Gå till innehåll

Minderårig spelar med föräldrars tillstånd.


Recommended Posts

  • Svars 131
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alltså. Det du säger först är helt galet. Jag tvivlar på att någon som helst människa i världen skulle ta 100 inköp i snitt per månad, ens på NL$10 (nl100SEK i ditt fall). Och nej, det är inte många som tjänar de summorna på den nivån. Lite högre däremot, inga probs.

 

Jag hantarar inte pengar som godis. Godis slänger jag inte bort. Skämt åsido. Jag hanterar pengar på det sätt jag anser mig tjäna mest på. Finns väl inget galet i det så länge jag har edge? Förstår inte varför jag skulle ner i nivåer bara för att det är mycket pengar. Jag slår ju spelet, och jag har ju tillräckligt med pengar för att aldrig gula i längden, så länge spelarna är på den nivån de är idag. Poker är ett sjukt spel, men jag menar, det är ingen som kommer o säger åt Patrik Antonious att han borde gå ner i nivå för att han spelar om över miljoner kronor varje gång han spelar. Han slår ju spelet. Det är vad poker handlar om.

 

Min inställning till pengar ÄR förskräcklig. Jag håller med. Jag synade bort 300$ förut (2100kr alltså), trots att jag visste att jag var slagen. Jag tiltade, men det är sånt som händer, och värre har hänt. Jag tänker inte mer på det. Det är en del av spelet, och pengarna på nätet är inte annat än just pengar på nätet. Men vad ska man göra åt det? De som är miljonärer (vilket jag nästan är för min ålder om man ska se till hur vuxna miljonärer jämfört med vuxna vanliga människor lever), lever väl inte snålt bara för att det är fult att spendera pengar, eller man helt tappat greppet om pengars värde? Jag säger inte att det är något bra i det direkt, men pengar kommer alltid vara värda olika för folk. Skulle jag ge en uteliggare en 500ing är det ju en förmögenhet. För mina polare likaså typ. Jag rycker på axlarna. Avtrubbad, något annat ord finns väl inte.

 

Att jag skriver att du haft tur när du vunnit nu har att göra med det jag skriver först. En normal månad för mig är jag + 20-30 inköp. En bra 40-50. En mindre bra spelar jag +-0. Vinner du över 100 inköp på en månad har du haft tur. Det bara är så. Liksom jag har tur om jag vinner 50 inköp en månad, men då förnekar jag det inte heller. Du hade spelat poker i 2 månader sa du? You'll see what I'm talking about..

 

Det där med tips kan du väl ta rätt lätt på. Men jag ser inte varför en vinnande spelare skulle vilja tjäna mindre än vad den egentligen kunde gjort om den spelat lite högre. Låter ju helknasigt.

 

Det där med att aldrig vara nöjd är något som krävs i längden tror jag. Ingen som spelat riktigt mkt kan sitta och grinda samma nivå dag ut o dag in. Utmaningen försvinner, och allt blir bara segt. Att aldrig vara nöjd må låta som något som en spelmissbrukare säger, men ska man lyckas inom pokern så är det ett måste. Sen är jag nog lite spelmissbrukare också, men det är nog alla grinders på ett eller annat vis.

 

Finns ingen lögn i det jag säger. Ni har 2 exempel på såna som börjat ungt o kommit bra långt upp i toppen i Jhonny Lodden och Erik Sagström. De är ju lite värre än mig, men vem vet. Kanske blir jag som dem, kanske hamnar jag i rännstenen. Jag siktar någonstans mittemellan.

 

men jag säger att många tjänar de summorna som jag pratar om finns tom en som tjänar 30 000 o han är den bästa på mikronivån. vi kör inte 1 bord utan 5 bord. sen kan jag inte göra så mycket mer om du inte tror på mig, säger inte att jag varje månad kommer plussa 10 000 men kommer att bli de summorna däromkring, kika in i min dagbok om du vill fråga där så kommer du får svar av flera av de som håller till på mikronivå o de kan säga vad de tjänar om du ej tror oss

 

näe ser ingen anledning till o gå upp trivs bra med den insatsen jag är på, har inga avsikter o spela 7,50-10 kr insatser direkt, o sen bara för att jag inte vill upp insats så är jag inte dum i huvudet för det, jag stannar här för jag vet att jag reder ut denna nivån tipp topp. vet att jag är en bra spelare på min nivå även om du kanske inte tro det men tillhör av de bättre på mikronivån iaf. visst har mycket kvar o lära men kan o vet hur jag ska spela för att plussa på denna nivån. Tar inga risker genom att gå upp insatser o kanske gular pga att jag inte reder ut den högre nivån. Menar jag har barn och om ngr månader kommer jag inte ha den tiden som jag har nu o spela utan pokern är ett nöje för mig sen att den mig en sidoinkomst är alltid positivt. sen må tycka att du tycker 2100 är en strunt summa o gör en idiotiskt syn fastän du vet att du är slagen ökar ju bara vissa tankar som jag har. menar 2100 är fruktansvärt mycket pengar för mig men inte för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, jag biiter inte folk. :mrgreen:

 

det är få jag har respekt för vet hur en del spelar o ja om man vet att de bettar hårt på set m.m ja då behöver man undvika duell med dem såvida man inte har en bättre hand dvs fiiiin pott tex hade nötfärgen en annan satt på k hög o jag fick honom all in. dvs 300 kr o potten slutade runt 600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är få jag har respekt för vet hur en del spelar o ja om man vet att de bettar hårt på set m.m ja då behöver man undvika duell med dem såvida man inte har en bättre hand dvs fiiiin pott tex hade nötfärgen en annan satt på k hög o jag fick honom all in. dvs 300 kr o potten slutade runt 600

 

Tjolahopp, men det va inte jag, mig veteligen ;-).

 

Och en sak till. Har sagt allt jag kommer att säga i denna tråd så nu bryter jag här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Nyss va det "ingen" som valde att se på det ur ditt perspektiv. Nu är det ganska många? Hur ska du ha det.

 

2.Tror oxå att människor kan ta flertalet beslut själva men det va inte det saken gällde utan det här med åldersgräns. Konsten att ta egna beslut är inget som man föds med. Det kommer med mognaden. Därför finns det åldersgränser. Och vad lagar anbekommer så finns de där av en anledning. Pga att vissa människor inte kan skilja på rätt och fel. Om man sen tycker att lagen är felaktig så innebär det inte att man kan göra som man vill utan man bör faktiskt följa den. Vad gäller din "ideologi" så är den irrelevant i sammanhanget.

 

3. Återigen. Lagen finns för att det finns en anledning och att säga att det finns risker överallt är återigen irrelevant. Bottomline är att åldergränserna finns för att människor ska kunna ta ansvar för sina handlingar (förstå vidden av sitt handlande). Med ansvar menas att exempelvis kunna betala sina skulder mm.

 

4. Det är klart att om du stavar fel så får hela ditt inlägg ett mindre trovärdigt intryck. Inte att din "poäng" blir mindre.

 

Sen vill jag återigen påpeka att jag inte har nått personligt emot dig, har inte träffat dig så jag har ingen uppfattning om dig alls. Avskyr bara dina åsikter och det du står för enligt dina inlägg.

 

Det finns många personer med liknande åsikter som mig, aldrig träffat en nyliberal? Umgås mycket med politiskt aktiva ungdomar med liknande åsikter som mig, sedan att dom inte hänger på pokerforum betyder inte ett skit.

Jag förstår inte varför min åsikt skulle vara mindre värd för att jag är ung eller för att jag kanske kommer ändra åsikt om några år. Vad är det som säger att allt ni säger är korrekt? Det handlar bara om vilket tankesätt man har och vad man själv anser är korrekt eller fel.

 

Jag tycker inte att man ska bryta mot lagar och givetvis finns dom där av en anledning. Men alla lagar är inte bra bara för att det finns en anledning till att dom finns, att påstå att vissa lagar som Stalin eller t.ex. Hitler införde var bra bara för att dom var lagar är idiotiskt. Lagar ska finnas, men inte begränsa individen så mycket som dom gör idag.

 

"Med ansvar menas att exempelvis kunna betala sina skulder mm."

 

Om företagen inte tror att personerna kommer vara förmögna att betala för sig så har jag svårt att se varför dom skulle sälja en tjänst till dessa.

 

Om jag har felstavningar i det här inlägget så behöver du nödvändigtvis inte kommentera dom då jag vet att jag inte är spec bra på rättstavning. Om du tycker att jag får mindre trovärdighet för det så är det synd, men finns inte så mycket jag kan göra åt det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte med lagar o det säg tex om vi avskaffade ja 20 års gräns på systemet, fritt o köpa när som, spel åldersgränsen ja likadant här, körkort får du ta när som, ja cigaretter får du köpa när som

 

hur tror du vårt samhälle hade sett ut, jag kan säga spelmissbruket hade ökat, cigarett försäljningen hade blivit storvinst, alkolismen hade ökat, våra behandlingshem hade blivit överfulla, vi hade iaf inte haft ett bra samhälle, trafikolyckorna hade ökat radikalt, o vilka hade varit offren förmoligen killarna som tycker det är tufft o stajla inför kompisarna o köra för fort o det är oftast de som precis fått körkort tänk då 1 15 åring bakom ratten.

 

o sen du som är ung, o inte tycker 500 kr är mycket pengar ?? fick aldrig svar om vad du tyckte var mycket pengar o varför du anser att just 500 kr är lite pengar. menar går man i skolan o det borde väl 500 vara mycket pengar??? jag är 25 o jag tycker det är stor summa, har en lön på 16 000 efter skatt men tycker ändå 500 kr är mycket pengar det är tex ja halv veckohandling som jag skrev innan, en full tank på bilen, ett halvt barnbidrag, telefonräkningen, mysig middag ute för mig o min sambo. ja listan kan göras lång

 

vet att jag är en vinnande pokerspelare o jag är jätteglad om jag går ut 500 kr rikare på 0,5-1 kr på svenska spel. förde in 100 kr som trådstartaren gjorde o har inte behövt för in mer pengar utan spelar på vinstpengar, den gången jag spelat bort pengarna blir det inget mer spel

 

 

Hm vet inte riktigt vart jag ska börja då det känns lite rörigt. Det finns delstater i USA där du kan få körkort när du är 16. I vårat kära grannland Danmark får man lov att köpa alkohol när du är 15 (eller 16?). Har ingen koll på olyckstatestik från USA men vet att ungdommar i Danmark inte dricker mer alkohol än vad vi svenskar gör. Vart har du fått dessa belägg från? Är det dina egna tankar?

Givetvis kan man göra mycket för 500kr. Men om vi pratar poker så svider det inte när jag förlorar 500kr, jag kanske har en fuckad syn på pengar enligt dig men det har nog många som spelar poker eller andra spel om pengar. Jag spelar inte spec högt (NL100), men redan där flyger tusentals kronor runt.

Jag blir glad om jag vinner $500 på en dag, 500kr är mycket pengar i handen inte på bordet. Svårt att förklara men tror att många andra tycker samma som mig. Låter kanske konstigt och kan inte förklara riktigt hur jag menar:) Men tror att många här inte tycker att 500kr på ett pokerbord är mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är det oerhört mkt pengar det handlar om, men det är något man släppt för längesen som pokerspelare. Man tänker det inte som pengar. Ska man sitta o göra det så blir man helt förstörd tillslut. Det är ju inte direkt så att jag sitter och tänker "ikväll kan jag spela bort 16000 för det har jag råd med. Inte alls. Det är snarare bara en risk det innebär att sätta sig vid ett pokerbord. Ibland förlorar man, o ibland vinner man. Därför ser jag alltid till att ha över 50 inköp för den nivån jag spelar. Jag har aldrig spelat högre än jag varit komfortabel med, och skottar aldrig. Skulle jag förlora VET jag att jag har diciplinen att gå ner ett tag. Jag har gjort det förr nämligen. Men som sagt, med 50+ inköp i rullen är det ingen fara på taket. Dessutom när man har mer att stoppa in om det kniper. Jag riskerar ingen ekonomi eller någonting.

 

De pengarna jag spelar poker med är helt avskiljda från allt annat, och jag är mer än medveten att jag kan förlora. Jag kommer nyligen från en ganska tung period där jag inte vunnit mkt, men då har man alla andra månader att luta sig tillbaka på, då jag tjänat bra.

 

Mina föräldrar är väl medvetna om vad jag gör, och mamma blir lite småknäckt av att jag sittero spelar om hennes lön över någon dag sådär. Men hon vet att jag har koll på det, och jag har hållt på så länge nu att hon litar på mig. Sen påminner dom mig lite då och då att ta det försiktigt, men ska jag vara ärlig har dom inte mkt att bidra med vad det gäller det. Poker lär man sig här, bland annat. Av andra, kunnigare och bättre. Mina föräldrar har egentligen inte en aning om vad de snackar om. Mina kompisar är självklart jätteavundsjuka, men har vant sig.

 

Jag går en tuff linje på gymnasiet och skiter inte i skolan på något sätt. Tvärt om, jag har stora planer. För att förverkliga de planerna är det bra att ha pokern som stöd i ryggen. Jag är mkt väl medveten om att jag någon gång kommer tappa denna inkomstkälla. Vore befängt att vara så trångsynt att man ger upp allt bara för att man dragit in några hundra tusen när man är tonåring.

 

Kort och gott handlar pengar och risk helt enkelt om vad man har att röra sig med. Att tänka "jag nöjer mig här för det här är mycket pengar för mig" är döden för en pokerspelare. Man ger upp mycket pengar då, för det är ju vad allt handlar om i slutändan. Ev alltså (expected value). Jag skulle vilja säga att i princip vem som helst kan med coachning bli vinnande på NL200 och göra en fullgod månadslön. Så basic är det.

 

Så ett litet tips till dig. Nöj dig inte. Spela med din bankrulle som enheter. Håll den på nätet, lär dig, och spela där du har högst Ev. Sen är 10 000kr / mån knappast hållbart på NL100 kr. Du har haft tur.

 

 

100inköp i månaden är ju inget;) haha

Jag spelar inte högre än NL100 men har fortfarande samma åsikt om pengar som du har, försökte förklara det nyss men gick inte så bra.

Vad spelar du nu?

Bra skrivet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

då har du inte sett hur de spelar på denna nivån så innan du yttrar dig om hur mycket pengar jag tjänar på denna nivån så testa på de o sen tror vad sjutton du vill. är många som tjänar dessa summorna på denna nivån, skillnad från dig så är jag nöjd med mitt spel o sen om du vill hantera pengar som om det vore godis o spela bort 16 000 bara så där. du kommer aldrig bli nöjd med ditt spelande utan vill bara ha mer o mer, du skrev bli aldrig nöjd tecken på spelmissbruk tycker jag. jag kan säga att jag inte har haft tur på denna nivån vet attd et finns mer pengar o tjäna här är inte direkt o komma upp i den nivån om du kör abc poker. sen får ni tycka vad ni vill men jag vet iaf. Menar sitter du på nöthanden så kan du få en pott på 300 kr om du spelar den rätt. sen håller jag fast om att en 17 åring inte har ngt o spela för de summorna du gör, kanske dags o lära dig pengars värde???? istället för att tycka att 500 kr är småpengar. tycker din inställning till pengar är förskräckligt.

 

skillnaden på mikronivån o högre är som pingis o jämför med tennis, sitter man o väntar på korten så får du pengar. finns flera folk som tjänar mer än mig.

 

det är lika knäppt som att du skriver att jag har haft tur likadant att du spelar bort 16 000 eller vinner, då har du ju lika tur som mig då.

 

så jag vet inte riktigt om jag vill ha dina tips då jag aldrig har tanken o gå upp insats då jag har stor respekt med pengar o nöjer mig o leva ett medelsvenssons liv.

 

o föresten varför är det döden som pokerspelare o nöja sig med en summa, menar det vore väl vara döden om man aldrig blir nöjd istället eller har jag helt fel????

 

Hatar du alla som spelar om mycket pengar? Låter lite som svartsjuka innerst inne, sedan så kanske 16k bara är ett par inköp för han medans det är 160 för dig. Du ser på det ur en väldigt, väldigt skev synvinkel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tinusen, måste bara lägga till en fråga till. Tror du att det är möjligt att bli rik utan att riskera istort sett allt man äger? Tror du att man kan bli grymt bra på något, istort sett vad som helst utan att lägga ner otroligt mycket tid på det? Skulle vara skoj när du säger till en framgångsrik företagare, pokerspelare eller fotbollspelare att dom var korkade som satsade allt och blev rika.

 

Det finns en anledning att du tjänar 16k i månaden, du är helt enkelt inte tillräckligt villig att risker något för att tjäna mer. Visst det är absolut inget fel i det, men att sedan klaga på folk som verkligen satsar på en sak känns lite mått patetiskt. Sedan så tror jag inte att dom vinnande spelarna på höga nivåer satsar allt dom äger och har. Är ju inte direkt så att dom slänger in $60k och börjar lira nl2000. Givetvis finns det undantag, men många av spelarna har byggt sina bankrullar från gruden. Om det är mer värde att satsa stora pengar och man vet att man är en vinnande spelare i längden, varför inte göra det om man besitter ett stort kapital?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tinusen, måste bara lägga till en fråga till. Tror du att det är möjligt att bli rik utan att riskera istort sett allt man äger? Tror du att man kan bli grymt bra på något, istort sett vad som helst utan att lägga ner otroligt mycket tid på det? Skulle vara skoj när du säger till en framgångsrik företagare, pokerspelare eller fotbollspelare att dom var korkade som satsade allt och blev rika.

 

Det finns en anledning att du tjänar 16k i månaden, du är helt enkelt inte tillräckligt villig att risker något för att tjäna mer. Visst det är absolut inget fel i det, men att sedan klaga på folk som verkligen satsar på en sak känns lite mått patetiskt. Sedan så tror jag inte att dom vinnande spelarna på höga nivåer satsar allt dom äger och har. Är ju inte direkt så att dom slänger in $60k och börjar lira nl2000. Givetvis finns det undantag, men många av spelarna har byggt sina bankrullar från gruden. Om det är mer värde att satsa stora pengar och man vet att man är en vinnande spelare i längden, varför inte göra det om man besitter ett stort kapital?

 

haha skulle jag vara avundsjuk på de som spelar stora insatser inte en chans. det var det dummaste jag hört då hade jag väl siktat på att gå upp, tycker det bara idiotiskt att en under 18 har den synen på pengar som ni har, tycker man ska ha respekt på pengar. om jag hade velat tjäna mer pengar då hade jag gjort ngt åt det är nöjd med den inkomst jag har då jag lever gott behöver inte ha 500 000 på bankkontot för att känna mig nöjd, skillnade mellan er o mig är att jag nöjer mig medans ni vill ju bara ha mer o mer .

 

o sen har du väl inte aning om hur mycket pengar jag har på mitt bankkonto hur mycket skulder jag har om jag har ngr överhuvudtaget så yttra dig inte så fruktansvärt dumt om avundsjuka.

 

Åh ja är jätteavundsjuk att ni spelar de insatser ni gör är jätteavundsjuk att ni spelar bort 16 000 en kväll o inte ens har ångest över det så innan du skriver ngt tänk till en extra gång innan du yttrar dig om ngt så dumt. utan det jag vill få er o fatta ni är under 18, ni har aldrig haft ett jobb förmodligen aldrig kommer ni skaffa det heller ska ni inte bidra lite i sveriges skattesamhälle??

 

så när du säger att det låter som avundsjuka herregud säger jag vill inte behöva tänka oj nu spelade jag bort 50 000 nu måste jag vinna tillbaks dem o må dåligt pga det. tror att pokerspelare de som lever på det måste må riktigt skit vissa tillfällen pga att de tiltat bort ett antal pengar. menar jag spelar poker för att det är kul inte för att kunna försörja mig på det varför ska jag då gå upp insatser när jag tycker det är så roligt som det är redan?? JAg är nöjd och har nöjt mig med detta. menar bara för det så prata absolut inte om avundsjuka, jag är ett antal år äldre än dig och upplevt rätt mycket mer o mitt liv ja det är inte bara o sitta framför ett pokerbord o hoppas på miljonerna, mitt barn är viktigast ! det kanske du inser oxå när du kommer upp i åldern. det är skillnaden mellan dig o mig.

 

Näe jag är inte villig för att ta ngr risker för att tjäna mer är jag då dum i huvudet för att jag är nöjd med det jag har. Jag har en underbar familj som jag älskar allt över annat, jag har en bra inkomst behöver som sagt var inte ha flera miljoner då de inte kommer göra mig lyckligare än vad jag är nu.

 

 

som sagt var det är ingen avundsjuka tycker bara det är förskräckligt att en 17 åring spelar med såna summor om pengar.

 

o sen näe jag tar inga risker för jag vill inte förlora min familj, men för dig hade väl pokern gått före din familj

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tinusen, måste bara lägga till en fråga till. Tror du att det är möjligt att bli rik utan att riskera istort sett allt man äger? Tror du att man kan bli grymt bra på något, istort sett vad som helst utan att lägga ner otroligt mycket tid på det? Skulle vara skoj när du säger till en framgångsrik företagare, pokerspelare eller fotbollspelare att dom var korkade som satsade allt och blev rika.

 

Det finns en anledning att du tjänar 16k i månaden, du är helt enkelt inte tillräckligt villig att risker något för att tjäna mer. Visst det är absolut inget fel i det, men att sedan klaga på folk som verkligen satsar på en sak känns lite mått patetiskt. Sedan så tror jag inte att dom vinnande spelarna på höga nivåer satsar allt dom äger och har. Är ju inte direkt så att dom slänger in $60k och börjar lira nl2000. Givetvis finns det undantag, men många av spelarna har byggt sina bankrullar från gruden. Om det är mer värde att satsa stora pengar och man vet att man är en vinnande spelare i längden, varför inte göra det om man besitter ett stort kapital?

 

Det är lätt att sitta och prata om risker när man inte har någonting att riskera. Eftersom du är under 18 så misstänker jag att du bor hemma, eventuellt betalar lite till föräldrarna för mat och husrum, men skulle du gå gul så händer ingenting mer än att du mår lite dåligt. Skulle en småbarnsförälder riskera mer kapital än försvarbart så riskerar de både hem och familj, vilket är ofantligt mycket mer värt än någon förmögenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lätt att sitta och prata om risker när man inte har någonting att riskera. Eftersom du är under 18 så misstänker jag att du bor hemma, eventuellt betalar lite till föräldrarna för mat och husrum, men skulle du gå gul så händer ingenting mer än att du mår lite dåligt. Skulle en småbarnsförälder riskera mer kapital än försvarbart så riskerar de både hem och familj, vilket är ofantligt mycket mer värt än någon förmögenhet.

 

tack riktigt bra sagt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lätt att sitta och prata om risker när man inte har någonting att riskera. Eftersom du är under 18 så misstänker jag att du bor hemma, eventuellt betalar lite till föräldrarna för mat och husrum, men skulle du gå gul så händer ingenting mer än att du mår lite dåligt. Skulle en småbarnsförälder riskera mer kapital än försvarbart så riskerar de både hem och familj, vilket är ofantligt mycket mer värt än någon förmögenhet.

 

Jag bor själv, sedan så är det fortfarande så att om man ska bli framgångsrik så måste man satsa likt förbannat. Jag menar inget illa, men tycker det är fel att hacka på folk bara för att dom har en viss inställning till pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha skulle jag vara avundsjuk på de som spelar stora insatser inte en chans. det var det dummaste jag hört då hade jag väl siktat på att gå upp, tycker det bara idiotiskt att en under 18 har den synen på pengar som ni har, tycker man ska ha respekt på pengar. om jag hade velat tjäna mer pengar då hade jag gjort ngt åt det är nöjd med den inkomst jag har då jag lever gott behöver inte ha 500 000 på bankkontot för att känna mig nöjd, skillnade mellan er o mig är att jag nöjer mig medans ni vill ju bara ha mer o mer .

 

o sen har du väl inte aning om hur mycket pengar jag har på mitt bankkonto hur mycket skulder jag har om jag har ngr överhuvudtaget så yttra dig inte så fruktansvärt dumt om avundsjuka.

 

Åh ja är jätteavundsjuk att ni spelar de insatser ni gör är jätteavundsjuk att ni spelar bort 16 000 en kväll o inte ens har ångest över det så innan du skriver ngt tänk till en extra gång innan du yttrar dig om ngt så dumt. utan det jag vill få er o fatta ni är under 18, ni har aldrig haft ett jobb förmodligen aldrig kommer ni skaffa det heller ska ni inte bidra lite i sveriges skattesamhälle??

 

så när du säger att det låter som avundsjuka herregud säger jag vill inte behöva tänka oj nu spelade jag bort 50 000 nu måste jag vinna tillbaks dem o må dåligt pga det. tror att pokerspelare de som lever på det måste må riktigt skit vissa tillfällen pga att de tiltat bort ett antal pengar. menar jag spelar poker för att det är kul inte för att kunna försörja mig på det varför ska jag då gå upp insatser när jag tycker det är så roligt som det är redan?? JAg är nöjd och har nöjt mig med detta. menar bara för det så prata absolut inte om avundsjuka, jag är ett antal år äldre än dig och upplevt rätt mycket mer o mitt liv ja det är inte bara o sitta framför ett pokerbord o hoppas på miljonerna, mitt barn är viktigast ! det kanske du inser oxå när du kommer upp i åldern. det är skillnaden mellan dig o mig.

 

Näe jag är inte villig för att ta ngr risker för att tjäna mer är jag då dum i huvudet för att jag är nöjd med det jag har. Jag har en underbar familj som jag älskar allt över annat, jag har en bra inkomst behöver som sagt var inte ha flera miljoner då de inte kommer göra mig lyckligare än vad jag är nu.

 

 

som sagt var det är ingen avundsjuka tycker bara det är förskräckligt att en 17 åring spelar med såna summor om pengar.

 

o sen näe jag tar inga risker för jag vill inte förlora min familj, men för dig hade väl pokern gått före din familj

 

Inget fel med att vara nöjd, men om vissa inte nöjer sig så behöver du ju inte klaga på dessa. Vad har avundsjuka med dina skulder att göra?:S

 

Sedan så spelar jag NL100 och spelar inte bort 16k på en dag, går säkert att lyckas med, men tänker inte torska halva bankrullen på samma gång.

 

Hur fan kan du säga att jag aldrig ska skaffa ett jobb och bidra med skattepengar? Om så nu är fallet och du menar att jag kommer att leva på poker så kommer det ju kosta staten mkt mindre än alla nystartsjobb och plusjobb som har funnits, om det är något som kostar pengar så är det den sossekultur som finns i sverige. Om jag inte kommer klara att leva på poker så kommer jag givetvis att jobba, är inte intresserad av att gå på bidrag och kolla på tv hela dagarna som så många andra. Tycker inte heller om att inte betala på sjukhuset, men finns inte så mkt att göra eftersom det är lagstiftat. Att gå till ett privatsjukhus så som det ser ut nu är inte alltid riktigt logiskt eftetrtsom mina föräldrar har tvingats betala för sjukhusen.

 

Som så många gånger förrut, stanna kvar på 0.5/1kr. Det gör inte mig något, men klaga inte heller på personer som spelar högre upp.

 

Om jag nu hade en familj så skulle givetvis inte pokern gå före familjen, men det är ju inget fel med en person som lever på poker och samtidigt har familj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bor själv, sedan så är det fortfarande så att om man ska bli framgångsrik så måste man satsa likt förbannat. Jag menar inget illa, men tycker det är fel att hacka på folk bara för att dom har en viss inställning till pengar.

 

upp till dig om du vill riskera att gula o dra på dig skulder om du ens gör det du kanske tjänar pengar på det. Men skulle aldrig vilja leva ihop med en pokerspelare som spelar hög nivå, tänk o alltid undra undra om han spelar illa idag o förlorar de pengarna vi behöver.

 

sen tycker jag väl inte en 17 åring ska ha som mål o bli framgångsrik pokerspelare enligt mig är det inget jobb, men som sagt var upp till var o en om du vill spela nu när du är 17 gör det det drabbar ändå inte mig, jag är lycklig för den jag är o stolt över att jag är nöjd med mitt pokerspelande o inte vill ha mer o mer o mer hela tiden. man måste väl sätta ngn gräns ngnstans ju o jag har satt min gräns här.

jag är stolt över min familj, stolt över att jag inte riskerar ngt, stolt över hur jag lever. Jag trivs riktigt bra med mitt liv.

 

jag spelar med summor som är oki för mig om du tycker att 16 000 är oki ja då är det upp till dig men påpekar bara att du är ju inte myndig ens, förstår inte bara hur ngn kan öppna ett konto åt sitt barn/ syster/bror etc etc. man gör dem bara en stor björntjänst enligt mig. det är så få vinnande spelare där ute redan så sverige behöver inte mer förlorare särskilt inte de under 18, sa inte att du var förlorare nu utan bara yttrar mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget fel med att vara nöjd, men om vissa inte nöjer sig så behöver du ju inte klaga på dessa. Vad har avundsjuka med dina skulder att göra?:S

 

Sedan så spelar jag NL100 och spelar inte bort 16k på en dag, går säkert att lyckas med, men tänker inte torska halva bankrullen på samma gång.

 

Hur fan kan du säga att jag aldrig ska skaffa ett jobb och bidra med skattepengar? Om så nu är fallet och du menar att jag kommer att leva på poker så kommer det ju kosta staten mkt mindre än alla nystartsjobb och plusjobb som har funnits, om det är något som kostar pengar så är det den sossekultur som finns i sverige. Om jag inte kommer klara att leva på poker så kommer jag givetvis att jobba, är inte intresserad av att gå på bidrag och kolla på tv hela dagarna som så många andra. Tycker inte heller om att inte betala på sjukhuset, men finns inte så mkt att göra eftersom det är lagstiftat. Att gå till ett privatsjukhus så som det ser ut nu är inte alltid riktigt logiskt eftetrtsom mina föräldrar har tvingats betala för sjukhusen.

 

Som så många gånger förrut, stanna kvar på 0.5/1kr. Det gör inte mig något, men klaga inte heller på personer som spelar högre upp.

 

Om jag nu hade en familj så skulle givetvis inte pokern gå före familjen, men det är ju inget fel med en person som lever på poker och samtidigt har familj.

 

 

Först o främst ska jag klargöra. folk får gärna spela poker om hur mycket de vill men en person under 18 ska inte göra det, det är defenitivt inte rätt. Våran lag säger att du ska vara 18 sen skiter jag i vilket. tror inte du har tänkt o skaffa jobb på bra länge inte så länge det går bra på pokern, menar om 10 år kanske du är trött på pokern, tror du att det bara är o gå till första bästa jobb o visa upp ett cv där det visar noll jobb utan jag har försöjt mig som pokerspelare???? kanske mc donalds då. sen angående skattepengar du drar inte in ngt men du använder ju lik väl våran sjukvård o det som kostar oss skattepengar summor varje månad tänkte du inte på det????

 

o sen avundsjuka o mina skulder du har nog missuppfattat inlägget lite utan skrev att avundsjuka om mina skulder, det jag syftade på är att jag förklarade att jag verkligen inte är avundsjuk på dina vinster då jag har pengar jag klarar mig med ändå. o sen vet du inget om om jag har skulder eller inte.

 

utan visst det är kul att du plussar på din poker utan min åsikt är att en 17 åring inte ska spela poker. har verkligen inget emot de som spelar högre insatser bara fundersam till er inställning av pengar o när man är 17 anser jag att man ska ha bättre inställning till pengar. visst jättekul att man kan leva på pokern många gör ju det men som sagt var åter en gång en person som är minderårig behöver inte spela om pengar. o sen på tal om jobb hur kul kommer du o tycka det är o jobba efter en timlön på kanske 400 kr helt plötsligt får du en timlön på 100 kr där du ska jobba 40 timmar i veckan året runt

 

o en sak till, enda anledningen till att jag gav mig in i denna diskussionen är pga att ni är minderåriga ni är knapp vuxna. menar en vu xen bestämmer ju själv o jag låter han själv bestämma om han vill spela höga insatser. så hur många ggr ska jag behöva skriva att ni är minderåriga därav min åsikt. hade inte lagt mig i om du skrev att du var 21 år, visst du kanske fyller 18 om 1 år eller tidigare då är du myndig. visst inte stor skillnad på 17 o 18 men tror du har spelat poker mycket längre o inte började spela när du var 17

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missar att mellan gymnasie och jobb så är det ofta många år studier. Jag själv planerar läkarstudier utomlands. Studier går ofta att kombinera med mycket poker. Sen gillar jag inte att du tilltalar Hager som "ni", och tydligt syftar på mig också. Jag har aldrig nämnt att du skulle vara avundsjuk på mina pengar, eller något ens i närheten.

 

Det är uppenbart att vi har olika mål med pokern, och då får det väl vara så helt enkelt. Jag håller dock fast vid att poker är ett spel efter bankrulleregler, och så länge man har rullen, och edgen, så är man på den säkra sidan. Angående skatten så tycker jag den är vidrigt hög i Sverige. Jag kommer hinna betala nog med skatt genom livet, om jag blir den höginkomsttagare jag hoppas. Men det är en helt annan diskussion. Som 16000 kr/mån bidrar man ju inte heller så mkt. Annat är det med min far som skattar över 50 lök i månaden (över 50%). Det om något är sjukt.

 

Hager, du frågade något om vad jag spelar, och jag håller till på NL400 och uppåt. Dock aldrig högre än NL1000. Händer rätt sällan det också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sen angående skattepengar du drar inte in ngt men du använder ju lik väl våran sjukvård o det som kostar oss skattepengar summor varje månad tänkte du inte på det????

 

Vad vill du att han ska göra? skita i att gå till sjukhuset bara för att han väljer en alternativ "karriär"

 

Har suttit och läst igenom dina inlägg här och det låter som du är riktigt bitter. Försöker hävda dig hela tiden genom att säga hur lycklig du är men man får tyvärr känslan av bitterhet.

 

Det kanske inte är så egentligen jag får den känskan iallafall.

 

Sen med det här att vara nöjd. Man är väl aldrig nöjd vad gäller det mesta? Har du ett arbete så är man väl aldrig nöjd med sin lön där?

 

Man måste ju sträva vidare hela tiden. Annars känns ju all lite onödigt, lite "A vafan, jag jobbar 40h/vecka och får ut 10000/mån. Men det är jag nöjd med, det kommer nog min framtida familj och jag kunna leva på".

Man vill väl alltid ha det lite bättre än vad man har, som Svensson med två barn som tyvärr måste spara i tre år för att kunna resa bort en vecka, eller ännu värre ta lån för att kunna göra det.

 

Leva för att jobba eller jobba för att leva?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill du att han ska göra? skita i att gå till sjukhuset bara för att han väljer en alternativ "karriär"

 

Har suttit och läst igenom dina inlägg här och det låter som du är riktigt bitter. Försöker hävda dig hela tiden genom att säga hur lycklig du är men man får tyvärr känslan av bitterhet.

 

Det kanske inte är så egentligen jag får den känskan iallafall.

 

Sen med det här att vara nöjd. Man är väl aldrig nöjd vad gäller det mesta? Har du ett arbete så är man väl aldrig nöjd med sin lön där?

 

Man måste ju sträva vidare hela tiden. Annars känns ju all lite onödigt, lite "A vafan, jag jobbar 40h/vecka och får ut 10000/mån. Men det är jag nöjd med, det kommer nog min framtida familj och jag kunna leva på".

Man vill väl alltid ha det lite bättre än vad man har, som Svensson med två barn som tyvärr måste spara i tre år för att kunna resa bort en vecka, eller ännu värre ta lån för att kunna göra det.

 

Leva för att jobba eller jobba för att leva?

 

näe är verkligen inte bitter bara hetsig när jag diskuterar o jag har sagt min åsikt sen att den kanske är fel ja då är den fel men jag anser detta det är väl det en diskussion går ut på. tycker bara man ska bidra genom skattesamhället på ngt vis o kanske lära sig o jobba iaf när man är 17 år.

och ja jag är faktiskt väldigt nöjd med mitt liv tro det eller ej, har en sambo jag älskar, en dotter som är mitt allt, ett underbart hus vid en sjö, bra bil, mat på bordet. jag har allt jag behöver

 

menar man måste väl sätta en gräns ngnstans menar jag är nöjd med lönen jag har vet att jag får löneökning varje år. jag trivs bra med mitt jobb o strävar inte efter att utvecklas inom mitt yrke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missar att mellan gymnasie och jobb så är det ofta många år studier. Jag själv planerar läkarstudier utomlands. Studier går ofta att kombinera med mycket poker. Sen gillar jag inte att du tilltalar Hager som "ni", och tydligt syftar på mig också. Jag har aldrig nämnt att du skulle vara avundsjuk på mina pengar, eller något ens i närheten.

 

Det är uppenbart att vi har olika mål med pokern, och då får det väl vara så helt enkelt. Jag håller dock fast vid att poker är ett spel efter bankrulleregler, och så länge man har rullen, och edgen, så är man på den säkra sidan. Angående skatten så tycker jag den är vidrigt hög i Sverige. Jag kommer hinna betala nog med skatt genom livet, om jag blir den höginkomsttagare jag hoppas. Men det är en helt annan diskussion. Som 16000 kr/mån bidrar man ju inte heller så mkt. Annat är det med min far som skattar över 50 lök i månaden (över 50%). Det om något är sjukt.

 

Hager, du frågade något om vad jag spelar, och jag håller till på NL400 och uppåt. Dock aldrig högre än NL1000. Händer rätt sällan det också.

 

sorry inte min mening o tilltala ni, utan vi släpper denna diskussionen nu jag har sagt vad jag tycker o anser om minderåriga o spel, sen givetvis upp till dig om du vill göra det. visst jättekul att du tjänar pengar på pokern o ska givetvis fortsätta med det om du vill det, givetvis är det skillnad på o plugga o kanske bara spela poker, syftade på om du inte gör ngt under tiden du spelar poker, menar som du ja du har planer på att bli läkare, ja det är super. jag vet att skatten är fruktansvärt hög i sverige men samtidigt vi har väl ett rätt bra fungerande samhälle oxå??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bidrog du själv när du var 17 år?

 

Själv bidrog jag nog inte ett skit faktiskt, snarare kostade pengar i form av studiebidrag.

 

jag började jobba extra när jag var 16, om jag ville ha kläder m.m ja då fick jag jobba ihop min apengar, växte upp med ensamstående mamma som hade ont om pengar därav mina åsikter om pengar.

 

jobbade extra som undersköterska på vissa helger, jobbade även på hederliga mc donalds över 100 timmar i månaden så jag bidrog nog min beskärda del av skatt vid 17 års ålder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

menar inget personligt även om det kanske låtit så utan vi har haft en diskussion angående poker o unga. jag tror jag tänker lite så här jag har ett barn skulle inte vilja att hon spelar för dem summorna som ni gör tex. sen visst väljer ju var o en hur de vill göra, menar en del väljer den lätta vägen en del den svåra.

o sen att jag har haft den uppväxten jag haft med jag har fått kämpa hårt, knappt haft mat på bordet ibland när jag var yngre pga att mamma hade ont om pengar men vi klarade oss alltid.

 

menar jag diskuterar lika häftigt om ngn jättekristen börjar diskutera med hur jorden kom till med mig medans jag hävdar bestämt att det var big bang medans han hävdar adam o eva. det är väl det åsikter går ut på att få säga sina åsikter jag har sagt mina hager har sagt sina men tycker jag illa om honom som person, näe utan vi har skilda åsikter helt enkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag började jobba extra när jag var 16, om jag ville ha kläder m.m ja då fick jag jobba ihop min apengar, växte upp med ensamstående mamma som hade ont om pengar därav mina åsikter om pengar.

 

Känns inte som man ska tvinga in folk i arbetslivet vid 17, dock är erfarenhet bra. Är ju onödigt att hacka på andra som kanske inte har det som du hade det, därav kommer smaken av bitterhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...