Hakflem Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2007 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amagadd Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 railar dig nu. gl =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gibbsson Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Jobba in klonken nu! Sätter mig i publiken;) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2007 Usch, nu är det motvind. Rätt skaplig korttorka och när jag väl fått nåt halvhyfsat läge att sno så smäller det en allin i fejan direkt. Blir gamble mode på efter pausen med strax över 5bb. HAr jag lyckats jobba mig upp från ett sånt här läge en gång så ska det ju gå igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
amagadd Postad 3 September , 2007 Rapport Share Postad 3 September , 2007 Back on track. skönt att se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 3 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 3 September , 2007 Blev till slut en 43e plats och ca $1700 efter x antal fina klonkar. Visste att det låg och lurade ett par såna i bakvattnet. Sista handen ställer jag A5o med 6bb från cutoff och knappen med blott 10bb hittar en ganska tveksam syn med A8o. Nåja, ska inte klaga mtp att jag var djupt nere i träsket en 3-4 gånger och klonkade mig tillbaka. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 6 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 September , 2007 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 8 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 September , 2007 Kul att se att det finns fler regnstäder i Sverige än Göteborg. I Stockholm är det allmänt pissigt idag, hoppas dock att det lugnar ner sig ikväll då man ska gå och se Zlatan trolla bort de stackars danskarna. Har börjat spela NL200 lite mer regelbundet och känner mig lite vilse. Denna hand spelar jag antingen briljant eller jättedumt. Ganska nöjd med resultatet dock då jag kommer billigt undan. ***** Hand History for Game 744922535 ***** $200 NL Texas Hold'em - Friday, Sep 7, 12:44:59 ET 2007 Table Table TH 197 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: PruttePude ( $516 ) Seat 2: @MuckeDBoY ( $223.8 ) Seat 3: Hthark ( $317.9 ) Seat 4: Kazzparof ( $246.45 ) Seat 5: marcelinda ( $176 ) Kazzparof posts small blind [$1]. marcelinda posts big blind [$2]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hthark [ Kh As ] PruttePude raises [$8]. @MuckeDBoY calls [$8]. Hthark raises [$28]. Kazzparof folds. marcelinda folds. PruttePude calls [$20]. @MuckeDBoY folds. ** Dealing Flop ** [ Ks, 2c, Jh ] PruttePude checks. Hthark checks. ** Dealing Turn ** [ 6d ] PruttePude bets [$38]. Hthark raises [$92]. PruttePude calls [$54]. ** Dealing River ** [ Qs ] PruttePude checks. Hthark checks. PruttePude shows [ 2s, 2d ] three of a kind, twos. PruttePude wins $248 from the main pot with three of a kind, twos. Game#744924175 starts. #Game No : 744924175 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2007 Turneringarna går bra igen. Hamnar i pengarna i var och varannan turre jag spelar nu, men saknar den riktiga klonken än. Kanske kommer den ikväll? Ligger i alla fall 6/12 på Boss 20K, men ska säkert slarva bort det på nåt vis. Blindsen är höga och det blir lotto, typ. Lirade också två satelliter till FTPs 35K tidigare och vann bägge! Så jag fick inköp + $140 dollar i fickan. Åkte dock ur halvvägs med klassikern AQs vs AQs allin preflop. Nu kör vi för vinst på Boss! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2007 4a blev jag. Chillade rätt bra på FT och vann ett par flips mot två shortstackar. Med 4 kvar synade jag en kortis allin men hamnade tyvärr med A8 vs A9. Sen blev jag short och ställde med 88 från SB och fick syn av A4s. Såg lovande ut, men Mr River ville som vanligt blanda sig i med ett ess. Så en rätt vacker fjärdeplats för $1600. Ingen storklonk idag heller, men trots allt fina pengar för en slarvig student. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gibbsson Postad 15 September , 2007 Rapport Share Postad 15 September , 2007 4a blev jag. Chillade rätt bra på FT och vann ett par flips mot två shortstackar. Med 4 kvar synade jag en kortis allin men hamnade tyvärr med A8 vs A9. Sen blev jag short och ställde med 88 från SB och fick syn av A4s. Såg lovande ut, men Mr River ville som vanligt blanda sig i med ett ess. Så en rätt vacker fjärdeplats för $1600. Ingen storklonk idag heller, men trots allt fina pengar för en slarvig student. Grattis! Ser att du är på väg in på rätt bana igen:mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 15 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 September , 2007 Grattis! Ser att du är på väg in på rätt bana igen:mrgreen: Tackar! Inga storvinster kanske, men fyra vinster mellan $1200 och $1800 på de 21 senaste turneringarna räntar ju på rätt bra för mig också. Snart kanske jag kan skippa mina halvtaffliga cashgame-försök på ett tag igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 15 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 September , 2007 Nu är det fan dax att lära sig spanska, ta första bästa flyg till London, fixa frippan, spruta på sig lite småsexig parfym, köpa en stor blombukett, leta upp Fabregas och hångla upp honom rejält. Den lille superspanjoren med 360 graders konstant split vision har nu visat att han troligen kommer att bli både skyttekung, assistkung och allmän superkung denna säsong efter att ha ägt sönder Tottenham i andra halvlek i dagens fantastiska Londom-derby. Schysst 3-1 mål av Adebayor också. Go Gunners! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
emilio_15 Postad 15 September , 2007 Rapport Share Postad 15 September , 2007 Nu är det fan dax att lära sig spanska, ta första bästa flyg till London, fixa frippan, spruta på sig lite småsexig parfym, köpa en stor blombukett, leta upp Fabregas och hångla upp honom rejält. Den lille superspanjoren med 360 graders konstant split vision har nu visat att han troligen kommer att bli både skyttekung, assistkung och allmän superkung denna säsong efter att ha ägt sönder Tottenham i andra halvlek i dagens fantastiska Londom-derby. Schysst 3-1 mål av Adebayor också. Go Gunners! Håller personligen inte på nått speciellt lag, men de är ju definitivt de mest lätthatade! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 15 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 15 September , 2007 Håller personligen inte på nått speciellt lag, men de är ju definitivt de mest lätthatade! Förstår det. Man måste ju bara hata ett lag som spelar konstant samba 90 minuter i varje match och som består av 11 grabbar 12-15 år gamla som tillsammans kostade ungefär hälften så mycket som Chelseas billigaste avbytare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 16 September , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 September , 2007 Kvällens turneringar gick sådär. Började med att kvala in till WCOOP lite snyggt, men sen insåg jag att jag måste upp tidigt i morgon, så nu har jag istället $W530 att använda till nåt kul. Sen blåste jag en massa pengar på missade satelliter till FTP, Party och Crypto innan turneringarna började. På Boss 100K glömde jag det klassiska budordet "bluffa inte och semibluffa fan inte heller på Boss!!!" och snabbt hade jag blåst 66% av stacken med AQh på KhTj5hTd2d. Klart hjälten synar tre gators fina låtsasvärdebet med 99. Lyckades dubbla mig tillbaka innan jag senare fiffigt limpar AA UTG med 13bb kvar i stacken. UTG+1 anar inget oråd (och fruktar ingen av de nästkommande 8 spelarna) utan dundrar in över 20bb med 55. Fällan slår såklart igen över smalbenen på mig själv när den siken sätter sitt sett på turn. Tar sen plats till UBs 200K via satellit och lyckas åka ut redan på level 2 när jag dundrar in degen med KK vs nåt set i tior där det bettats en massa preflop och jag har oturen att floppa färgdrag med en kung samtidigt som han settar. På Mansion hankar jag mig fram till en 185e plats (135 ITM) då jag återigen ska vara fiffig med AA preflop. En storstack mesraisar i sen pos, jag synar med AA på knappen och hoppas innerligt att en ganska kortstackad BB ska se detta utmärkta squeezeläge, men inte gör han det inte. Nästa move är såklart att raisa allin på alla floppar, men vad hjälper det när floppen kommer T86 och Fi sitter och trycker på T8. Jaja, ingen succé ikväll inte. Får väl skylla mig själv som mest satt och gnetspelade och väntade på essen. När dom väl sedan kom så stjälpte dom mig å det grövsta. Hittade för övrigt bortglömda $40 på ett gammalt primakonto och vips sa det bara innan jag trollat upp dom till $200 via lite tungt klonkande NL100-spel. Så jag gick nog plus ett par hundra dollar ikväll ändå om man räknar med $W som vinst förstås. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Orkade inte uppdatera så mycket i slutet av månaden pga en massa annat strul. Har haft en del hembesök i min lya + en hel del skolarbete så jag har inte haft så mkt tid att spela poker tyvärr. Månaden har dock gått bra, turneringsklonken har äntligen hittat tillbaka och jag har haft väldigt hög ITM% både i satelliter och vanliga turrar. Tyvärr inga storvinster, men i alla fall en av mina bättre månader i år totalt sett. Kul att vara back on track. Ikväll börjar dessutom elitserien i innebandy som jag kommer att sportbetta en hel del på. Tanken är att spela för en fiktiv rulle på $1000 och om den tar slut så lägger jag ner. Plussar jag under säsongen så ska jag lägga överskottet på nån kul elektronikpryl. Går ut hårt i premiären mellan Dalen - Täby där jag lirat €16 på en rak etta till oddset 1.50 på Bet24 och 400 SEK på ettan med handikap (-1 mål), odds 1.80 på Svenska Spel. Total insats: Orkar inte räkna på det. Vinstchans: Rätt stor. Dalen är som vanligt galet formtoppade till seriepremiären, är starka hemma och bör mala ner Täby som i klassisk stockholmsanda antagligen är rätt kassa i starten av säsongen och som satsar på att vara bäst i slutspelet. Tips: 8-4 till Dalen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 1 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 1 Oktober , 2007 Går ut hårt i premiären mellan Dalen - Täby där jag lirat €16 på en rak etta till oddset 1.50 på Bet24 och 400 SEK på ettan med handikap (-1 mål), odds 1.80 på Svenska Spel. Total insats: Orkar inte räkna på det. Vinstchans: Rätt stor. Dalen är som vanligt galet formtoppade till seriepremiären, är starka hemma och bör mala ner Täby som i klassisk stockholmsanda antagligen är rätt kassa i starten av säsongen och som satsar på att vara bäst i slutspelet. Tips: 8-4 till Dalen. Sjuka grejer. Dalen klart bättre och leder med 7-5 med en och en halv minut kvar, men lyckas supa bort matchen som slutar 7-7. Alltså, tuff start för mitt IB-bettande och redan -$85. Men det ska nog vända... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 6 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 Jag är definitivt på G igen i turneringsspelet. Men saknar som vanligt det lilla extra när jag är kring eller i pengarna. Lirade just tre turneringar som startade 11:00. 7.5K på FTP. Tar mig ITM men åker som 23a efter ha ställt med 9bb med ATo från knappen och får syn av J8o(?) som drar ut mig. 10K på Stars. Klassiskt Stars-turnering där man lockas in i turren genom mängder av bra kort tidigt och sedan endast junk 62o och hans vänner sista timmen innan pengarna så man blir shortstackad. Sen en klassisk 99 på bubblan mot slaskande nisse som inte tänker vika K5s inte och man åker som 64 med 63 som får betalt. En $5 R+A på Stars. Slaskade loss bra i början och fick stor stack. Men sen kommer såklart Stars-syndromet in igen (se ovan) Denna gång tog jag mig dock ITM men åkte som 28. Sista handen kommer nedan. Jag vet inte riktigt hur full han var, men hans spel måste ju verkligen vara sjukt mycket +EV. Eller inte. PokerStars Game #12467449150: Tournament #62647849, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level XIV (1000/2000) - 2007/10/06 - 09:04:21 (ET) Table '62647849 36' 9-max Seat #4 is the button Seat 1: Chillwurst (47855 in chips) Seat 2: Hakflem (35970 in chips) Seat 3: de beekster (41246 in chips) Seat 4: mcstan (108405 in chips) Seat 5: Sentrifugi (156052 in chips) Seat 8: sharky171 (121599 in chips) Seat 9: zz94 (118276 in chips) Chillwurst: posts the ante 200 Hakflem: posts the ante 200 de beekster: posts the ante 200 mcstan: posts the ante 200 Sentrifugi: posts the ante 200 sharky171: posts the ante 200 zz94: posts the ante 200 Sentrifugi: posts small blind 1000 sharky171: posts big blind 2000 *** HOLE CARDS *** Dealt to Hakflem zz94: folds Chillwurst: folds Hakflem: raises 4000 to 6000 de beekster: folds mcstan: folds Sentrifugi: folds sharky171: calls 4000 *** FLOP *** sharky171: checks Hakflem: bets 12000 sharky171: calls 12000 *** TURN *** sharky171: checks Hakflem: bets 17770 and is all-in sharky171: calls 17770 *** RIVER *** *** SHOW DOWN *** sharky171: shows (two pair, Sixes and Fours) Hakflem: shows (a pair of Sixes) sharky171 collected 73940 from pot *** SUMMARY *** Total pot 73940 | Rake 0 Board Seat 1: Chillwurst folded before Flop (didn't bet) Seat 2: Hakflem showed and lost with a pair of Sixes Seat 3: de beekster folded before Flop (didn't bet) Seat 4: mcstan (button) folded before Flop (didn't bet) Seat 5: Sentrifugi (small blind) folded before Flop Seat 8: sharky171 (big blind) showed and won (73940) with two pair, Sixes and Fours Seat 9: zz94 folded before Flop (didn't bet) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 6 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 Satellit-badabing! Drog igång tre satelliter + två turrar och satte mig för att kika på Zlatan. Så här gick det. Crypto: Plats i £40K värt £120. Betalade £13 i inköp. Party: Plats i 300K värt $215. Betalade $26 i inköp. Stars: Plats i EPT/PCA final sat värt $630. Betalade $82. Dessutom har jag ju kvalat in till Stars Million för lite FPP, så det finns en bra chans till lite lillpluss i morgon om jag sköter korten väl. Är dessutom fortfarande kvar i Boss €15K och FTP $17.5K där vi börjar närma oss pengarna så smått. EDIT: Och Zlatan var som vanligt chef såklart. Blir att vinna denna FTP-turre och lägga sig och drömma våta drömmar att Wenger lyckas locka över grabben till Gunners. Med Zlatan och Adebayor på topp skulle tom Senderos pricka 100% av alla uppspel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JELLJUN Postad 6 Oktober , 2007 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 EDIT: Och Zlatan var som vanligt chef såklart. Blir att vinna denna FTP-turre och lägga sig och drömma våta drömmar att Wenger lyckas locka över grabben till Gunners. Med Zlatan och Adebayor på topp skulle tom Senderos pricka 100% av alla uppspel. Minsann en Gooner till som inte är så förtjust i Senderos.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 6 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 6 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2007 Minsann en Gooner till som inte är så förtjust i Senderos.... Näe förtjust kan jag ju inte säga att jag är, men pojken vill ju väl i alla fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 7 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2007 La just en trippel på 400 kr på Svenska Spel. Två innebandymatcher: Warberg - Jönköping: 1 Helsingborg - Dalen: 2 Sen kan jag ju inte låta bli att trimma upp oddset med en etta för Arsenal hemma mot Sunderland... Insats: 400 kr Odds: 3.28 Möjlig vinst: 1312 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hakflem Postad 7 Oktober , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Oktober , 2007 Ikväll blir det turneringsgrind. Uppbokat är: 18:45 Party $300K 21:00 Crypto £40K 22:30 Stars Million Kommer garanterat att spela mer grejer utöver detta, bland annat ska jag ju satellita in mig till FTP 750K också. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts