Gå till innehåll

300K på party, fiskspel?


Recommended Posts

brukar inte spela så här stora turrar, så jag kände att jag behövde en bra start.

 

Därför spelade jag mycket loose och efter tiominuter fick jag QTs och höjer från UTG+2, blir miniraisad av spelaren bredvid som varit mycket aggressiv i några potter innan, och det blir en syn av knappen också

 

floppen kommer

 

Q89 rainbow

 

jag checkar, reraisaren bettar pott 600, knappen synar, det ligger 1800 i potten och jag ställer in med ca 4000

 

tänker att UTG+3 måste lägga allt förutom set, eller ibland AA,KK,JJ, jag chansar på att knappen har nån dålig träff med drag kanske?

 

jag vet att det är hyffsat fiskigt spel så tidigt i turneringen, men ville bygga en stack tidigt så jag tog en chansning.

 

tycker nog själv att mitt move är ok om man är uppe mot små stackar.

 

vad säger ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"inge kommer vika A-A, K-K, Q-Q, 9-9, 8-8, A-Q, J-10 troligen Q-9, Q-8 sen finns de många som syanr emd K-Q, Q-j, Q-10........inte ok att spela sådär med andra ord"

 

ok, men om jag ändrar frågan, skulle du syna om du var utg+2 raisaren om du hade AA,KK, JJ, AQ med en syn på ditt pottbet, plus en allin

 

med tanke på all action som skett, skulle jag nog hitta en fold och mistänka minst 2 par eller par+ öppet stegedrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"inge kommer vika A-A, K-K, Q-Q, 9-9, 8-8, A-Q, J-10 troligen Q-9, Q-8 sen finns de många som syanr emd K-Q, Q-j, Q-10........inte ok att spela sådär med andra ord"

 

ok, men om jag ändrar frågan, skulle du syna om du var utg+2 raisaren om du hade AA,KK, JJ, AQ med en syn på ditt pottbet, plus en allin

 

med tanke på all action som skett, skulle jag nog hitta en fold och mistänka minst 2 par eller par+ öppet stegedrag

 

Par+Öppet på första floppen är omöjligt.

Men på andra funkar de ju då dock.

Men i och med att floppen är så dragig. Så kommer ju många spelare syna med sina överpar, för sannolikheten att du har ett par finns.

 

Btw. Så är synen med QTs preflop katastrofal. Orka spela reraisad pott med QTs, som relativt short.

 

Well GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i och med att floppen är så dragig. Så kommer ju många spelare syna med sina överpar, för sannolikheten att du har ett par finns.

 

syna med överpar för att det är en dragig flopp?

 

Btw. Så är synen med QTs preflop katastrofal. Orka spela reraisad pott med QTs, som relativt short.

 

joorå, loose agressiv image så synar jag alltid ett miniraise, för jag kan ju träffa bra mot AA och få riktigt bra betalt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men i och med att floppen är så dragig. Så kommer ju många spelare syna med sina överpar, för sannolikheten att du har ett par finns.

 

syna med överpar för att det är en dragig flopp?

 

Btw. Så är synen med QTs preflop katastrofal. Orka spela reraisad pott med QTs, som relativt short.

 

joorå, loose agressiv image så synar jag alltid ett miniraise, för jag kan ju träffa bra mot AA och få riktigt bra betalt

 

Läste fel. Om du blir miniraisad är synen given. Men du måste ju folda på floppen iaf!. Syn eller push är sjukt dåligt given den action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

joorå, loose agressiv image så synar jag alltid ett miniraise, för jag kan ju träffa bra mot AA och få riktigt bra betalt

 

Hur får du ihop det med att du senare i handen sitter och försöker bluffa bort AA?

 

Men givetvis är det ett fruktansvärt dåligt spel du gör. Hela tänket är fel från början till slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stacksizes??

 

vet inte hur vi ska ha det dock, är rr lag eller tag? lag har troligtvis inte uteslutande överpar här, no?

 

bordet är la inte alls dragig? enda oesd som finns e 107 och 67 och inga färgdrag, ganska lugnt tycker jag. skulle skita på mig om jag blev squeezad i det här läget...

 

med bra reads på folk så gillar jag det här spelet, men i starten av en stor turre känns det som att folk kommer syna med aq+. om du inte lyckats springa in i folk som väntar på säkra lägen.... så det känns lite suicidal här faxx, coldcaller/floater har nog som sämst kq, men troligtvis aq+( som aq, 88, 99, jt, aa).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...