crillux Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 $1/$2 Hold'em på William Hill (Cryptologic) HERO i MP2 med UTG calls, UTG+1 calls, UTG+2 calls, MP1 calls, HERO calls, MP3 calls, CO calls, Button folds, SB folds, BB checks. Är det en för svag hand att syna med? Bordet är iofs passivt, men är det tillräckligt? FLOP: (8 spelare) BB checks, UTG checks, UTG+1 bets, UTG+2 calls, MP1 calls, HERO raises, MP3 folds, CO folds, BB folds, UTG folds, UTG+1 calls, UTG+2 calls, MP1 calls. Här tänker jag som så att med TP och ganska svag kicker vill jag ha bort folk ur potten. Det är väl inte omöjligt att någon sitter på en starkare K, men troligare är väl en jävla massa drag på en sån här flop? Jag blir ju av med 4 Fi på en gång i alla fall. TURN: (4 spelare) UTG+1 checks, UTG+2 bets, MP1 calls, HERO calls, UTG+1 calls. Här tycker jag det blir lurigt. Finns det värde i att höja igen? Eftersom UTG+2 plötsligt bettar så får jag lite beslutsångest, men det går väl inte automatiskt att sätta honom på en 4 här? Syn/höj/lägg? Kommentarer? RIVER: (4 spelare) UTG+1 checks, UTG+2 checks, MP1 checks, HERO bets... Utgången kan vi lugna oss med, men när alla Fi checkar så är det väl ändå värdebet här? Citera
becknish Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 muck pre, post flopp helt ok by the book Citera
KäckRaise Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 PRE: Jag hade muckat pre FLOPP: Personligen är jag för tight-passiv så jag hade antagligen inte kontrahöjt floppen; får liksom ingen information om var jag står vid syn och att lyckas reducera antalet motspelare, mindre chans när två redan synat ett bet. Det är ju bra att du ok outs till 2par + .. vänta detta känns riggat.. du har Kh på handen och så kommer floppen med Kh? .., har du bakdörrsflush också?.. så jag hade nog synat eftersom potten är så stor. TURNER: Vad skulle motspelaren ha som han inte skulle betat med på floppen? Möjligen bluff, fast det känns ju som ett lite korkat försök.. jag skulle möjligen syna... eller folda.. RIVER: Vem skulle syna? Orkar inte tänka, men det har varit så mycket aktion innan så det är väl lika bra att checka.. Citera
crillux Postad 3 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 3 Maj , 2007 vänta detta känns riggat.. du har Kh på handen och så kommer floppen med Kh? .., har du bakdörrsflush också?.. Så kan det gå när man ska göra saker "för hand". Fixat. Citera
Mr GZON Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Preflop Personligen gillar jag inte K9o för fem öre, man är alldeles för lätt dominerad av någon med bättre kicker (hade varit i samma färg så hade jag funderat på det). Fan va löst och passivt bord. Flop Med så många som har limpat så finns det möjliga steg drag samt färgdraget så klart. Ess 5 och ess 4 är möjliga ess raggs som vissa spelar. Jag tycker som du att höja här är rätt. Turn UTG+2 väljer här att beta, ett oroande bet. Med tanke på att han limpade från tidig så tror jag mer på att han har KQ/KJ än ess 4.a (i tidig position har folk i allmänhet bättre förstånd än att spela en sådan hand). Att han betar på turn och inte höjer på flop om han har KQ/KJ kan bero på att han vill avvakta och se om färgen trillar dit för någon med färgdrag. I din situation hade jag varit väldigt kluven, jag hade nog inte varit intresserad av att syna både turn och river med en svag kicker när så många som 4 pers finns kvar i handen (nu slapp nu i och för sig syna river). Att sätta samtidiga motståndare som är kvar på draghänder känns lite väl optimistiskt. Hade jag spelat han vidare så hade mitt val varit syn istället för att höja – bara att bita ihop och hoppas på det bästa. River UTG+2 blir nog rädd här att någon ha satt stegen på rivern. Att checka för din del är helt rätt i mitt tycke. Jag tror UTG+2 vann med antigen KQ eller A4 Citera
KäckRaise Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Preflop Att han betar på turn och inte höjer på flop om han har KQ/KJ kan bero på att han vill avvakta och se om färgen trillar dit för någon med färgdrag. Mycket generös spelare i så fall Citera
Mr GZON Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Mycket generös spelare i så fall Var inte det väldigt geniröst preflop också 8 pers utan höjning - that is fuckin crazy Citera
ZaphodB Postad 3 Maj , 2007 Rapport Postad 3 Maj , 2007 Preflop: Kasta skiten. Sådana där händer blir det bara problem med. Flopp/turn: Bra spelat. River: Vem ska syna? Får du syn så får du nog räkna med att du troligen är slagen. Checka ner här. Mr GZON: Du läste nog inte OP speciellt noga. Citera
Recommended Posts