Skalman5 Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Dubbla inköp på NLT Absolute poker. Jag stjäl pre väldigt ofta och dom gånger jag blir reraisad så har motståndarna sällan rags utan legitima händer att reraisa med (TT,JJ,QQ,KK,AA,AK och ibland AQ). Har ingen större read på fi mer än att han inte spelar ut mig och inte är allt för fiskig. Stage #652721811: Holdem No Limit $2 - 2007-05-09 17:00:42 (ET) Table: GREECE DR (Real Money) Seat #5 is the dealer Seat 5 - KONEYDONG ($397 in chips) Seat 6 - GIMMECARDS22 ($494.90 in chips) Seat 1 - CHEKCALLDOWN ($400 in chips) Seat 2 - CREEPDOGXXX ($366.80 in chips) Seat 3 - BSTROUSE ($146.09 in chips) Seat 4 - EVIL TURTLE ($451 in chips) GIMMECARDS22 - Posts small blind $1 CHEKCALLDOWN - Posts big blind $2 *** POCKET CARDS *** Dealt to EVIL TURTLE [ ] CREEPDOGXXX - Folds BSTROUSE - Folds EVIL TURTLE - Raises $6 to $6 KONEYDONG - Folds GIMMECARDS22 - Raises $23 to $24 CHEKCALLDOWN - Folds EVIL TURTLE - Calls $18 - Känner mig slagen och hade troligast lagt här om dom inte vore suited *** FLOP *** [ ] GIMMECARDS22 - Bets $35 EVIL TURTLE - Calls $35 - Reraisar jag här måste jag ju släppa om han ställer/reraisar så jag synar och hoppas på ngt roligt *** TURN *** [ ] [ ] GIMMECARDS22 - Bets $90 EVIL TURTLE - Calls $90 - Ligger jag efter så kan jag stacka Fi på river så jag synar igen. *** RIVER *** [ ] [ ] GIMMECARDS22 - All-In $345.90 EVIL TURTLE ??? - Kostar mig 302$för att vinna 901$ Som sagt. Då står man där på river utan som helst information tack vare att man inte raisat för info på någon av gatorna. Det enda jag vet är vilka händer som Fi troligast reraisar med PF. Fråga ett: Hur hade ni spelat handen om ni inte hade spelat den som jag gör? (här kan ni också baka in eventuella kapningar) Fråga två: Förutsatt att ni nu hade spelat handen precis som jag gör ända till river vad hade ni gjort? Syn eller fold? Vad sätter ni Fi på? Citera
FiSherman63 Postad 9 Maj , 2007 Rapport Postad 9 Maj , 2007 Sätter fi på 32o, 72o eller mööööjligen en såpass stark hand som 22. Synar. Ps. Jag gillar Pekka btw. Citera
DocLame Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 1. Floppen ger både stegdrag och flushdrag, så jag höjer normalt. 2. Fold på rivern. Han ställer in trots alla alla drag just satt. Problemet är förstås att XcYc inte är en trolig reraisehand eftersom han inte har Ac. Inte KQ heller. Har svårt att sätta fi på en hand här, men jag tror inte att tvåparet lär stå tillräckligt ofta för att syn ska vara EV+. Citera
arne_anka Postad 10 Maj , 2007 Rapport Postad 10 Maj , 2007 hmm han ställer in trots att alla drag satt.. Vad kan han ha beror helt och hållet hur pass säker du är på din preflopread att han verkligen aldrig trebettar med skräp eller semiskräp här, något som faktiskt de allra flesta hyffsade spelare gör ibland för att balansera sitt spel. eller en annan KQ tillhör ju inte den handdistrubution du sätter honom på. Så heller icke två randomklöver, eller 99, 88. Skall vi hålla oss till förmodad HD är väl TT är väl mest troligt. JJ. AA outsiders. Med dessa händer har han troligen bestämt sig för att betala av din förmodade färg/stege, och kan då lika gärna ställa själv för att undvika check check de gånger du har en lägre set(men så här passivt spelar man ju inte en lägre set?! samt sätta dig i en svår sits med en hand som AJ, ATs AKs. KK, QQ som stöter på värsta tänkbara river och blixtiltar är väl det näst troligaste i den handdistrubution du anger. Är hans trebet verkligen så förutsägbara som du antyder tror jag han har KK, QQ, här tillräckligt ofta för att motivera en syn. Mot duktiga mindre förutsägbara spelare ägger jag mig då det verkligen inte ser ut som ett bra bluffläge på river och FI säkert minst 80% av gångerna visar upp minst en set. Citera
Skalman5 Postad 11 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 11 Maj , 2007 Delar ovanstående post i mycket. Färgen går bort likaså KQ, Set är frågan men hade man inte då checksynat river när jag har dragsynat genom hela handen och brädan har blivit läskig? De tre händer som jag resonerade emellan var: AA,KK och AK. AK i klöver går bort efterssom klöveresset ligger där. KK slår jag och har han träffat det sista esset i leken på river till sina AA och ställer på det? Med det resonemanget så tog jag synen. Fi visar upp och jag vinner potten. Citera
galenponny2 Postad 15 Maj , 2007 Rapport Postad 15 Maj , 2007 folda pre ffs. suited omg ~2% extra equity! lol! Citera
Recommended Posts