Gå till innehåll

SHNL $100 Pusha pre med JJ?


Recommended Posts

Fi spelar 20/17 (tror jag att man skriver - spelar 20% och höjer 17%)

Han har de senaste given höjt ganska ofta och gärna om jag någon gång limpat först in från SB ("får" man limpa där?).

 

Seat 1: greencap ($178.50 in chips)

Seat 2: kubera ($115.10 in chips)

Seat 3: Sam05121 ($37 in chips)

Seat 4: Stef20123 ($105 in chips)

Seat 5: omgiamall ($213.95 in chips)

Seat 6: Pampita ($103 in chips)

 

greencap: posts small blind $0.50

kubera: posts big blind $1

 

dealt to greencap :Js::Jh:

 

Sam05121: folds

Stef20123: folds

omgiamall: folds

Pampita: folds

 

Det är min tur att agera och eftersom han höjt så ofta de senaste given känner jag för att försöka limp-raisa honom. Det bör ju avslöja att jag har en ok hand men det finns ju några överkort som kan göra mitt spel jobbigt ur position så jag vore nöjd med att ta hans ev. höjning. Håller detta resonemang? Borde jag höjt direkt (vilket är mitt normala spel)?

 

greencap: calls $0.50

kubera: raises to $3

 

Han höjde som jag hoppats så jag slår upp:

 

greencap: raises to $11

 

Är det en ok summa som spelat? Hur som helst händer detta:

 

kubera: raises to $36

 

Att han höjer min checkraise var ju lite otippat men å andra sidan bör han ju kunna göra samma resonemang som jag har gjort och inse att jag nog borde vara trött på honom nu. Checkraise från SB är väl inte helt vanligt att man gör med starka kort, eller? Jag tycker iaf att en fold inte är att tänka på och vill slå om. Är detta rätt eller fel i längden? Jag har ju inte sett honom göra detta spel tidigare, vilket ju iof sig kan bero på att jag själv inte spelat så tidigare 8-)

 

Kommentarer uppskattas på alla delar av handen (det lilla som blev).

 

Tackar på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du åstadkomma egentligen? Antingen vinner du 3$ när han lägger eller så har du en knepig situation på floppen. Synar han ligger det 22 i potten med eventuella överkort och det blir dyrt att beta vidare samtidigt som du ofta måste checkfolda senare gator. Reraisar han måste du lägga. Så frågan är hur mycket man vinner i långa loppet här, inte mycket tror jag... Sedan kan man ju alltid pota hela vägen till river så länge man har överkort, men frågan är då vilka händer han betalar av med. vill du eventuellt spela för hela stacken med JJ kan du visst raisa som du gör, fast det blir lätt knepigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser hellre en raise pre än limp/raise. Det leder bara till problem som i det här fallet.. Nu är potten redan ganska stor och han har stoppat in rätt mycket av stacken redan, så om fold inte är ett alternativ så föreslår jag att du puschar här.. ser inte värdet i en syn, har han AA-KK-QQ så åker pengarna in på en låg flop iaf, och har han AK, AQ så kan de bli knepigt att få betalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...