Badjes Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 100bb effektiv stack, hero har [Ek, Dk] i SB. Vad är planen för turn och river? Ignorera hur handen är spelad dittils. Anta inga reads. Bionicle Lägg mastEEEr Höj till 30.00 Kaffekaka Lägg Hero Syna 30.00 erqa Lägg *** Flop(Board): *** : [Eh, 7k, 9r] Hero Passa mastEEEr Satsa 40.00 Hero Syna 40.00 *** Turn(Board): *** : [Eh, 7k, 9r, 5k] Observera att jag nu plockat upp nötdraget. Potten är på 150. Vi har väl ca 920 spänn kvar att lira för. Citera
flyckten Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Du vill ju få in degen direkt. Är det en spelare som skulle satsa en gång till ifall du checkade? Annars beta ut, 3/4, av pot kanske. 115 nånstans... Sen höjer han så dega in. Preflop hade jag trebettat och potbet på bräda, men som spelat hade jag gjort som ovan. Citera
Badjes Postad 6 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2007 Du vill ju få in degen direkt. Är det en spelare som skulle satsa en gång till ifall du checkade? Annars beta ut, 3/4, av pot kanske. 115 nånstans... Sen höjer han så dega in. bla bla bla preflop bla bla Men vill jag verkligen det? Tveksamt om AJ-AT stackar av då det är så djupa stackar iförhållande till potten, så det känns som om jag bara degar in med typ 4-1 emot mig. Och det känns fel att semibluffa och ge upp värde av sämre ess då jag ändå har dem slagna. Citera
skalle88 Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Tycker att du ska leda här och syna en raise. Vi vill ju inte ge honom chansen att checka bakom här. Jag hade dock ledit för knapp halvpott. Citera
stasjo Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 CR eller checksyn turn känns väl vettigt (CR om han bettar mindre än 60% pot ca). Men då måste du omvärdera river. Om han checkar bakom är det väl ingen hyper katastrof heller, då lär du få betalt på river. Som spelat verkar det konsitgt att leda ut tycker jag... Jag hade kunnat tänka mig att CRa flop me. Citera
skalle88 Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Problemet med att checkraisa är att ge honom chansen att stacka av (allt som oftast med en bättre hand). Leder vi kan han inte gärna pusha va? Ingen katastrof om han checkar bakom men att beta ut ganska litet ger honom ju en chans att bluffa här när han kanske hade släppt potten annars. Jag tycker handen är värd ganska mkt men vill inte att han pushar här dock eftersom det blir svårt att syna. Citera
gregcadillac Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Bet/syn tycker jag käns som den bästa linjen att gå. Om han höjer dig får du ta och Check/syna river, förutsatt att du missar din färg. Synar han bara på floppen tycker jag ett värdebet på rivern är rätt, dock inte förstort,förutsatt att du missar färgen. Citera
gregcadillac Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Bet/syn tycker jag käns som den bästa linjen att gå. Om han höjer dig får du ta och Check/syna river, förutsatt att du missar din färg. Synar han bara på floppen tycker jag ett värdebet på rivern är rätt, dock inte förstort,förutsatt att du missar färgen. Citera
_zed_ Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Man kan väl säga som så att om färgen sitter på river ska du betta turn, annars inte... Antingen b/c turn och b/c river om färgen sitter, eller c/c om färgen inte sitter (mot "normalt" bet). Eller c/c turn, och om han checkar bakom betta river oavsett kort. Möjligen crai river om färgen sitter, men då måste man "veta" att Fi kommer betta. Citera
_zed_ Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Man kan väl säga som så att om färgen sitter på river ska du betta turn, annars inte... Antingen b/c turn och b/c river om färgen sitter, eller c/c om färgen inte sitter (mot "normalt" bet). Eller c/c turn, och om han checkar bakom betta river oavsett kort. Möjligen crai river om färgen sitter, men då måste man "veta" att Fi kommer betta. Citera
Recommended Posts