Buddhagbg Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Hej, jag är rätt färsk på det här med cash game, har lirat sit & go och varit vinnande ett bra tag men det senaste har mina resultat blivit sämre och sämre mest beroende på att jag börjar tycka att det är tråkigt. Tänkte därför lira cash game ett tag nu och förhoppningsvis hitta motivationen igen. Den här handen hände idag, jag har varit ganska aggresiv och vunnit många potter genom att continuation beta och min motståndare har varit väldigt aggressiv preflop men sedan vikt efter floppen Full Tilt No-Limit Hold'em, $0.50 BB (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver) CO ($18.75) Button ($24.35) Hero ($49.05) BB ($38.15) UTG ($15.65) UTG+1 ($50) MP1 ($16.90) MP2 ($5.50) MP3 ($10.05) Preflop: Hero is SB with J, 8. 2 folds, MP1 calls $0.50, MP2 calls $0.50, 2 folds, Hero completes, BB checks. Flop: ($2) 8, 6, 7(5 players) Hero bets $2, BB calls $2, MP1 calls $2, MP2 folds. Turn: ($8) 3(4 players) Hero bets $5, BB folds, MP1 raises to $14.4 (All-In), Vad göra? Kan han ha floppat en stege? folk spelar ju det mesta på denna nivån så kanske 45s ? Överpar? Set? är han trött och vill dubbla/bli av med det sista han har? Kan jag hitta en syn här? Är som sagt ny på det här med cash game så jag uppskattar alla kommentarer även om ni idiotförklarar mig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Checka turn, som spelat fold. Finns ju inte mycket du slår på denna bräda och tror inte fi bara synar floppen med drag för att sedan pusha turn med det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 Jätte fold, som tidigare nämnde då slår enbart en bluff här! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 J8o ur pos, jo folk spelar det mesta... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 fold, men jag känner inte att du behöver checka turn men däremot hade jag betat 3,5 kanske. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Buddhagbg Postad 10 Maj , 2007 Författare Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 J8o ur pos, jo folk spelar det mesta... Är det helt fel att completa här? Jag får ju 7 gånger pengarna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 10 Maj , 2007 Rapport Share Postad 10 Maj , 2007 J8o ur pos, jo folk spelar det mesta... jag foldar allt utom set preflop på NL2000 arroganta troll Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AccessGranted Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 På den brädan mot tre pers undrar jag om det inte är EV+ att folda toppar medium kicker rätt ut (på låg nivå). Jag brukar ta det väldigt lugnt i såna situationer och foldar gärna på turn om det är lite action på floppen. Det finns liksom inget att hämta där mot folk som kan ha vad som helst och som kan syna ner med hålstege. Alltså, beten på floppen var OK men efter tre syner är det bara att försöka ta sig till en så billig showdown som möjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Jag checkfoldar nog oftast på såna floppar när jag sitter ur position då man inte alls vet vart man står om man får syn. Nu får du två syn och ligger garanterat under. Som spelat så ska du checkfolda turn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Kan bara instämma med övriga (de flesta). Det är enklast att checkfolda flopp, ingen idé att gå i strid mot 3 Fi med din hand. Bättre att invänta bättre lägen. Visst går det att försöka betta bort de andra, men kanske hellre med A8 i så fall, och bara om du har en hyfsat tight image. Får du syn på floppen så checka turn. Du skriver att du varit aggresiv, men här är det mer om du spelat löst eller tight som är avgörande om du ska betta ut tycker jag. Som spelat - fold. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kalleballe Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Jag brukar slänga händer som J8 på SB pre ( med > 1 limpare), just för att det är SB och undvika situationer som denna Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Men please. Att vika preflop är väldigt långsökt. Bara man vet att man inte ska spela toppar som OP gör i den här handen så är det chill. Man lär veta varför man synar för oddsen man får... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerico Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Jag tycker OP spelar helt rätt fram till turn då han borde undra vad 2 pers synar floppen med och ta och checka och reevaluera beroende på vad fi gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kalleballe Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Åhå, jag tror jag har fått mothugg: Men please. Att vika preflop är väldigt långsökt. Men please, ...vad enormt överlägset det låter. Är du sååå trött på alla fiskar som inte kan låta bli att skriva? Jaja, ... Att räkna pottodds innan flop, 7:1 var det, är ren goja. Hur mycket EV+ har du på postfloppspelet? Det är detta värde du ska jämföra med kostnaden att syna pf. Med J8 på första position med 3 fi har du ett EV MINUS om du inte är vesäntligt bättre än dina motståndare! Släng handen pf! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Preflopsynen är standard. Om man vill vara en nit kan man väl vika, men det är knappast fel att syna. Checka turn, folda mot större action. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sorkenkk Postad 11 Maj , 2007 Rapport Share Postad 11 Maj , 2007 Åhå, jag tror jag har fått mothugg: Men please, ...vad enormt överlägset det låter. Är du sååå trött på alla fiskar som inte kan låta bli att skriva? Jaja, ... Att räkna pottodds innan flop, 7:1 var det, är ren goja. Hur mycket EV+ har du på postfloppspelet? Det är detta värde du ska jämföra med kostnaden att syna pf. Med J8 på första position med 3 fi har du ett EV MINUS om du inte är vesäntligt bättre än dina motståndare! Släng handen pf! Shit mår du bra eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts