Gå till innehåll

När ska man sluta vinna?


Notells

Recommended Posts

Tja,

 

Hur många inköp brukar ni vinna normalt innan ni avslutar en session? Hur många inköp brukar ni torska innan ni avslutar en session?

 

Är det normalt, bra, jättebra eller expertbra om man vinner ett och ett halvt inköp per dag? Hur många inköp per dag ska man vinna för att vara proffs tycker ni?

 

(Ställer frågan till både FL- och NL-lirare.)

 

Mvh,

Me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller FL tycker jag man ska vinna minst 3,5 inköp om dan, annars kan man lägga ner

 

Haha tomte det beror väl på vilket mål man har, hur mycket man spelar och vilken nivå man spelar på. När jag spelade FL lirade jag mest $30-60 cirkus 500 händer om dagen och snittade INTE $4.5k om dagen utan cirkus $500 vilket jag var jävligt nöjd med.

 

 

finns inga generella riktlinjer om närman ska lägga ner för dagen, men om bordet(n) är bättre än dig är det ju alltid rätt att lägga ner. Om bordet(n) kryllar av fisk är det oftast rätt att stanna såvida detta inte inverkar alltför negativ på ditt överiga liv.

 

Om du snittar ett och ett halvt inköp om dan är det jättebra. För att vara proffs skall man försörja sig på sin poker så det är bara att räkna själv hur många inköp per dag du behöver vinna på respektive nivå för att klara av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, men i ett följande scenario då:

 

Man börjar med 50 dollar från dag 1. Lirar en vecka FL 1/2 och spelar upp sig till 500 dollar. Men redan första dagen nästkommande vecka börjar man förlora. Efter hur många torskade inköp bör man sluta för dagen? Säg att man torskar ett inköp per dag i tre dagar. Vid ett sådant scenario, skulle ni gå ned i nivå, vänta i några dagar och spela på lägre nivå eller vänta i några dagar för att fortsätta spela på samma nivå?

 

Säg att man efter de första två sessionerna den andra veckan har 250 dollar kvar. Vad skulle ni göra?

 

1. Fortsätta spela samma dag, med ny session på samma nivå?

2. Fortsätta spela dagen efter på samma nivå?

3. Fortsätta spela samma dag, med ny session på lägre nivå?

4. Fortsätta spela dagen efter på lägre nivå?

5. Annat. (Vad i så fall och varför?)

 

Mvh

/Me

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha tomte det beror väl på vilket mål man har, hur mycket man spelar och vilken nivå man spelar på. När jag spelade FL lirade jag mest $30-60 cirkus 500 händer om dagen och snittade INTE $4.5k om dagen utan cirkus $500 vilket jag var jävligt nöjd med.

 

 

finns inga generella riktlinjer om närman ska lägga ner för dagen, men om bordet(n) är bättre än dig är det ju alltid rätt att lägga ner. Om bordet(n) kryllar av fisk är det oftast rätt att stanna såvida detta inte inverkar alltför negativ på ditt överiga liv.

 

Om du snittar ett och ett halvt inköp om dan är det jättebra. För att vara proffs skall man försörja sig på sin poker så det är bara att räkna själv hur många inköp per dag du behöver vinna på respektive nivå för att klara av detta.

 

Om du nu har spelat $30/60 borde du veta att begreppet inköp inte betyder ett smack i FL.

Tomte?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm, men i ett följande scenario då:

 

Man börjar med 50 dollar från dag 1. Lirar en vecka FL 1/2 och spelar upp sig till 500 dollar. Men redan första dagen nästkommande vecka börjar man förlora. Efter hur många torskade inköp bör man sluta för dagen? Säg att man torskar ett inköp per dag i tre dagar. Vid ett sådant scenario, skulle ni gå ned i nivå, vänta i några dagar och spela på lägre nivå eller vänta i några dagar för att fortsätta spela på samma nivå?

 

Säg att man efter de första två sessionerna den andra veckan har 250 dollar kvar. Vad skulle ni göra?

 

1. Fortsätta spela samma dag, med ny session på samma nivå?

2. Fortsätta spela dagen efter på samma nivå?

3. Fortsätta spela samma dag, med ny session på lägre nivå?

4. Fortsätta spela dagen efter på lägre nivå?

5. Annat. (Vad i så fall och varför?)

 

Mvh

/Me

 

5. Sluta spela poker om du gillar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hört talas om Money Management?

 

Ja. Fast om du känner att du behärskar exempelvis FL 1/2 och du känner för att börja lira igen: Är det orimligt att börja spela med 50 dollar på 1/2?

 

Om det inte är fullkomligt orimligt, är det då rimligt eller orimligt att fortsätta spela på den nivån, även fast man faktiskt går plus i det stora hela (d.v.s. från och med de 50 dollarna), men börjat swinga nedåt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5. Sluta spela poker om du gillar pengar.

 

Nja. Jag säger snarare tvärtom. Om man gillar pengar och spelar för sina pengar, då ska man också spela för (andras) pengar.

 

Har du inte fokus på pengar när du lirar och bara kör på skoj, kommer du torska dina slantar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Fast om du känner att du behärskar exempelvis FL 1/2 och du känner för att börja lira igen: Är det orimligt att börja spela med 50 dollar på 1/2?

 

Om det inte är fullkomligt orimligt, är det då rimligt eller orimligt att fortsätta spela på den nivån, även fast man faktiskt går plus i det stora hela (d.v.s. från och med de 50 dollarna), men börjat swinga nedåt?

 

det är fullkomligt orimligt ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...