Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag antar att om man är en bra spelare så tjänar man mer på sh (6 spelare) än på fullring, men ungefär hur mycket mer?

Med tanke på att det blir mer action på sh så är det ju svårare att multitabla också.. har tidigare spelat nästan uteslutande fullring men funderar på att byta mot sh då det ofta inte finns så många fullringsbord.. spelade tidigare 4 bord samtidigt men med sh känns redan 3 ganska stressigt..

så åter till frågan; anta att jag tränar upp mig på sh, ungefär hur mycket mer i timmen tjänar jag per bord sh jämfört med fullring?

Postad

Kan inte svara på hur mycket mer du tjänar på sh men enligt egen erfarenthet så är det mycket roligare med sh.

Lirade fullring innan, tycker det känns som att man mest sitter och foldar då.

Sen är det lättare att få ut pengar av fiskar på sh tror jag. Man är oftare med i potter och därav fler tillfällen att skinna fiskarna :)

Postad

Man spelar fler händer i shorthanded och därmed fattar man fler beslut. Därmed borde en bättre separe ha större fördel genom att han får tillfälle att fatta fler bra beslut.

Postad

så åter till frågan; anta att jag tränar upp mig på sh, ungefär hur mycket mer i timmen tjänar jag per bord sh jämfört med fullring?

Helt jätteomöjligt att svara på, man kan aldrig räkna på hur mycket man tjänar i timmen. Spec inte när ingen vet hur du spelar. Men om man är en bra spelare så antar jag att man kan tjäna fruktansvärt mycket mer pengar på sh än fr, inget jag har något vidare belägg för. Har aldrig seriöst grindat fr, men känns som om det är väldigt thight spel och inga stora moves. På sh blir det mycket action hela tiden och det krävs mycket mer av spelaren.