aglo Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Seat 6: SpadeNeuterU ($294.70 in chips) Seat 7: Besprudlaren ($703.30 in chips) Seat 8: odnipet81 ($263.50 in chips) Seat 9: Hero [ , ] ($603.30 in chips) Jag har lösaggro image med 26% PFR och 28.5% VP$IP efter 90 händer. Har höjt och stulit mycket på flop. Inga galna spel post-flop. Fi är TAG med 9% PFR och 27% VP$IP. Min bild av honom är avarage TAG-grinder. ANTES/BLINDS Besprudlaren posts blind ($2), odnipet81 posts blind ($4). PRE-FLOP Hero bets $16 SpadeNeuterU folds Besprudlaren calls $14 odnipet81 folds. FLOP [,, ] $36 Besprudlaren checks Hero bets $21 Besprudlaren bets $62 Hero calls $41. Han representerar set, men det är också ett perfekt läge att göra det. Jag har som sagt höjt och cbetat mycket. Jag kan därför ha bäst hand. TURN [,,, ] $160 Besprudlaren checks Hero ??? Satsa och försöka vinna potten samtidigt som jag riskerar att bli borttryckt eller ta ett gratiskort? Citera
mollimanen Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Ditt metaspel blir ju bättre om du bettar så oftast bettar jag här men jag varierar även med att checka ibland men oftast bet så länge som fi har ganska mycket kvar i stacken så denne ej precis på gränsen bli potcomittad om han synar för då får du ju syna en del till för river... Så bettar oftast här mot hyffsade deepstack och shortstacks. Citera
stasjo Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Jag röstar också på bet. Besprudlaren är duktig... Han måste ha vunnit sjuka pengar på expektpoker racet. Tror dock han är ganska straightforward, han lär fortsätta betta om han har set där. En fråga dock, vad tror ni om att 3-betta flop i det där läget? typ raisa från Fis 62$ till 170 eller dyl. Kommer det trigga en push från flushdraw (isf skulle det ju vara dåligt). Detta får väl Fi att kasta alla mellan pockets samt alla bluffar+highcard? Citera
Alexander_____ Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 Beta som bluff för att folda ut alla mellanpar. Tror det är en ganska stor del av hans range, samt KQ som han knappast släpper nu. Sedan är inte en 27/9 en average TAG-grinder. Snarare löspassiv(-fisk). Citera
aglo Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Beta som bluff för att folda ut alla mellanpar. Tror det är en ganska stor del av hans range, samt KQ som han knappast släpper nu. Sedan är inte en 27/9 en average TAG-grinder. Snarare löspassiv(-fisk). Jag har inte så många händer på honom. Har 400 händer händer nu och nu visar statsen 14/8 med oändlig agr. factor på flop. En fråga dock, vad tror ni om att 3-betta flop i det där läget? typ raisa från Fis 62$ till 170 eller dyl. Kommer det trigga en push från flushdraw (isf skulle det ju vara dåligt). Detta får väl Fi att kasta alla mellan pockets samt alla bluffar+highcard? Det känns inte så nödvändigt nu när jag faktiskt har öppet stegdrag och kan få lite betalt av ett set om jag träffar. Det vore en annan ska ifall jag vore helt tom. Nu har jag dessutom position och får se vad han gör på turn. Citera
aglo Postad 15 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 15 Maj , 2007 Jag checkar. Därför att? Vad sätter du honom på? Citera
aglo Postad 17 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2007 Resultat: Hero bets $105, Besprudlaren folds. Citera
Sansrom Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Därför att? Vad sätter du honom på? Därför att jag inte tror han sitter på mellanpockets särskilt ofta + att han kan få för sig att vilja c/r:a med drag/set igen om han är aggro, vilket är tråkigt. Men jag har för låg AF på turn också, så jag är nog fel ute, alla andra vill ju beta. Citera
edison Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Min första instinkt var också att checka... Beror väl på lite hur vek han är. Btw, hur hög Turn AF "borde" man ha? Citera
Hjort Postad 17 Maj , 2007 Rapport Postad 17 Maj , 2007 Autocheck. Hade vi inte haft draget hade det varit en helt annan femma, som det ser ut vill vi jättegärna se river och showdown gratis. Att han ofta har en hand han inte vill göra det med spelar inte så stor roll, är han heltom kan vi ju bluffa honom igen på rivern och vi har andra händer i rangen att straffa honom med. Citera
Alexander_____ Postad 18 Maj , 2007 Rapport Postad 18 Maj , 2007 är han heltom kan vi ju bluffa honom igen på rivern . ähm? Citera
aglo Postad 19 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 19 Maj , 2007 Ni som förespråkar check, hur agerar ni mot en satsning på 80-125 på blank river (typ )? Efter 400 händer har han oändlig af på flop, 5.0 på turn och 2.0 på river. Citera
Pedroboy Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 LOL jag är besprudlaren och jag hade också 33 här... Position äger Citera
aglo Postad 9 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2007 LOL jag är besprudlaren och jag hade också 33 här...Position äger Haha. Veka tomte! Citera
Recommended Posts