Gå till innehåll

Sätta in pengar från kompisens neteller


Fossan

Recommended Posts

Jag undrar om det är någon som vet om det är okej att jag låter min kompis skicka in/ta ut pengar från/till sitt netellerkonto till mitt full tiltkonto. Det kan väl inte vara några problem, eller kan de spärra kontot och ta mina pengar?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
kontakta FTP och fråga, tror detta kommer fungera tills dess att ditt konto låses.

 

annars, kan du bara ta och använda moneybookers, som tyvärr fungerar för bra med folk som är minderåriga. någon annan anledning har du väl inte? :)

 

Nej minderårig är jag inte. Satte in pengar så för att det var smidigaste sättet har inget eget nettellerkonto. Förstår inte vad problemet är, och det står inget på FT hemsida om att det inte är tillåtet. Då har jag väl inte gjort något fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej minderårig är jag inte. Satte in pengar så för att det var smidigaste sättet har inget eget nettellerkonto. Förstår inte vad problemet är, och det står inget på FT hemsida om att det inte är tillåtet. Då har jag väl inte gjort något fel?

 

Enklaste är väl att skapa eget NETeller konto ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det är någon som vet om det är okej att jag låter min kompis skicka in/ta ut pengar från/till sitt netellerkonto till mitt full tiltkonto. Det kan väl inte vara några problem, eller kan de spärra kontot och ta mina pengar?

 

Tack på förhand

 

Detta tycker dom nog verkligen inte om eftersom dom ser strikt på att samma person som är registrerad på pokersidan måste sätta in med sitt netller account men sina person uppgifter, visst går det igenom men kommer dom på dig så kan dom säkert spärra ditt konto, så jag rekomenderar dig att INTE göra detta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Full tilts representant på forumet = en jävla pajas

 

Har gång på gång skickat pm till honom om hur jag ska göra för att det inte ska bli några problem. Men han totalt vägrar att svara trots att han är inloggad titt som tätt. Riktigt riktigt jävla dåligt av honom och till alla er som funderar på att börja lira på FT, gör inte det.

 

Jag ställer då än en gång frågan som jag ställt till dig i m å n a d e r i pm utan att få svar. Ska jag använda min kompis neteller om jag gör ett utag eller ska jag skapa ett eget och ta ut på detta viset. Har inte vågat göra det då jag är rädd att ft spärrar kontot om man använder flera olika neteller. Därför borde det sknöt att få klarhet i saken. Så man slipepr att sitta i månader och gissa och oroa sig.

 

Skäms på dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör ett eget neteller konto tar inte många minuter, dock får du vänta ca 5 arbetsdagar för verifera ditt bankkonto.

 

Det är inte det som är problemet, utan att jag är rädd för att FT stänger kontot om de ser att jag byter netellerkonto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte det som är problemet, utan att jag är rädd för att FT stänger kontot om de ser att jag byter netellerkonto.

 

Som nån redan svarade så åker man antagligen på problem om de inte är samma person bakom neteller, visa, pokerkonto, bankkonto osv

 

Hur man ens kommer på tanken att regga andras, luktar ju bara fraud....så räkna med problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan snabbt säga att det kommer gå bra att göra en deposit med din väns neteller-konto, men när du sen ska ta ut pengarna kommer det bli ett jävla strul plus det faktum att om din väns konto använts på full tilt så kommer det garanterat inte gå.

 

Allt det jag skrev däruppe är troligtvis svårt och tolka så jag ska va kortfattad och säga: Nej, det kommer inte gå bra att använda en väns neteller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som nån redan svarade så åker man antagligen på problem om de inte är samma person bakom neteller, visa, pokerkonto, bankkonto osv

 

Hur man ens kommer på tanken att regga andras, luktar ju bara fraud....så räkna med problem.

 

Jag kan inte riktigt förstå vad som är så hemskt med att låna en kompis visakort/neteller för att göra en insättning alt utag. Jag kan ju låna det för att betala semestern elelr liknande så varför skulle det inte gå med en pokersajt?

Om det nu är så att det blir problem så kan jag väl utan problem styrka att det är jag som är jag på något sätt, inga problem. Det står ju inte heller på deras sida att det inte är tillåtet så jag kan ju inte ha brutit mot några regler. Svårt att gissa reglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte riktigt förstå vad som är så hemskt med att låna en kompis visakort/neteller för att göra en insättning alt utag. Jag kan ju låna det för att betala semestern elelr liknande så varför skulle det inte gå med en pokersajt?

Om det nu är så att det blir problem så kan jag väl utan problem styrka att det är jag som är jag på något sätt, inga problem. Det står ju inte heller på deras sida att det inte är tillåtet så jag kan ju inte ha brutit mot några regler. Svårt att gissa reglerna.

 

Men det känns som att överlag så måste klienten ha regler som dessa på grund av att chipdumpning och stölder av kreditkort används ofta inom pokervärlden.

Regeln är väldigt bra tycker jag.

Så du menar att varje gång någon ska låna sin kompis kort så måste dom skriva ett email till klienten och då ska dom tro det?

Knappast att det skulle funka, en sån affär skulle endast kunna bekräftas IRL och det har inte pokerklienterna direkt tid med.

Denna regel gör att det inte blir krångligt,därför finns den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det känns som att överlag så måste klienten ha regler som dessa på grund av att chipdumpning och stölder av kreditkort används ofta inom pokervärlden.

Regeln är väldigt bra tycker jag.

Så du menar att varje gång någon ska låna sin kompis kort så måste dom skriva ett email till klienten och då ska dom tro det?

Knappast att det skulle funka, en sån affär skulle endast kunna bekräftas IRL och det har inte pokerklienterna direkt tid med.

Denna regel gör att det inte blir krångligt,därför finns den

 

Kan du upplysa mig om var denna regeln finns att läsa?

 

Förstår poängen annars, men nu är skadan redan skedd så att säga, och jag vill inte bli av med mina pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du upplysa mig om var denna regeln finns att läsa?

 

Förstår poängen annars, men nu är skadan redan skedd så att säga, och jag vill inte bli av med mina pengar.

 

Jag kan inte direkt säga vart den här regeln finns, den är mer underförstådd.

Borde väl vem som helst fatta att man inte ska använda sig av en annan indivds identitet, pengar och kort när man spelar poker?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar gå att ordna med att både du o kompisen skickar in en drös med papper samt att att kompisen intygar du haft lov att använda kort/neteller osv...

 

ovanstående vet jag många sajter använder sig av...

 

Du får ju inte handla med polarens kreditkort heller, (säljaren borde kolla upp att ID o kreditkort stämmer överens) varför skulle man få det hos pokerbolag? Skillnaden är väl bara att knappt nån säljare kollar upp nåt små köp, däremot gör så gott som alla pokerbolag det.

 

Fråga FTP support inte här på forumet..

Som jag sa: det är som att begära problem när man gör så

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej jag har förstått att det kanske inte var ett jättebra att låna kompisens neteller men nu är det gjort och det som spelar roll nu är hur jag ska lösa det. Känns som jag bara har 2 dåliga alternativ, antingen ta ut pengarna till de kontot jag satte in pengar på eller att skaffa ett eget neteller och sätta in pengarna på det. Väljer jag det senare så är väl problemet att jag har använt 2 olika neteller och det lär de väl inte gilla heller.

 

Jag får väl som sagt maila full tilt och fråga hur jag ska göra. Smidigaste hade väl varit om deras sajtrepresentant på forumet hade hjälpt till mig när jag gång på gång frågat i pm och även i denna tråden hur jag ska göra. Noterbart är ju även att sajtrepresentanten har varit online ganska nyligen utan att bry sig om att svara denna gången heller. Känns väldigt oseriöst.

 

Tack till er andra för era svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu spelar jag knappt nåt på FTP men dehär hitta jag ju direkt jag skulle göra en deposit. Lägg märke till andra stycket.

 

 

 

Dame, där fick jag. Varför läser man aldrig det finstilta.

 

Ska ju räcka med sunt bondförnuft, man behöver väl inte läsa att man inte får använda andras konton? :D

 

(men letar man så lär de nog finnas på alla sajter som hanterar nåt av värde)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...