The__muse Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Antagligen läser dom flesta "dödarns" dagbok i pokermagazin, senaste nummret skrev han om sin dåliga period och att det kändes som hans konto blivit riggat då han omöjligt kunde vinna! Ett par dagar senare hände samma sak mig, hade hittat en bra bonus på ipokernätverket som verkade lovande. Första dagarna gick bra och jag låg ca 8 inköp upp men sen, inga händer höll set mot överset, stegar mot runnerfärg etc etc gång på gång började jag om när tilten lagt sig men det var bara omöjligt. Jag gick ner i nivå efter att ha tappat 10 inköp men allt bara fortsatte. Vet inte hur många gånger jag skrikit på den "riggade" skiten, det var ju så uppenbart att mitt konto hade riggats...eller? Kanske har jag under min snart 1,5 år långa kariär missat denna del av pokern?, kanske har jag bara kommit till den där downswing jag hört så mkt om men inte trott på! Kanske är min övertygelse om riggen bara en bristande förståelse för den mattematiska sannolikheten. Har dock insett en sak jag är bättre spelare än vad jag trodde , efter alla dom badbeats jag haft sena´ste 2 veckorna hade många många säkert gulat eller iaf tappat mycket mer av rullen, det jag tappat mest av är självförtroendet men det är lättare att återvinna än en tappat rulle eller? Kanske fel forum för detta inlägg men hoppas ni överlever det isf Citera
Pokershark Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Jag blir förvånad att du kommit så långt i utvecklingen att du ens vet vad ordet varians är och det är possitivt. plussar man inte 20-30bigblinds/100hd i längden har man jävla otur alltid eller så har man inte optimal strategi på nivån alt man suger på att lira. Jag har 40 bigblinds/100 på 20k hd på nivån 3x5max ca 15-20 h i veckan. Så spela 20h i veckan och snitta 4kdollar i mån är fullt rimligt på 50nl Detta är inget mindre urval!! Jag har bara haft po i 5 veckor och spelat på 2 sajter , har bara 15k hd jag lagt in. Jag säger inte att jag är en gud på poker bara att jag kan spelet på denna nivå och kan läsa spelet bra. Jag har ett snitt på ca 40bb/100 senaste 30k hd kanske just för att jag "bara" spelar 3 bord och har bra reads på spelarna vid bordet! Ni förstår helt enkelt inte vad det handlar om! Sensaste 5 mån har jag nog plussat 95% av mina speldagar och det handlar inte om tur utan om att jag är bättre än 95% av mina motståndare. Glöm inte att vi snackar om 50nl 5max där spelarna knappast är av elitklass.Detta eviga sjat om downswings tillhör dom högre nivåerna där marginalerna är mindre vilket leder till att man måste ta fler risker. Jag kan förlora dom flesta stora nyckelpotter och ändå på plussa marginellt vilket knappast hade gått på tex nl1000. Och som baloobas skrev så skulle du nog ha lyssnat på oss som visste vad vi snackade om istället för att bara dryga dig den gången! Jo, och du kommer inse om några månader hur lost du var när du skrev allt detta. Citera
kj_ Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 tycker att Hjärter på blip.se är sjuuukt riggat! fan gått från guldkorna till joker-mössa på en dag, sjukt tiltad! Citera
The__muse Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Jag blir förvånad att du kommit så långt i utvecklingen att du ens vet vad ordet varians är och det är possitivt. Och som baloobas skrev så skulle du nog ha lyssnat på oss som visste vad vi snackade om istället för att bara dryga dig den gången! Jag förstår hur upphetsad en kille som du utan ett liv utanför pokerborden blir av att läsa detta inlägg av mig. MEN som jag skrev då är det helt andra marginaler på sh50nl, detta inläggs händelser kommer från 100 och 200 nl. Du är riktigt dum om du tror att jag inte upplevt variansen innan men dom senaste veckorna har varit sjuka, 4 ggr har jag floppat set mot överset tex. Vad jag försökte få fram var såvida denna "självklara" rigg som drabbat mig kan vara värsta sortens downstreak? För övrigt väldigt imponerande/patetiskt att du orkar leta fram gamla inlägg av mig, men fattar att du tyckte dom var väldigt relevanta för denna tråden. Citera
Nidson Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Antagligen läser dom flesta "dödarns" dagbok i pokermagazin lol Citera
Bossebo Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Bara för att du inte skall känna dig ensam, så har jag precis haft en likadan period precis nu på IPoker. Plussade stadigt i en månad, sakta men säkert. Sen en dag så vände det STENHÅRT. Det var omöjligt att vinna en pott. Man blev utdragen ständigt och som du sa: triss slagen av högre triss eller stege, stege slagen av färg och färg slagen av högre färg osv. Det är konstigt att man under en längre period inte kan vinna, även om man spelar precis som tidigare. Man tycker ju att slumpen borde göra så att man vinner en del potter och förlorar en del... men men... det är bara o komma tillbaka. Citera
lappen Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Haha det här var fasen bland det roligaste jag läst.Snacka om att skjuta sig själv i sank med gamla inlägg. Citera
Fudge Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Jag förstår hur upphetsad en kille som du utan ett liv utanför pokerborden blir av att läsa detta inlägg av mig. MEN som jag skrev då är det helt andra marginaler på sh50nl, detta inläggs händelser kommer från 100 och 200 nl. Du är riktigt dum om du tror att jag inte upplevt variansen innanmen dom senaste veckorna har varit sjuka, 4 ggr har jag floppat set mot överset tex. Vad jag försökte få fram var såvida denna "självklara" rigg som drabbat mig kan vara värsta sortens downstreak? För övrigt väldigt imponerande/patetiskt att du orkar leta fram gamla inlägg av mig, men fattar att du tyckte dom var väldigt relevanta för denna tråden. Vänta till du hamnar i en riktig downstreak.. 4ggr på några veckor!? Diggar dina tidigare inlägg kontra det här måste jag säga! Citera
ebisumaru Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 10 BI downswings är sååååå standard. Är det? Jag har då aldrig haft nån. Citera
The__muse Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Bara för att du inte skall känna dig ensam, så har jag precis haft en likadan period precis nu på IPoker. Plussade stadigt i en månad, sakta men säkert. Sen en dag så vände det STENHÅRT. Det var omöjligt att vinna en pott. Man blev utdragen ständigt och som du sa: triss slagen av högre triss eller stege, stege slagen av färg och färg slagen av högre färg osv. Det är konstigt att man under en längre period inte kan vinna, även om man spelar precis som tidigare. Man tycker ju att slumpen borde göra så att man vinner en del potter och förlorar en del... men men... det är bara o komma tillbaka. Jo jag vet jag har försökt nu varje dag med det är så jävla svårt, känns verkligen som jag åkt på någon motrigg. Väldigt ofta floppar jag händer som är omöjliga att slänga typ färg comb stegdrag men träffar aldrig. Skummt att du åxå upplevt samma sak under samma period på samma nätverk.Många av idioterna här på forumet sitter och dömmer utan att veta vad det handlar om. Jag har inte gått minus en ända vecka fram tills nu. Börjar undra om det handlar något om bonuskoden jag skrev in! Långsökt men va fan ska man tro!! Citera
The__muse Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Du kommer aldrig få en dejt med pokershark om du inte byter avatar. Men antar att du är för ful så geten är väl ett upplyft för dig nolla! Citera
Kenan83 Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Jo jag vet jag har försökt nu varje dag med det är så jävla svårt, känns verkligen som jag åkt på någon motrigg. Väldigt ofta floppar jag händer som är omöjliga att slänga typ färg comb stegdrag men träffar aldrig. Skummt att du åxå upplevt samma sak under samma period på samma nätverk.Många av idioterna här på forumet sitter och dömmer utan att veta vad det handlar om. Jag har inte gått minus en ända vecka fram tills nu. Börjar undra om det handlar något om bonuskoden jag skrev in! Långsökt men va fan ska man tro!! Men skärp dig. Du va ju gud i den andra tråden, gick ju inte o förklara för dig. Det är inte bara du som har sånan downswing, det är standard om man spelar mycket. Men nu kommer du säkert leka smart igen. Du är ju den största idioten här som drömmer om 40PTBB och sa att alla andra hade sjukt otur eller var skitdåliga om de inte hade samma resultat som dig. Men jag tror att det stämmer i ditt fall. Allså inte det me otur, utan att du är skitdålig Citera
The__muse Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Vänta till du hamnar i en riktig downstreak.. 4ggr på några veckor!? Diggar dina tidigare inlägg kontra det här måste jag säga! Har du fel på ögonen eller jag skrev TEX till-exempel betyder det. Önskar att det infördes iq-test innan man blev medlem här. Citera
The__muse Postad 12 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 12 Maj , 2007 Men skärp dig. Du va ju gud i den andra tråden, gick ju inte o förklara för dig. Det är inte bara du som har sånan downswing, det är standard om man spelar mycket. Men nu kommer du säkert leka smart igen. Du är ju den största idioten här som drömmer om 40PTBB och sa att alla andra hade sjukt otur eller var skitdåliga om de inte hade samma resultat som dig. Men jag tror att det stämmer i ditt fall. Allså inte det me otur, utan att du är skitdålig Om du inte har bättre saker för dig än att citera mig så gör det iaf rätt. Citera
Kenan83 Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Har du fel på ögonen eller jag skrev TEX till-exempel betyder det. Önskar att det infördes iq-test innan man blev medlem här. Ja fan va bra det hade varit, då hade man kanske sluppit alla fåniga inlägg i denna tråd : http://pokerforum.nu/forum/texas-holdem/26616-hur-mycket-kan-en-nl50-grinder-tjaena.html Citera
Partyjack Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Vänta till du hamnar i en riktig downstreak.. 4ggr på några veckor!? Diggar dina tidigare inlägg kontra det här måste jag säga! När man är riktigt kall ska man vara glad om det bara händer 4 gånger på en dag. Men skönt att det finns fisk kvar... Citera
valhed Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Har du fel på ögonen eller jag skrev TEX till-exempel betyder det. Önskar att det infördes iq-test innan man blev medlem här. Då skulle du knappast bli medlem här! Otroligt underhållande är du iaf. Hur gammal är du? Jag tippar på 13. Citera
ampixo Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 Att Dodarn backar pga downswing är väl att ta i. Handlar nog mer om hur han spelar kanske. Citera
Recommended Posts