Hakflem Postad 24 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 24 Maj , 2007 Blä ute som nr 53 efter en klassisk coinflirre med 99 mot AK. Inget WSOP än alltså. QQ10 på flop så han hade ju ett fullt smörgårdsbord med outs och han stack in kniven långt mellan revbenen med en riverkung. Hade legat 6:a där om den suttit. Nu kan jag ju knappast somna, så jag får glo på Lost och grina lite istället. Sammanställning 24/5 Totalt idag: $-209 Spelkonto: $-8 Resultatkonto: $5004 Citera
Hakflem Postad 27 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2007 Lirade en och en halv timme NL100 igår och backade $66. Gick helt ok, men torskade en trevägspott på $230 med 22 vs AA och JJ på floppen 269 rainbow. AA-killen ledde såklart ut preflop och flop, jag och mr JJ synade flop och med J på turn blev det dyrt. Hade jag höjt flop hade jag antagligen jagat bort JJ-killen, men men. Ligger lite back på spelkontot, men jag kommer nog att nalla en hel del från resultatkontot till turneringarna ikväll eftersom jag ligger en bit över budget just nu. Sammanställning 26/5 Totalt igår $-66 Spelkonto: $-74 Resultatkonto: $5004 Citera
Hakflem Postad 27 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2007 Ingen jättekul satellitkväll direkt. Har lyckas bubbla/semibubbla i tre st. Stars Warmup klantade jag ur mig som 33a med 27 priser. Det såg ut som jag skulle kunna folda mig till ett pris, sen skulle jag såklart dumsno mot en shortstack med JK och han hade AK. Handen efter fick jag Q10s och pushade från cutoff för att åter hamna i säkerhet, men då tar BB en mongosyn (för alla sina marker) på bubblan med 99 och vinner såklart. På Ipoker 100K-satelliten var det 15 platser och jag ligger typ 8/17 med en massa shortstackar. Får AQs i sen pos och istället för att folda eller minraisa så höjer jag lite för mycket. Button pushar och jag borde nog folda, men synar och han har AA. Så dåligt.... Satellite till UBs 250K med 40 platser. Verkar grymt prisvärd då jag seglar till slutet utan att knappt spelat en hand. Med 52 kvar ligger jag 37a, får AK i sb och button pushar. Jag känner mig tvungen att syna och han har AQ. En vinst här och jag har en plats gjuten, men såklart landar en dam på river. Suck Lyckades i alla fall ta mig in till Partys 300K men åkte rätt snabbt med KK mot en triss i sjuor. Kl 21 blir det 75K på Boss och 10K på Cake Poker. Citera
Hakflem Postad 27 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 27 Maj , 2007 Går ju inge vidare detta: 10K Cake Poker $33 - Sjukt dåliga spelare här. Inte ovanligt att man ser händer som A6s syna allins etc. Jag åkte med AKs mot QQ ganska tidigt i alla fall. 75K Boss $90 - Ganska kortdöd länge. Dubblade med 77 vs A4s innan jag åkte som 400 nånting då jag ställer 10bb från knappen med A9s och SB som jag precis täcker hittar genisynen med 22. Åker sedan direkt efter det. 18K Party $55 - Torskar 10K pott just innan pausen (då average är 6K) med AA vs AKs då han drar in nötfärgen. Åker sen direkt efter med A4 vs Q10. Lirar i alla fall Mansions WSOP-kval och har 4600 i första pausen då average är 3600. Totalt $524 minus idag tydligen. Citera
Hakflem Postad 30 Maj , 2007 Författare Rapport Postad 30 Maj , 2007 Summering av månaden. Efter mina två klonkar så gick det åter åt skogen i allt jag företog mig och tappade cirkus $1K på diverse spel. Var nära pengarna idag på Mansion, men åkte ut på en standard coinflirre (FI höjer, jag pushar med 99 och Fi tar en hjältesyn med QJ) så jag blev 80-90 nånting. Totalt för månaden: MTTs: $4015 CG: $-20 SNG: $-233 Bonusar: $498 Totalt maj: $4260 Timmar spelade: 98h Cashade ut 3K och har nu cirkus 20K i rullen. Måste ta mig en funderare på hur jag ska lägga upp mitt spelande nu i sommar, det verkar onekligen som så att jag bör fokusera på MTTs då jag är breakeven (kanske lite plus med bonusar) på de övriga spelen. Klart är i alla fall att jag kommer att ha betydligt mer tid att spela, i alla fall fram till slutet av månaden då jag ska flytta. Men nu blir det Köpenhamn fram till söndag, tjo! Heja Sverige! Citera
Hakflem Postad 1 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 1 Juni , 2007 Ok, här har vi det svart på vitt varför jag ej bör spela SNG. Preflop allins när vi är kring bubblan eller HU vinner jag kanske 1 av 11 och så här kan det alltså gå: Seat 1: Hakflem (12824 in chips) Seat 5: SlowNSteady (676 in chips) Hakflem: posts the ante 50 SlowNSteady: posts the ante 50 Hakflem: posts small blind 300 SlowNSteady: posts big blind 600 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hakflem Hakflem: raises 600 to 1200 SlowNSteady said, "lol 3-6" Hakflem said, "fold" SlowNSteady said, "gg u deserved 2 win" SlowNSteady: calls 26 and is all-in Hakflem said, "ty" *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** SlowNSteady: shows (a pair of Sixes) Hakflem: shows (high card King) SlowNSteady collected 1352 from pot *** SUMMARY *** Total pot 1352 | Rake 0 Board Seat 1: Hakflem (button) (small blind) showed and lost with high card King Seat 5: SlowNSteady (big blind) showed and won (1352) with a pair of Sixes Seat 1: Hakflem (12148 in chips) Seat 5: SlowNSteady (1352 in chips) Hakflem: posts the ante 50 SlowNSteady: posts the ante 50 SlowNSteady: posts small blind 300 Hakflem: posts big blind 600 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hakflem SlowNSteady: raises 702 to 1302 and is all-in Hakflem: calls 702 *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** Hakflem: shows (two pair, Fives and Threes) SlowNSteady: shows (two pair, Eights and Fives) Hakflem said, "still open" SlowNSteady collected 2704 from pot *** SUMMARY *** Total pot 2704 | Rake 0 Board Seat 1: Hakflem (big blind) showed and lost with two pair, Fives and Threes Seat 5: SlowNSteady (button) (small blind) showed and won (2704) with two pair, Eights and Fives Hakflem: posts the ante 50 SlowNSteady: posts the ante 50 Hakflem: posts small blind 300 SlowNSteady: posts big blind 600 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hakflem Hakflem: raises 3000 to 3600 SlowNSteady: calls 2054 and is all-in *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** SlowNSteady: shows (high card Ace) Hakflem: shows (high card King) SlowNSteady collected 5408 from pot *** SUMMARY *** Total pot 5408 | Rake 0 Board 2 of Clubs9 of Diamonds Seat 1: Hakflem (button) (small blind) showed 10 of SpadesKing of Clubs and lost with high card King Seat 5: SlowNSteady (big blind) showed Ace of ClubsKing of Diamonds and won (5408) with high card Ace Seat 1: Hakflem (8092 in chips) Seat 5: SlowNSteady (5408 in chips) Hakflem: posts the ante 50 SlowNSteady: posts the ante 50 SlowNSteady: posts small blind 300 Hakflem: posts big blind 600 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hakflem King of SpadesKing of Diamonds SlowNSteady: raises 4758 to 5358 and is all-in Hakflem: calls 4758 *** FLOP *** Ace of Clubs5 of Hearts7 of Spades Hakflem said, "man" *** TURN *** Ace of Clubs5 of Hearts7 of SpadesQueen of Hearts *** RIVER *** Ace of Clubs5 of Hearts7 of SpadesQueen of Hearts5 of Diamonds *** SHOW DOWN *** Hakflem: shows King of SpadesKing of Diamonds (two pair, Kings and Fives) SlowNSteady: shows 2 of SpadesAce of Spades (two pair, Aces and Fives) SlowNSteady collected 10816 from pot *** SUMMARY *** Total pot 10816 | Rake 0 Board Ace of Clubs5 of Hearts7 of SpadesQueen of Hearts5 of Diamonds Seat 1: Hakflem (big blind) showed King of SpadesKing of Diamonds and lost with two pair, Kings and Fives Seat 5: SlowNSteady (button) (small blind) showed 2 of SpadesAce of Spades and won (10816) with two pair, Aces and Fives Seat 1: Hakflem (2684 in chips) Seat 5: SlowNSteady (10816 in chips) Hakflem: posts the ante 50 SlowNSteady: posts the ante 50 Hakflem: posts small blind 300 SlowNSteady: posts big blind 600 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hakflem Ace of Diamonds2 of Diamonds Hakflem: raises 2034 to 2634 and is all-in SlowNSteady: calls 2034 *** FLOP *** 3 of Clubs5 of DiamondsQueen of Hearts *** TURN *** 3 of Clubs5 of DiamondsQueen of Hearts5 of Clubs Hakflem said, "fairness" *** RIVER *** 3 of Clubs5 of DiamondsQueen of Hearts5 of Clubs6 of Diamonds SlowNSteady said, "gg wow!" *** SHOW DOWN *** SlowNSteady: shows 3 of Hearts3 of Diamonds (a full house, Threes full of Fives) Hakflem: shows Ace of Diamonds2 of Diamonds (a pair of Fives) SlowNSteady collected 5368 from pot *** SUMMARY *** Total pot 5368 | Rake 0 Board 3 of Clubs5 of DiamondsQueen of Hearts5 of Clubs6 of Diamonds Seat 1: Hakflem (button) (small blind) showed Ace of Diamonds2 of Diamonds and lost with a pair of Fives Seat 5: SlowNSteady (big blind) showed 3 of Hearts3 of Diamonds and won (5368) with a full house, Threes full of Fives Citera
Hakflem Postad 5 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2007 Jaha, efter lite semester i Danmark är jag tillbaka och har lirat 5 turrar ikväll och håller på med en sjätte. Man kan milt säga att utdragningarna har haglat på bra. Kvällens top 3: 1. Poker Stars 50K - limpar på knappen med J9s med fyra limpare. Flop JJ4 rainbow. UTG bettar, jag synar. Turn A, han bettar och jag degar in. Han blixtsynar med A2 och klonkar esset på river. Var bara 99.4% favvo på flop. 2. Ipoker 10K. Jag har 3500 marker på 150/300. UTG höjer till 1200 så jag cold callar och degar in/synar på flop oavsett vad. Flop är QQJ med två ruter och en hjärter. Han degar in med A3h och drar in en småsexig runner runner. 3. Full Tilt 7,5K. Fyra kvar innan vi är i pengarna degar jag in med A10 och får syn av A9 som blir till någon typ av runner runner split trots att jag floppar tian. Dubblar jag upp där har jag hyfsat slagläge i pengarna. Ställer direkt efter från BB med A10 och då har såklart button AK och jag åker ut OTM istället. Dvs ingen jättebra kväll. Är rätt shortstackad i min sista turre då jag tappat en hel del av min en gång så fina stack med QJ vs K3 på QKKKx-brädan. Så jag ligger totalt cirkus $400 back idag om inget mirakel sker i den sista turren alltså. Citera
Hakflem Postad 5 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 5 Juni , 2007 Så jag ligger totalt cirkus $400 back idag om inget mirakel sker i den sista turren alltså. All in med 9bb från knappen med J8o. BB synar såklart för 40% av sin stack med Q9s som ju alltid är en grym hand att plocka fram i såna lägen. Jag floppar faktiskt en åtta och sen får jag en J på turn! Men sen ser jag snabbt att han fått färgdrag och hinner faktiskt resa mig och börja borsta tänderna eftersom alla i hela pokervärlden vet att han träffar rivern. Men jag är inte bitter. Citera
Kidder Postad 6 Juni , 2007 Rapport Postad 6 Juni , 2007 All in med 9bb från knappen med J8o. BB synar såklart för 40% av sin stack med Q9s som ju alltid är en grym hand att plocka fram i såna lägen. Jag floppar faktiskt en åtta och sen får jag en J på turn! Men sen ser jag snabbt att han fått färgdrag och hinner faktiskt resa mig och börja borsta tänderna eftersom alla i hela pokervärlden vet att han träffar rivern. Men jag är inte bitter. SUCK, jag lider med dig... En anledning till jag drog ner på SNG liret var all dessa gånger man leder preflop eller marginell 55-45 situation men blir utdragen gång på gång, orkar inte detta. Citera
Hakflem Postad 8 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2007 Min kära sambo är borta i helgen, så jag ska försöka mig på att spela ett gäng natt-turneringar nu. Men jag värmer upp med en 4,5K på FTP och 5K på Stars just nu. Vid första pausen har jag halva avg på FTP men en bit över avg på Stars. Lirade också en mansion-satellit och låg chip-fyra med 25 spelare kvar då jag får in degen med triss i kungar mot triss i nior mot chiptvåan. Blev faktiskt inte ens chockad då den sista nian kom på river med tanke på hur det går för mig just nu. Hade nog tagit min plats ganska lätt om jag undvikit enoutaren där, men jag får väl köpa in mig i stället. Så Mansion om en timme på balkongen blir fint, ska försöka klonka nån av de andra två turrarna så länge. Citera
Hakflem Postad 8 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2007 Åkte ut just innan pengarna på Stars, Q2 vs A9 i SB vs BB, kom just ITM på FTP där jag åkte med A9 vs AJ aipf. 9 på flop men J på river. I Mansion låg jag på startstack i första pausen, fick in nästan hela stacken preflop med AA vs 99 men blev ej förvånande utdragen, så nu är jag så gott som ute. EDIT: Lite mer förvånande så tripplar jag upp med KK vs A8 och okänd hand, så nu har jag i alla fall strax över 10bb att leka med. Citera
Hakflem Postad 8 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2007 Lyckades på något vis kämpa mig tillbaka i Mansion-turneringen. Via nyckelhanden 33 vs AK som jag vann i ett preflop-race fick jag skapligt med marker och jag kunde gneta mig kvar via en hel del preflop-steals ända till bubblan trots att jag var helt kortdöd. Med tre kvar till pengarna synade jag en miniraise på BB med K8o som också small blind synat. Floppen var 679 och jag ställde in mina sista 7-8bb. Ursprungsraisaren synade med 46 faktiskt, men jag lyckades hitta en av mina 14 outs på river och dubblade upp. ITM lyckades jag dubbla med A6 vs K8 innan jag torskade två raka preflop-race vs småstackar med A10 vs K5 och 99 vs A8, fick bara en split med AK (vs AK) innan jag tillslut åkte med K10s mot en limpad AA (K på flop). Men i alla fall 32a plats och $450 tillbaka, inte så illa med tanke på att jag hade 500 marker på 50/100, plus att jag bara fick AA en gång (och förlorade) samt en enkel KK och inga QQ. Citera
Hakflem Postad 8 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 8 Juni , 2007 5 turrar spelade/spelas so far ikväll och en ny hoper bad beats att beklaga sig över. Jag vet att det är tråkigt att höra på, men grejen är ju att jag skulle ha en ganska bra inkomst på turneringspoker om jag inte råkar ut för sånt här hela tiden: B2B 10K : Cirka 30 spelare kvar får JJ på SB och alla foldar till mig. På BB sitter den jättetuffa chipbullyn, så jag hoppas jag får in degen mot honom och raisar 2,5BB. Japp japp han ställer in...med 24s! Ingen träff på flop förutom runner runner färgdraget, som såklart sitter. Suck. Cake Poker 6K. Halva fältet ute, har QJ på BB. Limpat till mig och limpande tomte överbettar 39Q floppen. Jag synar och reraisar honom allin på blank turn. Blixtsyn med J10 och utdragningskung på river. Party $66 supersat till WSOP. 20 spelare kvar, 10 priser. Jag har 22K på 1K/2K blinds och ligger åtta. Supertomte limpar in UTG (han har 11K totalt i marker). Jag höjer till 6K med AJs och han synar märkligt nog bara. Flop KJx och han vinner tillslut med K6, mums. Blir shortstackad och åker som nr 14 med 89 vs 99. På Boss tappat 75% av stacken med KK då jen snubbe minraisade flop, jag höjde upp det 4ggr och han synade med A7o och träffade sitt A på flop. Och där åkte jag med 76 vs 99 på 754-floppen. Idel dumma spel funkar alltså fint som fisken mot mig. Nu ska jag vila till kl 24 och ta några nya tag Citera
Hakflem Postad 9 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2007 Bidde inga toppresultat igår kväll, men i alla fall en spelmässigt bra 24e placering på FTPs 40K guarantee. Hade en rätt stor stack länge, men blev helt sjukt kortdöd den tredje timmen och kunde endast bevaka stackstorleken utan att direkt öka den. ITM torskade jag AK mot JQ i en rätt stor pott, så jag åkte ner på 12 bb, sen fick jag JJ och mötte QQ och sen var det slut. Idag är det positivt än så länge, jag har bland annat vunnit en $650 WSOP-satellitplats på Stars, som jag troligen kommer att spela natten mot måndag (om jag pallar). För en gångs skull var klonken med mig och jag drog in ett par sjuka utdragningar. Kl 21 börjar kvällspasset och jag har följande inplanerat: 21:00. 50K på Stars (inkvalad faktiskt) 21:00. 20K på Boss 21:30. 20K på Ipoker 22:00. 100K på Mansion. Vill inte gärna spela mer än fyra turrar samtidigt (helst tre), så åker jag tidigt i någon kan det tillkomma fler. Citera
Hakflem Postad 9 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2007 Liten update 21:00. 50K på Stars (inkvalad faktiskt): Åkte snabbt i en coinflip 21:00. 20K på Boss: Åkte som tolva, argghh. Låg femma när jag turnade ett TP mot ett slowspelat triss i knektar, tungt att åka där så nära FT. 21:30. 20K på Ipoker: Slutade ITM men gick plus minus noll MTP rebuys + addon 22:00. 100K på Mansion. Se nedan 23:00. 50K på FTP. Åkte med AQ från BB vs satans jävla restealsapa med Q3. Älskar folk som pushar in 3K för att vinna 400 marker med totalt superskrotiga kort. Jag floppade ett ess men han klonkade hålstege på turn. Riktigt riktigt sjukt på Mansion. Torskade en pott på 26K (för en total sjätteplats) med AK vs AJ med cirka 80 spelare kvar så jag rasade ner på 400 marker på 300/600! Men tack vara sjuk klonk så har jag turat mig tillbaka och har nu 10bb med 60 spelare kvar (54 ITM) Heja! EDIT: Det sket sig. Eftersom jag fick blodad tand tack vare mina klonkar så skyfflade jag in med Q8h och misslyckades att dra ut mot AJ trots floppen Ah8c4h. Halva stacken åkte där och andra halvan åkte handen efter med K9 vs KQ. Ut som nr 59 och ytterligare en hedersam placering till handlingarna. Citera
Kidder Postad 9 Juni , 2007 Rapport Postad 9 Juni , 2007 Liten update Riktigt riktigt sjukt på Mansion. Torskade en pott på 26K (för en total sjätteplats) med AK vs AJ med cirka 80 spelare kvar så jag rasade ner på 400 marker på 300/600! Men tack vara sjuk klonk så har jag turat mig tillbaka och har nu 10bb med 60 spelare kvar (54 ITM) Heja! EDIT: Det sket sig. Eftersom jag fick blodad tand tack vare mina klonkar så skyfflade jag in med Q8h och misslyckades att dra ut mot AJ trots floppen Ah8c4h. Halva stacken åkte där och andra halvan åkte handen efter med K9 vs KQ. Ut som nr 59 och ytterligare en hedersam placering till handlingarna. Det var jag som satt vid samma bord när det hände med AK vs AJ, surt... Citera
Hakflem Postad 10 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2007 Det var jag som satt vid samma bord när det hände med AK vs AJ, surt... Det är lungt, jag är rätt van. Kikade just in och ser att du ligger fasligt bra till helt plötsligt, heja heja! Citera
Kidder Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 Det är lungt, jag är rätt van. Kikade just in och ser att du ligger fasligt bra till helt plötsligt, heja heja! Ty, ty, har haft lite flyt vid avgörande lägen, ska försöka hålla ihop det till ett FT Citera
svint0 Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 Visst borde det vara en splitpot. Misstänker att turnkortet inte var en femma, utan snarare ett annat lågt litet kort som gav honom ett färgdrag i alla fall. Just det, minns den partyturren. Jag hade en rätt ok stack ett tag, innan jag tappade allt omdöme och klantade bort det mesta och åkte just efter vi kommit ITM. Hur gick det själv? Jag åkte väl runt 20-21 den gången. Re-ställde med 66 mot en som höjde ~2-3XBB från MP3 typ... jag hade runt 15xBB vid det laget i SB. . Han hade Kungarna Citera
Hakflem Postad 10 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2007 Bra pott med KK där, men ibland undrar man hur vissa tagit sig så långt. Bigbluffers spel med AJ där var ju inte jättebright Citera
Kidder Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 Bra pott med KK där, men ibland undrar man hur vissa tagit sig så långt. Bigbluffers spel med AJ där var ju inte jättebright Big bluffers spel är ju katastrof, han måste ju veta att han ligger efter med den actionen preflop, måste va en newbie med massor av tur Citera
Hakflem Postad 10 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2007 Först ett stort grattis till Kidder som plockade en finfin andraplats på Mansion igår! Jag kommer att missa turrekvällen (för andra söndagen i rad), så jag lirar två 11:00-turrar istället. En 7K turre på FTP och en 12K på Stars. Å det går faktiskt bra, lirar finalbord just nu på FTP (där jag tyvärr ligger sist och letar efter dubblingslägen) och på Stars ligger jag 24 av 35 och vi är såklart ITM. Citera
Hakflem Postad 10 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2007 Åkte som åtta på FTP. Lyckades dubbla upp en gång och fick sedan in degen med A10o vs A2 men en tvåa på flop förstörde dagen. Väntar fortfarande på det där flytet, eller i alla fall normala flytet i slutskedet av turneringarna... 18/26 på Stars, vi får väl se om det kommer här. Citera
Hakflem Postad 10 Juni , 2007 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2007 Njet, ute som nr 23. Notorious raiser höjer som vanlig från cutoff. Jag allin med K10s, han har AK. Mina utdragningsskills är exakt lika med 0% så ingen lycka. Citera
Kidder Postad 10 Juni , 2007 Rapport Postad 10 Juni , 2007 Först ett stort grattis till Kidder som plockade en finfin andraplats på Mansion igår! Man bugar och tackar...... Citera
Recommended Posts