fredztr Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Har inte sparat HHn så skriver från huvudet. Har egentligen ingen speciell read på FI. Han/Hon har tagit ner ett par potter utan showdown och har ordnat en fin stack på bordet. Även HERO har en relativt stor stack då denna hand utfaller. Stackdjup; Hero 490$ FI 520$ ---------------------------------------------------- HERO UTG med Jh 10h raisar 8$ FI sitter på SB reraisar till 14$ HERO synar med 6$ POTT; 30$ FLOP 2c 6h 9h FI bettar 30$ HERO raisar upp 100$ FI synar Pott 230$ TURN Qs FI bettar ut 32$ i potten Hur agerar HERO och varför? Citera
mgps Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 tror att han antingen är rädd för QQ eller har QQ...han är nog inte så oroad för färgdraget. 3bettar han JJ ur pos så djupt och sen synar floppraisen? frestande att pusha när han visar svahget men jag anar lite ugglor i mossen(alltså QQ) så jag hade nog synat istället. vad gör man om turn hade varit en ren blank eller en 8a och han ebttar likadant? given push då(speciellt med 8an)? Citera
Opteron Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 minraise preflop är ju sååååå mycket "jag har AA och vill ha call". På flop har du enbart ett färgdrag mot en fi som väldigt ofta har riktigt bra hand, du kan inte syna ett omslag. Jag synar flop och omvärderar turn. Som spelat så synar jag turn, vinner en fin pot om du sätter stege, vinner en halvbra pot om du sätter färgen, och eventuellt bluffar bort nåt som ger upp på river om jag missar. Om han hade raisat mer preflop hade jag varit mer sugen på att göra en djup fin semibluff. Citera
fredztr Postad 16 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 16 Maj , 2007 tror att han antingen är rädd för QQ eller har QQ...han är nog inte så oroad för färgdraget. 3bettar han JJ ur pos så djupt och sen synar floppraisen? frestande att pusha när han visar svahget men jag anar lite ugglor i mossen(alltså QQ) så jag hade nog synat istället. vad gör man om turn hade varit en ren blank eller en 8a och han ebttar likadant? given push då(speciellt med 8an)? Hans 3bett pre är endast miniraise. Varför ska HERO syna turn? Känns det inte som att HERO ger upp handen då? Att FI lätt kan sätta dig på ett färgdrag? Mer analyser tack. Citera
mgps Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Hans 3bett pre är endast miniraise. Varför ska HERO syna turn? Känns det inte som att HERO ger upp handen då? Att FI lätt kan sätta dig på ett färgdrag? Mer analyser tack. jo det avr jud et jag skrev och jag skrev ju varför. tolkar du det som svahget så pusha såklart. miniraise pre kan lätt betyda AA btw... Citera
Kengus Postad 16 Maj , 2007 Rapport Postad 16 Maj , 2007 Hans 3bett pre är endast miniraise. Varför ska HERO syna turn? Känns det inte som att HERO ger upp handen då? Att FI lätt kan sätta dig på ett färgdrag? Mer analyser tack. Hans minraise preflop, rätt hårda bet på floppen samt synen på heros omslag känns som opteron säger extremt mycket aa eller kk. Med tanke på hans miniomslag preflop ser jag han som en jättefisk och som därmed inte slänger ett överpar här ens med en pistol mot huvudet. Just därför synar jag turn, missar både färgen och stegen och blir galen på fisken som går all in på river och visar aa efter jag kastat min j hög. Citera
Recommended Posts