oliverlopez Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Hej! Gällande NL 100: Jag skulle vilja få lite hjälp med mitt tiltande online, detta sker inte live men bara på nätet. Ofta när jag spelar live går det också bättre i långa loppet än online, jag vet inte vad det beror på. Kan vara så att online tar jag dumma beslut på tilten som jag inte gör live... Jag kan spela under en längre period och bygga upp min stack på nätet, för att sedan tilta bort den på några händer. Vad har ni för tips på åtgärder för att förhindra detta. Jag vet att jag kanske borde stänga av när jag känner tilten komma, jag vet att den kommer men det händer ändå... Typiskt tiltdrag är att gå upp ett bord för att "vinna igen pengarna". Som sagt, jag är väl medveten om att detta händer men jag verkar inte kunna stoppa det... Jag börjar spela sämre händer, upp i nivå och ställer in på spekulativa händer, för att jag vill vinna tillbaka pengarna jag förlorade med min kåk mote högre kåk, etc kåk mot fyrtal... Tack på förhand! Citera
KNIOBes Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 Hej! Gällande NL 100: Jag skulle vilja få lite hjälp med mitt tiltande online, detta sker inte live men bara på nätet. Ofta när jag spelar live går det också bättre i långa loppet än online, jag vet inte vad det beror på. Kan vara så att online tar jag dumma beslut på tilten som jag inte gör live... Jag kan spela under en längre period och bygga upp min stack på nätet, för att sedan tilta bort den på några händer. Vad har ni för tips på åtgärder för att förhindra detta. Jag vet att jag kanske borde stänga av när jag känner tilten komma, jag vet att den kommer men det händer ändå... Typiskt tiltdrag är att gå upp ett bord för att "vinna igen pengarna". Som sagt, jag är väl medveten om att detta händer men jag verkar inte kunna stoppa det... Jag börjar spela sämre händer, upp i nivå och ställer in på spekulativa händer, för att jag vill vinna tillbaka pengarna jag förlorade med min kåk mote högre kåk, etc kåk mot fyrtal... Tack på förhand! Lira med en kompis som ser vad du gör. Spela som du brukar sen inser du när du gör dina dumma misstag. Att förlora med en stark hand mot en annan stark hand är sånt som händer. Gå inte upp i nivå, gå ner. Du spelar väl för att det är roligt? Citera
oliverlopez Postad 6 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 6 Maj , 2007 mmmmm Kanske bra det där att lira med en polare... Jag har ju föty upp i PT en del så jag vet att jag överspelar mina PP och även suited connectors men problemet är ju inte att jag vet vad jag gör för fel, det handlar om disciplin... Där behöver jag jobba lite tror jag. Ingen som kan nån bra "disciplinsövning?" LOL.. Citera
KNIOBes Postad 6 Maj , 2007 Rapport Postad 6 Maj , 2007 mmmmm Kanske bra det där att lira med en polare... Jag har ju föty upp i PT en del så jag vet att jag överspelar mina PP och även suited connectors men problemet är ju inte att jag vet vad jag gör för fel, det handlar om disciplin... Där behöver jag jobba lite tror jag. Ingen som kan nån bra "disciplinsövning?" LOL.. Testa lira NL 10 i 1h. lira helt helt seriöst. se om du plussar. Kör sedan NL100 igen så ska du se att dina pengar är mer värda. Citera
Raman Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Kanske även posta en del hanhistorik här på forumet och be vettiga personer hjälpa till med eventuella luckor i satsandet. Sura utdragningar kan inte avhjälpas, men däremot kan man få råd om hur man skall förbättra liret i allmänhet Citera
KNIOBes Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Kanske även posta en del hanhistorik här på forumet och be vettiga personer hjälpa till med eventuella luckor i satsandet. Sura utdragningar kan inte avhjälpas, men däremot kan man få råd om hur man skall förbättra liret i allmänhet klart du ska, utan feedback blir man inte klokare förrän efter 45miljoner av samma sort. Citera
Pedroboy Postad 11 Maj , 2007 Rapport Postad 11 Maj , 2007 Du måste förstå att du själv får stå till svar för dina handlingar och att DU är ensam ansvarig för hur mycket pengar du har tjänat under din livstid. Att ständigt tilta och förlora det man vunnit är oansvarigt och det drabbar endast dig själv på ett negativt sätt. Lösningen är att mogna och inse att du bara förlorar på att tilta. Ta dig i kragen och ta ansvar för din rulle. Försök att eliminera tiltens utsträckning stegvis om du inte kan nolla den direkt. Tillåt dig bara att tilta under begränsad tid. Du vet ju att du är tiltad i efterhand, och kan då räkna ut hur länge du spelar på tilt. Var ärlig mot dig själv. Dra ner tilten till att inträffa mer och mer sällan för att slutligen koppla bort det omogna tiltbetendet helt. Att kunna sluta precis handen innan du tiltar är slutgiltiga målet och att nå dit vet jag inte om någon gjort, men det betyder inte att inte du ska nå dit. Du väljer själv. Citera
oliverlopez Postad 17 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 17 Maj , 2007 Du måste förstå att du själv får stå till svar för dina handlingar och att DU är ensam ansvarig för hur mycket pengar du har tjänat under din livstid. Att ständigt tilta och förlora det man vunnit är oansvarigt och det drabbar endast dig själv på ett negativt sätt. Lösningen är att mogna och inse att du bara förlorar på att tilta. Ta dig i kragen och ta ansvar för din rulle. Försök att eliminera tiltens utsträckning stegvis om du inte kan nolla den direkt. Tillåt dig bara att tilta under begränsad tid. Du vet ju att du är tiltad i efterhand, och kan då räkna ut hur länge du spelar på tilt. Var ärlig mot dig själv. Dra ner tilten till att inträffa mer och mer sällan för att slutligen koppla bort det omogna tiltbetendet helt. Att kunna sluta precis handen innan du tiltar är slutgiltiga målet och att nå dit vet jag inte om någon gjort, men det betyder inte att inte du ska nå dit. Du väljer själv. Well said, tycker jag. Citera
Recommended Posts