Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Grindandet fortsätter och jag tycker att det går ganska ok. Lite mer multitablers på eftermiddagen, men det gör inte direkt nått eftersom precis alla spelare på $11-nivån är sjukt dåliga (förmodligen inklusive mig själv). Bara att hoppas att variansen är snäll.

Turneringar: 154/479

ROI: -0.2%/10%

Ser ut som jag nått Titanium nivå i Hollywoods usla poängsystem också. Grattis mig.

• Svars 187
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Ahh, äntligen kom det en liten rush. Lyckades klämma in över 100 turneringar idag också så jag är väldigt nöjd. Spelarkvalitén sjönk om möjligt ännu mer under kvällen och folk gjorde hela tiden sitt bästa för att förlora sina marker så fort det bara gick.

Turneringar: 205/479

ROI: 8.2%/10%

Två tuffa grinddagar till väntar.

Postad

Holy rush Batman! Få saker är skönare än att spela poker med variansen i ryggen. Siktar på att spela 120 turneringar idag och 28 är avklarade med mycket fint resultat. Spelet känns väldigt bra just nu och jag börjar lära mig vad som kan pushas när mot genomsnittsspelaren osv.

Turneringar: 233/479

ROI: 12.4%/10%

Postad

Spelet fortsätter att flyta på väldigt fint även om jag tappade lite på slutet av denna session, förmodligen på grund av hjärnmos. Egentligen borde inte 3 timmar i sträck vara några problem, men allt krångel med klienten gör ju sitt till också. Snackade lite med en av de andra regulars på denna nivå och han tyckte jag var duktig, go mig :) Har väl stött på två stycken som spelar bra och som spelar ganska mycket men de flesta är som vanligt helt värdelösa. Om det är någon på forumet som hänger på $11-turbosarna så skriv gärna nick här så jag inte är allt för oförskämd i chatten. Har lite problem med det ibland tyvärr.

Turneringar: 268/479

ROI: 14.7%/10%

Lite mer än halvvägs för dagen nu. Tror 120 stycken är lugnt.

Postad

Avslutar dagen med en 60 turneringar lång nattsittning. Spelet var lite mer ojämnt denna gång kändes det som, men när jag kollade saldot efteråt var jag plus $250. Känns lite overkligt nästan :) Att jag inte kollade på saldot en enda gång under sessionen är bra, försöker vara så lite resultatorienterad som möjligt när jag spelar. Har jag nu bara inte förstått bonusvillkoren fel så har jag 2 dagar på mig att köra 150 turneringar vilket är jättelugnt och jag kommer att ro hem bonusen. Mycket skönt.

123 turneringar spelade idag, personligt rekord :)

Turneringar: 328/479

ROI: 18.6%/10%

Kommer krävas nedsvingarnas nedsving för att förstöra dessa resultat innan bonusen är klar.

Postad

Dagens första session avklarad och jag var mer eller mindre småtiltad hela tiden. Folk spelar så fruktansvärt uruselt och gjorde ibland sitt allra bästa för att slå ut mig oavsett hur dåliga spel det krävdes. Två spelare ITM synade gång på gång mina pushar med 4k stack och 300/600 blinds med händer som 84o och andra monster och drog givetvis ut ca 8 ggr i rad och jag slutade trea. Ganska frustrerande.

Planerar att gå upp och känna lite på $22-nivån som avslutning på bonusen. Antingen kör jag klart 400 turneringar på $11-orna för att snygga till statistiken eller så tar jag och går upp direkt, får fundera lite under pausen. Tror det kan vara bra att prova på nästa nivå inför nästa bonus som bör gå mycket fortare, plus att jag kan cleara den nuvarande bonusen idag istället för imorgon.

Turneringar: 360/479

ROI: 17.4%/10%

Postad

Valde till slut att gå direkt på $22-orna så jag kan få morgondagen ledigt, och vilket bra beslut det visade sig bli. Klämde 25 stycken nu på eftermiddagen för att känna på motståndet lite och jag kunde helt enkelt inte förlora. Vann precis allting och slutar +$450 på två timmar. Behöver bara köra 35 till nu ikväll för att fixa bonusen. Hoppas att jag inte tappar allt för mycket bara.

Så nya mål för $22-orna

Turneringar: 25/60

ROI: 81.2%/??

Postad

Så var äntligen bonusen klar. Som väntat tappade jag en del i början på denna session men lyckades hämta tillbaka till ett lillplus på de sista turneringarna. Motståndet på $22 är aningens bättre, finns ett par extra vid varje bord som fattar ungefär hur man spelar SnG, men fortfarande är 50% dreglande apor som trycker slumpmässigt på alla knappar på skärmen.

Nästa mål blir nog att köpa en liten $125-bonus för de poäng jag spelat in och cleara den på 22-nivån. Det får bli i helgen dock, för nu behöver jag en liten grindpaus faktiskt :)

$11

Turneringar: 360

ROI: 17.4%

ITM: 38.9%

$22

Turneringar: 61

ROI: 37.1%

ITM: 42.6%

Total inspelad vinst under bonusen: $1250

Det ursprungliga målet var ju satt till 10% ROI på $11-nivån och det klarade jag med råge vilket var väldigt skönt. Tror jag har hyffsad koll på några luckor i mitt spel som måste rättas till, men annars tror jag nog att jag kan bli regular på en $20-nivå inom en snar framtid, fast då på någon annan sajt. Har flera gånger under veckan hamnat i tiltläge pga klienten och det har varit irriterande att inte kunna använda PT eller SnGPT för att studera mitt spel. Gissningsvis drar jag mig till Full Tilt när nästa bonus är avklarad och försöker lära mig deras struktur.

• 2 weeks later...
Postad

Pausen blev lite längre än planerat men nu är det dags att fortsätta cleara Ongame-bonusar. Planen var/är att köra enbart $22-turbos eftersom det går dubbelt så snabbt och för att jag spelat ihop rulle till det under förra bonusen. Inte helt oväntat börjar dock den nya grinden med megadunderback. Spelat 35 turneringar idag och lyckats backa -$370. 10 bubblor fick jag ihop och utköpen haglar, men det kan jag leva med. Blir tyvärr lite småtiltad på att folk spelar så sjukt dåligt, får jobba på det. Särskilt en svensk spelare som multitablar massor trots att han är fullkomligt urusel. Hoppas nästan han finns på forumet så jag kan få berätta hur dum i huvet han är.

Jaja, ligger fortfarande plus på $22-nivån och jag kan ju inte bli utköpt i all oändlighet så det är bara att bita ihop och grinda på.

Postad

Fick bara ihop 15 $22or och några $11or till innan det började ta för lång tid att starta turneringar och jag tröttnade. Lyckades minsann backa ännu lite till på de sista 20. Härligt! Känns inte som om mitt spel förändras jättemycket av motriggen dock, vilket är ganska positivt. Dock så måste jag spela mindre passivt i vissa situationer för att börja behärska $22-nivån vilket är planen.

Behöver spela 38 $22or imorgon för att cleara bonusen, vore ju skönt att hämta tillbaks lite av backet på slutspurten innan jag cashar ut och beger mig till Red Kings för nästa bonus.

Natti.

Postad

Särskilt en svensk spelare som multitablar massor trots att han är fullkomligt urusel. Hoppas nästan han finns på forumet så jag kan få berätta hur dum i huvet han är.

hehe, nick på honom skulle uppskattas?

Postad

Hmm, var nog lite småtiltad ändå när jag skrev det där, men har man sagt A osv. Han heter lumparjanne (eller lumpenjanne) och gör så mycket lösa -EV syner att jag inte begriper hur han kan fortsätta spela. Dessutom verkar han verkligen hata mig och gör extra urusla syner i mitt fall.

Postad

Valde att kliva ner en nivå och bygga självförtroende efter jättebacket igår, men det kanske var dumt då det kom en galen rush efter cirka 20 spelade turneringar och jag lyckades hämta in det mesta av gårdagens förlust. Detta trots att de sista 15 spelades med en stabil multitabler (Lucky Moron) vid i princip varje bord. Har 200 poäng kvar tills bonusen är helt klar vilket betyder 20 eller 40 turneringar imorgon. Mitt mål var från början att casha ut $1200 efter bonusen och jag har nu $1175 på kontot så händer inget jätteallvarligt borde det vara lugnt. Putsade till min statistik på $11-nivån en aning också :)

Antal spelade: 400

ROI: 21.8%

ITM: 40.0%

Ser ju ut som om jag slår $11-nivån trots allt.

Postad

Har återigen spelat alldeles för lite, men nu är iaf $125-bonusen på Hollywood klar och jag har cashat ut för att ta mig an Red Kings $500 depositbonus. Avslutade spelet med att ta några $22or igen vilket gick ganska knackigt, men jag är absolut övertygad om att jag slår nivån då motståndet i många fall är sjukt dåligt. Hittade ännu en multitablande svensk (har ju redan börjat droppa namn så, nick towerorjan) som jag tyckte spelade jättekasst och kollade upp honom på Sharkscope. 2% ROI över 900 turneringar, så jag hade rätt. Himla skojig sajt det där, får nog skaffa medlemskap sen när rullen växt till sig lite mer.

Plockar ut $1270 från Hollywood och kommer sätta in $870 på Red Kings eftersom elaka CSN vill ha pengar av mig av någon anledning. Målet är att efter 4000 poäng casha ut $2000 vilket borde vara ganska lugnt om jag får ordning på spelet på $22-nivån också. Ska finslipa pushandet där eftersom det ofta är fler kvar på slutet. Just nu skvalpar min $22 ROI kring 4%, men jag hoppas att den landar på minst 10% när jag är klar med nästa bonus.

Nu blir det paus tills pengar har flyttats runt lite.

Postad

Då var pengarna inne på RedKings och jag har börjat lira lite. Tänkte inleda med ett gäng $11or ändå eftersom det känns skönt att plussa och otäckt att gå upp i nivå ;) Ska spela ihop några hundringar till och sen gå upp igen och förhoppningsvis stanna på $22-nivån resten av bonusen. Kan ju aldrig vara sån stor skillnad mellan nivåerna, får hoppas på lite rush i början igen bara.

Spelade nyss en omgång med 30 turneringar som gick ganska bra men var väldigt frustrerande. Massor av andraplatser mot ärkepuckon, men jag drog ut ganska hårt på bubblan många gånger (1 fjärdeplats på 30 spelade) så jag hade nog tur idag ändå. Hittade ännu en multitabler som spelade sjukt kasst så jag var tvungen att kolla sharkscope igen: negativ ROI på $11-nivån och form Super Tilt :) Det ser ut som jag är inne i en ganska ordentlig rush nu så jag får hoppas att den håller i sig.

$11-nivån

Turneringar: 430

ROI: 22.2%

ITM: 40.7%

Poäng till bonus: 229/4000

Eftersom jag gillar jämn och fin statistik försöker jag väl köra 70 till så jag hamnar på 500 innan jag hoppar upp en nivå. Förhoppningsvis är jag över $1000 i rullen då också.

Postad

Blev ett biobesök på kvällen istället för grind. Zodiac var en riktigt trevlig och sevärd kriminalrulle. Försöker numera välja filmer jag inte hört så mycket om för att slippa förutfattade meningar och det har fungerat bra. Var längesen jag var besviken efter ett biobesök.

Efter att ha kikat på poker.se-avsnittet med Shahin blev jag inspirerad och testade lite HU SnG. Har tidigare i min karriär gjort ett flertal försök och förlorat massor, men det kan vara bra träning för ITM lir i vanliga SnG. Feg som jag är blev det $5.5 turbos och jag inleder min nya HU-karriär med 4-0 i matcher. Får man vara nöjd med :). Antagligen blåser jag den lilla vinsten på MTT. Har spelat en del sådana också nu och det har gått jättedåligt. Turligt nog har jag en permanent rush på $0.5/1 FL SH så det går iaf jämnt upp.

Mer grind imorgon.

Edit: Avslutar natten med en ytterligare MTT. Har lirat 6st nu sen jag flyttade till Red Kings och samtliga har gått på exakt samma sätt. Spelar 0-1 pocketpar utan träff på tidigare nivåer och åker sedan ut på den första handen jag spelar kring 25/50-75/150. Oftast pga jätterigg där jag får AQ i bra position och alla efter mig får JJ, KK, AK och 99. Blä.

Postad

Jag har alltid gillat HU-SnG tidigare, men har förlorat en del för att jag varit så väldigt dålig. När jag nu plussade lite igår var jag ju helt enkelt tvungen att spela några till för att se om det bara var en tillfällighet :). Har klämt 25 till HU $5.5-turbos idag och det har gått riktigt bra. Den totala ställningen ligger på 22-7 just nu, men jag har haft en del flyt också. Lär bli mer HU-SnG i den närmsta framtiden, iaf tills det börjar gå sämre igen. Får kombinera det med vanlig grind så bonusen blir klar någon gång. Nu har jag lite extra pengar att blåsa bort på MTT-slask. Perfekt :)

Postad

Gjorde mitt bästa för att slaska bort all vinst på MTT och det lyckades nästan, men i sista fick jag en cash. Det gick t.om. så bra att jag nådde finalbordet och lyckades knipa en 4:e plats av 319 startande och $127 i vinst. Inte så pjåkigt. Hade en del tur med några coinflips men annars tycker jag att spelet flöt på ok. När vi var fyra kvar var det en av de andra som kunde spela och två jättedåliga.

Åkte ut på följande vis. Blindsen var 3000/6000 och jag hade 70k i stacken. En av de jättedåliga minraisade från SB och jag pushade i BB med 66. Han blixtsynade med A3s och springande treor skickade mig ut ur turneringen.

Dags att försöka sova trots sol och fågelkvitter.

Postad

Har fortsatt köra $5.5 turbo HU-SnG idag och det har (som väntat) gått mycket sämre. 10-14 för dagen och jag ska ta en paus nu för jag spelar stundtals riktigt kasst. Är kvar i en $5 rebuy MTT dock, så jag får köra klart den först. 4k stack och 100/200 blinds och rebuyperioden är slut. Inte så spännande.

Postad

HU-SnG är som ett gift, det går inte att sluta. Känns som att jag är en break even spelare på $5.5-nivån vilket minst sagt är tråkigt, men det kanske blir bättre med lite träning. Just nu spelar jag väldigt passivt, särskilt i början då blindsen är så låga. Känns onödigt att kriga sönder sig med luft tidigt, men lite mer aggression krävs nog om jag ska komma någon vart. Efter 50/100 nivån är det ju pushbottande som gäller och det behärskar jag ganska bra sedan tidigare även om det är lite småknepigt att lista ut vettiga calling ranges på låga nivåer.

$5.5 HU Turbo SnG

Spelade: 127

Vinstprocent: 57.5%

ROI: 4.5%

Inget att skryta med som sagt, men det blir väl förhoppningsvis bättre. Känner dock att tilt är ett lite större problem i dessa då man måste spela så många händer och risken att man spelar flera stycken dåligt när huvudet kokar är rätt stor.

Postad

Nehej, det ser ut som om jag får ge upp mina HU-drömmar snart för det här går inte bra. Gick ner och körde två bord nu på eftermiddagen och koncentrerade mig mer på motståndarna och deras spel. Resultat: 12-12. Det hjälpte inte ett smack alltså och nu börjar detta bli riktigt pinsamt. Himla synd faktiskt, för det är det roligare sätt att ta bonusar än fullrings-SnGs.

Körde en $5.5 MTT samtidigt och efter en jättedåligt spelad hand tidigt där jag dubblade upp lyckades jag ta en 15:e plats av 450 startande och vann tillbaks raken från mina misslyckade HU-eskapader.

$5.5 HU Turbo SnG

Spelade: 151

Vinstprocent: 56.3%

ROI: 2.4%

Kommer förmodligen bli några ytterligare desperata försök innan jag ger upp HU helt. Skulle behöva kliva upp till $22-SnG snart så bonusen kan bli klar nån gång också. Får ta mig i kragen och sluta vara så feg.

Postad

Det blev inga fler SnG idag. Däremot körde jag en omgång MTT, inklusive två PLO turbos trots att jag knappt kan reglerna. Turboturneringarna på Ongame är ingen hit dock. Folk sitter och steker så det blir 1-2 händer per nivå, så i Omahan fick jag spela en hand per turnering. Körde en turbo 6-max MTT också vilket var lite bättre då det blir väldigt likt slutskedet av en SnG, men jag kom ingenvart i den. Däremot lyckades jag återigen casha i en $5.5 normal MTT. Denna gången blev det 31:a plats av 690 startande. Prispengarna täckte knappt insatserna och det är självklart trist att inte ta finalbord efter flera timmar, men så blir det i dessa lågnivåturneringar. Folk begriper inte riktigt turneringsstrategi och sitter och limpar händer hej vilt vilket gör att pushtillfällena blir väldigt sällsynta.

Jaja, det är ganska skojigt med dessa småturneringar, särskilt när man går lite längre ;). Får försöka köra på med standardgrinden imorgon dock så bonusen blir klar någon gång och jag kan dra vidare.

Postad

Då var det fastställt, jag är sämst i världen på poker. Har spelat massor av HU-SnG och ligger nu back totalt på $5.5-nivån. Hur pinsamt är det att inte kunna slå de absolut sämsta spelarna på nätet? Jag spelar för passivt, men hur kul är det att bomba med luft när motståndaren träffar brädan varenda hand? Tror jag måste lära mig att hålla potterna små så jag inte blöder så mycket, men det bästa är nog att lägga ner helt.

$5.5 HU Turbo SnG

Spelade: 205

Vinstprocent: 52.7%

ROI: -4.2%