Gå till innehåll

Hakflem - turnerar på


Hakflem

Recommended Posts

För övrigt tycker jag att det är ganska intressant att fundera kring PFR% och positionsspel sent i en MTT. Jag hackade ju lite på dagboksägaren igår när han låg bland de sista 20 på Mansions $100K gtd-turre. Att bara sitta och vänta på kort och spela om hela stacken är ju nödvändigt om man är tillräckligt kort, men jag tror nog att det kan finnas bra värde i att hitta raise-knappen i hygglig position om man vet att HD för syn/raise på de bakom är snäv nog (gap concept, image). Jag har heller inget emot att raise-folda, om jag just sätter HD på Fi att vara ganska hårt i ledning mot vad jag nu höjer med för skräp, trots pottodds som kan verka lockande. Visst finns ju möjligheten att en synbart myrarsle-tajt Fi helt plötsligt gör en vild re-steal mot dig (trots att du har lika tajt image), men oftast ligger man ju långt bakom om man gör sådana här spel.

 

Varför då ta en raise-fold med en hand som t ex :9h::8h:? Det beror givetvis på vem som ställer in mot dig, men om vi håller oss kvar i tajta landet så är en otäckt stor del av HD just överpar till dina två kort. Med tanke på distributionen av prispengar på ett finalbord i en normal online MTT har jag i alla fall resonerat som så att det är ett större värde i folden, så länge jag har någon bevarad FE i min stack. Om en fold innebär förlust av all FE så borde jag dessutom degat in redan från början, egentligen utan att titta på korten, i en oöppnad pott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 805
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Varför då ta en raise-fold med en hand som t ex :9h::8h:? Det beror givetvis på vem som ställer in mot dig, men om vi håller oss kvar i tajta landet så är en otäckt stor del av HD just överpar till dina två kort. Med tanke på distributionen av prispengar på ett finalbord i en normal online MTT har jag i alla fall resonerat som så att det är ett större värde i folden, så länge jag har någon bevarad FE i min stack. Om en fold innebär förlust av all FE så borde jag dessutom degat in redan från början, egentligen utan att titta på korten, i en oöppnad pott.

 

Jo en ovanstående är ju ganska standard, i alla fall i slutet av turneringarna. Innan jag gör någon typ av stealförsök så kikar jag på stackarna bakom och känner lite på deras storlek innan jag bettar. Dvs, planerar jag att raisefolda så bettar jag i alla fall ett såpass stort/litet belopp att jag fortfarande kan dra mig ur utan att det är katastrof.

 

EDIT: Och jag försöker givetvis pricka av exakt samma belopp när jag sitter på stål.

 

Om man liks ska syna så är det, precis som du säger, mycket bättre att dega in direkt och tvinga Fi till ett svårare beslut. Jag tycker det är så oerhört vanligt att se en dum fi raisa stort, få ett ännu större omslag och gråtsyna med skräp. Ett exempel från FT igår var ju när knappen höjde 3BB med A3, jag degade in från SB med cirka 10BB och A9 och han tyckte han var kommittad och synade bort halv sin stack. Hade han istället gått allin direkt hade jag troligen foldat, eller så kunde han höjt mindre och sparat några tusen marker eftersom resultatet hade blivit detsamma.

 

EDIT2: Att tänka pottodds på ett finalbord är i regel rätt korkat och ett riktigt ordentligt feltänk som inte många begriper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EDIT: Och jag försöker givetvis pricka av exakt samma belopp när jag sitter på stål.

 

Mycket bra poäng.

 

EDIT2: Att tänka pottodds på ett finalbord är i regel rätt korkat och ett riktigt ordentligt feltänk som inte många begriper.

 

Jo, det blir väl mest intressant om man har flera multipler av Fi's stack och börjar fundera på lösa PF-syner för att slå ut folk. Man måste ju förstå sin equity när man väl är i FT-landet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en timme cashgame tidigare idag och vann hela 6 dollar. Så mina $101 på spelkontot kommer att övertrasseras en aning för kvällens turneringar. Har spenderat pengar på detta än så länge:

 

* $20+$10 på två missade Mansionsatelliter.

*$8.7 på en tier two token satellite på FTP, som förvandlades till ett inköp till $14K ($26) men där sket sig det efter jag bustat på AK mot AQs

 

Just nu lirar jag:

 

* 15K på Boss, spenderat $33+30 i inköp + addon

* 18K på Party, spenderat $55 i inköp.

 

Totalt $177 i inköp alltså och alltså $76 över beloppet i spelkontot som jag måste vinna in på nåt vis. Det kanske blir på Boss där jag ligger 27/193 efter första pausen, dock brukar det vara svårt att dodga alla extrema fiskspel som sker på det stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dock brukar det vara svårt att dodga alla extrema fiskspel som sker på det stället.

 

Eller på en bra dag får man massa gratismarker. Seglade upp till chipleader på två händer.

 

Den första höjer jag UTG med KK och får två syner. Flop 783, jag bettar pott spelare 1 lägger sig med spelare 2 pushar med ungefär halva min stack. Jag synar och han har J10. Snyggt.

 

Hand 2 synar jag en tidig minihöjning från SB med 66. BB synar också. Flop kommer J86 och det går check-check-allin från spelare 1. Jag synar såklart och nu går BB allin (han har nästan lika mkt marker som mig). HAr han set så har han och jag synar, men han har J8 och jag vinner en brutalt stor pott.

 

Och medans jag skrev detta vann jag ytterligare en stor pott mot en semistor stack. Höjer med AQ får en syn. Flop AK5 rainbow. Bet - syn. Turn 5. Jag sätter honom allin, han synar med A8 och färgdrag. Mer marker till chippien.

 

Med 150 spelare kvar har jag 42K chips - tvåan har 26K hihi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 spelare kvar på Boss, så jag fokuserar på den stenhårt. Därför åker jag ut i Party på detta sätt med 80 spelare kvar (60 ITM). Borde nog kommit undan här:

 

Seat 1: gw2311 ( 7,645 )

Seat 3: Stocks222 ( 11,054 )

Seat 4: taurusbalbus ( 47,258 )

Seat 5: Hakflem ( 19,656 )

Seat 6: LocSickSite ( 14,635 )

Seat 7: usynlig ( 19,165 )

Seat 9: Butcher0985 ( 21,415 )

Seat 10: POLONIUM_ ( 14,625 )

Seat 8: lavinia54 ( 175 )

Trny:33565047 Level:8

Blinds-Antes(400/800 -25)

gw2311 posts ante [25]

Stocks222 posts ante [25]

taurusbalbus posts ante [25]

Hakflem posts ante [25]

LocSickSite posts ante [25]

usynlig posts ante [25]

lavinia54 posts ante [25]

Butcher0985 posts ante [25]

POLONIUM_ posts ante [25]

** Dealing down cards **

Dealt to Hakflem [ Js Jc ]

Butcher0985 calls [800]

POLONIUM_ folds

gw2311 folds

Stocks222 folds

taurusbalbus folds

Hakflem raises [3,200]

LocSickSite folds

usynlig folds

Butcher0985 calls [2,400]

** Dealing Flop ** [ 2d, Tc, 2s ]

Butcher0985 checks

Hakflem bets [4,600]

uffe11 has joined the table.

Player uffe11 has been moved from table 10 to this table

Butcher0985 raises [9,200]

Hakflem is all-In [11,831]

Butcher0985 calls [7,231]

** Dealing Turn ** [ 3c ]

** Dealing River ** [ Kh ]

Butcher0985 shows [ Ks, Kd ]a full house, Kings full of Twos.

Hakflem shows [ Js, Jc ]two pairs, Jacks and Twos.

lavinia54 shows [ 4s, Ad ]a pair of Twos.

Butcher0985 wins 39,212 chips from side pot #1 with a full house, Kings full of Twos.

Butcher0985 wins 825 chips from the main pot with a full house, Kings full of Twos.

Player lavinia54 finished in 89.

Player Hakflem finished in 88.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejaheja plocka hem bossturren nu. Kan man få lite info om den? stackar, ITM, average, prisstruktur osv.hehe

 

Paus nu, jag ligger 4/14. Vi är redan ITM och vnnaren får $5300 - femman får $1160. Då får du räkna på resterande själv :) Average är 92K, jag har 160K nu.

 

Detta är ett litet småsexigt spel med två bord kvar:

 

***** Hand 624632715 *****

2000.00/4000.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, May 22, 2007 11:56:30 PM

$15,000 Guaranteed (Real/Tournament)

Seat 1: pavouk62 (38582.00)

Seat 2: lombardo11 (41543.00)

Seat 3: melello (50125.00)

Seat 4: yoana (143602.00)

Seat 5: giladiavi (47008.00)

Seat 6: cap_n_fold (83857.00)

Seat 7: pokerevent (21414.00)

Seat 8: Hakflem5 (119113.00)

Seat 9: comodin2 (50780.00)

Seat 10: gutiecaba (30218.00)

Hakflem5 post SB 2000.00

comodin2 post BB 4000.00

** Deal **

pavouk62 [N/A, N/A]

lombardo11 [N/A, N/A]

melello [N/A, N/A]

yoana [N/A, N/A]

giladiavi [N/A, N/A]

cap_n_fold [N/A, N/A]

pokerevent [N/A, N/A]

Hakflem5 [9d, 8s]

comodin2 [N/A, N/A]

gutiecaba [N/A, N/A]

*** Bet Round 1 ***

gutiecaba Fold

pavouk62 Fold

lombardo11 Fold

melello Fold

yoana Fold

giladiavi Fold

cap_n_fold Fold

pokerevent Fold

Hakflem5 Raise to 10000.00

comodin2 Call 10000.00

*** Flop(Board): *** : [Kc, 9s, Js]

*** Bet Round 2 ***

Hakflem5 Bet 11000.00

comodin2 All-in 40780.00

Hakflem5 Call 40780.00

*** Turn(Board): *** : [Kc, 9s, Js, 5s]

*** River(Board): *** : [Kc, 9s, Js, 5s, Jh]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Total Pot: 105560.00

pavouk62 Fold Win: 0.00

lombardo11 Fold Win: 0.00

melello Fold Win: 0.00

yoana Fold Win: 0.00

giladiavi Fold Win: 0.00

cap_n_fold Fold Win: 0.00

pokerevent Fold Win: 0.00

Hakflem5 [9d, 8s] Two pair jacks and nines Win: 105560.00

comodin2 [3d, Ah] Pair of jacks Win: 0.00

gutiecaba Fold Win: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yay, det blidde till slut en andraplats och $3300 in i kassan för andra gången på tre dar. Livet leker igen.

 

HU blev kort men intensivt. Jag hade en mycket knapp ledning när jag höjer med K10 och han synar. Flop kommer 10 hög med tre hjärter, jag bettar, han minihöjer och jag tror/hoppas att han gör samma spel med hjärter A och händer som J10/Q10 då han har spelat sna TP händer rätt hårt. Tyvärr har han A10 och jag är saltad på turn då ett ess kommer.

 

Men sjukt nice turnering ändå då jag var relativt storstackad vid första pausen, jättestorstackad hela vägen fram till det var 20 spelare kvar då jag var allin för första gången, då med AA mot KQ och KQ på en Q-hög flopp.

 

Finalbordet var ruggit soft och jag var egentligen aldrig i några direkta trubbel fram tills jag var HU.

 

Sjukt att jag kan spela två månader utan ett enda hyfsat resultat, sen kommer två st $3300-vinster på tre dar.

 

Nu till en numera trevlig månadssammanfattning:

 

Spelkonto: $0

Resultatkonto: $4931

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... Massa text....

Och medans jag skrev detta vann jag ytterligare en stor pott mot en semistor stack. Höjer med AQ får en syn. Flop AK5 rainbow. Bet - syn. Turn 5. Jag sätter honom allin, han synar med A8 och färgdrag. Mer marker till chippien.

 

.....

 

 

Borde inte detta vara splitpot? AAK55 för båda?

Antingen har du AK, eller så har han K8?

Eller så blir det Q/K på river för vinst.

 

 

Grattis till klonkarna :)

Satt på samma bord som dig i Partys 18k häromdan (Mintofish).. Men du åkte ut strax därefter. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte detta vara splitpot? AAK55 för båda?

Antingen har du AK, eller så har han K8?

Eller så blir det Q/K på river för vinst.

 

 

Grattis till klonkarna :)

Satt på samma bord som dig i Partys 18k häromdan (Mintofish).. Men du åkte ut strax därefter. :/

 

Visst borde det vara en splitpot. Misstänker att turnkortet inte var en femma, utan snarare ett annat lågt litet kort som gav honom ett färgdrag i alla fall.

 

Just det, minns den partyturren. Jag hade en rätt ok stack ett tag, innan jag tappade allt omdöme och klantade bort det mesta och åkte just efter vi kommit ITM. Hur gick det själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en turbosession cashgame på 17 minuter och lyckades stacka en snubbe sedan jag floppa en kåk med J6. Han hade J9 och fick såklart betala av på brädan JJ655. Blir knappast något mer spel i dag, nu är det Champions League där jag lagt ett par balla spel.

 

Spelkonto: $77

Resultatkonto: $5004

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt Hakflem, det brukar klumpa sig för min del också. Måste va ketchupeffekten i poker som gäller........

 

Onekligen är det så, för nu vinner jag till och med på cashgame. Lirade en dryg timme nu, 4 bord NL100 och plussade $124.

 

Kvällens segaste var dock att jag spelat €15 på Pirlo som första målskytt till 15 ggr pengarna och prompt hävdat till grabbarna att han skulle dra in en frispark. Typiskt att den dära rackarns Inzaghi skulle få en bröstvårta på bollen då...

 

Sammanställning 23/5

Spelkonto: $201

Resultatkonto: $5004

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikväll har det lirats:

 

* Två mansion-satelliter för $30 tot. Missade båda.

* 14K på FTP för $26. Låg 7/122 ett tag men lyckades till slut bubbla ut som 75a (72 ITM) efter att ha sprungit in i KK och AA i tät följd.

* 15K på Boss för $93 tot. Åkte som 70-80 nånting då alla motståndare satte sina fisksyner.

 

Nu lirar jag Mansions WSOP kval å det går väl rätt ok med 4800 i stacken nu. Torskade just en 4000 pott dock med AJ mot KQh på AJ6-floppen med två hjärter.

 

Det ger -$48 på spelkontot, så jag drar igång ett par CG-bord också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...