Jackrabbit Slim Postad 25 September , 2007 Författare Rapport Postad 25 September , 2007 Efter många månaders väntan kom idag äntligen första avsnittet av Heroes säsong 2. Var väl inget höjdaravsnitt iofs, men skönt att den och många andra amerikanska serier kommer igång igen med nya säsonger. Tycker att det är lite väl många sidohandlingar i Heroes så det händer lite för lite i varje avsnitt. Har bara spelat 20 $11-turbos idag, men tyckte jag hittade ett skapligt flyt i spelet och plussade iaf $60. Har återigen hamnat i lite tidsnöd för att klara av nästa bonus då det helt plötsligt visar sig att september bara har 30 dagar och inte 31. Väldigt mystiskt. Nu har ju jag väldigt svårt att grinda ordentligt om jag inte är under tidspress så det kanske var lika bra. I princip måste jag nu spela 1200 $11 turbos innan den 10:e oktober för att fixa de närmsta bonusarna, vilket är ganska mycket. Förhoppningsvis kan jag dock hitta någon form av plus och kliva upp på $22-nivån igen någonstans i mitten för att förkorta det hela något. Har sedan ytterligare tre bonusar liggande så aktivitetsbrist har jag inte. En vänlig forummedlem skickade idag ett PM med tipset att jag skulle sluta spela poker för alltid. Skönt med lite stöttning och vänliga ord. Det tackar jag för! Citera
Jackrabbit Slim Postad 26 September , 2007 Författare Rapport Postad 26 September , 2007 Första sessionen för dagen avklarad. 25 turneringar och miniback. Tycker jag har spelat ok, men utdragningarna har haglat som vanligt. Alltid skönt att bli enoutad på bubblan. Läste dock Skankes inlägg nyss och riktigt så illa är det inte för mig, men ändå. Kan också konstatera att KT-KQ är 90% favorit mot Ax (x<10) på Ongame. Visst är det en del selektiv perception inblandat men det är fortfarande tämligen sjukt. Detta är inte heller något gnäll om att jag blir utdragen utan det gäller alla spelare. Kx vinner, VARJE gång. Får börja reraisa med Kx mycket mer i fortsättningen. Ska ta mig en pizza och fortsätta sen. Citera
Jackrabbit Slim Postad 26 September , 2007 Författare Rapport Postad 26 September , 2007 Haha, ja vad ska man säga. Hur kunde jag tro att jag skulle undgå rigghorhelvetet när alla andra blivit misshandlade. Varje pocketpar dras ut av lägre pocketpar, alla AK mot AQ blir treoutade, om och om och om igen. Motståndarna är fullkomligt hjärndöda vilket som vanligt är nyckeln till framgång på dregel-Ongame. Får se hur många fler jag orkar pina mig igenom idag. Måste ha en paus nu iaf. Citera
Jackrabbit Slim Postad 27 September , 2007 Författare Rapport Postad 27 September , 2007 Givetvis var det bara en illusion att jag skulle kunna slå $11 SnG. Resten av kvällen såg ut precis som de senaste två månaderna, spikrakt neråt. 36% 4:e och 5:eplatser och dubbelt så många tredjeplatser som vinster. Dagen slutar på -$144 vilket är helt åt helvete jävla värdelöst. Jag BEGRIPER inte vad det är för jävla fel jag gör. Jag spelar tajt och solitt och pushar ganska ok och detta gör att jag monsterbackar på de lägsta nivåerna av SnG. Hur är det möjligt. Totalt är jag nu back på de senaste 500 $11 turbos jag spelat. Exakt hur jävla tragiskt är det? Citera
tototorsten Postad 27 September , 2007 Rapport Postad 27 September , 2007 Jobba på snart vänder det ! Får du in degen som favorit så måste det ju bara vända till plus snart ! Citera
Jackrabbit Slim Postad 28 September , 2007 Författare Rapport Postad 28 September , 2007 Endast 30 turneringar har jag klarat av att spela idag och det svänger sjukt mycket som vanligt. Mina första 6 ITM-placeringar var tredjeplatser, väldigt skojigt. Spelade nog en smula mer aggressivt idag och jag tror att det är en bra grej. Spurtade lite och landar iaf på +$100 för dagen och nu är jag plus igen på denna bonus, hela $27. Ett par nya multitablers ute och körde och de flesta hade en sak gemensamt, de pushade för LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖST. Detta gjorde tyvärr att jag gjorde några för lösa syner mot andra multitablers som inte är tappade bakom hissar och så. Tror jag dubblade fyra gånger mot samma kille som skyfflade in markerna med Ax och andra monster med 15bb i tidig position mot 6-7 spelare. Bara att tacka och ta emot antar jag. Det kommer att krävas ett gäng $22or om jag ska klara denna bonus, men jag tror att jag kör vanlig 11-grind imorgon och ser hur det går. Vore ju trist att blåsa bort $4-500 på 22orna bara för att ta en $250-bonus liksom. Som vanligt känner jag att jag vill lämna Ongame så fort jag fixat alla bonusar. Funderar lite på om man skulle grinda SnG på Party istället, men att inte få någon rakeback alls suger ju rätt hårt. Garanterat skattefritt dock. Har ju någon månad på mig att fundera dock. $250+$650+$200+$200+$250 ska clearas först Citera
Jackrabbit Slim Postad 28 September , 2007 Författare Rapport Postad 28 September , 2007 Nu står jag i valet och kvalet. 1350 poäng kvar för att fixa bonusen och detta måste klaras innan lördag natt. I princip omöjligt om jag bara spelar 11or alltså och jag vet inte om jag törs köra 135 22or och riskera att monsterbacka för att cleara en $250 bonus. Elakt av Red Kings att ha klockslag på sina bonusar när inga andra Ongame-sajter jag spelat på har det. Nu fick jag dessutom en till gratis 6x bonus på $500 av djävulens företag Tower Gaming. Svårt att låta bli att ta den också tyvärr. Citera
Jackrabbit Slim Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2007 Eftersom jag inte hann med att cleara förra bonusen tog jag det lugnt under helgen och förlorade bara lite pengar på Partys cashgamebord. NL10 > Jackrabbit Slim. Har nu påbörjat nästa bonus som ska vara klar 10:e oktober och det går exakt som vanligt. Back $140 idag på 44 11 turbos. Det står väl nu ganska klart att jag är en förlorande spelare på denna nivå MEN VAD I HELVETE GÖR JAG FÖR FEL???????????????? Mina pocketpar förlorade mot Ax allin minst 60% idag, vann max 30% coinflips och förlorade 70% av mina 40/60 lägen. Men man kan inte ha otur i 800 turneringar i sträck, jag måste helt enkelt suga. På något magiskt vis efter att ha spelat 2400 turneringar stabilt vinnande så förvandlades jag till en väldigt förlorande spelare som gör jättefel i alla lägen. Jag känner mig oerhört hjälplös just nu. Sen hjälper det ju inte humöret när rysshororna sitter och colludar och hånar en varje gång de drar ut, vilket är i princip alla gånger. 23% ITM, -30% ROI. Grattis! Citera
Jackrabbit Slim Postad 2 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 2 Oktober , 2007 Nej men så oväntat. Kvalade in till Partys $25k freeroll som gick ikväll. 1300 deltagare och 200 priser och jag kniper som jävla vanligt en stilig 230:e plats efter att en dreglande köttskalle försökt sitt yttersta att förlora med 10bb stack. Dåliga spel belönas dock som de gör varenda jävla gång. Så roligt spel detta. Citera
Jackrabbit Slim Postad 3 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Ännu mer oväntat. Spenderar tre timmar på en satellit till $300k guarantee på Party, $3 rebuy. 132 deltagare och jag spelar riktigt stabilt hela vägen och blir tvåoutad av turneringens absolut sämsta spelare på en 15:e plats. Det kan verkligen aldrig vända detta. Imorgon ska jag backa minst $300 på $11 turbos. Citera
Jackrabbit Slim Postad 7 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 7 Oktober , 2007 Överaskande nog är det lite tidskris med bonusen jag jobbar på. Krävs ca 3400 poäng tills onsdag lunch vilket kan gå om jag mosar 22or men jag vet inte riktigt om jag ska ge upp ändå. Har plussat lite grann de senaste dagarna på 11orna och körde 15 22or nu på eftermiddagen och plussade fint även där. Problemet är att min Red Kings klient inte är på så bra humör när jag försöker grinda loss. Den hänger sig ofta och krånglar och då blir det väldigt svårt att köra megagrind. Det är en $650-bonus dock så det vore väldigt fint att klara den. Hmm. Citera
Jackrabbit Slim Postad 9 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 9 Oktober , 2007 Valde att skippa bonusen och fokusera på att hitta vinnande spel nu istället för att bara grinda järnet och kanske backa en massa på spelet för att fixa bonusar. Det är ju inte som att jag någonsin kommer få slut på bonusar på Ongame. Har kört lite MTT idag och igår men körde också 25 $11or och plussade lite på dem. De senaste dagarna har jag förändrat mitt spel lite grann i vissa situationer där jag var för passiv förut och på ca 100 turneringar har det gett ganska fint resultat. Kan givetvis vara varians men det känns ganska bra. Vågar dock inte köra fullt ut t.ex. på bubblan när jag spelar 11or då motståndarna där verkligen inte foldar så mycket som man "borde". Inte ens i närheten. Move up to where they respect my raises osv, fånigt jag vet men i det här fallet stämmer det nästan. Det blir nog 11or en stund till, antagligen veckan ut och förhoppningsvis slipper jag ytterligare back så jag kan kliva upp nästa vecka. Tror dock att jag kommer fortsätta blanda lite då eftermiddagarna är rätt kassa för $22-grind med lite action och många regulars. Imorgon ska jag köra en $70 subsatellit till PPM som jag lyckades kvala till igår i en $1 rebuy. Citera
Jackrabbit Slim Postad 11 Oktober , 2007 Författare Rapport Postad 11 Oktober , 2007 Hade kvalat till några WPT-subsatelliter tidigare och åkte ur samtliga idag. Avslutar dagen med en MTT på Ongame. 298 deltagare, 20 priser, jag kniper plats 22. På de senaste 10 MTT jag lirat med mer än 250 deltagare har jag alltså tagit 6 bubblor. Ett jävla ärkedreggel synar min 7bb push i bb med T5o och sånt spel belönas precis varenda gång. Riggade jävla hornätverk! Så pinsamt uppenbart. Citera
Recommended Posts