Gå till innehåll

nl50 - Toppar mot all in på turn

Recommended Posts

Hej, jag är rätt färsk på det här med cash game, har lirat sit & go och varit vinnande ett bra tag men det senaste har mina resultat blivit sämre och sämre mest beroende på att jag börjar tycka att det är tråkigt. Tänkte därför lira cash game ett tag nu och förhoppningsvis hitta motivationen igen.

Den här handen hände idag, jag har varit ganska aggresiv och vunnit många potter genom att continuation beta och min motståndare har varit väldigt aggressiv preflop men sedan vikt efter floppen

Full Tilt No-Limit Hold'em, $0.50 BB (9 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

CO ($18.75)

Button ($24.35)

Hero ($49.05)

BB ($38.15)

UTG ($15.65)

UTG+1 ($50)

MP1 ($16.90)

MP2 ($5.50)

MP3 ($10.05)

Preflop: Hero is SB with Jclub.gif, 8spade.gif.

2 folds, MP1 calls $0.50, MP2 calls $0.50, 2 folds, Hero completes, BB checks.

Flop: ($2) 8diamond.gif, 6club.gif, 7diamond.gif(5 players)

Hero bets $2, BB calls $2, MP1 calls $2, MP2 folds.

Turn: ($8) 3club.gif(4 players)

Hero bets $5, BB folds, MP1 raises to $14.4 (All-In),

Vad göra?

Kan han ha floppat en stege? folk spelar ju det mesta på denna nivån så kanske 45s ?

Överpar?

Set?

är han trött och vill dubbla/bli av med det sista han har?

Kan jag hitta en syn här?

Är som sagt ny på det här med cash game så jag uppskattar alla kommentarer även om ni idiotförklarar mig :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På den brädan mot tre pers undrar jag om det inte är EV+ att folda toppar medium kicker rätt ut (på låg nivå). Jag brukar ta det väldigt lugnt i såna situationer och foldar gärna på turn om det är lite action på floppen. Det finns liksom inget att hämta där mot folk som kan ha vad som helst och som kan syna ner med hålstege.

Alltså, beten på floppen var OK men efter tre syner är det bara att försöka ta sig till en så billig showdown som möjligt.

Länk till kommentar

Kan bara instämma med övriga (de flesta). Det är enklast att checkfolda flopp, ingen idé att gå i strid mot 3 Fi med din hand. Bättre att invänta bättre lägen. Visst går det att försöka betta bort de andra, men kanske hellre med A8 i så fall, och bara om du har en hyfsat tight image. Får du syn på floppen så checka turn. Du skriver att du varit aggresiv, men här är det mer om du spelat löst eller tight som är avgörande om du ska betta ut tycker jag.

Som spelat - fold.

Länk till kommentar

Åhå, jag tror jag har fått mothugg:

Men please. Att vika preflop är väldigt långsökt.

Men please, ...vad enormt överlägset det låter. Är du sååå trött på alla fiskar som inte kan låta bli att skriva? Jaja, ...

Att räkna pottodds innan flop, 7:1 var det, är ren goja. Hur mycket EV+ har du på postfloppspelet? Det är detta värde du ska jämföra med kostnaden att syna pf. Med J8 på första position med 3 fi har du ett EV MINUS om du inte är vesäntligt bättre än dina motståndare! Släng handen pf!

Länk till kommentar

Åhå, jag tror jag har fått mothugg:

Men please, ...vad enormt överlägset det låter. Är du sååå trött på alla fiskar som inte kan låta bli att skriva? Jaja, ...

Att räkna pottodds innan flop, 7:1 var det, är ren goja. Hur mycket EV+ har du på postfloppspelet? Det är detta värde du ska jämföra med kostnaden att syna pf. Med J8 på första position med 3 fi har du ett EV MINUS om du inte är vesäntligt bättre än dina motståndare! Släng handen pf!

Shit mår du bra eller?

Länk till kommentar