Ängeln17 Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 På låga nivåer fixed limit är min erfarenhet av höga kort som inte träffar, att det bästa är att kasta skiten. Satsar du vidare med de korten så är det ju som ren bluff, och det finns så pass gott om synstationer som gladeligen synar hela vägen med minsta lilla skitpar, att det inte finns något värde i att bluffa med de korten. Kasta skiten, vänta på nästa hand, och ta pengarna från synfiskarna när du har en hand istället. Jag höjer med AhKh i mittposition, får bara syn av BB. Floppen kommer Qs 8h 4s, jag satsar, han checksynar. Turn Th, jag satsar, han checksynar. River 9s, jag satsar, han checksynar för tredje gången. Mitt resonemang var först att helt enkelt stjäla potten, sedan på river vill jag representera färg/stege. Vad synar han då med? Jo, monsterhanden 33, utan något färgdrag. Förklara gärna för mig var värdet finns i att försöka bluffa den typen av spelare (som är rätt vanliga på låga nivåer)! Finns inget värde i det. Spelade en liknande hand igår på SvS men satt i sen pos med AK och Fi i mitten synade hela vägen med 33 och på brädan låg QJ754 (eller nått åt det hållet), inget färg eller stegdrag. Dock på FR. Men det är ju det som gör att det i längden är lönsamt att möta dem . Sen undrar jag om det är helfel att ur position bara lugnt och fint syna med för att se om vi träffar något bra. Vi lär ju knappast i låglimitträsket kunna beta ut någon preflopp (har väl hänt nån gång möjligen). Och träffar vi något så kan vi ju alltid låta agressorn börja betandet på flopp dvs c/r. Kanske till och med bara syna med på flopp beroende på hur den ser ut för att c/r på turn. Träffar vi inget så får de väl gå i mucken. Kommer bättre händer/träffar. Citera
becknish Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 ja, men på floppen synar jag nog en höhjning då jag får nästan 10 mot 1 i odds och räknar med att jag har 6 clean outs ( 7 mot 1 ) plus att jag inte vill uppfattas som allt för vek och släppa direkt på floppen. har man tagit sig till river får man ju anpassa sig efter motståndare och kort men ofta checksynar jag den Citera
becknish Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 ja, men på floppen synar jag nog en höhjning då jag får nästan 10 mot 1 i odds och räknar med att jag har 6 clean outs ( 7 mot 1 ) plus att jag inte vill uppfattas som allt för vek och släppa direkt på floppen. har man tagit sig till river får man ju anpassa sig efter motståndare och kort men ofta checksynar jag den Citera
Klyka Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Hmm känns som diskussionen är väldigt spretig, inte minst från min sida. Nåja, Hajen, jag tror att nån av oss missförstår den andra. Vad jag menar är att höja för gratiskort är ju när du höjer i position för att det ska checkas till dig på nästa gata, så du kan checka bakom och få ett kort till gratis. Således är det omöjligt att höja för gratiskort på turn, eftersom om du checkar bakom på river så kommer det ju ändå inte några kort. Eller menade du att man skulle checka floppen i förhoppning om att få se turnkortet gratis (dvs förhoppningen att floppen rundcheckas)? Sen kom jag på att jag glömt att överväga huruvida och under vilka omständigheter man vill värdebetta sin A-höga hand vid miss, men den saken orkar jag inte riktigt spåna på nu. Tankar om det nån? Citera
hajen Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Hmm känns som diskussionen är väldigt spretig, inte minst från min sida. Nåja, Hajen, jag tror att nån av oss missförstår den andra. Vad jag menar är att höja för gratiskort är ju när du höjer i position för att det ska checkas till dig på nästa gata, så du kan checka bakom och få ett kort till gratis. Således är det omöjligt att höja för gratiskort på turn, eftersom om du checkar bakom på river så kommer det ju ändå inte några kort. Eller menade du att man skulle checka floppen i förhoppning om att få se turnkortet gratis (dvs förhoppningen att floppen rundcheckas)? Sen kom jag på att jag glömt att överväga huruvida och under vilka omständigheter man vill värdebetta sin A-höga hand vid miss, men den saken orkar jag inte riktigt spåna på nu. Tankar om det nån? Jo du klyka, jag är med på din linje ,det jag menade vad tjeck på flopp för att visa styrka på turn. Citera
hajen Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 omvänd situation visserligen. Men betänk FI:S syn. Han har svårt att släppa det han påbörjat. okerStars Game #9795067438: Hold'em Limit ($5/$10) - 2007/05/07 - 14:21:05 (ET) Table 'Ilos' 6-max Seat #4 is the button Seat 2: Hajen007 ($342 in chips) Seat 3: nutspp ($362 in chips) Seat 4: Acolytus ($408 in chips) Seat 5: surfdog1960 ($110.50 in chips) surfdog1960: posts small blind $2 Hajen007: posts big blind $5 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hajen007 flavlarage has returned nutspp: folds Acolytus: folds llinuszergo has returned surfdog1960: raises $5 to $10 Hajen007: calls $5 *** FLOP *** surfdog1960: bets $5 Hajen007: calls $5 *** TURN *** surfdog1960: bets $10 Hajen007: raises $10 to $20 surfdog1960: calls $10 *** RIVER *** surfdog1960: checks Hajen007: checks *** SHOW DOWN *** surfdog1960: shows (a pair of Threes) Hajen007: shows (two pair, Fives and Threes) Hajen007 collected $68 from pot *** SUMMARY *** Total pot $70 | Rake $2 Board Seat 2: Hajen007 (big blind) showed and won ($68) with two pair, Fives and Threes Seat 3: nutspp folded before Flop (didn't bet) Seat 4: Acolytus (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 5: surfdog1960 (small blind) showed and lost with a pair of Threes Citera
Ruterkung Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Nu vet jag inte hur tighta/passiva de är på FR men för mig känns det helt sjukt att inte beta en 552 flop. Har jag position så trebetar jag nog flop och antingen checkar bakom turn eller betar och checkar river. På Q875 ger jag upp direkt, där är man ju nästan alltid slagen och har de Ax så checkar de ändå tillbaka den och du tar potten. Hajens hand Jag ser inget konstigt med FI's spel. Du höjer nog ganska ofta där med . Fast var kanske inte så du menade:-) . Citera
hajen Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Nu vet jag inte hur tighta/passiva de är på FR men för mig känns det helt sjukt att inte beta en 552 flop. Har jag position så trebetar jag nog flop och antingen checkar bakom turn eller betar och checkar river. På Q875 ger jag upp direkt, där är man ju nästan alltid slagen och har de Ax så checkar de ändå tillbaka den och du tar potten. Jag ser inget konstigt med FI's spel. Du höjer nog ganska ofta där med . Fast var kanske inte så du menade:-) . Tänkte mer på FI situation han höjer , betar ut får raise vet inte vart han står har inte mycket drag. Han commitar sig själv typ. Drog det mest som ett exempel. Jag hade oxå pangat och foldat omslag mot en så Tag som mig Citera
elvisero Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Diskussion verkar utgå från ett 5maxbord, och om sådant är fallet, är inte en kille som openlimpar generellt sett rätt dålig, och villig att kallsyna? Jag tycker att det är sällan man ser bra spelare limpa först in, själv gillar jag det inte alls. Är det då inte att lämna för mycket värde på bordet att inte 3beta med AQ? finns ju en uppsjö händer snittspelaren skulle höja upp från knappen mot en limpare, det är ju ett grymt bra scenario för honom. Om jag inte har en read som säger något extremt 3betar jag där allt som oftast Citera
hajen Postad 7 Maj , 2007 Rapport Postad 7 Maj , 2007 Här är ett exempel till dock inte AKAQAJ men låtsas att det varit det. Nu gick det ju åt fanders ändå men. men. Det är alltis jobbigt för en aggrospelartyp att möta vekspelare. Han hade 17 vpip på 140 händer så jag kanske borde vetat bättre. PokerStars Game #9795477640: Holdem Limit ($5/$10) - 2007/05/07 - 14:48:58 (ET) Table Ilos 6-max Seat #2 is the button Seat 1: flavlarage ($456.50 in chips) Seat 2: Hajen007 ($415.50 in chips) Seat 3: g_money32 ($87.50 in chips) Seat 4: Acolytus ($479.50 in chips) Seat 5: marchinvest2 ($1296 in chips) Seat 6: llinuszergo ($195 in chips) g_money32: posts small blind $2 Acolytus: posts big blind $5 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hajen007 marchinvest2: folds llinuszergo: folds flavlarage: folds Hajen007: raises $5 to $10 g_money32: folds Acolytus: calls $5 *** FLOP *** Acolytus: checks Hajen007: bets $5 Acolytus: calls $5 *** TURN *** Acolytus: checks Hajen007: bets $10 Acolytus: calls $10 *** RIVER *** Acolytus: checks Hajen007: checks *** SHOW DOWN *** Acolytus: shows (a pair of Fours) Hajen007: mucks hand Acolytus collected $50 from pot *** SUMMARY *** Total pot $52 | Rake $2 Board Seat 1: flavlarage folded before Flop (didnt bet) Seat 2: Hajen007 (button) mucked Seat 3: g_money32 (small blind) folded before Flop Seat 4: Acolytus (big blind) showed and won ($50) with a pair of Fours Seat 5: marchinvest2 folded before Flop (didnt bet) Seat 6: llinuszergo folded before Flop (didnt bet) Citera
lallaren Postad 8 Maj , 2007 Rapport Postad 8 Maj , 2007 Höjer en lag är det rätt självklart för mig att trebeta AQ både i och ur position. Kommer floppen 552 eller nåt så blir det autobet flop oasett en eller två fi. turn lugnar jag ofta ner mig mot 2 fi. mot en lag som höjt så varierar jag mellan att sjuta nästa tunna eller lugna ner mig. skjuter oftare om höga kort träffar eftersom det är lättare att lägga sig mot hans raise om den kommer plus att han oftare foldar. lugnar jag ner mig och han checkar bakom så synar jag ofarliga rivrar om han betar eftersom jag liksom har inducerat en bluff. Å andra sidan tror jag att jag synar för mycket med highcard. Men typ AK och AQ tar jag oftast (runt 60%) till showdown och jag inte har extremt många fi. om fi är lös med floatandet kan jag även tänka mig att skjuta QK på turn. Jag snittar runt 0.7 BB på aks och aqs och runt 0.5 BB på offsuitarna. Citera
Recommended Posts