Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

vad betyder hans riverbet? ska jag syna / folda?

PokerStars Game #9877448003: Tournament $50+$5 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2007/05/12 - 16:35:03 (ET)

Seat 2: falcone007 (5820 in chips)

Seat 8: HERO (7221 in chips)

falcone007: posts small blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 6 of Spades6 of Clubs

frodollars: folds

sminded: folds

boxen: folds

Benfica10: folds

HERO: raises 450 to 650

ripptyde: folds

SuperPippo#9: folds

falcone007: calls 550

BettorBe: folds

*** FLOP *** 10 of DiamondsJack of Clubs9 of Spades

falcone007: checks

HERO: bets 750

falcone007: calls 750

*** TURN *** 10 of DiamondsJack of Clubs9 of SpadesJack of Diamonds

falcone007: checks

HERO: checks

*** RIVER *** 10 of DiamondsJack of Clubs9 of SpadesJack of Diamonds5 of Diamonds

falcone007: bets 4420 and is all-in

HERO: folds

falcone007 collected 3000 from pot

falcone007: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 3000 | Rake 0

Board 10 of DiamondsJack of Clubs9 of SpadesJack of Diamonds5 of Diamonds

Finns det att han bluffar här? han lyfte in keramiken snabbt på river, vad tror ni?

Postad
:oops:

helt säker?

och hoppas han foldar 77?

ch flop, call el bet turn, fold el check river inte bättre?

Hero raisar 3,5bb pre med ett lågt PP, han kan inte checka på flopp.

Nu har han inte skrivit något info (hur många spelare kvar, prisstruktur) men raisa mindre pre eller limpa, som spelat så måste man cb här.

Man kan inte raisa 3,5bb med låga PP pre, eftersom det kommer nästan alltid ett eller flera överkort på floppen.

Personligen så limpar jag eller foldar, och får jag se sån här flopp så är det C/F som gäller.

Postad

openlimpa 66 med 4 kvar att agera kan inte vara ok eller? håller med om att man kanske skulle kunna dra ner lite på raisen pf.

däremot håller jag inte med om att vi måste c-betta den här floppen, den e ju värdelös!!! särskilt inte sådär lite, ingenting foldar utom 22-55, kanske 77 om vi har tur...

checka flop, folda om han bombar turn ( han har en hand som han skyddar mot dragig bräda?), syna en semiliten bet upp till 8-900 kanske på turn om han satsar (litet bluffvärde mot lägre pp och aq som tar en shot mot din ak eller whatever). betta kring 900 om checkade till. tycker försenad c-bet är väldigt underskattad, särskilt på en sån här bräda där fi kan sätta sina kort face-up med sin turn-action. om fi är väldigt duktig kan vi kanske få problem med delayed c-bet här eftersom vi egentligen inte reppar nåt med vår bet på turn men checkar nån två ggr på den där brädan känns det ändå rätt lugnt.

river är lite olika beroende på känsla.

Postad
openlimpa 66 med 4 kvar att agera kan inte vara ok eller? håller med om att man kanske skulle kunna dra ner lite på raisen pf.

däremot håller jag inte med om att vi måste c-betta den här floppen, den e ju värdelös!!! särskilt inte sådär lite, ingenting foldar utom 22-55, kanske 77 om vi har tur...

checka flop, folda om han bombar turn ( han har en hand som han skyddar mot dragig bräda?), syna en semiliten bet upp till 8-900 kanske på turn om han satsar (litet bluffvärde mot lägre pp och aq som tar en shot mot din ak eller whatever). betta kring 900 om checkade till. tycker försenad c-bet är väldigt underskattad, särskilt på en sån här bräda där fi kan sätta sina kort face-up med sin turn-action. om fi är väldigt duktig kan vi kanske få problem med delayed c-bet här eftersom vi egentligen inte reppar nåt med vår bet på turn men checkar nån två ggr på den där brädan känns det ändå rätt lugnt.

river är lite olika beroende på känsla.

Jag tycker inte att 66 är en bra hand. När man raisar 66 så myckte pre, vilken flopp vill man igentligen se?

Om du synar för på turn för du tror att du leder mot AQ eller lägre PP, är det inte bättre att betta flopp och ta potten där direkt? Annars riskerar du att Fi går all in på river och du kan omöjligt syna. Den bräddan kan man bluffa på alla dagar i veckan och jag ser ingen värde i att ta showdown med 66.

Om du ska syna en bet på turn, tycker du inte att det är bättre att betta ut på flopp och folda mot omslag?

Tycker detta är en bra exempel på vad som händer när man spelar skithänder.

Postad

ok, jag tycker 66 e ganska bra med bara några spelare kvar, helst vill jag väl inte se en flopp överhuvudtaget, men tycker det känns jävligt vekt och openfolda den, openlimpa har jag redan nämnt som skummelt...:-)

så tycker det är en standardraise pf. 3.25x kankse är perfekt då eftersom vi vill att dom ska folda oftare än nåt annat.

iaf på flop foldar troligtvis inget som vi förlorar mot (ok kanske nåt som a9, men ofta har dom som träffat ett par här nån form av drag oxå. så bettar vi här så måste vi har en plan av nån sort (inte stänga ner efteråt isåfall menar jag). samtidigt synar inga händer vi slår en bet på flop jo kanska aq men den kan lika gärna slå om.

checkar vi flop kan vi reppa lite allt möjligt på turn (utom kanske j då...). vi kan få låga pp och aq att betta en gång. vi kan folda utan att stoppa in något ibland. på en flop där fi troligtvis synar en bet väldigt ofta känns det värdelöst att betta en gång och sen stänga av

Postad
ok, jag tycker 66 e ganska bra med bara några spelare kvar,

Ju, men det är 10 spelare vid bordet och han har postat under Flerbordsturneringar, så jag antar att det är minst 20 spelare kvar, men säkert mycket mer. Då gillar jag inte att spela 66, speciellt inte när jag har en helt ok stack.

Postad

Tror att han sätter dig på en bra hand där han redan har nöten eller kåk liknande. eftersom du har tagit kkommandot innan och betat pre o flop. vill väl att du ska syna hans all in. även om du inte synar är 3000 en ganska bra pott.

Postad
Ju, men det är 10 spelare vid bordet och han har postat under Flerbordsturneringar, så jag antar att det är minst 20 spelare kvar, men säkert mycket mer. Då gillar jag inte att spela 66, speciellt inte när jag har en helt ok stack.

menar att det bara är 4 kvar att agera