Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

EverestPoker Game #1480529128: Table Malabo-21 - $0.15/$0.25 - No Limit Hold'em - 18:22:01 - 2007/05/04

Seat 2: tybyebye ($21.00)

Seat 3: RecklessRoy ($30.03)

Seat 4: Hero ($27.45)

Seat 5: Rafschbaer ($17.82)

Seat 6: TaartJr. ($27.85)

Seat 7: rompe ($24.45)

Seat 8: gargols ($27.15)

Seat 9: StrikeEagle ($24.45)

Hero posts the small blind of $0.15

Rafschbaer posts the big blind of $0.25

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero[:Ah::Kc:]

TaartJr. folds

rompe folds

gargols calls $0.25

StrikeEagle folds

tybyebye calls $0.25

RecklessRoy raises to $0.50

Hero raises to $1.65 Given reraise från SB då fi bara miniraisar, lite klen reraise iofs.

Rafschbaer folds

gargols calls $1.40

tybyebye calls $1.40

RecklessRoy raises to $2.80

Hero calls $1.15 Jag väljer att bara syna här då det känns som fi har ett högt pocketpar.

gargols calls $1.15

tybyebye calls $1.15

*** FLOP *** [:As::8d::8c:]

Hero checks Inga drag på floppen, två potentiella händer som slår mig dvs AA eller 88 så jag väljer att försöka mig på en check-raise.

gargols bets $2.15

tybyebye folds

RecklessRoy calls $2.15

Hero raises to $20.05 väldigt klen bet och en kallsyn, så jag raisar.

gargols folds

RecklessRoy folds

Uncalled bet of $17.90 returned to Hero

*** SHOW DOWN ***

Hero mucks

*** SUMMARY ***

Board: [:As::8d::8c: ]

Hero collects $17.05

Mina frågor till er är:

1) Vid RecklessRoys 3-bet preflop, bör jag höja ytterligare eller bara syna?

2) Vid min check-raise på floppen så höjer jag pot efter gargols veka bet ($2,15 i en $15 pot). Är raisen för stor, om den är det, hur mycket ska jag höja?

3) Är check-raise att föredra på floppen eller bör jag beta rakt ut? Motivera!

Om ni har övriga synpunkter på handen så är det varmt välkommet. 8-)

Postad

Som spelat får du bara syn av en 8 eller AA. Det kanske inte är helt sant i och för sig då de kanske synar med AQ eller AJ... Jaja, men vill du få med dig ett svagare A kan du höja mindre på flopp för att ställa på turn. Du har redan bestämt dig för att inte vika handen (so be it om fi har 87 eller A8) och betar du mindre kan du få mer värde av sämre A.

Postad

Tja helt missnöjd kan du ju iaf inte vara, potten du vinner är rätt stor ändå med tanke på nivån. Jag skulle säga snyggt spelat; min erfarenhet med att försöka suga ut mer är att det alltid slår bakut.

1. Fi vet ju uppenbart inte riktigt vad han håller på med som miniraisar två ggr. Man kan ju absolut inte dra slutsatsen att han vill skrämma bort dig, d v s han gillar antagligen sina kort. Jag skulle också trott att AK är dog.

2. Med en mindre raise antar jag att du ev kanske varit lite sugen på syn ändå? Fördelen med en sån massiv CR är att du faktiskt talar om att du träffat minst A-par. Så en syn eller höjning gör ju resten enkelt för dig.

3. Ev hade han kanske höjt dig om du bettat men frågan är om du blivit gladare för det? Mer pengar i potten men du hade inte varit så sugen på att syna. Och det hade blivit mer riskabelt att reraisa. Det gav dig ju lite mer betalt med din CR.

Postad

1. Raisen preflop är alldeles för liten tycker jag. Men att du sen bara synar känns inte konstigt eftersom hans fiskspel känns QQ+ här.

2. Jag tycker inte att checkraisen är dålig eftersom du nu kan få ihop info innan du handlar. Hade Fi betat lite mer hade jag inte haft nåt emot att checksyna.

MEN jag hade aldrig raisat så mkt som du gör här. Har inga exakta siffror men inte så mkt iaf. Du behöver knappast skydda din hand mot en 2outer här tycker jag.

Postad

På floppen är du extremt WA/WB med 2-3 outers för fi om du leder. Tycker du kan kosta på dig att raisa mindre, leda svagt eller bara syna och låta dem skjuta vidare. Din stora checkraise ger dig bara action av exakt AQ, splitt och de få händer som faktiskt slår dig.

Sen så har man det inneboende problemet med AK i 3/4-bettade potter att man oftast bara får ordentlig action på floppen om man är slagen eller har tur och är uppe mot dominerade broadways, annars har folk underpar till brädet som JJ-KK och ger sig oftast. Nu 4 bettar han ju dig så sjukt lite att du inte kan vika dock och antar att du inte vill 5-betta in i nån misstänkt fisk som miniraisat varje gång han agerat i handen hittills så synen är väl rätt.

Postad

Sammanfattningsvis kan man alltså säga att det är rätt spelat preflop, förrutom att min 3-bet är för liten, och att check-raise är ett bra alternativ på floppen, fastän den borde vara lite mindre.

Postad
Sammanfattningsvis kan man alltså säga att det är rätt spelat preflop, förrutom att min 3-bet är för liten, och att check-raise är ett bra alternativ på floppen, fastän den borde vara lite mindre.

Checksyn är nog ett bättre/lika bra alternativ beroende på hur Fi's uppfattar dig vid närmare eftertanke. Tror du får mer värde av att syna istället egentligen. Känns som om det ger dem större utrymme att göra misstag på framtida gator.

Postad
Checksyn är nog ett bättre/lika bra alternativ beroende på hur Fi's uppfattar dig vid närmare eftertanke. Tror du får mer värde av att syna istället egentligen. Känns som om det ger dem större utrymme att göra misstag på framtida gator.

Tror inte fi ser mig på något sätt över huvudtaget då ja spelar på Everest $0.10/$0.25 och spelarna där spelar nog likadant oavsett min spelstil. Om jag skulle check-syna, blank turn, vad gör jag då? check-raise eller betta rakt ut? Alternativt att ett ruter/spader/klöver kommer på turn.