Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Spelat av ett gäng timmar nu på dagen på SvS. Har gått sisådär..

Slutade iaf på plus, även om jag inte är jättenöjd med mitt spel.

Slaskade (som börjar bli standard) bort ett helt inköp på en jättebluff, där jag betade rakt in i nötter i princip, och sen hade jag inget vidare flyt när jag väl hade en hand. Blev utdragen av några ultrafiskar också vilket var småtiltande.

Inga jättepottar mot fiskarna såklart, men endå. De där 800 kronorspottarna som de vinner när de träffar sitt ynka A på river svider endå lite smått.

Poker ska inte vara emotionellt. Jag tror att det absolut bästa är att aldrig bli emo när man spelar poker, även om det är lättare sagt än gjort. Varför spelar jag poker? Ja, för att vinna pengar såklart, och för att bli bättre. Har jag tid att tilta då? Nej.. Det är ologiskt.

Jag kom på ett skönt tankesätt häromdagen som jag ska försöka applicera på mitt spel.

"Du är aldrig back!"

Med detta menar jag följande. Så länge du är en vinnande spelare, kommer du i det långa loppet gå plus. Om du ligger under för dagen är helt irrelevant.

Man brukar se pokerspelet över perioder. Säga t.ex "i juni vann jag si och så mycket", men egentligen är det bara dumt. Man ska sluta tänka på resultatet för en viss period, och bara fokusera på att spela sitt bästa spel och slå sin nivå. Trots allt är pokern bara en enda jättelång session.

Detta kanske är något att fundera över. Om man präntar in det i sin tjocka skalle och applicerar det på sitt spel borde man kunna reducera sin tilt en hel del. Om tilten ändå är på väg, fråga dig själv om du fortfarande spelar ditt bästa spel. Gör du inte det, är det bäst att du lägger om spelet, eller slutar för stunden.

Slut på moral och teori.

Totalt tror jag dagens session (även om jag precis skrev att man skulle sluta tänka i sessions) slutade på +2000 kronor ungefär men jag är inte 100%. Måste få igång PT med SvS alltså, det här är inte stabilt!!

• Svars 122
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Totalt tror jag dagens session (även om jag precis skrev att man skulle sluta tänka i sessions) slutade på +2000 kronor ungefär men jag är inte 100%. Måste få igång PT med SvS alltså, det här är inte stabilt!!

PT missar alltid en del små potter iaf på svs så vill du veta exakt så bara ha koll hur mkt man växlar in och sen vad som sätt tillbaka, samt excel is your friend :)

Postad

Skönaste potten idag var en riktig suckout. Vet inte riktigt vad FI hade men jag tror att jag var ganska dominerad :)

Iaf, han raisar från CO eller Knappen, minns inte. Jag synar från BB med :Qh::9h:

Floppen kommer :4c::5h::7h:

Jag checkar

Fi betar nästan pot

Jag raisar upp 3x hans bet

Fi synar

Turn: :6s:

Jag bettar ut 75% pott

Fi synar?...

River: :8c: - Klonk! :-D

Jag bettar ut 80% pott igen typ och han synar. Troligen spelade han brädan på river hehe..

Postad

Exet var över och hälsade på igår, och givetvis skulle hon upp tidigt i morse och jobba, så jag blev uppdragen runt klockan 8. O ve! Som tur var lyckades jag hitta tillbaka till sängen efter hon hade dragit och somnade om. Tror jag vaknade runt 1130, och käkade en snabb lunch.

Eftersom jag kände mig på ganska bra humör och hade mat i magen bestämde jag mig för att ta itu med demonerna på NL400 igen.

Idag flöt spelet på mycket mycket bättre. Hade bara ett läge där jag var underdog och det klonkade jag. Raisade :4s::5s: UTG och fick 3 callers. 2 Bakom och 1 från blindsen.

Floppen levererar :6s::7c::8s: och han som sitter på blindsen ställer blint allin med hela stacken.. $400 alltså. Jag sitter näst att agera. Kan väl inte folda här lixom :) Så jag stoppar också in. Resten foldar. Big blind hade hittat rätt med sin :5h::9d: men som tur var levererades en mysig :Qs: på turnen och sen var det bara att tacka o ta emot.

Resten av sessionen flöt på som vatten typ, och jag fick en kille att stacka av ett helt inköp med sin :Ts::Tc: mot min :As::Ac:. Kallsynen regerar..

Slutade på $1600 plus efter 581 händer och nu blir det paus resten av dagen. Måste fixa i lägenheten eftersom jag ska flytta i augusti. Ska återuppta studierna.. :shock:

Postad

Ska flytta nu i Augusti så min lägenhet är ett smått kaos för tillfället. Har hela dagen mekat med kartonger och spacklat igen hål i väggarna osv. Ska bli riktigt skönt samtidigt som det är lite nervöst att flytta. Ska ner till en liten håla som heter Skövde.. Vilken omställning. Mitt pokersug har varit extremt lågt på sistone vilket är trist. Kanske faktumet att jag fortfarande har mkt swings och en ganska skakig gång i spelet. Idag bestämde jag mig dock för att spela lite. Har varit på tok för lite på sistone.

Sessionen började riktigt trist. Varför är det alltid så? När man precis sätter sig, o vill visa sig lite aggro. Raisar upp K8s, får en coldcall. Floppen ger 368, och då jag betar får jag en fet raise mot mig direkt.

Var 2 hjärter så jag tänkte att det kunde vara ett färgdrag och synar. Turn är spader 5, och jag checkar. Då ställer han rakt av, med $300 till i potten som är typ $200. Skrek drag tyckte jag och synade. Till mitt förtret slänger han upp 33 för bottomsetet. Bara betala av..

Strax är jag tre inköp back , och lite därefter nästan fyra.. Fyra inköp back och bara en enda hand där jag stacka av 100 bb. Resten har varit pga att jag inte tar ner en enda pott i princip. Hade JJ mot QQ. Hade QQ OCH lite senare KK på flop med A där det var tre eller fyrbetat preflop och var tvungen att vika båda händerna. Otroligt enerverande.

Iaf, till slut gick riggen och la sig, och jag fick spela några riktiga händer. Lyckades dra ner backet till runt $500 back istället för $1500... och sen flöt det på riktigt bra de sista händerna. Fick in en 300 BB pot med 56s bland annat och slutade på $600 plus efter ca 1k händer.

Nu blir det sängen, och det känns skönt att ha slutat sessionen på plus istället för ännu en backsession. Haft nog med såna den här månaden :-<

Postad

Inte postat så många HH's på sistone så jag tänkte det var dags för några. Tar två händer som jag själv är mycket nöjd med hur jag spelade dem från dagens session.

FullTiltPoker Game #3096114283: Table Darling (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 20:07:19 ET - 2007/07/29

Seat 1: D2THEMFI ($405)

Seat 2: ur_an_ASSet ($589.40)

Seat 3: LaterBeals ($1,120.35)

Seat 4: xximboredxx ($112.20)

Seat 5: HERO ($465)

Seat 6: Barman ($471.80)

ur_an_ASSet posts the small blind of $2

LaterBeals posts the big blind of $4

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of DiamondsAce of Diamonds

xximboredxx folds

HERO raises to $14

Barman has 15 seconds left to act

Barman raises to $48

D2THEMFI folds

ur_an_ASSet folds

LaterBeals folds

HERO has 15 seconds left to act

HERO calls $34

*** FLOP *** King of Spades7 of ClubsJack of Spades

HERO checks

Barman checks

*** TURN *** King of Spades7 of ClubsJack of Spades6 of Clubs

HERO bets $52

Barman has 15 seconds left to act

Barman raises to $160

HERO calls $108

*** RIVER *** King of Spades7 of ClubsJack of Spades6 of Clubs5 of Hearts

HERO checks

Barman bets $263.80, and is all in

HERO calls $257, and is all in

Uncalled bet of $6.80 returned to Barman

Barman: nc

*** SHOW DOWN ***

Barman shows Queen of ClubsAce of Clubs Ace King high

HERO shows Jack of DiamondsAce of Diamonds a pair of Jacks

HERO wins the pot ($933) with a pair of Jacks

*** SUMMARY ***

Total pot $936 | Rake $3

Board: King of Spades7 of ClubsJack of Spades6 of Clubs5 of Hearts

Seat 1: D2THEMFI (button) didn't bet (folded)

Seat 2: ur_an_ASSet (small blind) folded before the Flop

Seat 3: LaterBeals (big blind) folded before the Flop

Seat 4: xximboredxx didn't bet (folded)

Seat 5: HERO showed Jack of DiamondsAce of Diamonds and won ($933) with a pair of Jacks

Seat 6: Barman showed Queen of ClubsAce of Clubs and lost with Ace King high

Värt att notera här är att jag hade en read på FI som väldigt, väldigt aggro, och jag visste att han trebetade otroligt brett..

FullTiltPoker Game #3096785340: Table Warwick (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 21:11:13 ET - 2007/07/29

Seat 1: Preussenhusar ($589.50)

Seat 2: Past ($434.10)

Seat 3: stargazerM31 ($1,538.30)

Seat 4: Dk Van Dice ($400)

Seat 5: HERO ($1,000.80)

Seat 6: jigga__man6 ($388)

stargazerM31 posts the small blind of $2

Dk Van Dice posts the big blind of $4

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 6 of Clubs5 of Clubs

HERO raises to $14

jigga__man6 has 15 seconds left to act

jigga__man6 folds

Preussenhusar folds

Past folds

stargazerM31 calls $12

Dk Van Dice folds

*** FLOP *** 7 of SpadesQueen of Clubs10 of Clubs

stargazerM31 checks

HERO bets $22

stargazerM31 calls $22

*** TURN *** 7 of SpadesQueen of Clubs10 of Clubs4 of Hearts

stargazerM31 checks

HERO bets $62

stargazerM31 raises to $196

HERO calls $134

*** RIVER *** 7 of SpadesQueen of Clubs10 of Clubs4 of Hearts9 of Clubs

stargazerM31 has 15 seconds left to act

stargazerM31 checks

HERO bets $385

stargazerM31 calls $385

*** SHOW DOWN ***

HERO shows 6 of Clubs5 of Clubs a flush, Queen high

stargazerM31 mucks

HERO wins the pot ($1,235) with a flush, Queen high

*** SUMMARY ***

Total pot $1,238 | Rake $3

Board: 7 of SpadesQueen of Clubs10 of Clubs4 of Hearts9 of Clubs

Seat 1: Preussenhusar didn't bet (folded)

Seat 2: Past (button) didn't bet (folded)

Seat 3: stargazerM31 (small blind) mucked Queen of SpadesQueen of Diamonds - three of a kind, Queens

Seat 4: Dk Van Dice (big blind) folded before the Flop

Seat 5: HERO showed 6 of Clubs5 of Clubs and won ($1,235) with a flush, Queen high

Seat 6: jigga__man6 didn't bet (folded)

Inte mycket att säga. Sjukt att han betalar av den beten på river, men det hade jag väl troligen gjort med :lol:

Postad

Dagens session gick åt pipan. Tänkte testa lite Party, och det gick verkligen inge vidare.

Backade en tre inköp ungefär spelandes 2 bord på Party + 2 bord på FTP.

Sen händer följande. Jag lyckas med konststycket att bli översetad på river två händer i rad på FTP och efter det är jag över $2k back... Forsätter småtiltat lira ett tag men inser att jag inte spelar mitt a game direkt.

Back $2400 ungefär idag so far.. Kul slut på månaden. (Oväntat?! not)

Postad

Tog en paus, köpte lite kött. Gjorde lite hamburgare, såg en CR film och sen kändes allt så mycket bättre. Jmans film var riktigt bra och jag tycker den gav enormt mycket. Han spelar inte riktigt lika uberaggro som BT och hans lite mer tighta spelstil gav mig en hel del att tänka på.

Tog en hyfsad session på FTP med de nya tagen, och det gick riktigt fint. Involverade mig inte i en massa onödiga pottar och bluffade inte lika mkt och utan eftertanke som jag ibland gör annars. Gav en hel del detta, bland annat fick jag mycket bättre image vilket jag verkligen behöver.

Slutade på ca $1000 plus, och fick ner dagsbacket en del iaf =)

Nu ska jag chilla lite och sen väntar sängen. Imorgon kommer Bubba över och då ska vi grinda rejält. Vore fint med ett klonk innan månadsskiftet. God natt!

Postad

Något jag har funderat mycket över på sistone är att skjuta flera barrels.

Känns på något sätt som att ett stort fel i mitt spel på sistone har varit att jag på tok för ofta har försökt med detta för att ta ner pottar där jag känner på mig att FI inte har speciellt mycket till hand, men samtidigt vet FI att jag skjuter på tok för mycket, och detta har lett mig in i jobbiga situationer.

Tror det kan vara bra att visa fisken en legitimate hand efter att man skjuter flera barrels innan man försöker sig på en bluff. Allt handlar ju om image, och jag har en tendens att tappa kollen på det efter någon timmes spel. Speciellt då jag spelar flera bord. Resulterar ofta i att jag försöker mig på en bet på turnen och får en fet raise i nyllet. Och förlusten blir stor jämfört med om man bara ger upp efter floppen.

En annan sak som jag tror är farlig är att falla in i dimman och sluta tänka på handranges. Tar ett exempel på en hand jag spelade igår:

UTG limpar, UTG+2 limpar, SB raisar upp pott, och jag sitter på BB med KQo.

Min första tanke var bara att SB gör en squeeze här, så jag drar upp en fläskig 3bet. Det jag inte tänkte på var att SB är en relativt tight spelare, och att han sitter i SB. Han skulle i princip aldrig raisa upp här utan en riktig hand från den här positionen, och att 3beta med KQo i det här läget mot honom var ruskigt kass. Spelet resulterade i att han 4betade mig, och jag var tvungen att folda. $72 rakt i sjön helt enkelt. En syn hade varit "acceptabelt" här eftersom jag hade position, men en fold hade troligen varit att föredra. Hade Fi suttit på knappen hade spelet jag gjorde varit lite mer acceptabelt, men fortfarande inte något vidare.

Taylor och Brians spel på CR är ganska aggressivt och innehåller många 3betar. Det jag kanske missar här är att de har väldigt bra koll på sin Fi då de slänger in den där 3beten med KJs oftast. På sistone har det nästan blivit så att jag automatiskt har 3betat händer som KQ, AJ, KJs osv, både ur och i position. Detta leder ofta till stora problem, och mycket pengar i sjön då jag skjuter ut på floppar och får raise, eller en syn då jag är tom. Inte för att tala om dominerad av händer som AK osv.

Jag kommer från och med nu att pröva på en lite tightare stil preflop, där jag ska försöka tänka mer på handranges och anpassa spelet mer utefter det.

Började redan igårkväll med detta och tänker fortsätta ikväll.

Återkommer med resultat m.m. senare. :roll:

Postad

Nu är fetgrindet igång. Sitter här med en polare och vi spelade igårkväll och hela natten. Jag började sessionen trist med att backa ca 2 inköp. Bland annat fick jag in all deg på floppen med AA mot FI's JJ, men turn slänger givetvis upp en av de äckliga knektar han har kvar i leken för att nalla pengarna från mig.

Sen tog vi en paus, och käkade lite thaikäk. Var lite småtiltad men efter god mat och lite luft kändes allt bättre. Spelet flöt på och jag lyckades själv med konststycket att träffa en två-outare för fulla stacks så rättvisan var nu skipad. Sen flöt det bara på och klockan 5.00 på natten då vi bestämde för att stämma av så hade jag vänt $750 back till $2300 plus.

Slutresultat för 31/7 alltså $2300

En riktigt fin vändning.

Dagsplusset fick mig också att klara av månadsmålet som jag satte till $6000 med en liten marginal. Trodde inte jag skulle klara av det tidigare i Juli eftesom månaden varit så otroligt dryg och svängig.

Plus på SvS Juli: 12400 SEK

Plus på andra sajter: $3861

Rakeback: ca $1k

Postad

På dagen blev det spel på SvS. Overall är den sajten något av otrolig. Spelet där är så uselt så jag vet inte vad. Det enda felet man kan göra på SvS är att försöka bluffa ut fisken som synar ner allt och då menar jag allt. Plussar man inte på SvS bör man se över sin pokerteori. Kanske boka in en coaching med Dan Glimme lr liknande.

En intressant hand jag spelade idag kommer nedan. Kan man komma ifrån den?.. Jävligt trist =P

FullTiltPoker Game #3125868550: Table Monroe (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 20:37:00 ET - 2007/08/01

Seat 1: HERO ($579.60)

Seat 2: orgrey ($504)

Seat 3: altruistic1 ($281.70)

Seat 4: Kaaleppi ($461)

Seat 5: WildWilly51 ($368)

Seat 6: Buzios1 ($717.50)

altruistic1 posts the small blind of $2

Kaaleppi posts the big blind of $4

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [:Kh::Ah:]

WildWilly51 folds

Buzios1 raises to $8

HERO raises to $30

orgrey folds

altruistic1 folds

Kaaleppi folds

Buzios1 calls $22

*** FLOP *** [:Qh::As::Jh:]

Buzios1 bets $66

HERO raises to $152

Buzios1 raises to $687.50, and is all in

HERO calls $397.60, and is all in

Buzios1 shows [:Th::Ks:]

HERO shows [:Kh::Ah:]

Uncalled bet of $137.90 returned to Buzios1

*** TURN *** [:Qh::As::Jh:] [:Kc:]

*** RIVER *** [:Qh::As::Jh::Kc:] [:Qs:]

Buzios1 shows a straight, Ace high

HERO shows two pair, Aces and Kings

Buzios1 wins the pot ($1,162.20) with a straight, Ace high

HERO is sitting out

*** SUMMARY ***

Total pot $1,165.20 | Rake $3

Board: [:Qh::As::Jh::Kc::Qs:]

Seat 1: HERO showed [:Kh::Ah:] and lost with two pair, Aces and Kings

Seat 2: orgrey (button) didn't bet (folded)

Seat 3: altruistic1 (small blind) folded before the Flop

Seat 4: Kaaleppi (big blind) folded before the Flop

Seat 5: WildWilly51 didn't bet (folded)

Seat 6: Buzios1 showed [:Th::Ks:] and won ($1,162.20) with a straight, Ace high

Iaf.. Blev tre sessioner idag, och slutresultatet blev:

+5600 kr på SvS

+$440 på FTP

Värt att nämna är att jag tog $753 av Lynette Chan på FTP ^_^; Smått roligt att stacka henne två gånger. Dock slaska jag bort en del på andra bord, och därav slutresultatet för dagen.

Nu är det dags för sängen. Blir nog en pokerpaus på någon dag nu eftersom jag lirat i princip konstant i två dygn.

Postad

Bubba123 och jag bestämde oss för att grinda en tredje natt, även om det tog emot lite. Man är lite sådär småless på att spela nu, men samtidigt är det skönt att pressa in ett fett X antal timmar under kort tid så att man med gott samvete kan ta det lugnare senare i månaden. Också värt att göra det nu eftersom jag börjar plugga den 20:e augusti och efter det lär ju spelet få mindre tid. Trist men kanske bra att fixa ngn form av utbildning för framtiden även om jag kommer sluta som en midstakesgrinder för all framtid. (lets hope not!)

Började grinden idag på SvS och spelet var bra där som vanligt. Började bra och plussade upp några K men tappade efter några utdragningar och lite faktiskt småtilt dem.. Var stuck en 4000 kronor ett tag men vände sen upp igen. Spelade samtidigt ett bord på FTP och där gick det riktigt bra.

Postar en hand från den sessionen:

FullTiltPoker Game #3131023098: Table Johnson (6 max) - $2/$4 - No Limit Hold'em - 11:54:42 ET - 2007/08/02

Seat 1: hauptizzle ($455)

Seat 2: welchs79 ($1,886.95)

Seat 3: The Mystical1 ($397.80)

Seat 4: riverbaby11 ($425.50)

Seat 5: Roockie ($79.70)

Seat 6: HERO ($837.55)

Roockie posts the small blind of $2

HERO posts the big blind of $4

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Hearts8 of Hearts

hauptizzle folds

welchs79 raises to $14

The Mystical1 folds

riverbaby11 has 15 seconds left to act

riverbaby11 calls $14

Roockie calls $12

HERO calls $10

*** FLOP *** Jack of Hearts9 of Clubs7 of Clubs

Roockie checks

HERO checks

welchs79 bets $40

riverbaby11 folds

Roockie raises to $65.70, and is all in

HERO raises to $176

welchs79 raises to $1,872.95, and is all in

HERO calls $647.55, and is all in

welchs79 shows 10 of Clubs3 of Clubs

Roockie shows Queen of Clubs10 of Diamonds

HERO shows 10 of Hearts8 of Hearts

Uncalled bet of $1,049.40 returned to welchs79

*** TURN *** Jack of Hearts9 of Clubs7 of Clubs10 of Spades

*** RIVER *** Jack of Hearts9 of Clubs7 of Clubs10 of Spades3 of Spades

welchs79 shows two pair, Tens and Threes

HERO shows a straight, Jack high

HERO wins the side pot ($1,515.70) with a straight, Jack high

Roockie shows a pair of Tens

HERO wins the main pot ($250.10) with a straight, Jack high

The Mystical1: nh

Roockie is sitting out

"*** SUMMARY ***

Total pot $1,768.80 Main pot $253.10. Side pot $1,515.70. | Rake $3

Board: Jack of Hearts9 of Clubs7 of Clubs10 of Spades3 of Spades

Seat 1: hauptizzle didn't bet (folded)

Seat 2: welchs79

Seat 3: The Mystical1 didn't bet (folded)

Seat 4: riverbaby11 (button) folded on the Flop

Seat 5: Roockie (small blind)

Seat 6: HERO (big blind) collected ($1,765.80)

Nu ska vi dra o käka ngt, och sen fortsätter vi nog grinda senare. Återkommer med mer info då.

So far, ca +2000 kr på SvS och +$1230 på FTP

Postad

Käkade jävligt god Thaimat och var sådär nöjd över att spelet flytit på så bra de senaste dagarna. När vi kom hem till grottan igen och laddade upp pokern kändes det bara tungt. Ville inte börja spela. Det är lite psykiskt eller något, bara för att det gått bra ett tag väntar man på fetriggen, men som tur var infann den sig inte idag.

Började spela och tappade direkt nästan två inköp. Grymt frustrerande, men när jag väl börjat spela brukar jag endå fortsätta. Lyckades hyfsat snabbt vända upp det, och sen började plusset. Rushade rätt bra och dagen slutade på $3600 plus på FTP samt 2000:- på SvS.

Nu är det bara att invänta riggen och utdragningarna. De dyker nog upp snart..

Nu blir det sängen. Gnight.

Postad

Blir inget mer spel i helgen eftersom jag har massor att fixa inför flytten.

Postar en liten graf över mina senaste 33k händer.

my.php?image=nl40033khandsbu4.jpg

Försöker återuppta spelet i veckan men är inte säker på hur mycket jag kommer hinna med.

God helg på er.

Postad

Jaha nu kom riggen också så klart. Inte träffat en jävla hand idag, och spelet har verkligen gått åt skogen. Kan inte direkt säga att jag spelade grymt bra poker hela sessionen men det var sjukt va kallt det var samtidigt.

Backade $2.2k idag, och i förrgår backade jag ca $650...

Alltså ca $2.8k stuck sen megaplusset.

Måste fundera lite över mitt spel tror jag igen. Kanske bara är variansen. Så tiltande.. Aja nu blir det sängen och sen läsa lite pokerlitteratur. Följer nog upp det sen med en paus på 2-3 dagar troligen.

Postad

Dagens session kan sammanfattas som, en sju jävla massa utdragningar och kallare kort än någonsin kombinerat med halvkasst spel. Iaf den första delen av sessionen. Började med att slaska bort cirkus 10 000 kr på SvS. Tror inte ett enda av mina överpar höll. Förlorade AA mot J4 bland annat (3betat preflop, ja det är väl bra att syna med J4, och sedan ta pottbet-synen på

824 floppen för att givetvis klonka en knekt på turn) och KK mot J8.

Hade QQ mot KK en gång och i en annan hand fimpade jag AA på river då bordet visade KQJQ2 (jag visste att han hade mig slagen, och han visade mycket riktigt upp KK då jag betfoldade)

Nej nu ska jag sluta gnälla. Sessionen var horrible minst sagt, men på något mirakulöst sätt lyckades jag vända upp och sluta på +-0.. :o

Får se det som en sjuk prestation =P

Så, so far idag, +-0 kr ^_^; Bättre än stuck ännu mer iaf.

Städade lite i lägenheten och fixade lite käk. Sen laddade jag upp ipoker för första gången. Har tänkt prova det nätverket lite, och vi får se hur det går. Min första session där gick "ok" men var verkligen inget att hurra för. Slutade iaf på plusset! $65!!! första sessionen på 3 dagar som slutar på plus. Kanske ett bra sign iaf.

Nu ska jag läsa i en av mina nya pokerböcker jag beställde på Amazon för någon vecka sen. De kom igår :)

Natti natti.

Postad

Började spela lite direkt nu efter frukost på SvS, och det är precis som vanligt.

Spelare1 raisar 80, SlaskFI synar, jag har JJ på BB, och höjer upp till 300. Spelare1 foldar, SlaskFI synar.

Flop 34T rainbow. Jag skjuter ut en pot bet, SlaskFI calls.

Turn: 3

Jag checkar, SlaskFi skjuter ut 720 spänn, och jag ställer honom eftersom jag vet att hans range innehåller så otroligt mycket skräp och han snapcallar med 36s..

Jag: Yes!

Sen sker ungefär samma sak, då jag 3betar AQs preflop, får syn, och

på floppen som är QT6 synar fisken min bet. Sen kommer turn 9, och gissa om han inte har 69 på handen.

Jag kanske spelar kass, men de sista dagarna har varit så jävla dryga. Försöker verkligen att fokusera och spela mitt bästa spel men det är inte lätt när det går såhär.

Ok detta är smått komiskt. Jag börjar se ett mönster. Jag måste backa typ minst två inköp varje session, och sen vända det. Blev så idag igen. Var ca 9000 kr back i början, men sakta men säkert började jag klonka in det, och ett tag i slutet var jag faktiskt 7000 kronor plus.. Ganska stark vändning.

Blev lite småtiltad i slutet och förlorade 1500 kronor på skitspel, och bestämde mig för att stänga ner. Ska precis spela sista handen. Vi är fyra på bordet, och jag plockar upp :4s::6s: UTG. Jag raisar upp till 80 kr, och small blind synar. Big blind, som varit ganska lugn och tight hitills slår upp en trebet till 280 kronor.

Min första tanke var att bara folda och skita i handen. Få det överstökat och stänga ner klienten, men jag hittar givetvis synen. Med stackdjupet på SvS är det väl inget fel med det egentligen. Handen har fina implied odds och FI hade visat på stor styrka här.

Floppen kommer :8s::4h::2s: och FI bombar ut en bet på cirkus 400 kronor, som är lite mindre än potten. Nu har jag alltså ett par + färgdrag, och även runner runner stegdrag. Detta går inte att släppa, så jag slår upp till 1200 ungefär, och FI dunkar in degen. Jag tänker inte länge utan trycker på call.

Turnen droppar ner... :Ks: - Yes där satt den!

River kommer :Ad:

Mumma ge mig potten, men ack, vad händer?! Potten glider över till honom istället. FI hade 3betat :As::Ts: och träffat nötfärgen samtidigt som jag slickade mig om läpparna. Suck!!! Varför ska det bli såhär när man är dum nog att spela "sista handen". Kunde slutat på ett fint rejält plus, men nu blir det lite mindre.

Slutade på 3600 kronor plus. Får väl anses vara bra med tanke på starten av sessionen iaf. Tut tut!

Postad

Har installerat mig i min nya lya, och tror att det här kommer bli ev+

Lägenheten är mycket bättre än min förra och jag har en nice balkong med utsikt över en grön lummig park. Åttonde våningen så det är ganska långt ner.

Är lite stökigt än så länge då jag inte orkat fixa upp allt ännu. Man får ta lite i taget, blev så jäkla mkt med flytten.

Kommer få en riktigt bra uppkoppling här direkt via högskolan, som ska ligga på 100 Mbit men den får jag tyvärr inte förrän efter skolstarten, så tills vidare får jag nöja mig med min Turbo3g uppkoppling, vilken dess värre inte fungerar super här. Täckningen verkar halvkass, och jag får lite små lagspikes ibland.

Försökte mig på en session idag, och det gick bra. Tyvärr hade jag några lagspikes pga uppkopplingen så jag väljer att avvakta med pokern tills jag får den riktiga anslutningen indragen. Hatar att förlora pengar pga att internet dör, varför jag väljer att undvika risken istället.

Har läst ut boken "Your Worst Poker Enemy" och den var riktigt bra. Lite segt i slutet bara, men en mycket bra bok som jag kan rekommendera för alla som spelat ett tag och känner att de kan teorin hyfsat men vill förbättra annat i samband med pokern. Den går igenom mycket om vårt mänskliga sinne och hur egenskaper och förhållningssätt kan påverkar våra resultat.

Spelet jag körde idag var på ipoker och jag plussade $700 över 163 händer.

Fin kort session som gick vägen. Hade några lustiga och irriterande händer som jag postar nedan:

GAME #625730411: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2007-08-13 17:08:08

Table Hamilton

Seat 1: syfinzer ($535.12 in chips)

Seat 2: GOLDMAN1 ($392.60 in chips) DEALER

Seat 4: twodollarhooker ($163.10 in chips)

Seat 5: HERO ($400.00 in chips)

Seat 6: XXMARKSMANXX ($400.00 in chips)

Seat 7: TonyBrenko ($813.80 in chips)

Seat 9: Blueberry55 ($400.00 in chips)

Seat 10: BowAmin ($80.00 in chips)

twodollarhooker: Post SB $2.00

HERO: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO Jack of HeartsJack of Diamonds

TonyBrenko: Fold

Blueberry55: Fold

BowAmin: Fold

syfinzer: Fold

GOLDMAN1: Raise $16.00

twodollarhooker: Fold

HERO: Raise $52.00

GOLDMAN1: Call $40.00

*** FLOP *** 6 of Clubs9 of Hearts9 of Clubs

HERO: Bet $72.00

GOLDMAN1: Allin $336.60

HERO: ???

GAME #625751060: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2007-08-13 17:30:42

Table "TURBO" Cerdido

Seat 1: kulejens ($503.18 in chips)

Seat 3: citrouillle ($249.00 in chips) DEALER

Seat 5: gael13 ($70.00 in chips)

Seat 6: euromint ($232.23 in chips)

Seat 8: tvvevor6 ($191.50 in chips)

Seat 10: HERO ($565.00 in chips)

gael13: Post SB $2.00

euromint: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to euromint 9 of Hearts4 of Hearts

Dealt to HERO 6 of Spades6 of Diamonds

tvvevor6: Fold

HERO: Raise $14.00

kulejens: Fold

citrouillle: Fold

gael13: Fold

euromint: Call $10.00

*** FLOP *** 4 of Diamonds6 of Hearts9 of Spades

euromint: Check

HERO: Bet $24.00

euromint: Raise $48.00

HERO: Call $24.00

*** TURN *** 5 of Clubs

euromint: Bet $72.00

HERO: Raise $288.00

euromint: Allin $98.23

*** RIVER *** 9 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $581.23 Rake $3.00

euromint: wins $463.46

HERO: wins $117.77

• 2 weeks later...
Postad

Oj, nu var det ett tag sen jag skrev här. Tror att jag kommer få väldigt lite tid över för pokern i höst, men vi får se. Har också varit redigt omotiverad på sistone.

Insparken på skolan har börjat nu och det är skoj, så blir lite tid över för spelet. Lyckades klämma en session idag iaf på Svenska Spel, och även om det gick småkass sluta det på lillplusset iaf.

Feg som jag är efter att inte ha lirat på över en vecka så spelade jag 5/10 mestadels, och bara ett bord 10/20. Spelet flöt på hyfsat, men hade lite oflyt o hamnade med QQ mot en shortstacks AA, samt AK mot en annan stacks AA... Förlorade båda och var runt 2000 kr back ett tag. Spelade endå bra och slutade på plus 300 kronor ungefär.

Nu blir det sängen för imorn ska vi typ bygga lådbilar lr ngt liknande ;o

Postad

Beställde en ny skärm i söndags från Onoffs onlineshop, det blir en 24" Widescreen med 1900x1200 upplösning. Köpte en 22" WS dum som jag var för bara någon månad sen men insåg snabbt att jag gjort ett misstag. Eller rättare sagt, det visste jag när jag köpte den, men ingen hade 24" på lager och jag var så jävla köpkåt som vanligt, så jag tog en 22:a istället och se vad som hände nu.. Jaja..

Småarg är jag dock för skärmen blev skickad i måndags. Nu är det onsdag, och DEN ÄR INTE FRAMME ÄNNU! Vad sysslar posten med. Den har legat i Jönköping, typ 10 mil härifrån i över ett dygn nu. Skärpning ffs..

Iaf.. Dagen var ganska slapp med lite trams i skolan bara så jag passade på att glida hem en sväng efter lunch och tryckte in ett litet pass på SvS.

Första handen jag spelar blir jag översetad med 66 mot 88 på floppen och förlorade 2550 kronor direkt. Skön start, och det håller verkligen i sig, att jag MÅSTE förlora när jag sätter mig ner, och sedan sakta men säkert grinda mig tillbaka. Iaf, spelade drygt två timmar och slutade tillslut på 2150 kronor plus. Helt ok på en så kort session. Spelade i stort sett bra, och det är bara en enda hand jag egentligen ångrar hur jag spelade.

Jag raisade upp A7s och button synar bakom mig.

Floppen kommer något i stil med Q9T och jag har varit tämligen aggressiv och cbetat många floppar, så jag ville inte beta ut floppen. Istället checkar jag och FI bakom bettar 50% pot. Jag raisar nu pott, och han synar ganska snabbt.

Turn är en blank 5a, och jag skjuter ut en 75% potbet ungefär, och han synar bakom, med lite mer betänketid den här gången. River är en J.. Bordet ser nu fullkomligt vidrigt ut.

9TJQ5 och jag har A7s.. Min tankebana var att han inte kunde ha en kung, så jag tänkte först beta, men fegade ur och checkade. FI checkar bakom och slänger upp AJo för ett par i knektar. Dåligt riverspel av mig, för min read från floppen var att han hade någon form av stegdrag med en knekt, eller damen, och med den readen borde jag verkligen betat rivern, då KQ vore den enda handen som kunde kolla upp mig.. Ibland blir man dumfeg.

** Fortsättning.

Skärmen kom faktiskt fram! yey.. O den hade inte några döda pixlar och känns smått enorm. Kontrasten känns lite sämre dock jämfört med min förra skärm, men det beror troligen på att den förra hade en annan typ av panel. (den svarta blanka typen som återfinns på de flesta laptops). Fördelen med den nya skärmen dock är att den inte blir som en jävla spegel om det är lite ljus i rummet vilket den förra hade en tendens att bli.

Var bara tvungen att testköra skärmen lite så jag laddade upp 3 bord på SvS och det gick faktiskt riktigt bra. Låg massor plus ett tag men lyckades tappa 3000 kronor i slutet. Kände att jag började spela lite sämre så jag valde att sluta. 5800 kronor plus till, vilket får dagsresultatet att sluta på:

+ 7900 kronor

• 2 weeks later...
Postad

Blir inte mycket här nuförtiden, men det får vara så helt enkelt.

För att sammanfatta augusti. Har ingen 100% koll på hur det gick nu, för jag har formaterat datorn x antal gånger och förlorat min databas.. Om någon vet hur man kan backa upp den vore jag tacksam om denne berättade hur det går till :D

Jag slutade iaf på runt $5k plus skulle jag tippa. Spelade inte speciellt mycket, men det är endå inte kattpiss. Trist att jag har så kass motivation på sistone. Jag är grymt slapp och borde fan läxas upp.

Har inte spelat speciellt mycket poker de sista veckorna som sagt. Fick in ett stort grind på Svenska för några dagar sen som slutade på marginellt plus. Runt 1000 kronor. Spelade över 4000 händer den dagen, och det svängde rejält. Började med att plussa säkert runt 3500 kronor, men blev utdragen / dödad i två stora pottar i rad och låg helt plötsligt back. Tror jag var back runt 5000 som mest, men lyckades sakteliga vända, och slutade när jag hittade lillplusset. Kändes bra iaf att vända upp. Typiskt SvS. Spelet är jävligt kass men utdragningarna och de osannolika händerna som FI visar upp kan bli dyra ibland.

Idag blev det en tvåtimmars på FTP och det gick riktigt bra. Låg $1400 plus ett tag men lyckades hitta KK mot AA och tappade ett inköp. Sen blev jag lite småtiltad på en grymt aggro spelare som började bossa mig totalt, vilket fick mig att göra en grymt kass move mot honom. Det kostade mig ett drygt halvt inköp.. Lyckades plussa lite till iaf efter backet, och slutade på runt $1k plus. Helt ok iaf för en så kort session.

Iaf.. kommit igång med studierna lite smått nu. Vi läser en kurs i C++ och en i datorgrafik. Känns ganska kul so far, och lite lagom tempo sådär än så länge. Kommer väl uppdatera här ungefär en gång i veckan eller så framöver. Inte för att det är många som verkar läsa, men men :)