gnurfen Postad 1 Maj , 2007 Rapport Postad 1 Maj , 2007 Jag sitter på knappen, får AJs (spader) Har spelat ca 30 minuter på bordet, har inte gjort så mycket väsen av mig. Har 25 dollar, vunnit från 18 till 25 med QQ allin på låg flopp mot en shortstacks K9. Fi har bara suttit på bordet i 15 minuter. Inte utmärkt sig speciellt vad jag sett. Han satt vid bordet vid QQ handen, som i princip är den enda större pot jag lirat som gått till showdown Fi har 22 dollar, jag har alltså 25 Spelar x fold spelare y fold spelare xx call Jag bet 1.20 (AJ spader) Fi, small blind, call BB fold Spelare xx fold Flop 5 7 9, (varav 2 spader) pot 2.40 Fi bet 1.20 Jag call (förmodligen ett misstag...) Turn 2 (ej spader) (pot 3.80) Fi bet 2 Jag call (spelade lite muppigt på floppen, orkar inte köra allin/raise nu) River 7 spader. (Pot 7.80) Jag får färg, men kåk möjlg Fi bet 4 Jag? Smartast att bara syna, göra fånig minraise (och hur göra mot omslag?), eller trycka för att få syn av vad då? Tycker själv jag borde trycka tillbaka på floppen, men hur göra nu på river? Citera
frirullare Postad 1 Maj , 2007 Rapport Postad 1 Maj , 2007 Jag sitter på knappen, får AJs (spader) Har spelat ca 30 minuter på bordet, har inte gjort så mycket väsen av mig. Har 25 dollar, vunnit från 18 till 25 med QQ allin på låg flopp mot en shortstacks K9. Fi har bara suttit på bordet i 15 minuter. Inte utmärkt sig speciellt vad jag sett. Han satt vid bordet vid QQ handen, som i princip är den enda större pot jag lirat som gått till showdown Fi har 22 dollar, jag har alltså 25 Spelar x fold spelare y fold spelare xx call Jag bet 1.20 (AJ spader) Fi, small blind, call BB fold Spelare xx fold Flop 5 7 9, (varav 2 spader) pot 2.40 Fi bet 1.20 Jag call (förmodligen ett misstag...) Turn 2 (ej spader) (pot 3.80) Fi bet 2 Jag call (spelade lite muppigt på floppen, orkar inte köra allin/raise nu) River 7 spader. (Pot 7.80) Jag får färg, men kåk möjlg Fi bet 4 Jag? Smartast att bara syna, göra fånig minraise (och hur göra mot omslag?), eller trycka för att få syn av vad då? Tycker själv jag borde trycka tillbaka på floppen, men hur göra nu på river? På 10c/20c så hade jag nog höjt till 10 ungefär. Ställer han så synar jag nog ändå. Kan mycket väl vara lägre färg, trissen, (överpar) och stege! Men du ska höja då han inte kommer att släppa överpar, triss, stege, lägre färg. Citera
Recommended Posts