Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

vill gärna få lite feedback på denna hand som jag just spelade där jag undrar om det av mig är rätt spel?

Kan nämna att jag tidigare just vunnit en ganska stor pott av Guldotto där han oxå re-reisade mig, då med "topp-par dåligt kicker" och sen synade min all-in.

Plats 1: gneblon (156.52)

Plats 2: jonti_ (92.61)

Plats 3: carlish (77.19)

Plats 4: Neuen (146.20)

Plats 5: Guldotto (517.50)

carlish lägg LM 1.00

Neuen lägg SM 2.00

** Giv **

Neuen [10k, Ek]

*** Bet Runda 1 ***

Guldotto Syna 2.00

gneblon Lägg

jonti_ Syna 2.00

carlish Syna 2.00

Neuen Höj till 8.00

Guldotto Syna 8.00

jonti_ Lägg

carlish Syna 8.00

*** Flop(Board): *** : [9k, Ds, Knk]

*** Bet Runda 2 ***

carlish Passa

Neuen Satsa 16.00

Guldotto Höj till 32.00

carlish Lägg

Neuen All-in 138.20

Guldotto Syna 138.20

Anledningen till att jag går all-in istället för att syna är att jag dels har så lite cash i jämförelse med Guldotto och tror att han kan syna med lite mediokra kort om jag inte tar i ordentligt, och dels för att jag tror mig ha många outs till att vinna även om jag blir synad.. rätt eller fel tänkt??

Postad

Med tanke på de många outs du har, i kombination med din magra stack, är det rätt spelat. Att bara syna kan medföra problem att få betalt i samma utsträckning. En till klöver, och du sedan ställer, kan leda till att Fi foldar.

Postad

Oftast rätt att gå all-in här speciellt med en liten stack.

med 15 outs så är du ju favvo på 2 kort kvar. Att det i praktiken här försvinner en out pga att han har damen som ger han kåk kan du ju inte veta.

Bra spel.

Postad

Gah vadå standard? Preflop är värdelöst.. Höj till 14-16 eller checka. Checka är att föredra om du inte sett dom limpfolda regelbundet. Floppen.. Wtf? Betta minst 80% pott här. Försök alltid vara den som ställer in när du har starka drag, så cbetta->pusha här är klockrent, det gjorde du bra.