare kan nog lyckas bättre på höga nivåer än på låga nivåer om de är psykologisk och känslomässigt kunniga men inte lika matematiskt och dicsiplinerade kanske. Citera
eurythmech Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Jag förstår OPn, man vill inte ha ett helt bord som synar ens KK.Sen att vissa spelar Äss skräp oavsett limit det skall man väl egentligen vara glad över...om det inte vore för den där riggen...... Hur kan man inte vilja spela på såna bord? Citera
mgps Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 På vilken nivå kan man raisa 4BB med KK och INTE få syn av A4 off? Eller QQ, 3-4BB, syn av 3Kn off, klonk tvåpar på floppen och jag loosar igen. Lirar nu på 0.50/1 på Party och 2.50/5 på SvS. Alltså på vilken nivå förstår motståndet att det är ett förlorande spel att syna 3-4 BB med skit på näven? testa självinsikt, det är en bra egenskap att besitta. du suger på poker om du ej kan slå de nivåerna du pratar om. gör något annat emd ditt liv, finns så mycket vettiagre saker. Citera
burtonbulan Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Kan tänka mig att han har väldigt liten rulle, och gular hela tiden p.g.a badbeats.eller nått:shock: edit:Jag kan ju fan inte formulera en enkel mening. Citera
mr_telefon Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Kommer ju alltid A på floppen såklart haha sant men man får ju se till att klonka K på river då Citera
MrZingo Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Om du har KK och hela bordet synar dig, så är det större chans att någon av de andra vinner än du gör det. Om man då inte har en rulle nog att spela den typen av spel (det krävs en större rulle att spela mot syngalningar än att spela mot "normala"), så är det helt förståeligt. Citera
eurythmech Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Om du har KK och hela bordet synar dig, så är det större chans att någon av de andra vinner än du gör det. Om man då inte har en rulle nog att spela den typen av spel (det krävs en större rulle att spela mot syngalningar än att spela mot "normala"), så är det helt förståeligt. Hur mycket större rulle tror du att man behöver för dessa bord (som man bygger rulle oerhört fort på)? Citera
edsf Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Om du har KK och hela bordet synar dig, så är det större chans att någon av de andra vinner än du gör det. Om man då inte har en rulle nog att spela den typen av spel (det krävs en större rulle att spela mot syngalningar än att spela mot "normala"), så är det helt förståeligt. Man har skyhög EV på dessa bord. Man har alltså bättre "edge" och behöver inte lika stor rulle än om man har normalspelande motståndare vid bordet Citera
eurythmech Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Det edsf säger behöver inte alls stämma. Citera
dekutree Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Variansen kan vara ganska oberoende av motståndarkvalité. Citera
vetgirig Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Man har skyhög EV på dessa bord. Man har alltså bättre "edge" och behöver inte lika stor rulle än om man har normalspelande motståndare vid bordet Du har även skyhög varians på sådana bord så man behöver då mycket högre rulle än vid normalspelade motståndare vid bordet. B2B har många grinders som spelat för att få Vip cashback gold och är weak-tighta. Citera
NickLeeson Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Jag förstår inte problemet, det är ju rena drömmen att spela mot fiskar som spelar alla händer oavsett. Fast om du vill decimera motståndet och märker att alla synar om du höjer med 4BB, höj mer då. Höj med 6-8 BB, du märker ju ganska snart var smärttröskeln nås. Citera
oliverlopez Postad 17 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2007 Såna här trådar är alltid lustiga. Det är väl precis det man vill? Donks finns ju på alla nivåer, den största jag spelat mot hittade jag på 4-8NL och sedan på 10-20NL där han tiltade bort sina sista pengar. Om du vill ha tighta nötgrinders rekommenderar jag B2B. Hur kan man inte vilja spela på såna bord? Kan tänka mig att han har väldigt liten rulle, och gular hela tiden p.g.a badbeats.eller nått:shock: edit:Jag kan ju fan inte formulera en enkel mening. Kanske kanske... Citera
oliverlopez Postad 17 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2007 vissa spelare kan nog lyckas bättre på höga nivåer än på låga nivåer om de är psykologisk och känslomässigt kunniga men inte lika matematiskt och dicsiplinerade kanske. Hur menar du när du säger så? Kan du utveckla? Citera
Jakelamotta Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Har inte läst alla svar så detta kanske sagts förut men jag säger det iaf igen. Jag tyckte precis som du i början, idioter som synar mig med 92s när jag höjer med kungar och träffar tvåparet och tar alla mina pengar. Men det är fel, jag har förståelse för att man tycker så som nybörjare(vilket jag iofs också är) men det är fel, du ska vara glad varje gång detta händer. Det gäller förstås att undvika de gånger när de träffar men i långa loppet är det bra för dig. Tänk så nästa gång du blir utdragen och det känns bättre, jag vet själv att det kan vara jobbigt men man kan träna bort det tänket. Citera
Memory Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 På vilken nivå kan man raisa 4BB med KK och INTE få syn av A4 off? Eller QQ, 3-4BB, syn av 3Kn off, klonk tvåpar på floppen och jag loosar igen. Lirar nu på 0.50/1 på Party och 2.50/5 på SvS. Alltså på vilken nivå förstår motståndet att det är ett förlorande spel att syna 3-4 BB med skit på näven? Varför inte prova att höja lite mer??? Citera
FiSherman63 Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 det krävs en större rulle att spela mot syngalningar än att spela mot "normala" Man har skyhög EV på dessa bord. Man har alltså bättre "edge" och behöver inte lika stor rulle än om man har normalspelande motståndare vid bordet Det edsf säger behöver inte alls stämma. Variansen kan vara ganska oberoende av motståndarkvalité. Du har även skyhög varians på sådana bord så man behöver då mycket högre rulle än vid normalspelade motståndare vid bordet. Såvitt jag vet är variansen (i betydelsen hur stor rulle man behöver) en funktion av win rate och standardavvikelse. Alltså: sämre motståndare = högre win rate = lägre varians/rullekrav. Precis som edsf säger. Citera
heltok Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 Såvitt jag vet är variansen (i betydelsen hur stor rulle man behöver) en funktion av win rate och standardavvikelse. Alltså: sämre motståndare = högre win rate = lägre varians/rullekrav. Precis som edsf säger. In probability and statistics, the standard deviation of a probability distribution, random variable, or population or multiset of values is a measure of the spread of its values. It is usually denoted with the letter σ (lower case sigma). It is defined as the square root of the variance. Citera
Recommended Posts