Gå till innehåll

NL SH 1/2$ - Spelat annorlunda?


Recommended Posts

- MOLLIE1 sitting in seat 1 with $59.62

- carlos500 sitting in seat 2 with $208.10 [Dealer]

- FI sitting in seat 3 with $328.12

- HERO sitting in seat 4 with $198.15

- xavante68 sitting in seat 5 with $189.10

- madetheriver sitting in seat 6 with $162.71

 

FI posted the small blind - $1.00

HERO posted the big blind - $2.00

 

** Dealing card to HERO: King of Clubs, King of Diamonds

xavante68 folded

madetheriver folded

MOLLIE1 called - $2.00

carlos500 raised - $8.00

FI called - $8.00

HERO raised - $20.00

MOLLIE1 folded

carlos500 folded

FI called - $20.00

 

** Dealing the flop: 9 of Diamonds, Jack of Diamonds, 10 of Diamonds

The_cat checked

HERO bet - $27.00 ??

FIcalled - $27.00

 

** Dealing the turn: 7 of Clubs

The_cat checked

HERO bet - $70.00 ??

FI called - $70.00

 

** Dealing the river: 7 of Diamonds

FI bet - $80.00

HERO called - $80.00

 

Känner mig väldigt osäker på hur jag spelat den här handen.

Har intrycket av att FI är rätt LAG, speciellt efter floppen. Satte honom på AdKx i stort sett hela vägen, men kände mig potcommited på rivern och tyckte att det var helt klart värt att syna med K hög flush.

Men undrar om jag spelat handen rätt innan dess att rivern lagts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte honom på Ad som sagt.

Okej att han jagar flushen och synar min bet på floppen då han säkert sätter mig på AA/KK/QQ eller kanske tom floppat set och hoppas på att få skapligt betalt om han träffar på turnen eller får se en gratis/billig river. Men när jag

betar nästan 3/4 av pott på turn borde han ju släppa A högadraget, men han synar vilket gör en osäker på om han verkligen har det.. Och hade han floppat ett set eller stegen så tycker jag att han borde ha spelat annorlunda på floppen med t.ex ett omslag direkt?

 

Så när han sätter mig allin där, hade 83$, potten på 324$ så kändes det som synen var rätt? :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först, hur säker är du att fi är LAG? I den här handen spelar han enormt passivt ( vilket ju inte är ovanligt).

 

Angående turn: Du har massor av händer som du slår här, så betten känns helt befogad. (Han kan syna med ett par, och/eller färgdrag). Även med den hand du misstänker, Ad Kx, är det bra spel.

 

Han miniraisar river, $80 i en ~$240 pot. Förvånansvärt ofta är hans hand precis så svag som han ger sken av!

 

F ö verkar ni sätta fi på för tok för starka händer. Kåk, A färg och straightflush och inget annat?! En generell fi spelar långt mer löst och långt mer irrationellt än så. Det finns massor med sämre händer än AK som folk synar med pf i den här situationen.

 

EDIT: Oj oj, han satte dig visst allin på rivern. Syna ändå! Du har skitbra odds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FI called - $8.00

HERO raised - $20.00

 

Vad är meningen med raisen? Jag skulle synat med 72off som nästan har dig slagen här... :P

35-40 som ngn skrev är lite overkill ca ~30 e bra.

 

Floppbettet e samma där du bettar för lite, förstår inte vad du vill med den betten? Ser ut som ngt konstigt infobet, but why? Du leder den här floppen allt som oftast och genom att betta ut sådär lite har du ingen egentlig info alls om hans hands styrka. Ta t.ex. en farlig hand som AT, AJ på den här brädan med ruter ess. Syn 100% av gångerna med den där betten.

 

Bettet på turn är dock lite bättre...

 

Som du spelat handen måste du ta en syn på river...

 

Skulle inte förvåna mig om detta är en typisk pf-badbeat-historia där motståndaren visar typ T8 off med ruter 8...

 

Glhf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Floppbettet e samma där du bettar för lite, förstår inte vad du vill med den betten? Ser ut som ngt konstigt infobet, but why?

 

Nja, han bettar 2/3 pot, det är väl inget konstigt? Man kan ju argumentera för 3/4, men 2/3 är knappast fel? Själv brukar jag betta så, för det är lättare att mixa upp med mina CB:ar, så jag slipper panga så stort på dessa, vilket ger mig bättre odds på mina CB:ar... Rätt eller fel lämnar jag osagt, men hur som helst så är 2/3 pot inget galet iaf..

 

Håller däremot med dig om preflop-raisen. Där vill man ha in mer pengar eller få fold. Som spelat får fi finfina odds för att dra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, han bettar 2/3 pot, det är väl inget konstigt? Man kan ju argumentera för 3/4, men 2/3 är knappast fel? Själv brukar jag betta så, för det är lättare att mixa upp med mina CB:ar, så jag slipper panga så stort på dessa, vilket ger mig bättre odds på mina CB:ar... Rätt eller fel lämnar jag osagt, men hur som helst så är 2/3 pot inget galet iaf..

 

Håller däremot med dig om preflop-raisen. Där vill man ha in mer pengar eller få fold. Som spelat får fi finfina odds för att dra ut.

 

 

Normalt så skulle jag tycka att 2/3 pot bet på floop är fullt skyst men här har man en mycket farlig bräda med både möjligt stege och möjlig färg. Alla kort från 7-A är riktiga scarecards plus alla ruter. Enda kortet man skulle bli glad att se på turn är just :Ab:. Det är ju inte heller otroligt att man redan på floop är slagen av en stege eller färg. Bättre att ta reda på det direkt.

 

Här skulle jag beta pott och hoppas på att ta hem det direkt. Om man ändå blir synad skulle jag kraftigt överväga att checkfolda turn/river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt så skulle jag tycka att 2/3 pot bet på floop är fullt skyst men här har man en mycket farlig bräda med både möjligt stege och möjlig färg. Alla kort från 7-A är riktiga scarecards plus alla ruter. Enda kortet man skulle bli glad att se på turn är just :Ab:. Det är ju inte heller otroligt att man redan på floop är slagen av en stege eller färg. Bättre att ta reda på det direkt.

 

Du har helt rätt i mkt.. :D Men isf måste vi börja potta på våra CB:s samt drag på liknande brädor också. Vilket kanske iofs är standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har helt rätt i mkt.. :D Men isf måste vi börja potta på våra CB:s samt drag på liknande brädor också. Vilket kanske iofs är standard?

 

Jag brukar nog beta dragen rätt hårt där med just för att representera att jag har överpar/triss som försöker skydda sig mot draget.

 

Floopar som denna är ju ganska svårspelade. Antingen leder du stort utan att fi har några större möjligheter att dra om eller så ligger du långt efter. Svårt att veta vilket :)

 

Därför väljer jag den Aggro passiva linjen. Potta floop och check folda mot motstånd. Kanske lätt att exploatera en sån strategi men om jag spelar likadant när jag själv har flopat stege färg här så har jag ju ändå balanserat min strategi något.

 

Hade hero haft :Ab::Aw: så skulle det se lite annorlunda ut för då hade han ju haft drag till troligtvis bästa färgen. Men här är svårt.

 

Håller dock med om att raisa mer pre. Sen kan man ju diskutera om pottbet eller 2/3 pott är bäst på floop.

 

Om fi är helt tom ingen triss, stege, färg och heller inte nötfärgdraget så borde ju en 2/3 pott räcka för fold. Problemet om man får syn är ju att man kanske är 50/50 att man leder eller ligger under. Men jag kan tänka mig 2/3 bet och sen checkfold om man får mothugg oxå men då är risken att man kanske ger upp bästa handen något större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, han bettar 2/3 pot, det är väl inget konstigt? Man kan ju argumentera för 3/4, men 2/3 är knappast fel?

 

Du skriver 2/3 pottbet, men han bettar väl $27 in i $50, alltså ca 54% - på tok för lite på den brädan enligt mig.

 

Här skulle jag beta pott och hoppas på att ta hem det direkt. Om man ändå blir synad skulle jag kraftigt överväga att checkfolda turn/river.

 

Håller med grebgokz att jag hellre skulle betta lite hårdare för att ta hem potten direkt.

 

Satte honom på Ad som sagt.

Okej att han jagar flushen och synar min bet på floppen då han säkert sätter mig på AA/KK/QQ eller kanske tom floppat set och hoppas på att få skapligt betalt om han träffar på turnen eller får se en gratis/billig river. Men när jag

betar nästan 3/4 av pott på turn borde han ju släppa A högadraget, men han synar vilket gör en osäker på om han verkligen har det.. Och hade han floppat ett set eller stegen så tycker jag att han borde ha spelat annorlunda på floppen med t.ex ett omslag direkt?

 

Så när han sätter mig allin där, hade 83$, potten på 324$ så kändes det som synen var rätt? :oops:

 

Hans spel behöver ju inte vara helt fel om han tror sig ha bra implicita odds. Om han är ganska säker på att du betalar av om färgen sitter så satsar han inte $70 för att vinna det som då ligger i potten utan potten + din resterande stack. Han satsar alltså $70 för att vinna typ $400, alltså ca 17%. Beroende på vilken read han har på dig är väl synen mer eller mindre riktig. I detta fallet tyder ju hela hans spel på att han satt färgen, och om du då foldar hade han ju inte odds för syn på turn och spelade alltså fel. Nu synar du och han spelade rätt. Natuligtvis är det i stridens hetta väldigt svårt att låta bli att syna på river här, men frågan är om det inte är -EV i längden att göra det.

 

Angående preflopp hade jag som många andra höjt mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter, vet själv att jag spelat handen lite fel.. Postade för att få höra synpunkter.

 

Hur som helst:

 

FIshows: Queen of Diamonds, Queen of Clubs

HERO shows: King of Clubs, King of Diamonds

HERO wins $401.00 from the main pot

 

Vad ville FI med betten då han sitter med dessa kort? :-?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter, vet själv att jag spelat handen lite fel.. Postade för att få höra synpunkter.

 

Hur som helst:

 

FIshows: Queen of Diamonds, Queen of Clubs

HERO shows: King of Clubs, King of Diamonds

HERO wins $401.00 from the main pot

 

Vad ville FI med betten då han sitter med dessa kort? :-?

 

Han måste ju ha trott att stegdraget var levande och att hans QQ kanske ledde över dina möjliga händer. Han kan ju inte alvarligt ha trott han skulle vinna om en till ruter kommit :)

 

Grattis till en fin pott :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, vilken fisk på river. Vad ska du ha, liksom? :)

 

Annars hade han ju, vad han trodde, öppet färgstegedrag. Det är svårt att lägga, särskilt som han har en stark ruter i övrigt. Nu vet vi att han bara hade en och inte två outs till detta, men det visste ju inte han.

 

På river borde han dock ha check-synat en liten bet; känns ju väldigt märkligt att beta ut så lite där och tro att du ska syna om du inte slår honom, för inte kan han väl tro att du sitter på en låg floppad flush?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla synpunkter, vet själv att jag spelat handen lite fel.. Postade för att få höra synpunkter.

 

Hur som helst:

 

FIshows: Queen of Diamonds, Queen of Clubs

HERO shows: King of Clubs, King of Diamonds

HERO wins $401.00 from the main pot

 

Vad ville FI med betten då han sitter med dessa kort? :-?

Vad han slaktade sin hand. Att han checksynar floppen med öppet färgstegedrag

känns ju sådär....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra inlägg över lag, grebgokz. Men följande går varken ihop med ditt inlägg i övrigt eller med floppen i den aktuella handen:

 

Floopar som denna är ju ganska svårspelade. Antingen leder du stort utan att fi har några större möjligheter att dra om eller så ligger du långt efter. Svårt att veta vilket :)

 

Vad menar du här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...