incheanche Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Plockar upp Har ingen riktig read på Fi, känns inte som någon superspelare dock. Fi har ca $120 och jag täcker. soleil2269 has the dealer button HERO posts small blind ($0.50) Fi posts big blind ($1.00) masterasm folds 79magnus folds soleil2269 calls for $1.00 HERO raises for $4.50 Fi calls for $4.00 soleil2269 folds Dealing Flop HERObets $10.00 Fi raises for $20.00 vad göra? Citera
FraZin Postad 12 Maj , 2007 Rapport Postad 12 Maj , 2007 långt efter eller vädligt liten favorit. Fold funkar utmärkt. Citera
sevenfeet Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 äckligast möjliga flopp. I och med att han har pos så kan han min-raisa tusen olika drag här för att sen kunna ta frikort på turn. Även tusen möjliga träffar... Är fi en riktigt fantasilös kille så visst funkar fold nån gång men shit va lätt att spela ut dig sen om du ska börja lägga AA så fort floppen e dålig. Jag skulle säga att du bör syna och sen betta ut på alla blanka turnar, så skulle jag ofta spela set här också. Raisar han dig på turn får du väl bita i det sura och folda. Det här är bara förslag, inget facit, det är en tråkig sits du hamnat i. Tänk iaf på att det blir så lätt att ta syn i position mot dina pre-höjningar om du bara lägger mot en min-raise här. Citera
incheanche Postad 13 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 13 Maj , 2007 Fold tycker jag känns väldigt vekt i det här läget, som sevenfeet säger blir det alldeles för exploaterbart. Syna och evaluera turn känns lite som ett standardsvar, ska jag alltid checka turn? Hur ska jag agera vid blank turn och hur vid färg eller 4 kort till stege? Är 3beten utesluten? Citera
Jerico Postad 13 Maj , 2007 Rapport Postad 13 Maj , 2007 Tycker nog du kan höja till 65 här och syna en push mot standard halvkass fi. Citera
Recommended Posts