Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelade Weekly Welcome Finale på Pokerroom. Jag hade förlorat en pott två händer innan där jag hade bettat ut medelpar från BB och synat en liten raise all-in. Några händer innan dess hade jag continuebettat 66 på kung hög flop och check check foldat. SB har spelat ganska tight. BB brukar nästan alltid syna preflop raise, men spelar ganska normalt efter.

NLHE Tournament Blinds 100/200

Staplar: Jag (4970) SB (3010) BB (3965)

Alla framför lägger sig och jag får KhTs och limpar på CO. Button foldar, SB callar och BB knackar.

Flop Ds Jh 4s

SB och BB checkar. Jag?

Postad

Skulle vara bra med en förklaring också. Glömde nämna det. Tycker såna här lägen kan vara svåra och uppkommer ofta. Vad är den största faktorn? Chipstack, image, bordets utseende, draget, eller något annat. Om jag betar hur mycket är en bra siffra.

Postad

bet.

bygg pot till när du träffar, kan välja gratis kort på turn. skulle kunna 3betta all in flop beonde på känsla om vi blir c/raisade. check och sen syna nåt pott liknande på turn skulle ju suga. om du ska limpa sånt här tror jag du måste betta det i position?

Postad

skulle typ kunna ställa med 3bet mot minreraise (från sb) och syna en all in från sb om han c/r all in.

mot bb kan vi ställa mot lite högre c/r, men kanske skulle skippa och syna en all in c/r från bb

Postad

Jag bettade 400 som semibluff. Hade nog checkat om det varit bättre stegdrag. Båda de andra synar 400.

Turn Ds Jh 4s [Ks]

Båda två checkar. Jag träffar kungparet, men det ligger tre spader på bordet.

Jag får flushdrag med spadertian. Vad gör jag?

Postad
Jag bettade 400 som semibluff. Hade nog checkat om det varit bättre stegdrag. Båda de andra synar 400.

Turn Ds Jh 4s [Ks]

Båda två checkar. Jag träffar kungparet, men det ligger tre spader på bordet.

Jag får flushdrag med spadertian. Vad gör jag?

För stor risk att någon vill check-raisa. checka.

River synar du/checkar beroende på kort/action före dig.